Helppo liikkua

Helppo liikkua oli aihe vammaisten myös lieksalaisten elinolojen parantamiseksi päättäjien ja vammaisjärjestöjen ja vammaisten tietoisuuden edistämiseksi.Mutta nyt kannatta katsoa lehdestä kuinka hakea vanhusten ja vammaisten korjausavustuksia.siinäkin ei ole tasapuolista koska noita rahoja ei kerrostaloihin myönnetä näin on ainakin minulle todettu

Kuitenkin koska tein tuon kirjoituksen se ärsytti jotakin. joka kirjoitus myös poistettiin joka solvasi minua toisaalla

18

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vammaisten elinolojen parantamiseksi on mahdollista saada tietoutta myös päättäjien ja eri järjestöjen edustajien invalidiliiton koulutuksen kautta joita asia koskee tai on työnsä kautta tietoa hankkimassa

• ylimielisyyshuipussa

Vai solvasi sinua. Voi sissus sentään. Sinulla on näköjään sellainen mielikuva täällä, että voit huseerata ja mainostaa miten haluat. Ja ylläpitäjän laatimat säännöt ei sinua koske.

• Miten sitten otetaan huomioon rakentamisessa kaupungissamme vammaiset? Olenko siis ylimielinen huipussaan jos totean,että Lieksan kaupunki VIRASTOISSAAN EI HUOMIOI TASAPUOLISUUDEN PERIAATTEITA, ESIM KAUPUNGINTALOLLE EI PÄÄSE PYÖRÄTUOLILLA VAIKKA TOIVEITA ON ESITETTY
        sIVISTYSVIRASTOON HANKITTIIN AIKANAAN HISSI MUTTA TOIMIIKO VIELÄKÄÄN
        MITEN VAMMAINEN PÄÄSEE TEKNISEEN VIRASTOON?

Minä en lässytä vaan totean tosiasiat ;MK

• Oliko aiheeseen liittyvää lähdit solvauksen tielle kun aihe on vammaisten elinolojen parantaminen onko todella niin,että joka asiasta olet kimpussani? Olen todella ollut pitkämielinen jos ajan toisten ihmisten asioita ja tiedotan niinkuin nyt aiheesta,että korjausrakentamisesta ja eri liitojen yhteistyöstä on saatavissa koulutusta joka edesauttaa vanhusten ja vammaisten elinoloja. sinä poloinen et asiaa ymmärrä vaan hyökkäät kuin kotka missä raato on sinne kotkat kokoontuvat todetaan jo Raamatussa

• alkaa olla kiire
        markkukorpinen kirjoitti:

Oliko aiheeseen liittyvää lähdit solvauksen tielle kun aihe on vammaisten elinolojen parantaminen onko todella niin,että joka asiasta olet kimpussani? Olen todella ollut pitkämielinen jos ajan toisten ihmisten asioita ja tiedotan niinkuin nyt aiheesta,että korjausrakentamisesta ja eri liitojen yhteistyöstä on saatavissa koulutusta joka edesauttaa vanhusten ja vammaisten elinoloja. sinä poloinen et asiaa ymmärrä vaan hyökkäät kuin kotka missä raato on sinne kotkat kokoontuvat todetaan jo Raamatussa

Olet oikeassa. Kaupungin talolle tai teknisessä virastossa sijaitsevaan juuri käyttöön otettuun asiakaspalvelupisteeseen ei pääse pyörätuolilla tai vastaavilla laitteilla ollenkaan. Kunka vammaisia palvellaan ja missä? Asiakaspalvelupiste on perustettu väärään paikkaan ja se on ensi tilassa saatava kaikkien asiakkaiden ulottuville - ei vain tervejalkaisten.

Tekninen virasto onkin aivan mahdoton paikka vammaiselle. Vanha hotellirakennus käytävineen ja useine eri tasoineen ei sovellu vammaisille ollenkaan.

Kaikki edelliset kohteet kaipaavat kunnon katselmuksen ja päätökset, kuinka tilat saatetaan ihmisille sopiviksi, vai muutetaanko ne johonkin sopivaan tilaan.

• Todella ihmettelen asiaa miten vammaisneuvosto sulattaa näin eriarvoistamista vai ovatko turhautuneita koska muistan että koskaan ei sinne tullut kunnan edustajat kokoukseen aikanaan. joten ainakin minä näin asian turhauttavana ja tein suoraan aloitteita ,jotka ovat johtaneet joihinkin tuloksiin esin terveyskeskuksen ovet

Räväytän nyt kunnolla Lieksan kaupunki syrjii vammaisia toiminnassaan ja siten toiminta on perustuslain vastainen menettely

• johan on kumma

Nyt kannattaa todella tormistautua. Olen elänyt sellaisessa kuvitelmassa, että tekninen johtaja olisi ihan viisas mies. Kuuntelisiko hän entisenä ja melkein nykyisenäkin lieksalaisena vammaisten ääntä!

• johan on kumma kirjoitti:

Nyt kannattaa todella tormistautua. Olen elänyt sellaisessa kuvitelmassa, että tekninen johtaja olisi ihan viisas mies. Kuuntelisiko hän entisenä ja melkein nykyisenäkin lieksalaisena vammaisten ääntä!

Ei tässä tarvita yksilöä syyttää vaan todella kaupungin päättäjiä ja kaupungin johtoa muuten koska heille on asia tuotu usein esiin myös sosiaalilautakuntaan aikanaan selkeästi taholtani

• parannus tarvitaan

Tekniseen virastoon kannattaa tehdä pyörätuoleilla testivierailuja. Tulevatko virkailijat hoitamaan asioita kadulle vammaisen kanssa, vai miten toimitaan. Varmaan virastossa joku suuressa viisaudessaan osaa vastata tällaisiin kysymyksiin. Sama asia koskee myös kaupungintaloa. Onko siellä jalattomia asiakkaita varten kantajia, jotka kuljettavat heidät kerroksiin?

• Kun pielisjärven sairaala lakkautettiin niin siellä oli sentään porrashissi onko ne nyt sitten tervejalkaisten käytössä?

Mutta edelleen todella eikö kukaan valtuutettu ole nähnyt tuota eriarvoisuutta,ettei valtuuston kokousta pääse seuraamaan vammaiset. millä puolella sydämenne on keskustelut täällä on kyllä usein perseessä joten heitän rivosti asian jotta sen ymmärtäisitte vihdoinkin

• Tuollainen toiminta ei ole todella tasa-arvoista ja rikkoo intimitettisuojaa rajusti

• jo on takapajula

Saattaisihan vammaisilla olla näihin rakennuksiin muutakin asiaa kuin kokoukset. Heidän pitää päästä hoitamaan omia asioitaan niin kuin kaikki muutkin. Sivistyneillä paikkakunnilla asiat hoidetaan aina kuntoon tarpeen mjukaan, mutta miksi Lieksassa ei saada mitään asiaa koskaan kuntoon tai valmiiksi?

• Todellaasenteissa on korjaamista ja kuten tuosta aikaisemmin laatimasta koulutuspäivästä, kun siitä kerroin niin vallitsevien asenteiden mukaan se poistettiin koska se oli joillekin tahoille liikaa, tietysti tuli hieman töpättyä koska laitoin yhteystiedot ,mutta minulta saa kyllä tiedot jos asia kiinnostaa.
      Tässä suhteessa olen armeijan käynyt ja osaan koukata

• Tuossa koulutuksessa on asiantuntijoita eri aloita esim korjausneuvoja ja vanhustyön asiantuntijat ja invalidiliitosta ja nimenomaan koututus on tarkoitettu vanhusneuvostojen ja vammaisten ja päättäjien ja suunnittelijoille koulutusmuodoksi että henkilöillä olisi mahdoollisuus elää tasapainoista elämää kun asiat huomioidaan suunnitteluissa ja korjauksissa näille henkilöstöryhmille soveltuviksi

• kiitos Markkullen

Markku suojaa meitän intimitettisuojaa kun muut ei välitä intimiasijoista.

• ihme juttu!

Siis kaupungin virastoihin ei pääse pyörätuoleilla?? Kaikilla ei ole nettiä, varsinkaan ikäihmisillä. Silti asioita on hoidettava joskus paikan päällä.

• Olemme todella kiinnittäneet asioihin huomiota ja viimeksi oli nyt keskustelu ja tiedotustilaisuus Lieksassa ja nyt saimme asioihin vaikutettua siten,että tuo sote uudistuksesta oleva tilaisuus oli järjestetty ns (kauppaopistolla) joten näin asioihin eri tahoille yhteyttä ottamalla asia järjesty MK

• väpää mää

Kyl ryllätyölillä pitää päästä jökäpäikkään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe