Hei!
Olen kolmen lapsen äiti. lapset 8, 7 ja 2 vuotiaat. "ongelmani" on 7- vuotiaan tyttöni kiukuttelut ja uhmat. Aamulla kun herätään, tinttailee, iltapäivällä sama tilanne jatkuu ja loppuu, kun nukahtaa. Todella rasittavaa ja väsyttävää. Tyttö tiuskii ja uhmaa ja huutaa. Tuntuu, että mikään ei ole hänelle hyvä.
Olen todella väsynyt ja nyt olen "alentunut" ottamaan tukasta kiinni välillä lujaakin, ja huutanut, että vien perhekotiin pian... Todellakaan en sillä halua uhkailla enkä ottaa tukasta kiinni, mutta olen niin voimaton =(
Tiedän, ettei tukasta kiinniottaminen tai uhkailu perhekodilla ole mikään ratkaisu, mutta jotenkin se vain tapahtuu...
Muiden lapsieni kanssa ei ole tälläisiä ongelmia.
Tyttö aloitti juuri koulun, ja samoihin aikoihin jäin yksinhuoltajaksi, mutta ongelmat eivät johdu siitä, koska ne ovat alkaneet jo aikaisemmin. Tyttö on aina ollut tempperamenttinen ym. mutta tuntuu, että tilanne vain pahenee, mitä vanhemmaksi hän kasvaa. Tuntuu, etten pärjää hänelle enään.. en pysty olemaan aikuinen ihminen tälle tytölle, vaan sorrun lapsellisiin juttuihin.
Pelkään, että jonain päivänä otan lujasti kiinni, että jotain sattuu. Välillä tuntuu etten enää edes rakasta häntä.. Kamalaa sanoa, mutta se on totta.
Olen todella yksin tämän asian kanssa ja voimat alkavat olemaan tosi loppu. Olisi ehkä aika ottaa yhteyttä ammattiauttajaan, voisiko neuvolaan soittaa ja kysyä vai mihin??
Onko jollakin ollut samanlaisia ongelmia, ja miten niistä päässeet yli??
Tahtoisin asiallisia vastauksia, en syyttäviä sormia, niitä en todellakaan enään jaksaisi!
en jaksa enään
66
3961
Vastaukset
- googer
"ja huutanut, että vien perhekotiin pian... Todellakaan en sillä halua uhkailla"
Mitä "järkeä" on uhkailla yhtään millään, jos niistä ei pidä kiinni? Sillä tavalla vain opetat, että mikään ei tarkoita mitään. Kokeile: pidä kerrankin "uhkauksesi". Tämä periaatteessa on enemmän lupauksen pitämistä kuin mitään muuta. - kv1
soita perheneuvolaan ja pyydä välittömästi kriisi aika.
kun on itse lopussa ja lapsi sen vaistoaa, niin tarvitset muutakin apua kuin töykeitä tölväisyjä täältä palstalta.
joskus auttaa pelkästään se, että tietää jonkun kuuntelevan, mutta en usko, että on myöskään pahasta käydä siellä neuvolassa ihan juttelemassa.
niin että tytärtäkin kuullaan ja selvitetään mistä känkkäys johtuu. onko kyseessä vain vahva äidin luonteinen lapsi ( ne vasta voimat vie) vai olisiko muutakin.(se ero ja koulun alku kaikki samassa sykkyrässä)
vahva luonne ja uudet kuviot voivat yhdessä tosiaan vaatia ammattiapua. tai ainakin kuulevaa korvaa. - äiti minäkin
Kuulostaa ihan siltä kuin tyttäresi hakisi paikkaansa perheessänne. Hänelle ei tällä hetkellä riitä sama kuin muille lapsille. Itse olen keskimmäinen ja en koskaan saanut mielestäni tarpeeksi huomiota. Olen aivan varma että tämä vaihe menee aika nopeasti ohi ja sen jälkeen et saa vaikutettua tyttösi elämään enää paljoakaan vaan hän tekee mitä haluaa, janoten kuitenkin hyväksyntääsi. Pidä lastasi sylissä vaikka pelleilyn varjolla enemmän. Tätä olisin itse niin kovasti tarvinnut, rauhallisten sisarusteni varjosta. Älä koskaan sano hänelle hylkääväsi häntä. Sano mieluummin "Olet mun lapseni, ja mun lapseni ei tee ..." Tee selväksi, ettei sulle tehdä/ sanota pahasti.
- eräs äitee
itse annan omalle tyttärelleni *äidin ja tyttären yhteistä aikaa* eli käydään jossakin ihan kahdestaan ilman että pikkuveli pääsee mukaan. ja otan mukaan kotihommiin, annan olla kaverina ruoan laitossa ja leipomisissa...kummasti on rauhoittunut. meillä on ollut vaikea vuosi avioeroineen ym huonoine juttuineen, ja sen näki tytöstäkin huonona käyttäytymisenä ja uhmaamisena.
- Lisää piinaa
Minua kiinnostaa lasten isän osuus. En odota, että aioit rehellisesti kertoa, koska en vielä ole tavannut yksinhuoltajaa, joka rehellisesti kertoo miehestään.
Faktaa on jälleen kerran, että olet väkivaltainen äiti. Oletko huomannut, että julkisuudessa on meneillään tapaus, jossa Suomen kansa yrittää oikeutta uhmaten riistää amerikkalaiselta mieheltä tämän lapset pelkästään väkivaltaepäilyjen vuoksi?
Moniko sinulle vastanneista piti väkivaltaisuuttasi ongelmana huoltajuudessasi?
Melkoinen ristiriita, että tunnetusti väkivaltainen äiti ei ole uhka lapselle, mutta äidin esittämä väite isän väkivaltaisuudesta saa ainakin naiset parrikaadeille sekä ehdottomasti kieltämään huoltajuuden isältä.
Eikö ole ihmeellistä logiikkaa?
Olisiko niin, että lastesi isä olisi taas kerran parempi ja tasapainoisempi huoltaja lapsillenne?
Näin varmaan lasten edun nimissä on, mutta lause "lasten etu" ei koskaan ole käytännössä mennyt naisen edun ohi.
Toivottavasti edes annat ex-miehesi tavata lapsianne.- Milla.M
se on helppo tuomita kun ei ole (varmaankaan) omakohtaista kokemusta henkisestä ja fyysisestä väsymisestä. Se ei tee äidistä vielä väkivaltaista jos tukistaa, ja alkuperäinen kirjoittaja sanoi vasta ajatelleensa että pelkää satuttavansa pahemmin. Positiivista on se että hän sanoo sen rehellisesti ja "huutaa" apua. Onko siis oikein että sinä alat polkemaan jo valmiiksi väsynyttä äitiä lisää ja syyllistämään häntä?
Yksinhuoltajuus on muutenkin voimia vievää ja raskasta, ainakin välillä jos ei aina, ja sitten jos joku lapsista on hankala tapaus joka vie kaiken huomion ja voimat, ei ole ihme jos päähän tulee ajatuksia joita ei normaalisti ajattelisi.
Joskus kun keinot ovat vähissä ja ei jaksa, tulee sanottua ja tehtyä asioita joita ei halua eikä tarkoita. Minusta tukistaminen ei ole väkivaltaa eikä rikos, se on äärimmäinen keino saada tottelematon lapsi havahtumaan jos mikään muu ei auta. Väkivaltainen äiti ei ajattele eikä tee mitään asian eteen, eikä välttämättä edes tiedosta tekevänsä väärin. Hieman ymmärrystä siis alkuperäiselle kirjottajalle! - Logiikkaa
Milla.M kirjoitti:
se on helppo tuomita kun ei ole (varmaankaan) omakohtaista kokemusta henkisestä ja fyysisestä väsymisestä. Se ei tee äidistä vielä väkivaltaista jos tukistaa, ja alkuperäinen kirjoittaja sanoi vasta ajatelleensa että pelkää satuttavansa pahemmin. Positiivista on se että hän sanoo sen rehellisesti ja "huutaa" apua. Onko siis oikein että sinä alat polkemaan jo valmiiksi väsynyttä äitiä lisää ja syyllistämään häntä?
Yksinhuoltajuus on muutenkin voimia vievää ja raskasta, ainakin välillä jos ei aina, ja sitten jos joku lapsista on hankala tapaus joka vie kaiken huomion ja voimat, ei ole ihme jos päähän tulee ajatuksia joita ei normaalisti ajattelisi.
Joskus kun keinot ovat vähissä ja ei jaksa, tulee sanottua ja tehtyä asioita joita ei halua eikä tarkoita. Minusta tukistaminen ei ole väkivaltaa eikä rikos, se on äärimmäinen keino saada tottelematon lapsi havahtumaan jos mikään muu ei auta. Väkivaltainen äiti ei ajattele eikä tee mitään asian eteen, eikä välttämättä edes tiedosta tekevänsä väärin. Hieman ymmärrystä siis alkuperäiselle kirjottajalle!Ai mikäs sinä olet sanomaan, ettei tukistaminen ole väkivaltaa?
Voin kyllä vaikka kongreettisesti näyttää sinulle, mikäli suostut, että tukistaminen ainakin sattuu ja lujasti.
Minä vertasin tätä tapausta julkisuudessa olleeseen huoltajuuskiistaan.
Tekeekö äidin taholta tehdyt syytökset
"se joskus lyö ja huutaa" miehestä mielestäsi jotenkin väkivaltaisemman kun nainen joka tukistaa lastaan?
Ja ota huomioon, että jälkimmäinen on vain syytös, jota ei ole todeksi todettu.
Tässä kyseisessä tapauksessa on tukistaminen todettua sekä todettua on vielä se, että äiti pelkää tekevänsä vielä jotakin pahempaa.
Onko mielestäsi jokin syy pitää vaarattomana sellaista vanhempaa, joka itse pelkää sitä mitä saattaa lapselleen tehdä?
Jos Matti Nykänen olisi kertonut pelkäävänsä, että hän vielä viinahöyryissään puukottaa jotakin, olisiko hän mielestäsi voinut huoletta jatkaa vapaalla jalalla entiseen menoon, koska itse ymmärtää pelätä käytöstään?
Et ottanut lainkaan kantaa siihen, että olisiko tämän lastensa pahoinpitelijän mies mahdollisesti tasapainoisempi huoltaja lapsille?
Ai niin, sehän olikin mies. Eihän se käy vaihtoehdosta?
Lapsen etu on tärkeää aina kun se menee isän edun edelle, mutta äidin etua lapsen etu ei koskaan ohita. Tämä sairastakin sairaampi asennevamma on tuhonnut monen lapsen elämän.
Mukaanlukien allekirjoittaneen. - in.na
Logiikkaa kirjoitti:
Ai mikäs sinä olet sanomaan, ettei tukistaminen ole väkivaltaa?
Voin kyllä vaikka kongreettisesti näyttää sinulle, mikäli suostut, että tukistaminen ainakin sattuu ja lujasti.
"se joskus lyö ja huutaa" miehestä mielestäsi jotenkin väkivaltaisemman kun nainen joka tukistaa lastaan?
Tässä kyseisessä tapauksessa on tukistaminen todettua sekä todettua on vielä se, että äiti pelkää tekevänsä vielä jotakin pahempaa.
Onko mielestäsi jokin syy pitää vaarattomana sellaista vanhempaa, joka itse pelkää sitä mitä saattaa lapselleen tehdä?
Jos Matti Nykänen olisi kertonut pelkäävänsä, että hän vielä viinahöyryissään puukottaa jotakin, olisiko hän mielestäsi voinut huoletta jatkaa vapaalla jalalla entiseen menoon, koska itse ymmärtää pelätä käytöstään?
Et ottanut lainkaan kantaa siihen, että olisiko tämän lastensa pahoinpitelijän mies mahdollisesti tasapainoisempi huoltaja lapsille?
Lapsen etu on tärkeää aina kun se menee isän edun edelle, mutta äidin etua lapsen etu ei koskaan ohita. Tämä sairastakin sairaampi asennevamma on tuhonnut monen lapsen elämän.
Mukaanlukien allekirjoittaneen.Ja taas kiistellään asiasta, josta kukaan ei edes tiedä minkälaisesta tukistamisesta on kyse.
On täysin eri asia napata kourallinen tukkaa käteen ja vatkata niin että tupot lentelee ja tenava myös, kuin ottaa sen verran kiinni, että seurauksena on pieni nipistys. Lisäksi on kaikenlaisia tuksituksia tältä väliltä.
Ensiksi mainittu on väkivaltaa, jälkimmäiseksi mainittu ei, siitä olemme kaikki yhtä mieltä. Kumpikin silti tukistuksia. Mistä tiedät minkälaista tukistusta kukakin tarkoittaa? - Milla.M
Logiikkaa kirjoitti:
Mukaanlukien allekirjoittaneen.Tottakai tukistamisen voi laskea väkivallaksi siinä vaiheessa väkivallaksi, jos käteen jää tukku hiuksia ja se tehdään aikuisen koko voimalla. Minä taas en kommentoi tuohon julkisuudessa olleeseen huoltajuuskiistaan koska en ole sitä seurannutkaan. Tietääkseni tässä on nyt tarkoitus auttaa ja neuvoa tätä huolestunutta kirjoittajaa eikä keskustella jostakin ihan asiaankuulumattomasta huoltajuuskiistasta, siitähän voi keskustella siihen kuuluvan otsikon alla, eikö niin?
En ota kantaa myöskään asiaan ja tapahtumiin, johon meillä kellään ei ole konkreettista todistusaineistoa, on vain pelkää median vääristämää tietoa, puolustukseksi ja vastaan riippuen siitä, kumpiko osapuoli on haastateltavana. Siksi en myöskään ota mitään kantaa siihen, kumpiko k.o tapauksen vanhemmista olisi parempi huoltaja lapsilleen, kun en asiaa tarkemmin tunne. Sillä, onko huoltaja äiti vai isä, ei ole minulle mitään merkitystä, se voi olla kumpi tahansa. Sinulla näkyy olevan jonkinlainen patoutuma asiasta, kuulostat ihan huoltajuuskiistan äidille menettäneeltä isältä.
Kysymykseesi siitä, onko joskus huutava ja lyövä isä väkivaltaisempi vanhempi kuin tukistava äiti, vastaan että kyllä on. Lyöminen ja tukistaminen ovat kaksi eri asiaa, ja painotan nyt että tarkoitan tukistamista jota ei tehdä raivolla ja voimalla, vaan sen tarkoitus on "herättää" tottelematon lapsi johon ei mikään muu konsti tehoa. Henkilökohtaisesti pidän täysin naurettavana tätä uutta lakia joka tuomitsee kaikenlaisen lasten ruumiillisen kurituksen, tulokset ovat kyllä jo nähtävissä tämän myötä. Itseänikin on tukistettu ja olen saanut risusta pyllylle, enkä minä ole saanut siitä minkäänlaisia traumoja.
En ole missään vaiheessa pitänyt sellaista vanhempaa vaarattomana joka pelkää tekevänsä lapsilleen jotakin! En ole myöskään kirjoittanut sellaista! Mutta ei ole ensimmäinen askel syyllistää ja tuomita ihmistä joka ymmärtää hakea apua ja tiedostaa itse tilanteen? Tällaista ihmistä tulee auttaa eikä ensimmäisenä alkaa puhumaan lasten huostaanotosta tai huoltajuuden siirtämisestä toiselle vanhemmalle.
Vertauksesi Matti Nykäsestä: jos Nykänen olisi tiedostanut ja sanonut että pelkää tekevänsä jotakin vielä viinapäissään jollekin, ei se olisi riittänyt pistämään häntä lukkojen taakse. Ketäänhän ei voi tuomita ennenkuin tekee jotakin, ennakoivaa tuomiota tekemättömästä kun ei voi antaa. Auttaa voi kyllä. - Itse kokenut
Milla.M kirjoitti:
Tottakai tukistamisen voi laskea väkivallaksi siinä vaiheessa väkivallaksi, jos käteen jää tukku hiuksia ja se tehdään aikuisen koko voimalla. Minä taas en kommentoi tuohon julkisuudessa olleeseen huoltajuuskiistaan koska en ole sitä seurannutkaan. Tietääkseni tässä on nyt tarkoitus auttaa ja neuvoa tätä huolestunutta kirjoittajaa eikä keskustella jostakin ihan asiaankuulumattomasta huoltajuuskiistasta, siitähän voi keskustella siihen kuuluvan otsikon alla, eikö niin?
En ota kantaa myöskään asiaan ja tapahtumiin, johon meillä kellään ei ole konkreettista todistusaineistoa, on vain pelkää median vääristämää tietoa, puolustukseksi ja vastaan riippuen siitä, kumpiko osapuoli on haastateltavana. Siksi en myöskään ota mitään kantaa siihen, kumpiko k.o tapauksen vanhemmista olisi parempi huoltaja lapsilleen, kun en asiaa tarkemmin tunne. Sillä, onko huoltaja äiti vai isä, ei ole minulle mitään merkitystä, se voi olla kumpi tahansa. Sinulla näkyy olevan jonkinlainen patoutuma asiasta, kuulostat ihan huoltajuuskiistan äidille menettäneeltä isältä.
Kysymykseesi siitä, onko joskus huutava ja lyövä isä väkivaltaisempi vanhempi kuin tukistava äiti, vastaan että kyllä on. Lyöminen ja tukistaminen ovat kaksi eri asiaa, ja painotan nyt että tarkoitan tukistamista jota ei tehdä raivolla ja voimalla, vaan sen tarkoitus on "herättää" tottelematon lapsi johon ei mikään muu konsti tehoa. Henkilökohtaisesti pidän täysin naurettavana tätä uutta lakia joka tuomitsee kaikenlaisen lasten ruumiillisen kurituksen, tulokset ovat kyllä jo nähtävissä tämän myötä. Itseänikin on tukistettu ja olen saanut risusta pyllylle, enkä minä ole saanut siitä minkäänlaisia traumoja.
En ole missään vaiheessa pitänyt sellaista vanhempaa vaarattomana joka pelkää tekevänsä lapsilleen jotakin! En ole myöskään kirjoittanut sellaista! Mutta ei ole ensimmäinen askel syyllistää ja tuomita ihmistä joka ymmärtää hakea apua ja tiedostaa itse tilanteen? Tällaista ihmistä tulee auttaa eikä ensimmäisenä alkaa puhumaan lasten huostaanotosta tai huoltajuuden siirtämisestä toiselle vanhemmalle.
Vertauksesi Matti Nykäsestä: jos Nykänen olisi tiedostanut ja sanonut että pelkää tekevänsä jotakin vielä viinapäissään jollekin, ei se olisi riittänyt pistämään häntä lukkojen taakse. Ketäänhän ei voi tuomita ennenkuin tekee jotakin, ennakoivaa tuomiota tekemättömästä kun ei voi antaa. Auttaa voi kyllä."olen "alentunut" ottamaan tukasta kiinni välillä lujaakin, ja huutanut, että vien perhekotiin pian"
Voi tätä puolueellisuutta ja sokeutta.
Et ole ihmisenä minulle paskankaan arvoinen.
Et kykene näkemään metsää puilta.
Toivottavasti muutkin lukijat näkevät mikä olet.
Enkä ole menettänyt lapsiani kenellekkään, enkä menetä.
Olen kyllä kokenut kauhean lapsuuden juuri avauksen tehneen kaltaisen äitini käsittelyssä.
Jos tuolloin joku olisi minulle tai isälleni antanut mahdollisuuden toisenlaiseen ratkaisuun, olisin ehkä kulkenut tämänkin kirjoituksen ohi. - Patu33
Itse kokenut kirjoitti:
"olen "alentunut" ottamaan tukasta kiinni välillä lujaakin, ja huutanut, että vien perhekotiin pian"
Olen kyllä kokenut kauhean lapsuuden juuri avauksen tehneen kaltaisen äitini käsittelyssä.
Jos tuolloin joku olisi minulle tai isälleni antanut mahdollisuuden toisenlaiseen ratkaisuun, olisin ehkä kulkenut tämänkin kirjoituksen ohi.Jeesustelu ei nyt auta. Mitä ehdotat ratkaisuksi?
- Kysyin jo ensimmäisessä vie...
Patu33 kirjoitti:
Jeesustelu ei nyt auta. Mitä ehdotat ratkaisuksi?
Vai haluaako äiti pitää hänet poissa lastensa elämästä. Äiti kertoo, ettei hänellä ole ketään jolle voi puhua. Viittaa siihen, ettei halua ex-miestään mukaan lasten arkeen.
Lasten iät kertovat sellaista, ettei mies mitenkään voi olla täysin tunteeton lapsiaan kohtaan. Tulkintani mukaan mies on elänyt perheessä liki 10 vuotta. Nainen ei myöskään syyttänyt miestä tapahtumista, joten oletan ettei hän myöskään tapahtumiin ole syyllinen.
On valitettavaa, että osaan lukea tapahtumia näin hyvin rivienvälistä. Äidin hiljaisuus kertoo oman viestinsä.
Jos meneillään on huoltajuuskiistoja, on luonnollista, ettei äiti halua paljastaa ex-miehelleen hänen ongelmiaan.
Jos välit ovat hyvät, ei voi väittää, ettei ole ketään jolle asiasta kertoisi.
Sikäli kirjoitukseni ovat aivan turhaa jossittelua, koska tiedän, ettei ole maailmassa montakaan naista, joka tunnustaisi olevansa miestä huonompi lapsien suhteen. Edes lasten selkeä etu ei naista hetkauta, kuten tässäkin viestiketjussa olemme jälleen kerran saaneet nähdä.
Jos kirjoittajana olisi ollut yksinhuoltajaisä, jonka ex-vaimo myöskin tavoittelee huoltajuutta, ei ole epäilystäkään, etteikö huoltajuus olisi sillä silmänräpäyksellä siirtynyt isältä äidille, kun viranomaiset olisivat tukistamisesta kuulleet.
Pahoittelen keskustelun sävyä, mutta olisi ihan kiva jos keskusteluun osallistuvat naiset osaltaan edes miettisivät näitä kääntöpuolen asioita. - Patu33
Kysyin jo ensimmäisessä vie... kirjoitti:
Vai haluaako äiti pitää hänet poissa lastensa elämästä. Äiti kertoo, ettei hänellä ole ketään jolle voi puhua. Viittaa siihen, ettei halua ex-miestään mukaan lasten arkeen.
Lasten iät kertovat sellaista, ettei mies mitenkään voi olla täysin tunteeton lapsiaan kohtaan. Tulkintani mukaan mies on elänyt perheessä liki 10 vuotta. Nainen ei myöskään syyttänyt miestä tapahtumista, joten oletan ettei hän myöskään tapahtumiin ole syyllinen.
On valitettavaa, että osaan lukea tapahtumia näin hyvin rivienvälistä. Äidin hiljaisuus kertoo oman viestinsä.
Jos meneillään on huoltajuuskiistoja, on luonnollista, ettei äiti halua paljastaa ex-miehelleen hänen ongelmiaan.
Jos välit ovat hyvät, ei voi väittää, ettei ole ketään jolle asiasta kertoisi.
Sikäli kirjoitukseni ovat aivan turhaa jossittelua, koska tiedän, ettei ole maailmassa montakaan naista, joka tunnustaisi olevansa miestä huonompi lapsien suhteen. Edes lasten selkeä etu ei naista hetkauta, kuten tässäkin viestiketjussa olemme jälleen kerran saaneet nähdä.
Jos kirjoittajana olisi ollut yksinhuoltajaisä, jonka ex-vaimo myöskin tavoittelee huoltajuutta, ei ole epäilystäkään, etteikö huoltajuus olisi sillä silmänräpäyksellä siirtynyt isältä äidille, kun viranomaiset olisivat tukistamisesta kuulleet.
Pahoittelen keskustelun sävyä, mutta olisi ihan kiva jos keskusteluun osallistuvat naiset osaltaan edes miettisivät näitä kääntöpuolen asioita.Mistä me tiedetään mitä sinä olet kirjoittanut aikaisemmin, kun nimimerkki vaihtuu joka kommenttiin.
- Aivan joku muu
Patu33 kirjoitti:
Mistä me tiedetään mitä sinä olet kirjoittanut aikaisemmin, kun nimimerkki vaihtuu joka kommenttiin.
Minua ei kiinnosta puupennin vertaa se mikä sinua askarruttaa. Paljon tärkeämpää on antaa fanaattisille naisten puolustajille sitä itseään silmille. Juuri sitä mitä me miehet kuten sinäkin nimimerkkisi perusteella saamme kaiken aikaa silmillemme.
Tosin sinun profiiliasi ja kirjoituksiasi analysoituani tulin lopputulokseen, että olet joko nainen tai homo.
Kumpi meni oikein? - hoi..
Aivan joku muu kirjoitti:
Minua ei kiinnosta puupennin vertaa se mikä sinua askarruttaa. Paljon tärkeämpää on antaa fanaattisille naisten puolustajille sitä itseään silmille. Juuri sitä mitä me miehet kuten sinäkin nimimerkkisi perusteella saamme kaiken aikaa silmillemme.
Tosin sinun profiiliasi ja kirjoituksiasi analysoituani tulin lopputulokseen, että olet joko nainen tai homo.
Kumpi meni oikein?miksette sekopäät voi mennä jonnekin aivan muualle selvittämään typerät riitanne. Ei viestiketjun aloittaja kaipaa mitään tietoa teidän ongelmistanne, ja siitä että oletteko homoja vai ei. Tehän puhuttekin koko ajan ihan muista asioista kuin eka viestissä. Kuka on vetänyt mukaan tähän huoltajuuskiistat ja väärin ymmärretyt isät??
- Milla.M
Itse kokenut kirjoitti:
"olen "alentunut" ottamaan tukasta kiinni välillä lujaakin, ja huutanut, että vien perhekotiin pian"
Jos tuolloin joku olisi minulle tai isälleni antanut mahdollisuuden toisenlaiseen ratkaisuun, olisin ehkä kulkenut tämänkin kirjoituksen ohi....jos olet kokenut kauhean lapsuuden väkivaltaisen äidin vuoksi, mutta itse et erota nyt metsää puilta. Sinun äitisi on mitä ilmeisemmin käyttänyt liiankin kovia otteita sinua kohtaan, mutta et kai ole niin stereotyyppinen ihminen, että julistat jokaisen naisen olevan samanlainen, jos taittaa hiuksenkin lapsensa päästä?
Vertauskuvallisesti olisi sama, jos sinut pahoinpitelisi mustissa vaatteissa oleva kalju mies, niin olisit sitä mieltä että jokainen kalju ja mustaanpukeutuva mies joka uhkailee ainoastaan sanallisesti, on pahoinpitelijä, jotka tulee kiikuttaa vankilaan siltä istumalta koska on niin väkivaltainen!
Et voi kuitenkaan yleistää heti välittömästi jokaista tukistavaa äitiä nimenomaan väkivaltaiseksi lapsiaan kohtaan.
Minun ei tarvitsekaan olla sinulle eikä kenellekään muullekaan paskankaan arvoinen omine mielipiteineineni, mutta olen ylpeä siitä että osaan katsoa asioita muistakin näkökulmista kuin omastani. En ole heittämässä ensimmäistä kiveä niinkuin sinä ainoastaan siksi että olen itse joutunut vastaanlaisen kohteeksi ja olen katkera sen vuoksi jokaiselle.
Ehkä olet sitä ikäluokkaa, että siihen aikaan huoltajuus annettiin automaattisesti äidille, mikäli ei ollut todella raskauttavat syyt antaa huoltajuus isälle mikä oli kyllä aivan väärin. Tänä päivänä asiat eivät enää ole ihan noin, isääkin kuunnellaan, ja näinollen yh-isätkin ovat yleistyneet. Toista oli silloin ennen kun harva isä olisi halunnutkaan niin suurta vastuuta itselleen, kuin yksinhuoltajuus. - Milla.M
hoi.. kirjoitti:
miksette sekopäät voi mennä jonnekin aivan muualle selvittämään typerät riitanne. Ei viestiketjun aloittaja kaipaa mitään tietoa teidän ongelmistanne, ja siitä että oletteko homoja vai ei. Tehän puhuttekin koko ajan ihan muista asioista kuin eka viestissä. Kuka on vetänyt mukaan tähän huoltajuuskiistat ja väärin ymmärretyt isät??
ja ensimmäinen niistä oli "lisää piinaa". Häntä on äippä kiskonut liian kovasti tukasta pienenä, ja hän on katkera kaikille äideille ja naisille. Tuo nimimerkin jatkuvasti vaihtaminen vakuuttaa tosi paljon, ilmeisesti hän kuvittelee muitten luulevan että hänellä on enemmän kannattajia asiansa takana.
- Milla.M
Aivan joku muu kirjoitti:
Kumpi meni oikein?Mitäs jos avaisit keskustelun feminismivastaisuudestasi johonkin muuhun ryhmään, kun ei sinun purkauksesi auta alkuperäistä kysyjää millään tavalla.
Mistä muuten sait tutkittua Patu33:n profiilia noin tarkkaan, että analysointisi kertoo hänen olevan nainen tai homo? Jätä analysoinnit sikseen, jos et parempaan pysty. Minä olen ainakin tullut siihen lopputulokseen, että Patu33 on fiksu, asiallinen ja ajatteleva perheenisä, eikä mikään putkiaivoinen älykääpiö, joka ei näe eikä kuule mitään muuta kuin oman mielipiteensä, toisin kuin moni muu täällä!
En ole välttämättä aina samaa mieltä kaikista asioista hänen kanssaan, mutta eihän sen ole tarkoituskaan olla niin. Pointti on, että asioista osataan keskustella fiksusti vaikka mielipide-eroja olisikin, ärsyttää ihmisten hyökkäävä asenne jos muut eivät ole samaa mieltä. - Anniina29
Milla.M kirjoitti:
Mitäs jos avaisit keskustelun feminismivastaisuudestasi johonkin muuhun ryhmään, kun ei sinun purkauksesi auta alkuperäistä kysyjää millään tavalla.
Mistä muuten sait tutkittua Patu33:n profiilia noin tarkkaan, että analysointisi kertoo hänen olevan nainen tai homo? Jätä analysoinnit sikseen, jos et parempaan pysty. Minä olen ainakin tullut siihen lopputulokseen, että Patu33 on fiksu, asiallinen ja ajatteleva perheenisä, eikä mikään putkiaivoinen älykääpiö, joka ei näe eikä kuule mitään muuta kuin oman mielipiteensä, toisin kuin moni muu täällä!
En ole välttämättä aina samaa mieltä kaikista asioista hänen kanssaan, mutta eihän sen ole tarkoituskaan olla niin. Pointti on, että asioista osataan keskustella fiksusti vaikka mielipide-eroja olisikin, ärsyttää ihmisten hyökkäävä asenne jos muut eivät ole samaa mieltä....Kirjoittaja nosti ihan mielenkiintoisen aiheen esille, vaikka kirjoittaakin hieman liian voimakkaaseen sävyyn.
On totta, että surullisenkuuluisassa Outi Kosken tapauksessa esille noussut isän väitetty väkivaltaisuus lapsiaan kohtaan on herättänyt voimakkaita tunteita. On puhuttu mielipuolesta ja hakkaajasta, jolle lapsen huoltajuutta ei voi missään nimessä antaa. Joidenkin mielestä ei edes tapaamisoikeutta moiselle hullulle pitäisi suoda.
On mielestäni naisena mielenkiintoista huomata, että naisen väkivaltaisuus ei johda samantyyppisiin kommentteihin. Kun nainen sortuu väkivaltaiseen käyttäytymiseen, hänelle tarjotaan apua ja tukea oman äitiytensä kehittämiseen ja lasten hyvinvoinnin parantamiseen. Kun kyseessä on mies, vaaditaan huoltajuuden eväämistä ja tapaamisoikeuden poistamista.
En millään tavalla syyllistä alkuperäistä kirjoittajaa. Olen itsekin sortunut tukisteluun meidän uhmiksen kanssa. Kysymys kuuluukin: miksi minä kuitenkin todennäköisemmin saisin lapset erossa, kuin mieheni, joka ei koskaan ole edes tukistamista ajatellut - saati muutakaan fyysistä rangaistusta...? - Pilasit kaiken......
Anniina29 kirjoitti:
...Kirjoittaja nosti ihan mielenkiintoisen aiheen esille, vaikka kirjoittaakin hieman liian voimakkaaseen sävyyn.
On totta, että surullisenkuuluisassa Outi Kosken tapauksessa esille noussut isän väitetty väkivaltaisuus lapsiaan kohtaan on herättänyt voimakkaita tunteita. On puhuttu mielipuolesta ja hakkaajasta, jolle lapsen huoltajuutta ei voi missään nimessä antaa. Joidenkin mielestä ei edes tapaamisoikeutta moiselle hullulle pitäisi suoda.
On mielestäni naisena mielenkiintoista huomata, että naisen väkivaltaisuus ei johda samantyyppisiin kommentteihin. Kun nainen sortuu väkivaltaiseen käyttäytymiseen, hänelle tarjotaan apua ja tukea oman äitiytensä kehittämiseen ja lasten hyvinvoinnin parantamiseen. Kun kyseessä on mies, vaaditaan huoltajuuden eväämistä ja tapaamisoikeuden poistamista.
En millään tavalla syyllistä alkuperäistä kirjoittajaa. Olen itsekin sortunut tukisteluun meidän uhmiksen kanssa. Kysymys kuuluukin: miksi minä kuitenkin todennäköisemmin saisin lapset erossa, kuin mieheni, joka ei koskaan ole edes tukistamista ajatellut - saati muutakaan fyysistä rangaistusta...?Koko keskustelu käytiin todellakin eräässä ryhmässä syntyneestä ajatuksesta osoittaa, etteivät naiset pidä ongelmana mitään mikä on naisesta lähtöisin. Kun vastaavasti mies "hirtetään" samasta teosta. Eikä tämä ilmiö ole pelkästään naisten keskuudessa, vaan valitettavan usein samaa tulkintaa käyttävät myös viranomaiset, aina korkeimpaan saakka.
Esitin, että pystyn helposti todistamaan väitteeni. Helpoiten tämä onnistuu etsimällä keskusteluryhmä, jossa käsitellään lapsiperheiden arkea. Ei tarvinnut kauaa hakea kun ensimmäinen keskustelu, jossa yh-äiti valittelee väkivaltaisuuttaan. Tosin näitä vastaavia ja parempiakin esimerkkejä löytyi useita, mutta tämä oli uutena ja tuoreena keskusteluna otollinen alusta heittää joukkoon syytöksiä, joita vastaavassa tilanteessa oleva mies saisi aivan luonnollisesti, eikä kukaan edes paheksuisi tälläistä "puuttumista".
Kävi juuri kuten odotinkin. Toiset naiset kävivät henkeen ja vereen puolustamaan kanssasisartaan, eivätkä naiselle tyypilliseen tapaan edes ajatelleet esittämiäni perusteluita.
Ja mukaan mahtuu aina myöskin muutama hamekangasta käyttävä mies, jotka tosielämässä epäonnistuineina yrittävät päteä naisten joukossa netissä, nuolemalla naisten perseitä....Yök!!
Ja sitten valitettavasti mukaan aina lopulta eksyy joku nainenkin, jolla on kyky nähdä asioita laajemmin kuin keskivertonainen.
Eli pilasit tavallasi tämän tutkimuksen, mutta samalla osoitit jälleen kerran sen, että maailmassa on myös naisia, jota mies voi rakastaa muutoinkin kuin ulkonäön vuoksi, eli sen sisäisen kauneuden ja ennnekaikkea oikeudenmukaisuuden vuoksi.
Jatka Anniina samaan malliin, tulet huomaamaan, että me miehet olemme reiluja kun meille ollaan reiluja. Tulet myös menestymään elämässäsi kaikilla saroilla sisariasi paremmin, kun näet muutakin kuin oman napasi. Kaikea hyvää sinulle..... - Patu33
Pilasit kaiken...... kirjoitti:
Koko keskustelu käytiin todellakin eräässä ryhmässä syntyneestä ajatuksesta osoittaa, etteivät naiset pidä ongelmana mitään mikä on naisesta lähtöisin. Kun vastaavasti mies "hirtetään" samasta teosta. Eikä tämä ilmiö ole pelkästään naisten keskuudessa, vaan valitettavan usein samaa tulkintaa käyttävät myös viranomaiset, aina korkeimpaan saakka.
Esitin, että pystyn helposti todistamaan väitteeni. Helpoiten tämä onnistuu etsimällä keskusteluryhmä, jossa käsitellään lapsiperheiden arkea. Ei tarvinnut kauaa hakea kun ensimmäinen keskustelu, jossa yh-äiti valittelee väkivaltaisuuttaan. Tosin näitä vastaavia ja parempiakin esimerkkejä löytyi useita, mutta tämä oli uutena ja tuoreena keskusteluna otollinen alusta heittää joukkoon syytöksiä, joita vastaavassa tilanteessa oleva mies saisi aivan luonnollisesti, eikä kukaan edes paheksuisi tälläistä "puuttumista".
Kävi juuri kuten odotinkin. Toiset naiset kävivät henkeen ja vereen puolustamaan kanssasisartaan, eivätkä naiselle tyypilliseen tapaan edes ajatelleet esittämiäni perusteluita.
Ja mukaan mahtuu aina myöskin muutama hamekangasta käyttävä mies, jotka tosielämässä epäonnistuineina yrittävät päteä naisten joukossa netissä, nuolemalla naisten perseitä....Yök!!
Ja sitten valitettavasti mukaan aina lopulta eksyy joku nainenkin, jolla on kyky nähdä asioita laajemmin kuin keskivertonainen.
Eli pilasit tavallasi tämän tutkimuksen, mutta samalla osoitit jälleen kerran sen, että maailmassa on myös naisia, jota mies voi rakastaa muutoinkin kuin ulkonäön vuoksi, eli sen sisäisen kauneuden ja ennnekaikkea oikeudenmukaisuuden vuoksi.
Jatka Anniina samaan malliin, tulet huomaamaan, että me miehet olemme reiluja kun meille ollaan reiluja. Tulet myös menestymään elämässäsi kaikilla saroilla sisariasi paremmin, kun näet muutakin kuin oman napasi. Kaikea hyvää sinulle.....Yritä nyt ihmessä käyttää edes yhdessä keskustelussa vain yhtä nimimerkkiä. Ei tuosta sun ajatuksen juoksusta saa mitään tolkkua, ellei näitä juttujasi arvaa saman ihmisen kirjoittamiksi.
Sun mielipiteesi on käynyt aika selväksi ja luulen että huomasit jo edustavasi mielipiteinesi varsin pintä vähemmistöä.
Kiitos ja kuulemiin. - yksi
Logiikkaa kirjoitti:
Mukaanlukien allekirjoittaneen.Eikö väkivaltaa ole kaikki toiminta, jonka tarkoituksena on satuttaa, henkisesti tai fyysisesti. Hiljainenkin tukistaminen on nöyryyttävää ja voi satuttaa henkisesti. Ihan ymmärrettävää että väsynyt äiti/isä tuntee halua tukistaa uhmista ajoittain kun mikään muu ei auta. Eri asia sitten onko väkivalta hyväksyttävää missään olosuhteissa. Laissa väkivallan käyttö on ollut kielletty vuodesta -84.
Alkuperäisen kirjoittajan kannattaa todella hakea apua perheneuvolasta ja pian. Hienoa että hän on jo itse ajatellut tehdä niin ja tiedostanut että hänellä on ongelma.
Tajutonta millaista ryöpytystä täällä annetaan hänelle.
- Milla.M
Ilmeisesti tyttäresi voi jotenkin henkisesti huonosti, lapsethan vaistoavat herkästi kaiken ympärillä olevan ja ennen eroanne tilanne kotona (riidat, erouhka..) on saattanut aiheuttaa lapsessa muutoksia. Lopulta ero, koulun alkaminen ja muu ovat niin suuria mullistuksia lapsen elämässä, että he saattavat alkaa sitten oireilemaan kuvaamallasi tavalla. Lisäksi tuon ikäisellä on uhmaikä muutenkin joka lisää ongelmia.
Voisi olla viisainta että otat nyt heti yhteyttä neuvolaan ja sitä kautta saat apua, neuvoja ja lähetteen tarvittaessa esimerkiksi psykologille. Kyllä tyttö tuosta varmasti rauhoittuu ajankin kanssa mutta tässä on kysymyksessä sinunkin jaksamisesi, silloin apu on varmasti tarpeen.
Voimia sinulle!- Ettei totuus unohtuisi
kertoa omasta väkivaltaisuudestasi sekä peloistasi mitä teet seuraavaksi.
Suorastaan käsittämätöntä, että Milla M muiden mukana on salaamassa oleennaisinta osaa tästäkin ongelmasta.
Väittäisin, että vikaa olisi todellakin syytä hakea ennenkaikkea lasten äidistä.
Mutta pannaan vain pieni tyttö kärsimään lisää.
Toivottavasti tyttö ymmärtää itse kertoa neuvolassa pahoinpitelevästä äidistään.
Ja toivotaan, että neuvolassa on joku joka ei tyypilliseen naisten tapaan pidä väkivaltaa normaalina lasten kasvatuksena. Onneksi nykyään on laki, joka velvoittaa mm. Neuvoloita viemään mahdolliset väkivaltaepäilyt eteenpäin. - Milla.M
Ettei totuus unohtuisi kirjoitti:
kertoa omasta väkivaltaisuudestasi sekä peloistasi mitä teet seuraavaksi.
Suorastaan käsittämätöntä, että Milla M muiden mukana on salaamassa oleennaisinta osaa tästäkin ongelmasta.
Väittäisin, että vikaa olisi todellakin syytä hakea ennenkaikkea lasten äidistä.
Mutta pannaan vain pieni tyttö kärsimään lisää.
Toivottavasti tyttö ymmärtää itse kertoa neuvolassa pahoinpitelevästä äidistään.
Ja toivotaan, että neuvolassa on joku joka ei tyypilliseen naisten tapaan pidä väkivaltaa normaalina lasten kasvatuksena. Onneksi nykyään on laki, joka velvoittaa mm. Neuvoloita viemään mahdolliset väkivaltaepäilyt eteenpäin...vastata alkuperäiselle kirjoittajalle, ei minulle, joten voisitko osoittaa vastauksesi oikeaan paikkaan ketjussa?
On se käsittämätöntä, kuinka ihmiset ovat osaavinaan lukea rivien välistä, niinkuin nyt että täällä olen minä muiden mukana SALAAMASSA jotain ongelmaa, aivan kuin tässä oltaisiin joukolla taputtamassa käsiä ja hurraamassa että väkivaltainen kasvatus kunniaan!
Mielestäsi on siis ennenkaikkea haettava vikaa lapsen äidistä. Miksi ja millä perusteella? Minne on jäänyt lapsen isän vastuu? Mistä voit tietää sinäkään, millaiset olosuhteet perheellä on ollut ennen eroa? Ja joskus lapset ovat vaikeita, vaikkei kotiloissakaan olisi mitään vikaa.
Ja sinäkö lasket tukistamisen ja risun käytön pahoinpitelyksi? Siinä tapauksessa minunkin lähes koko sukupolveni ovat pahoinpitelyn uhreja, mutta vertaapas mihin tämänpäivän vapaasti ja "väkivallattomasti" kasvatettu nuoriso on mennyt, kun tukistaminenkin on jo rangaistuksen uhalla kielletty!
Juu, toivotaan sinun mielipiteesi mukaan että tyttö kertoo neuvolassa tästä julmasti pahoinpitelevästä äidistään, sehän se helpottaa pienen tytön elämää ja oloa kun pahimmassa tapauksessa hänet otetaan huostaan ja eroon muusta perheestään. Ja kaikki saa alkunsa mahdollisesti pelkästä tukistamisesta!
Onneksi neuvolatkaan eivät ihan mistä tahansa ala imoittelemaan eteenpäin.
Eikä tässä ole kysymys väkivaltaisen kasvatuksen ihannoinnista, vaan ihan realiteeteista. Minä olen itse antanut omalle pojalleni tasan yhden kerran risua pyllylle, eikä tukistaakaan ole tarvinnut kovin monesti. Olen siis sinun silmissäsi väkivaltainen äiti? Selvä. Minkälaisia lapsia sinulla itselläsi lieneekään vai lieneekö yhtään, mutta oma poikani on ollut pienestä asti sellainen rasavilli etteivät pelkät kiellot ja sanat ole yksinkertaisesti riittäneet. Siksi olen joutunut turvautumaan järeämpiin keinoihin, ja tiedätkö, en muuten tunne itseäni silti ollenkaan väkivaltaiseksi persoonaksi! - in.na
Milla.M kirjoitti:
..vastata alkuperäiselle kirjoittajalle, ei minulle, joten voisitko osoittaa vastauksesi oikeaan paikkaan ketjussa?
On se käsittämätöntä, kuinka ihmiset ovat osaavinaan lukea rivien välistä, niinkuin nyt että täällä olen minä muiden mukana SALAAMASSA jotain ongelmaa, aivan kuin tässä oltaisiin joukolla taputtamassa käsiä ja hurraamassa että väkivaltainen kasvatus kunniaan!
Mielestäsi on siis ennenkaikkea haettava vikaa lapsen äidistä. Miksi ja millä perusteella? Minne on jäänyt lapsen isän vastuu? Mistä voit tietää sinäkään, millaiset olosuhteet perheellä on ollut ennen eroa? Ja joskus lapset ovat vaikeita, vaikkei kotiloissakaan olisi mitään vikaa.
Ja sinäkö lasket tukistamisen ja risun käytön pahoinpitelyksi? Siinä tapauksessa minunkin lähes koko sukupolveni ovat pahoinpitelyn uhreja, mutta vertaapas mihin tämänpäivän vapaasti ja "väkivallattomasti" kasvatettu nuoriso on mennyt, kun tukistaminenkin on jo rangaistuksen uhalla kielletty!
Juu, toivotaan sinun mielipiteesi mukaan että tyttö kertoo neuvolassa tästä julmasti pahoinpitelevästä äidistään, sehän se helpottaa pienen tytön elämää ja oloa kun pahimmassa tapauksessa hänet otetaan huostaan ja eroon muusta perheestään. Ja kaikki saa alkunsa mahdollisesti pelkästä tukistamisesta!
Eikä tässä ole kysymys väkivaltaisen kasvatuksen ihannoinnista, vaan ihan realiteeteista. Minä olen itse antanut omalle pojalleni tasan yhden kerran risua pyllylle, eikä tukistaakaan ole tarvinnut kovin monesti. Olen siis sinun silmissäsi väkivaltainen äiti? Selvä. Minkälaisia lapsia sinulla itselläsi lieneekään vai lieneekö yhtään, mutta oma poikani on ollut pienestä asti sellainen rasavilli etteivät pelkät kiellot ja sanat ole yksinkertaisesti riittäneet. Siksi olen joutunut turvautumaan järeämpiin keinoihin, ja tiedätkö, en muuten tunne itseäni silti ollenkaan väkivaltaiseksi persoonaksi!Nimittäin väkivaltainen. Jos realiteetit on kohdallaan ja asioista puhuu niiden oikeilla nimillä ja pystyy perustelemaan asenteensa, niin kyllä sellainen ihminen taitaa puhua asioista hiukan eri tietoisuuden tasolla verrattuna näihin jotka lukevat rivien välistä, tulkitsevat asiat miten lystäävät, laittavat sanat suuhusi ja sen jälkeen tuomitsevat juuri sinut - ja kun he jäävät alakynteen, käy ilmi, että puhe olikin ihan vaan noin yleisellä tasolla.
- Naisen väkivalta = tabu
Milla.M kirjoitti:
..vastata alkuperäiselle kirjoittajalle, ei minulle, joten voisitko osoittaa vastauksesi oikeaan paikkaan ketjussa?
Eikä tässä ole kysymys väkivaltaisen kasvatuksen ihannoinnista, vaan ihan realiteeteista. Minä olen itse antanut omalle pojalleni tasan yhden kerran risua pyllylle, eikä tukistaakaan ole tarvinnut kovin monesti. Olen siis sinun silmissäsi väkivaltainen äiti? Selvä. Minkälaisia lapsia sinulla itselläsi lieneekään vai lieneekö yhtään, mutta oma poikani on ollut pienestä asti sellainen rasavilli etteivät pelkät kiellot ja sanat ole yksinkertaisesti riittäneet. Siksi olen joutunut turvautumaan järeämpiin keinoihin, ja tiedätkö, en muuten tunne itseäni silti ollenkaan väkivaltaiseksi persoonaksi!"Siinä tapauksessa minunkin lähes koko sukupolveni ovat pahoinpitelyn uhreja"
Ettekös te naiset kaikkien tutkimusten mukaan juuri tälläistä väitä?
Olette vain unohtaneet mainita, että väkivalta tulikin äitinne taholta.
Harmi sinänsä, sillä tutkija jälleen kerran tutki miesten väkivaltaisuutta ja pisti kaiken jälleen kerran väärään piikkiin.
Ja sinä olet yhdessä "salaamassa" tapausta, kun haet vikaa tytöstä, etkä halua nähdä todellista syyllistä.
Ja viesti oli todellakin tarkoitettu juuri sinulle, kuten myös tämä. - Milla.M
Naisen väkivalta = tabu kirjoitti:
"Siinä tapauksessa minunkin lähes koko sukupolveni ovat pahoinpitelyn uhreja"
Ettekös te naiset kaikkien tutkimusten mukaan juuri tälläistä väitä?
Olette vain unohtaneet mainita, että väkivalta tulikin äitinne taholta.
Harmi sinänsä, sillä tutkija jälleen kerran tutki miesten väkivaltaisuutta ja pisti kaiken jälleen kerran väärään piikkiin.
Ja sinä olet yhdessä "salaamassa" tapausta, kun haet vikaa tytöstä, etkä halua nähdä todellista syyllistä.
Ja viesti oli todellakin tarkoitettu juuri sinulle, kuten myös tämä.Jos viesti oli tarkoitettu minulle, niin miksi tällainen kirjoitus:
"Muista kertoa omasta väkivaltaisuudestasi sekä peloistasi mitä teet seuraavaksi.
Suorastaan käsittämätöntä, että Milla M muiden mukana on salaamassa oleennaisinta osaa tästäkin ongelmasta. Väittäisin, että vikaa olisi todellakin syytä hakea ennenkaikkea lasten äidistä"
Minäkö se olenkin nyt se väkivaltainen äiti, joka pelkää mitä tekee seuraavaksi? - Jussi35
Milla.M kirjoitti:
Jos viesti oli tarkoitettu minulle, niin miksi tällainen kirjoitus:
"Muista kertoa omasta väkivaltaisuudestasi sekä peloistasi mitä teet seuraavaksi.
Suorastaan käsittämätöntä, että Milla M muiden mukana on salaamassa oleennaisinta osaa tästäkin ongelmasta. Väittäisin, että vikaa olisi todellakin syytä hakea ennenkaikkea lasten äidistä"
Minäkö se olenkin nyt se väkivaltainen äiti, joka pelkää mitä tekee seuraavaksi?Ole sie viisaampi ja jätä vastaamatta henkilölle joka haluaa vain provosoida. Näin saadaan kyseinen "simo" siirtymään muille maille...
Ai niin... suomi24 chatissa oli taannoin eräs hyvin aktiivinen häirikkö josta käytettiin tuota nimeä, liekö kyseessä sama henkilö. Tosin ei ole näkynyt kanavilla viime kuukausina ;-) - Milla.M
Jussi35 kirjoitti:
Ole sie viisaampi ja jätä vastaamatta henkilölle joka haluaa vain provosoida. Näin saadaan kyseinen "simo" siirtymään muille maille...
Ai niin... suomi24 chatissa oli taannoin eräs hyvin aktiivinen häirikkö josta käytettiin tuota nimeä, liekö kyseessä sama henkilö. Tosin ei ole näkynyt kanavilla viime kuukausina ;-)Juu, näin teen. Kyllä kai tätä kinaa jatkuisi hamaan tulevaisuuteen jos vaan jaksaisi...itsepäinen kun on niin ei osaa aina lopettaa :D
- Outi
Voisiko lapsen isä ottaa tytön luokseen asumaan vaikka joksikin aikaa? Kerro ex miehellesi että mikä tilanne on. Luulisi isällä olevan sen verran miehisyyttä sekä velvollisuuden tuntoa että laittaa lapsen ojennukseen.
- täälläkin
Hei! Toivon että luet ainoastaan ne asialliset vastaukset, jotka olet saanut. Mua ainakin suutuuttaa kaikenlaisten kiihkoilijoiden syyttelyt ja vertailut johonkin toiseen huoltajuuskiistaan jne. Mitä se sua ja tytärtäsi auttaa?
Sinulle neuvoksi sanoisin että itse olen viiden lapsen äiti ja kyllä mulla paloi pinna niiden kanssa välillä oikein kunnolla, etenkin kun meillä vilisi talo samanikäisistä serkuista ja kavereista, niin että nukkumapaikkojakin piti järjestää yli kymmenelle lapselle! Mutta oli se myös hauskaa ja antoisaa aikaa. Kaikista lapsista on tullut kunnollisia aikuisia ja me ollaan vieläkin erittäin hyvissä väleissä vaikka olenkin tukistanut ja myös käyttänyt koivunvitsaa (se on tosin nykyisin kiellettyä). Tiedän miltä sinusta tuntuu kun et jaksa enää tyttäresi uhmaa. Oletko aivan yksin? Onko sulla siskoa, äitiä, ystävätärtä joka voisi joskus tuurata? Onko tytöllä tarpeeksi kavereita, vai onko hän yksinäinen ja ehkä kiusattu koulussa? Kokeeko hän että muut sisarukset ovat etusijalla? Jos toiset lapset ovat poikia, siinä käy helposti niin että tyttö kuvittelee että pojat saa enemmän (meillä oli ainakin vakiolause: miks poikia aina lellitään, vaikka mä yritin olla tasapuolinen)Pojat vaan osaa heittäytyä niin avuttomaksi äitinsä edessä... Onko tytöllä tarpeeksi mielekästä tekemistä kotona, vai alkaako hän risaamaan ihan vaan siksi että on tylsää? Hyvä keino on tosiaan antaa lapsen osallistua kotitöihin vaikkei siitä ole mitään "hyötyä", vaan paikat on entistä ennemmän sekaisin sen jälkeen. Jos olet aivan loppu etkä osaa itse ratkaista tilannettasi, niin mene ihmeessä esim.perheneuvolaan kysymään apua. Ei pidä uskoa että ne siellä syyllistävät ja tekevät sinusta poliisille ilmoituksen tukistamisesta, niin kuin joku tuossa pelotteli. Koeta kestää päivä kerrallaan, ja huomaat että tyttösi rauhoittuu, kun ikää tulee lisää. Pyri tulkitsemaan hänen tunteitaan - mitkä tilanteet laukaisevat kiukuttelun, millä tavalla hänet saisi helpoimmin taas tyytyväiseksi? Mutta älä lahjo karkeilla tai rahalla tai tekemällä itse älyttömiä myönnytyksiä vain siksi että hän olisi hiljaa. Lapsen pitää ymmärtää että äiti päättää, mutta myös miksi asiat on paras tehdä niin kuin äiti on päättänyt. Tsemppiä :)- Huomaatko
Tämä on pientä siihen mitä miehet kokevat.
En tunne pienintäkään syyllisyyttä laukoa totuuksia asioista, joissa naiset pitävät itseään jumalina, tuomiten ja päättäen toisten puolesta mikä milloinkin on naiselle parasta. - mihin
Huomaatko kirjoitti:
Tämä on pientä siihen mitä miehet kokevat.
En tunne pienintäkään syyllisyyttä laukoa totuuksia asioista, joissa naiset pitävät itseään jumalina, tuomiten ja päättäen toisten puolesta mikä milloinkin on naiselle parasta.ihmeeseen tämä nyt liittyy??
- Saman kokenut
Kirjoituksesi olisi voinut lähteä myös minun näppäimistäni, sillä elämä meilläkin on ollut pitkälti samanlaista. Tosin perheessämme on molemmat vanhemmat. Tuntuu kamalalta huomata, että joissakin tilanteissa tuntuu, ettei pysty enää rakastamaan omaa lastaan eikä löydä hänestä mitään "hyvää". Meillä on on kaksi pienempää lasta, joista toinen vaikeasti vammainen lapsi. Hänen kanssaan menee paljon aikaa ja siitä syystä 7v esikoiselle on annettu paljon kahdenkeskistä aikaa toisen vanhemman kanssa. Mutta mitä enemmän hän saa "extraa", sitä enemmän hän sitä vaatii.
Minä soitin perheneuvolaan ja sitä kautta sain apua. Kävimme koko perhe siellä keskustelemassa; poika keskusteli psykologin kanssa ja me vanhemmat sos.työntekijän kanssa. Saimme ohjeita vaikeisiin tilanteisiin ja ennen kaikkea saimme puhua meidän elämästä kotona, joka tuntu välillä kestämättömältä. Poika sai myös purkaa omaa pahaa mieltään ja pikkuhiljaa tilanne on helpottunut. Nyt alkaa olla jo valoa näkyvissä ja meillä on suorastaan kivoja päiviä. Olen jälleen huomannut, miten ihana ja mukava esikoinen meillä onkaan.
Soita rohkeasti joko neuvolaan tai suoraan perheneuvolaan. Voimia teidän perheelle! - väsynyt
Eli nyt kirjoitan, koska en ole aikaisemmin koneelle kerinnyt, on näet muutakin elämää. Ihan viitaten erään uteliaan miehen ihmetystä, miksi olen hiljaa..
Ensinnäkin kiitoksia kovasti kaikille vastanneille =)
Eli miehen (lasten isän) kanssa olen hyvissä väleissä, ja hän tapaa lapsia säännöllisesti. Tyttö palvoo isäänsä, kutet tytöt yleensä tekevät.
Isä onkin hyvin tietoinen tytön käytöksestä, ja olenkin nyt tilannut ajan perheneuvolaan, johon ISÄKIN osallistuu.
Ikävä tuottaa sinulle "kaltoin kohdeltu mies" pettymys (mikä se nimimerkki nyt aina olikaan), mutta olemme ihan tavallinen eronnut pariskunta, joilla 3 lasta.
Mistähän alunperin saitkaan sen kuvan, että isä ei olisi mukana lasten elämässä???
Olen pahoillani puolestasi, jos sinulla on vaikeuksia myös. Voit aina purkaa ongelmasi aloittamalla uuden keskustelun, niin voimme yrittää auttaa sinua!! Tämä oli kuitenkin minun ongelmani, ei sinun, joten en tarvitse kritiikkiäsi!!!
Kaikille muille PALJON kiitoksia kannustavista vastauksista, ja ajan saimme perheneuvolaan ensi viikoksi =)
Valoa tunnelin päässä siis näkyvissä=)- Milla.M
Hienoa että olet saamassa asioita järjestykseen, ensimmäinen tärkeä askel on siis otettu. Toivottavasti et pahoittanut mieltäsi lukiessasi näitä kirjoituksia, välillä meinasi puhjeta jo ilmiriita..:)
Todella tärkeä ja upea juttu, että lastesi isä on mukana ja ottaa vastuuta lapsista ja osallistuu ongelman selvittämiseen, sitä minäkin kyllä ihmettelin mistä ihmeestä tämä eräs kirjoittaja sai pinttymyksen päähänsä ettei ex-miehesi ole kuvioissa ollenkaan ja olisit suurinpiirtein jättänyt hänet jopa julmuuttasi ulkopuolelle lasten elämästä..käsittämätöntä kuinka kapeakatseisia jotkut ihmiset ovat!
Mutta tsemppiä sinulle ja perheellesi, eiköhän ne asiat siitä ala selviämään pikkuhiljaa :) - arvatkaa kuka
"Tyttö palvoo isäänsä, kutet tytöt yleensä tekevät.
Isä onkin hyvin tietoinen tytön käytöksestä, ja olenkin nyt tilannut ajan perheneuvolaan, johon ISÄKIN osallistuu"
Myönnän tehneeni virhearvion alkuperäisen kirjoituksesi perusteella siksi, että tulkitsin tämän "Olen todella yksin tämän asian kanssa" lauseen niin, ettet saa lasten isältä tukea ongelmaansi. Vai kuinka tämä sinun mielestäsi pitäisi tulkita? Vai tuliko mieleesi hakea tukea isästä vasta "löylytykseni" jälkeen? Jos niin, niin kirjoitukseni ei ollut turha.
Olen kiitollinen sinulle rehellisestä tunnustuksestasi, jonka olen ylle lainannut.
Minäkin olen huomannut saman asian omien tyttärieni kohdalla ja myös muualla. Tytöt tosiaan ovat käsittämättömän kiintyneitä isiinsä. Harmi, ettei tämäkään "lasten tahto" näy mitenkään lähihuoltajuutta määriteltäessä.
On totta, että vedin sinut mukaan tähän "tutkimukseeni", vain osoittaakseni, etteivät naiset todellakaan pidä naisen "väkivaltaisuutta" lapsia kohtaan minään ongelmana, enkä minäkään pidä tavallista tukistamista, mutta miehen tekemänä vastaava teko ei kestä pienintäkään päivänvaloa.
Kiitokset vain jokaiselle keskusteluun osallistuneelle. Keskustelusta on tehty laaja linkitys naisen käyttäytymistä kasitteleviin ryhmiin.
Erityiskiitos Milla.M nimimerkille, joka Outi Kosken tavoin osoitti olevansa nainen joka ei peräänny, eikä suostu katsomaan asioita kuin omasta näkökulmastaan. kaiken huippuna hän kehuu itseään avarakatseiseksi........ - Milla.M
arvatkaa kuka kirjoitti:
"Tyttö palvoo isäänsä, kutet tytöt yleensä tekevät.
Isä onkin hyvin tietoinen tytön käytöksestä, ja olenkin nyt tilannut ajan perheneuvolaan, johon ISÄKIN osallistuu"
Myönnän tehneeni virhearvion alkuperäisen kirjoituksesi perusteella siksi, että tulkitsin tämän "Olen todella yksin tämän asian kanssa" lauseen niin, ettet saa lasten isältä tukea ongelmaansi. Vai kuinka tämä sinun mielestäsi pitäisi tulkita? Vai tuliko mieleesi hakea tukea isästä vasta "löylytykseni" jälkeen? Jos niin, niin kirjoitukseni ei ollut turha.
Olen kiitollinen sinulle rehellisestä tunnustuksestasi, jonka olen ylle lainannut.
Minäkin olen huomannut saman asian omien tyttärieni kohdalla ja myös muualla. Tytöt tosiaan ovat käsittämättömän kiintyneitä isiinsä. Harmi, ettei tämäkään "lasten tahto" näy mitenkään lähihuoltajuutta määriteltäessä.
On totta, että vedin sinut mukaan tähän "tutkimukseeni", vain osoittaakseni, etteivät naiset todellakaan pidä naisen "väkivaltaisuutta" lapsia kohtaan minään ongelmana, enkä minäkään pidä tavallista tukistamista, mutta miehen tekemänä vastaava teko ei kestä pienintäkään päivänvaloa.
Kiitokset vain jokaiselle keskusteluun osallistuneelle. Keskustelusta on tehty laaja linkitys naisen käyttäytymistä kasitteleviin ryhmiin.
Erityiskiitos Milla.M nimimerkille, joka Outi Kosken tavoin osoitti olevansa nainen joka ei peräänny, eikä suostu katsomaan asioita kuin omasta näkökulmastaan. kaiken huippuna hän kehuu itseään avarakatseiseksi........että sinä lämpenet HETI välittömästi, kun joku sanoo ne oikeat taikasanat, eli kehuvat ja ylistävät nimenomaan isää. Nythän se alkuperäinen kirjoittajakaan ei ole enää ihan niin paha miksi hänet heti alussa leimasit?
Mikä sinä olet minua arvostelemaan perääntymättömänä ja ainoastaan omasta näkökulmastani kiinnipitävänä naisena? Erehdyt pahemman kerran. Ainoastaan siksi olen sinulle punainen vaate mielipiteineni, että yritin avata sinun suppeaa näkemystäsi asioista ja tilanteista. Sinä olit heti tuomitsemassa väsynyttä äitiä väkivaltaiseksi ja syylliseksi, sekä olit varma että isä on paitsiossa koko perheen asioista. Kaiken teit tietämättä asioista, haluamatta edes selvittää taustoja.
Se, etten myötäillyt sinun suppeaa katsomustasi ja ollut samaa mieltä kanssasi ja ollut heti sinun mukanasi syyttämässä äitiä, riitti tekemään minusta vihollisesi. Tämän takia myös työnsit minut samaan "pahojen akkojen " porukkaan, joka hyväksyy lasten pahoinpitelyn ja ovat eväämässä isyyttä lapsiltaan. Ihan sama minulle, mitä sinä ajattelet. Kun ihminen takertuu tiettyyn asiaan eikä suostu edes näkemään sitä eri kanteilta, turha sellaiselle on mitään puhua.
Pidätkö sinä itseäsi avarakatseisena ihmisenä? - ....Jos tietäisi totuuden s...
Milla.M kirjoitti:
että sinä lämpenet HETI välittömästi, kun joku sanoo ne oikeat taikasanat, eli kehuvat ja ylistävät nimenomaan isää. Nythän se alkuperäinen kirjoittajakaan ei ole enää ihan niin paha miksi hänet heti alussa leimasit?
Mikä sinä olet minua arvostelemaan perääntymättömänä ja ainoastaan omasta näkökulmastani kiinnipitävänä naisena? Erehdyt pahemman kerran. Ainoastaan siksi olen sinulle punainen vaate mielipiteineni, että yritin avata sinun suppeaa näkemystäsi asioista ja tilanteista. Sinä olit heti tuomitsemassa väsynyttä äitiä väkivaltaiseksi ja syylliseksi, sekä olit varma että isä on paitsiossa koko perheen asioista. Kaiken teit tietämättä asioista, haluamatta edes selvittää taustoja.
Se, etten myötäillyt sinun suppeaa katsomustasi ja ollut samaa mieltä kanssasi ja ollut heti sinun mukanasi syyttämässä äitiä, riitti tekemään minusta vihollisesi. Tämän takia myös työnsit minut samaan "pahojen akkojen " porukkaan, joka hyväksyy lasten pahoinpitelyn ja ovat eväämässä isyyttä lapsiltaan. Ihan sama minulle, mitä sinä ajattelet. Kun ihminen takertuu tiettyyn asiaan eikä suostu edes näkemään sitä eri kanteilta, turha sellaiselle on mitään puhua.
Pidätkö sinä itseäsi avarakatseisena ihmisenä?Ja kysy haluaako hän eron heti......
- Arvaa kuka
Milla.M kirjoitti:
että sinä lämpenet HETI välittömästi, kun joku sanoo ne oikeat taikasanat, eli kehuvat ja ylistävät nimenomaan isää. Nythän se alkuperäinen kirjoittajakaan ei ole enää ihan niin paha miksi hänet heti alussa leimasit?
Pidätkö sinä itseäsi avarakatseisena ihmisenä?"Sinä olit heti tuomitsemassa väsynyttä äitiä väkivaltaiseksi ja syylliseksi",
Tämä ei ollut olennaista keskustelussa, jos siitä mitään tajusit. Olennaista oli se, että mies olisi vastaavasti käyttäytyessään tuomittu ilman kaltaistesi naarastiikereiden puolustuksia.
Minä en itseasiassa ottanut kantaa missään kohdassa henkilökohtaisesti siihen, että onko äidin käytös ymmärettävää. Vetosin vain siihen, että koska miehen tekemänä vastaava ei ole ymmärrettävää, niin miksi pitäisi olla naisen tekemänä.
Selittelit myös teorioitasi siitä millainen tukistus on hyväksyttävää ja millainen ei.
Totesit myös, että: "Tottakai tukistamisen voi laskea väkivallaksi siinä vaiheessa väkivallaksi, jos käteen jää tukku hiuksia ja se tehdään aikuisen koko voimalla".
Alkuperäinen kirjoittaja totesi myös, että: "olen "alentunut" ottamaan tukasta kiinni välillä lujaakin, ja huutanut".
Eli mielestäsi koko voimalla tukistaminen on väkivaltaa, mutta "lujaa" tukistaminen ei logiikkasi mukaan sitä ole. Mielenkiintoinen katsantokanta, kutsut tätä varmaan sinun avarakatseisuudeksesi.
Minun mielestäni sinun avarakatseisuus on sitä, että katsot naisten tekemisiä sormiesi läpi ja miesten tekemisiä suurennuslasilla.
Enkä suinkaan ole kehumassa alkuperäistä sydämmeni pohjasta, sillä mitä muuta vaihtoehtoa hänellä oli vastata? Olisi hän voinut väittää, ettei lasten isä ole kiinnostunut, mutta sitä tuskin olisi kukaan uskonut. Mahdollista toista totuutta, eli sitä, että hän haluaa pitää lapsensa erillään isästä, hänen ei olisi ollut viisasta kertoa, koska keskustelussa olin mukana myös minä. Sinä moisen olisit luonnollisesti ymmärtänyt. Varauduin sepityksiin jo ensimmäisessä avakseesni: "En odota, että aioit rehellisesti kertoa, koska en vielä ole tavannut yksinhuoltajaa, joka rehellisesti kertoo.....".
Kertoiko avauksen tekijä rehellisesti vai ei. Sitä emme koskaan saa tietää, joten sillä spekuloiminen on turhaa.
Kirjoitus ei ole mielestäni täysin looginen.
Avauksen tekijä kertoo myös, ettei ole "ehtinyt" seurata keskustelua, mutta on kuitenkin "telepaattisesti" kyennyt noudattamaan annettuja ohjeita ja hankkinut ajan perheneuvolaan johon oikein isäkin tulee mukaan.
Toinen juttu, että hän on juuri eronnut, mutta tulee "hyvin" toimeen lasten isän kanssa. Jokainen voi vetää tästäkin johtopäätöksensä kun ottaa vielä huomioon lasten iät.
Eli Millalle vielä. Olen avarakatseinen, mutta SINÄ ET OLE. - Milla.M
....Jos tietäisi totuuden s... kirjoitti:
Ja kysy haluaako hän eron heti......
Niinkö luulet, että minulla on kaksi eri persoonaa, toinen IRL ja toinen netissä? Kyllä mieheni tuntee minut ja mielipiteeni hyvin, eikä ole eroa harkinnutkaan. Ja ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta mieheni seuraa usein kanssani näitä kirjotuksia, ja on lähinnä huvittunut SINUN kirjoituksistasi. Että sellaista.
- Miehesi jättää sinut pian.
Milla.M kirjoitti:
Niinkö luulet, että minulla on kaksi eri persoonaa, toinen IRL ja toinen netissä? Kyllä mieheni tuntee minut ja mielipiteeni hyvin, eikä ole eroa harkinnutkaan. Ja ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta mieheni seuraa usein kanssani näitä kirjotuksia, ja on lähinnä huvittunut SINUN kirjoituksistasi. Että sellaista.
Jos todella näytit typerät mielipiteesi.........
- Milla.M
Miehesi jättää sinut pian. kirjoitti:
Jos todella näytit typerät mielipiteesi.........
Kuinka sinun kirjoituksiasi voi noteerata kukaan vakavasti, kun olet selvästi jonkin mielenhäiriön riivaama? Olet systemaattisesti alkanut lähetellä ala-arvoisia kommentteja , jotka otan kyllä solvauksina. Vaikka vaihtaisit kuinka nimimerkkiäsi, sinut tunnistaa typeristä mielipiteistäsi ja onpa vaikea laskea yhteen 1 1 kun kaikki viestit on lähetetty yhtä lukuunottamatta tänään 13.42-13.55
Milla on täydellinen naarastiikeri äiti.....
Kirjoittanut: Ex-mies 17.10.2004 klo 13.42
Ja vetää kolinaa ja mallua pois tiehensä
Elävä lastenhoidon käsikirja.
Kirjoittanut: Milla tietää kaiken. 17.10.2004 klo 13.44
Ja on avarakatseinen
Ja unelma kaatuu....
Kirjoittanut: Usko pois. 16.10.2004 klo 11.46
Kun miehesi pääsee perille todellisista ajatuksistasi.
Olet telaketjufeministi, joka hyväksyy miehen vain sen aikaa kun hänestä on sinulle hyötyä.
Milla onkin kiihkonatsitelaketju femmari
Kirjoittanut: Milla mököttävä myrtti. 17.10.2004 klo 13.46
Sori ettei ensimmäinen analyysi kelvannut.
Osui kyllä ja uppos.
Yksi on varmaa
Kirjoittanut: Lekuri 17.10.2004 klo 13.47
Millan lapsesta tulee aivoton..... kuten äidistään......
Milla näemmä harrastaa lapsipornoa...
Kirjoittanut: Tsot, tsot Milla 17.10.2004 klo 13.49
Pistetäämpä linkkiä poliiseille.
Etsitkö todella?
Kirjoittanut: Serriffi 17.10.2004 klo 13.51
"Missä kohdassa tuossa oli lapsipornoon vähänkin viittaavaa materiaalia?"
Kantsii haeskella ulkomailta jotakin likkiä, jos lapsipornoa etsit.
Suomessa moista ei suvaita.
Että petturikin vielä?
Kirjoittanut: Kela ja mela 17.10.2004 klo 13.53
"jospa se sitten jonkun kohdalla on niin, että työaikana käydään hoitelemassa vakipanot ja vähemmän vakituisetkin"
Voi Milla sua.
Milla hei sun täytyy muuttuu, sun elämästäs suunta puuttuu, sä aina tartut kyrpään lyhyinpään, se ei tunnu missäkään......
Toivottavasti on tyttö......
Kirjoittanut: lasten paras 17.10.2004 klo 13.55
Koska milla inhoaa ja vihaa poikia.
Hän on kertonut vihaavansa poikia ja miehiä.
Lopeta tuo lapsellinen käyttäytyminen heti. Suosittelen sinulle hoitoonhakeutumista, terapeutista saattaa olla sinulle apua lapsuuden traumojen selvittelyssä. Häiriköt saadaan selville Ip-osoitteen avulla, suojautumiseen ei pelkkä nimimerkkien vaihto riitä joten ennen toimenpiteisiin ryhtymistä annan sinulle mahdollisuuden perääntyä ja lopettaa häiriköinti. - Jussi35
Milla.M kirjoitti:
Kuinka sinun kirjoituksiasi voi noteerata kukaan vakavasti, kun olet selvästi jonkin mielenhäiriön riivaama? Olet systemaattisesti alkanut lähetellä ala-arvoisia kommentteja , jotka otan kyllä solvauksina. Vaikka vaihtaisit kuinka nimimerkkiäsi, sinut tunnistaa typeristä mielipiteistäsi ja onpa vaikea laskea yhteen 1 1 kun kaikki viestit on lähetetty yhtä lukuunottamatta tänään 13.42-13.55
Ja on avarakatseinen
Ja unelma kaatuu....
Olet telaketjufeministi, joka hyväksyy miehen vain sen aikaa kun hänestä on sinulle hyötyä.
Osui kyllä ja uppos.
Yksi on varmaa
Etsitkö todella?
Että petturikin vielä?
"jospa se sitten jonkun kohdalla on niin, että työaikana käydään hoitelemassa vakipanot ja vähemmän vakituisetkin"
Voi Milla sua.
Milla hei sun täytyy muuttuu, sun elämästäs suunta puuttuu, sä aina tartut kyrpään lyhyinpään, se ei tunnu missäkään......
Lopeta tuo lapsellinen käyttäytyminen heti. Suosittelen sinulle hoitoonhakeutumista, terapeutista saattaa olla sinulle apua lapsuuden traumojen selvittelyssä. Häiriköt saadaan selville Ip-osoitteen avulla, suojautumiseen ei pelkkä nimimerkkien vaihto riitä joten ennen toimenpiteisiin ryhtymistä annan sinulle mahdollisuuden perääntyä ja lopettaa häiriköinti."Olet telaketjufeministi...."
Ekaa kertaa ton termin nään... mitä se niinku tarkottaa? :)
Siis oikeesti.... vittumaisin temppu mitä tollaselle voi tehdä on ignoorata se täysin. Nyt se saa koko ajan sitä hupia mitä hakeekin. Osoita siis naisellinen julmuutesi äläkä reagoi. :) - Milla.M
Jussi35 kirjoitti:
"Olet telaketjufeministi...."
Ekaa kertaa ton termin nään... mitä se niinku tarkottaa? :)
Siis oikeesti.... vittumaisin temppu mitä tollaselle voi tehdä on ignoorata se täysin. Nyt se saa koko ajan sitä hupia mitä hakeekin. Osoita siis naisellinen julmuutesi äläkä reagoi. :)Ilmeisesti se kuvaa naista, joka jyrää kaikki miehet feminismiaatteillaan. Mielenkiintoisinta tässä on se, että kirjoittaja leimasi minut telaketjufeministiksi siksi, että kehuin omaa miestäni ketjussa, jonka aloittaja kiitteli nyky-isiä siitä, että he osallistuvat kotitöihin ja lastenhoitoon innokkaammin kuin ennen. Mitähän väärää oikein tein? Minusta sanomani oli kaikkea muuta kuin femmarijyräämistä.
Jos olisin haukkunut ukkoni ruttuun ja leimannut hänet laiskottelevaksi mätisäkki-sohvaperunaksi, kommentti olisi ollut ehkä aiheellinen.
Tästä huomaamme, että eräs henkilö on ottanut minut hampaisiinsa ilkeyttään, kun en suostunut olemaan hänen kanssaan samaa mieltä asioista.
Miksiköhän kyseistä ihmistyyppiä sanotaan? Dominoiva psykopaattinarsisti? Yrittää alistaa jokaisen tahtoonsa ja tekee itsestään uhrin, eikä näe omissa tekemisissään mitään vikaa?
Mutta antaapa rauhassa jatkaa mellastustaan, minä lähden tarkistamaan josko tuo ukko olisi pessyt pyykit, laittanut ruoan, siivonnut, leiponut sämpylöitä ja kiillottanut telaketjuni. Jos ei, paiskaan hänet kylmästi pellolle ;)) - Patu33
Milla.M kirjoitti:
Ja on avarakatseinen
Ja unelma kaatuu....
Osui kyllä ja uppos.
Yksi on varmaa
Etsitkö todella?
Että petturikin vielä?
Voi Milla sua.
Lopeta tuo lapsellinen käyttäytyminen heti. Suosittelen sinulle hoitoonhakeutumista, terapeutista saattaa olla sinulle apua lapsuuden traumojen selvittelyssä. Häiriköt saadaan selville Ip-osoitteen avulla, suojautumiseen ei pelkkä nimimerkkien vaihto riitä joten ennen toimenpiteisiin ryhtymistä annan sinulle mahdollisuuden perääntyä ja lopettaa häiriköinti.Salaa pikin miten profiilisi. Julkisesta profiilistasi näkee mm. viimeiset kirjoittamasi viestit ja tuollainen lista on häiriintyneelle henkilölle oiva tidon lähde. Kun katsoo mihin foorumeihin toinen kirjoittelee, niin niistä voi jo paljon arvailla hänen taustoistaan, elämän tilanteestaan yms.
- Milla.M
Patu33 kirjoitti:
Salaa pikin miten profiilisi. Julkisesta profiilistasi näkee mm. viimeiset kirjoittamasi viestit ja tuollainen lista on häiriintyneelle henkilölle oiva tidon lähde. Kun katsoo mihin foorumeihin toinen kirjoittelee, niin niistä voi jo paljon arvailla hänen taustoistaan, elämän tilanteestaan yms.
Mutta en aio alistua salailuun mokoman häirikön vuoksi, sillonhan olisin antanut hänelle jo yhden erävoiton. Sitäpaitsi, pystyyhän pelkällä nimimerkillä hakemaan kaikki keskustelut joihin olen osallistunut, joten ei tuokaan profiilin salaus auta.
- Patu 33
Milla.M kirjoitti:
Mutta en aio alistua salailuun mokoman häirikön vuoksi, sillonhan olisin antanut hänelle jo yhden erävoiton. Sitäpaitsi, pystyyhän pelkällä nimimerkillä hakemaan kaikki keskustelut joihin olen osallistunut, joten ei tuokaan profiilin salaus auta.
Ehkä hakuja pitäsi pytyä tekemään vain rekisteröityneenä, jolloin "vainoamiseen" voitasiin puuttua.
- Ihailijasi
Milla.M kirjoitti:
Ilmeisesti se kuvaa naista, joka jyrää kaikki miehet feminismiaatteillaan. Mielenkiintoisinta tässä on se, että kirjoittaja leimasi minut telaketjufeministiksi siksi, että kehuin omaa miestäni ketjussa, jonka aloittaja kiitteli nyky-isiä siitä, että he osallistuvat kotitöihin ja lastenhoitoon innokkaammin kuin ennen. Mitähän väärää oikein tein? Minusta sanomani oli kaikkea muuta kuin femmarijyräämistä.
Jos olisin haukkunut ukkoni ruttuun ja leimannut hänet laiskottelevaksi mätisäkki-sohvaperunaksi, kommentti olisi ollut ehkä aiheellinen.
Tästä huomaamme, että eräs henkilö on ottanut minut hampaisiinsa ilkeyttään, kun en suostunut olemaan hänen kanssaan samaa mieltä asioista.
Miksiköhän kyseistä ihmistyyppiä sanotaan? Dominoiva psykopaattinarsisti? Yrittää alistaa jokaisen tahtoonsa ja tekee itsestään uhrin, eikä näe omissa tekemisissään mitään vikaa?
Mutta antaapa rauhassa jatkaa mellastustaan, minä lähden tarkistamaan josko tuo ukko olisi pessyt pyykit, laittanut ruoan, siivonnut, leiponut sämpylöitä ja kiillottanut telaketjuni. Jos ei, paiskaan hänet kylmästi pellolle ;))Sanottaisko näin, että tunnusta sinä, ettet ole avarakatseinen, niin minä voin tunnustaa osaltani jotakin.
- Ja oksettavaa
Milla.M kirjoitti:
Ilmeisesti se kuvaa naista, joka jyrää kaikki miehet feminismiaatteillaan. Mielenkiintoisinta tässä on se, että kirjoittaja leimasi minut telaketjufeministiksi siksi, että kehuin omaa miestäni ketjussa, jonka aloittaja kiitteli nyky-isiä siitä, että he osallistuvat kotitöihin ja lastenhoitoon innokkaammin kuin ennen. Mitähän väärää oikein tein? Minusta sanomani oli kaikkea muuta kuin femmarijyräämistä.
Mutta antaapa rauhassa jatkaa mellastustaan, minä lähden tarkistamaan josko tuo ukko olisi pessyt pyykit, laittanut ruoan, siivonnut, leiponut sämpylöitä ja kiillottanut telaketjuni. Jos ei, paiskaan hänet kylmästi pellolle ;))Minusta feminismiä on sekin, että kehuskelee oman miehensä tekemillä kotitöillä.
Miltä sinusta tuntuu, jos miehesi julkisesti kehuskelisi sillä, että sinä vaihdat perheessänne autoonne öljyt sekä talvirenkaat.
Minusta on miehen halventamista käytöksesi.
Minä autan kotonani mielelläni vaimoani, mutta en totisesti halua hänen möläyttävän vieraille, että minä olen siivonnut/ tiskannut saati leiponut täällä.
Se olisi taatusti viimeinen kerta kun kotitöihin sen jälkeen osallistuisin. - Milla.M
Ja oksettavaa kirjoitti:
Minusta feminismiä on sekin, että kehuskelee oman miehensä tekemillä kotitöillä.
Miltä sinusta tuntuu, jos miehesi julkisesti kehuskelisi sillä, että sinä vaihdat perheessänne autoonne öljyt sekä talvirenkaat.
Minä autan kotonani mielelläni vaimoani, mutta en totisesti halua hänen möläyttävän vieraille, että minä olen siivonnut/ tiskannut saati leiponut täällä.
Se olisi taatusti viimeinen kerta kun kotitöihin sen jälkeen osallistuisin.On taas asia erikseen kehunko minä sitä ns. normaaliolosuhteissa vai kerronko minä sen omana kommenttinani keskustelupalstalla olleeseen kirjoitukseen?
Ei minulla ole tapanani kailottaa tuttava-yms. piireissäni kuka meillä tekee mitäkin kotona vai tekeekö kukaan, suurimmassa osassa näistä perheistä tilanne on aivan sama kuin meillä joten EI MEISTÄ NAISISTA TAI MIEHISTÄ KUKAAN PIDÄ ASIAA KUMMALLISENA saati feminismin riemuvoittona.
Ja kyllä, meillä naisetkin osallistuvat renkaan-ja öljynvaihtoon ja muutenkin auton laittamiseen ja remonttihommiin, koska meillä ei tunneta käsitettä naisten ja miesten työt! Ja minusta siinä ei olisi mitään pahaa jos ukko sillä asialla kehuskelisi, päinvastoin.
Sinusta huokuu selvästi se, että machomiehen egosi kärsii kotitöiden tekemisestä. Luulet että miehisyytesi karisee jokaisen siivouksen ja tiskauksen jälkeen, koska noin kovasti häpeäisit sitä jos joku ulkopuolinen saisi tietää. Osanottoni siitä että olet jumahtanut viime vuosisadalle. - Patu33
Ja oksettavaa kirjoitti:
Minusta feminismiä on sekin, että kehuskelee oman miehensä tekemillä kotitöillä.
Se olisi taatusti viimeinen kerta kun kotitöihin sen jälkeen osallistuisin.Sulla on aika erikoiset mielipiteet. Jos meillä muija hoitasi auton renkaan ja öljynvaihdot, niin minusta se ei olisi yhtään noloa minulle eikä vaimolle.
Ehkä sinun mielestä kotityöt on akkojen hommia ja teet niitä häveten, mutta suurin osa nykyajan miehistä ei pidä niitä yhtään ihmeellisinä. - Siinä se juju
Patu33 kirjoitti:
Sulla on aika erikoiset mielipiteet. Jos meillä muija hoitasi auton renkaan ja öljynvaihdot, niin minusta se ei olisi yhtään noloa minulle eikä vaimolle.
Ehkä sinun mielestä kotityöt on akkojen hommia ja teet niitä häveten, mutta suurin osa nykyajan miehistä ei pidä niitä yhtään ihmeellisinä.Ei siinä olekkaan mitään häpeämistä, jos mies tekee kotitöitä, kuten minäkin luonnollisesti teen.
Mutta jos netissä surffaileva vaimoni (fiktio) kehuisi, että minä teen kotiTYÖT ja hän huvittelee, on kyse mielestäni feminismistä.
Oleellista ei tässäkään ole se kuka työt on tehnyt, sillä meilläkin on aikoja, jolloin pelkästään minä teen niitä, sekä jaksoja, jolloin vain vaimoni niitä tekee.
Oleellista on se, että kehuskeleeko toinen sillä, että puoliso tekee niitä enemmän tai pelkästään.
Ennen miehet saattoivat selkeästi jopa mainostaa kantaansa, ettei tee akkojen hommia. Tämä lienee jokaisen mielestä sovinismiä ehkä pääosin juuri asiaan liittyvän mainostuksen vuoksi.
Sovinismiä ei ole se, ettei tee "naisten töitä", jos sensijaan tekee jotakin muuta, vaikkapa niitä "miesten töitä". Sen vuoksi on aivan selkeästi feminismiä naiselta MAINOSTAA miehensä kotitöiden tekoa. Kuulijalle jää arvattavaksi tekeekö mies kotityöt omasta tahdostaan vai siksi, että vaimo niin määrää, jolloin tietenkin puhutaan tossunalla olosta. Kun tilannetta arvioivat ulkopuoliset miehet, tulee epäilykset tossunalla olosta ensimmäisenä esille.
Jos joku nainen haluaa, että hänen miehestään esitetään arvailuja, että onko hän tossunalla vai ei, niin lienee syytä jatkaa miehensä kotitöillä rehentelyä.
Jos nainen haluaa, ettei miestä epäillä nyhveröksi, on viisasta vaieta.
Ja sinulle Patu. Jokainen lukija näkee, että sinä olet NYHVERÖ, joka tekee niinkuin vaimosi sanoo. Luultavasti vaimosi ottaa seksuaaliset palvelut kuitenkin vastaan joltakin muulta kuin sinulta.
Sillä tunnettuahan on, ettei nyhverö sytytä naista. - Tasa-arvo
Milla.M kirjoitti:
On taas asia erikseen kehunko minä sitä ns. normaaliolosuhteissa vai kerronko minä sen omana kommenttinani keskustelupalstalla olleeseen kirjoitukseen?
Ei minulla ole tapanani kailottaa tuttava-yms. piireissäni kuka meillä tekee mitäkin kotona vai tekeekö kukaan, suurimmassa osassa näistä perheistä tilanne on aivan sama kuin meillä joten EI MEISTÄ NAISISTA TAI MIEHISTÄ KUKAAN PIDÄ ASIAA KUMMALLISENA saati feminismin riemuvoittona.
Ja kyllä, meillä naisetkin osallistuvat renkaan-ja öljynvaihtoon ja muutenkin auton laittamiseen ja remonttihommiin, koska meillä ei tunneta käsitettä naisten ja miesten työt! Ja minusta siinä ei olisi mitään pahaa jos ukko sillä asialla kehuskelisi, päinvastoin.
Sinusta huokuu selvästi se, että machomiehen egosi kärsii kotitöiden tekemisestä. Luulet että miehisyytesi karisee jokaisen siivouksen ja tiskauksen jälkeen, koska noin kovasti häpeäisit sitä jos joku ulkopuolinen saisi tietää. Osanottoni siitä että olet jumahtanut viime vuosisadalle.Kärsi kotitöiden tekemisestä, koska teen niitä OMASTA HALUSTANI.
Varsinaisia "miesten töitä" teen enemmän kuin vaimoni koskaan saa kulutettua kotitöihinsä, joten minulla ei ole pienintäkään tasapuolisuudesta johtuvaa syytä tehdä "naisten töitä".
Tämän lienee vaimonikin tiedostaneen, koska hän ei retostele sillä, että teen myöskin kotitöitä.
Koska hän tietää, että moinen toiminta saattaa loppua samana päivänä kun hän alkaa niillä leuhkimaan. - Patu33
Siinä se juju kirjoitti:
Ei siinä olekkaan mitään häpeämistä, jos mies tekee kotitöitä, kuten minäkin luonnollisesti teen.
Mutta jos netissä surffaileva vaimoni (fiktio) kehuisi, että minä teen kotiTYÖT ja hän huvittelee, on kyse mielestäni feminismistä.
Oleellista ei tässäkään ole se kuka työt on tehnyt, sillä meilläkin on aikoja, jolloin pelkästään minä teen niitä, sekä jaksoja, jolloin vain vaimoni niitä tekee.
Oleellista on se, että kehuskeleeko toinen sillä, että puoliso tekee niitä enemmän tai pelkästään.
Ennen miehet saattoivat selkeästi jopa mainostaa kantaansa, ettei tee akkojen hommia. Tämä lienee jokaisen mielestä sovinismiä ehkä pääosin juuri asiaan liittyvän mainostuksen vuoksi.
Sovinismiä ei ole se, ettei tee "naisten töitä", jos sensijaan tekee jotakin muuta, vaikkapa niitä "miesten töitä". Sen vuoksi on aivan selkeästi feminismiä naiselta MAINOSTAA miehensä kotitöiden tekoa. Kuulijalle jää arvattavaksi tekeekö mies kotityöt omasta tahdostaan vai siksi, että vaimo niin määrää, jolloin tietenkin puhutaan tossunalla olosta. Kun tilannetta arvioivat ulkopuoliset miehet, tulee epäilykset tossunalla olosta ensimmäisenä esille.
Jos joku nainen haluaa, että hänen miehestään esitetään arvailuja, että onko hän tossunalla vai ei, niin lienee syytä jatkaa miehensä kotitöillä rehentelyä.
Ja sinulle Patu. Jokainen lukija näkee, että sinä olet NYHVERÖ, joka tekee niinkuin vaimosi sanoo. Luultavasti vaimosi ottaa seksuaaliset palvelut kuitenkin vastaan joltakin muulta kuin sinulta.
Sillä tunnettuahan on, ettei nyhverö sytytä naista.Jokainen lukija näkee että nainen, joka asuu sinun kanssasi, on äitisi. Kuten sanoit, vaimosi on fiktio.
Sovinismia on se että olettaa kotitöiden kuuluvan yksin naiselle ja olettaa että nainen passaa miestä oman työpäivänsä päälle.
Jos nainen kehuu että hänen miehensä osallituu kotitöihin, niin sen tarkoitus on vain osoittaa että mies on paremipi kuin ystävättärellä, joka on juuri haukkunut patalaskaa miestään. - Patu33
Tasa-arvo kirjoitti:
Kärsi kotitöiden tekemisestä, koska teen niitä OMASTA HALUSTANI.
Varsinaisia "miesten töitä" teen enemmän kuin vaimoni koskaan saa kulutettua kotitöihinsä, joten minulla ei ole pienintäkään tasapuolisuudesta johtuvaa syytä tehdä "naisten töitä".
Tämän lienee vaimonikin tiedostaneen, koska hän ei retostele sillä, että teen myöskin kotitöitä.
Koska hän tietää, että moinen toiminta saattaa loppua samana päivänä kun hän alkaa niillä leuhkimaan.Taidat olla niitä ukko ressuja joille lumien kolaaminen ajoluiskasta vastaa samaa kuin vaimolle viikon huushollin hoito (siivous, tiskit, pyykit, ruuat, lapset jne.).
- Milla.M
Siinä se juju kirjoitti:
Ei siinä olekkaan mitään häpeämistä, jos mies tekee kotitöitä, kuten minäkin luonnollisesti teen.
Sillä tunnettuahan on, ettei nyhverö sytytä naista.Sinulla taitaa olla lukemisen ymmärtämisen vaikeutta tai sitten huvittelet vääristelemällä ihmisten kirjoituksia tai tarkoitusperiä. Minä en ole tietääkseni MISSÄÄN vaiheessa sanonut että meillä mies tekee KAIKKI KOTITYÖT, vaan tekee KOTITÖITÄ käskemättä. Jotta totuus ei unohtuisi, tässä alkuperäinen kirjoitukseni "nykyiskät"-viestiketjusta:
"Meilläkin mies tekee kotitöitä käskemättä, välillä tekee niitä aktiivisemmin kuin minä."
Eli tarkoittaa suomeksi sitä, etteä meillä ukko ei ole sohvaperuna joka syö, makaa ja haisee ja kerran puolessa vuodessa vie roskat ulos ja saattaapa riehaantuessaan vaikkapa laittaa tiskitkin koneeseen.
Ja toisaalla taas sanoin, että ukollakin on joskus "laiskat kautensa" jolloin kotityöt ei maistu, ja minä teen ne nalkuttamatta, tarkoittaa siis sitä, että teen itse enkä jäkätä. Yleisesti ottaen meillä tehdään kaikkea tasapuolisesti.
Eli en ole kehunut että puoliso tekee niitä enemmän tai tekee kaiken, enkä myöskään pidä miestäni tossun alla. Jokainen ymmärtäköön miten haluaa, oli se sitten väärin tai oikein ymmärretty, vastuu on lukijalla (eikä tässä tapauksessa kuulijalla..) - Milla.M
Patu33 kirjoitti:
Jokainen lukija näkee että nainen, joka asuu sinun kanssasi, on äitisi. Kuten sanoit, vaimosi on fiktio.
Sovinismia on se että olettaa kotitöiden kuuluvan yksin naiselle ja olettaa että nainen passaa miestä oman työpäivänsä päälle.
Jos nainen kehuu että hänen miehensä osallituu kotitöihin, niin sen tarkoitus on vain osoittaa että mies on paremipi kuin ystävättärellä, joka on juuri haukkunut patalaskaa miestään.Hienosti ilmaistu. Minusta alkaa muuten tuntumaan että joko minä kärsin jakomielitaudista tai sitten joku muu, kun toisaalla minua syytetään miesten ja poikien vihaamisesta ja feminismistä, sitten kun kerron arvostavani ja kehun miestäni (muutenkin kuin kotitöiden tekemisestä) niin olen jokatapauksessa kaulinta heiluttava feministi joka alistaa miestään ja kehua retostaa sillä, kuinka itse vedän lonkkaa ja mies tekee kaiken vaikka en ole edes niin väittänyt.
Olen pannut kyllä merkille, että jos täällä yrittää kommentoida suhteellisen puolueettomasti johonkin asiaan tutkailemalla asiaa eri kanteilta,tuomitsematta heti tai kertomalla oman mielipiteensä rehellisesti joka ei taas miellytä jotakuta toista, niin alkaa hirveä riita ja haukkuminen. Ja mikä pahinta, jopa yksi ihminen riittää sotkemaan koko keskustelun asiallisen etenemisen. Kun ei kaikki mene oman mielen mukaan, niin aletaan heitellä ala-arvoisia kommentteja kun ei enää muuhun kyetä. - Patu33
Milla.M kirjoitti:
Hienosti ilmaistu. Minusta alkaa muuten tuntumaan että joko minä kärsin jakomielitaudista tai sitten joku muu, kun toisaalla minua syytetään miesten ja poikien vihaamisesta ja feminismistä, sitten kun kerron arvostavani ja kehun miestäni (muutenkin kuin kotitöiden tekemisestä) niin olen jokatapauksessa kaulinta heiluttava feministi joka alistaa miestään ja kehua retostaa sillä, kuinka itse vedän lonkkaa ja mies tekee kaiken vaikka en ole edes niin väittänyt.
Olen pannut kyllä merkille, että jos täällä yrittää kommentoida suhteellisen puolueettomasti johonkin asiaan tutkailemalla asiaa eri kanteilta,tuomitsematta heti tai kertomalla oman mielipiteensä rehellisesti joka ei taas miellytä jotakuta toista, niin alkaa hirveä riita ja haukkuminen. Ja mikä pahinta, jopa yksi ihminen riittää sotkemaan koko keskustelun asiallisen etenemisen. Kun ei kaikki mene oman mielen mukaan, niin aletaan heitellä ala-arvoisia kommentteja kun ei enää muuhun kyetä.Tämä on puhdas arvaus, mutta minusta tuntuu että tämä "feminismin uhri" on sama tyyppi joka on riehunut pitkin palstaa esiintyen välillä äitinä, yrittäjänä, opiskelijana, isoäitinä jne. jne. Ei voi olla mahdollista että samantyylisiä kirjoittelijoita olisi tämän tyylisellä palstalla monta tusinaa.
- Huomasitko?
Patu33 kirjoitti:
Jokainen lukija näkee että nainen, joka asuu sinun kanssasi, on äitisi. Kuten sanoit, vaimosi on fiktio.
Jos nainen kehuu että hänen miehensä osallituu kotitöihin, niin sen tarkoitus on vain osoittaa että mies on paremipi kuin ystävättärellä, joka on juuri haukkunut patalaskaa miestään.Laitoit nimeesi vahingossa P:n S:än tilalle.
- Ques who?
Milla.M kirjoitti:
Hienosti ilmaistu. Minusta alkaa muuten tuntumaan että joko minä kärsin jakomielitaudista tai sitten joku muu, kun toisaalla minua syytetään miesten ja poikien vihaamisesta ja feminismistä, sitten kun kerron arvostavani ja kehun miestäni (muutenkin kuin kotitöiden tekemisestä) niin olen jokatapauksessa kaulinta heiluttava feministi joka alistaa miestään ja kehua retostaa sillä, kuinka itse vedän lonkkaa ja mies tekee kaiken vaikka en ole edes niin väittänyt.
Olen pannut kyllä merkille, että jos täällä yrittää kommentoida suhteellisen puolueettomasti johonkin asiaan tutkailemalla asiaa eri kanteilta,tuomitsematta heti tai kertomalla oman mielipiteensä rehellisesti joka ei taas miellytä jotakuta toista, niin alkaa hirveä riita ja haukkuminen. Ja mikä pahinta, jopa yksi ihminen riittää sotkemaan koko keskustelun asiallisen etenemisen. Kun ei kaikki mene oman mielen mukaan, niin aletaan heitellä ala-arvoisia kommentteja kun ei enää muuhun kyetä.Kannattaa hieman miettiä millä sävyllä kirjoittelee vakio-nimmarilla.
Luulitko tosissasi, että voit alkaa minulle paasaamaan, kuten olet ilmeisesti miehellesi tottunut tekemään?
Lienet kovin aloittelija näissä palstailuissasi, sillä en ennen ole tavannut noin herkkänahkaista keskustelijaa, joka takertuu jokaiseen provokaatioon mikä sinulle heitetään.
Vaikka sydänystäväsi Satu (patu) kehoitti kokeneempana sinua kauan sitten jättämään vastaamatta viesteihini, sinä teet niin jatkuvasti.
Mutta mikäs siinä. Tämä on pelkästään hauskaa, kun narun toisessa päässä on tuollainen pelle.......
...joka ei edes ymmärrä, ettei ole avarakatseinen. - Patu33
Ques who? kirjoitti:
Kannattaa hieman miettiä millä sävyllä kirjoittelee vakio-nimmarilla.
Luulitko tosissasi, että voit alkaa minulle paasaamaan, kuten olet ilmeisesti miehellesi tottunut tekemään?
Lienet kovin aloittelija näissä palstailuissasi, sillä en ennen ole tavannut noin herkkänahkaista keskustelijaa, joka takertuu jokaiseen provokaatioon mikä sinulle heitetään.
Vaikka sydänystäväsi Satu (patu) kehoitti kokeneempana sinua kauan sitten jättämään vastaamatta viesteihini, sinä teet niin jatkuvasti.
Mutta mikäs siinä. Tämä on pelkästään hauskaa, kun narun toisessa päässä on tuollainen pelle.......
...joka ei edes ymmärrä, ettei ole avarakatseinen.Mikä sinät olet arvstelemaan toisia nimimerkeistä ja vielä kokemattomiksi, kun itse kirjoitit ensimmäisen kerran. Ainakaan minä en ole koskaan aikaisemmin nähnyt kirjoittamiasi juttuja, enkä ole jäänyt paljosta paitsi.
Milla.M kirjoitti:
Sinulla taitaa olla lukemisen ymmärtämisen vaikeutta tai sitten huvittelet vääristelemällä ihmisten kirjoituksia tai tarkoitusperiä. Minä en ole tietääkseni MISSÄÄN vaiheessa sanonut että meillä mies tekee KAIKKI KOTITYÖT, vaan tekee KOTITÖITÄ käskemättä. Jotta totuus ei unohtuisi, tässä alkuperäinen kirjoitukseni "nykyiskät"-viestiketjusta:
"Meilläkin mies tekee kotitöitä käskemättä, välillä tekee niitä aktiivisemmin kuin minä."
Eli tarkoittaa suomeksi sitä, etteä meillä ukko ei ole sohvaperuna joka syö, makaa ja haisee ja kerran puolessa vuodessa vie roskat ulos ja saattaapa riehaantuessaan vaikkapa laittaa tiskitkin koneeseen.
Ja toisaalla taas sanoin, että ukollakin on joskus "laiskat kautensa" jolloin kotityöt ei maistu, ja minä teen ne nalkuttamatta, tarkoittaa siis sitä, että teen itse enkä jäkätä. Yleisesti ottaen meillä tehdään kaikkea tasapuolisesti.
Eli en ole kehunut että puoliso tekee niitä enemmän tai tekee kaiken, enkä myöskään pidä miestäni tossun alla. Jokainen ymmärtäköön miten haluaa, oli se sitten väärin tai oikein ymmärretty, vastuu on lukijalla (eikä tässä tapauksessa kuulijalla..)Olen seurannut tätä keskustelua alusta asti, välillä Millan puolesta ärsyyntyneenä, mutta välillä myös huvittuneena. Ottahan se päähän, että joku pistää sanoja suuhun (joita ei ole itse edes sanonut) ja heittelee p****a silmille... Viisainta olisi varmasti jättää tuollaisten provoilijoitten kommentit omaan arvoonsa, vaikka ne olisivat kuinka vääristeltyjä/epäoikeudenmukaisia! Me normaalijärkiset keskustelua seuraavat erotamme kuitenkin provon mustamaalauksesta huolimatta sen mitä sinä sanot/millainen oikeasti olet. Hän (provo) on selvästikin niitä ihmisiä, joilla ei ole lainkaan muuta elämää, ja jotka kuluttavat aikaansa täällä keskusteluissa muita piikittelemässä ja arvostelemassa, ja saavat siten jotain kaikua mitättömyydelleen. Tuollaiset ovat vain liiskaantuneita ötököitä elämän tuulilasissa... ei niihin kannata kiinnittää mitään huomiota.
- Milla.M
Piukka kirjoitti:
Olen seurannut tätä keskustelua alusta asti, välillä Millan puolesta ärsyyntyneenä, mutta välillä myös huvittuneena. Ottahan se päähän, että joku pistää sanoja suuhun (joita ei ole itse edes sanonut) ja heittelee p****a silmille... Viisainta olisi varmasti jättää tuollaisten provoilijoitten kommentit omaan arvoonsa, vaikka ne olisivat kuinka vääristeltyjä/epäoikeudenmukaisia! Me normaalijärkiset keskustelua seuraavat erotamme kuitenkin provon mustamaalauksesta huolimatta sen mitä sinä sanot/millainen oikeasti olet. Hän (provo) on selvästikin niitä ihmisiä, joilla ei ole lainkaan muuta elämää, ja jotka kuluttavat aikaansa täällä keskusteluissa muita piikittelemässä ja arvostelemassa, ja saavat siten jotain kaikua mitättömyydelleen. Tuollaiset ovat vain liiskaantuneita ötököitä elämän tuulilasissa... ei niihin kannata kiinnittää mitään huomiota.
Olet aivan oikeassa. Paras olisi tietenkin ettei huomioisi millään tavalla koko kahelia, mutta tiedätkö kuinka vaikeaa se voi olla välillä, kun kommentoit minne palstalle tahansa niin tämä tyyppi laukoo idioottimaisuuksiaan sielläkin. Eli toisinsanoen seuraa ja häiriköi systemaattisesti.
Ja kaiken huippu on se, että vaikka tälle kyseiselle idiootille ei vastaisi itselleen mitään, niin hän jatkaa häiriköintiään siitä huolimatta, joko harrastamalla synkkää yksinkeskustelua tai kommentoimalla jollekin muulle vastaamaani viestiin.
No, eiköhän niille häiriköillekin löydy stoppi jossain vaiheessa...minusta tänne voisi aivan hyvin laittaa pakolliseksi tämän profiilisysteemin, ne jotka haluavat keskustella asiallisesti, eivät varmaankaan panisi sitä pahakseen. Se karsisi kummasti pois näitä satunnaisia nimimerkkipellejä, jotka eri nimiä vaihtamalla häiriköivät keskustelupalstojen NORMAALIA toimintaa johon ne on alunperinkin tarkoitettu.
- leijona
Hae ihmeessä apua tilanteeseen! Meilläkin on saman ikäinen poika, joka kiukkuaa joka asiasta. Taitaa kuulua ikään. Omaan hermostumiseen auttaa, kun laskee kymmeneen ja rauhottuu ja muistaa, että vastassa on todella lapsi, vaikkakin tämän päivän lapset ovat hyvin sanavalmiita. Tee selväksi lapsellesi, että sinä olet vanhempi ja kaikista asioista ei voi neuvotelle. Olemme kokeneet hyväksi keinoksi saada lapsen ei toivotun käytöksen vähenemään seuraavalla tavalla: Jos lapsi käyttäytyy hyvin viisi peräkkäistä päivää vaikka nukkumaan menon suhteen, hän saa palkkion, joka on hänen itsensä valitsema. Kuitenkin niin, että palkkion ei tarvi olla kallis, vaan esim. yhteistä tekemistä vanhemman kanssa. Jos kaksi iltaa menee hyvin ja kolmas päin puuta, niin yksi merkki lähtee pois. Näin jatkuu, kunnes lapsi on ansainnut viisi merkkiä. Hyvä, kun ilmaiset hätäsi. Et ole yksin. Varaa aika perheneuvolaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564810Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301131Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 72947