Että kirjoittajalla olisi edes jonkinlainen vastuu lukijain edessä. Nimetönhän uskaltaa olla mitä milloinkin ja kuka vaan ja vaikkapa pelle vain.
Pelkät rienaajat eivät juurikaan rekisteröidy, sillä silloin heidän jutuissaan pitäisi olla jokin LINJA.
Ainakin minä tästälähin kirjoitan vain niihin ketjuihin, jotka ketjut ovat rekisteröityneen kirjoittajan aloittamia. Miehellä on nimi ja uskoakseni myös naisella. Alussa oli Adam "vanha aatu?" ja Eva. Adam sittemmin taisi langeta Aatuksi, mutta ei sentään nimettömäksi. Tosi miehellä on nimi niinkuin sivistyneellä miehettärelläkin.
Jes. 43:1
Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.
antti
VASTATAAN vain rekisteröityneiden aloituksiin !
9
105
Vastaukset
- Anonyymi
Erehdyin taannoin aloittamaan keskustelun eräästä aiheesta ja Raamatun tulkinnasta erään adventtikirkon pastorin kanssa. Aihe on ollut adventtikirkossa aikaisemminkin esillä ja aiheesta vallitsee pastoreidenkin keskuudessa toisistaan eriäviä kantoja ja tulkintoja. Ajattelin, että kasvotusten saan asiaan hivenen enemmän valoa, mutta kävikin niin, että sain halveksuvan sanaryöpyn ja pilkallisen hymyn osakseni ja aina kun tuon jälkeen kohtasin ko. pastorin sain kylmän katseen tai pastorin pää kääntyi muualle ja olin vain kuin ilmaa hänelle.
Tässä yksi peruste sille, että jos tuon tällä palstalla esiin jonkun kysymyksen koskien adventismia, niin en missään nimessä tule käyttämään omaa niemeäni viestissäni. En koskaan!- Aivot pannassa!
Ettäs uskalsit, "anonyymi aina"; etkö tiennyt, ettei adventtikirkossa saa esittää omia mielipiteitä, ajatiksia, kysymyksiä eikä varsinkaan epäilyjä! Seurakuntakuri iskee päälle just vaikkapa halveksunnan ja "kylmän olkapään" muodossa. Adventtiseurakunnassa hyväksytään vain nyökyttelevät ja lauman mukana määkivät seurakuntalaiset. Jumalan ihmiselle antamien aivojen käyttö ei ole suotavaa, ei ainakaan itsenäiseen ajatteluun. Se on pannassa.
Pääkonferenssi ja presidentti Ted Wilson kyllä tietävät parhaiten, mitä ja miten sinun tulee uskoa ja mitä et missään tapauksessa saa tehdä. Parasta on kun annat vaan viedä itseäsi kuin pässiä narussa. Näin kaikki pääsevät helpommalla. - pyh!
Aivot pannassa! kirjoitti:
Ettäs uskalsit, "anonyymi aina"; etkö tiennyt, ettei adventtikirkossa saa esittää omia mielipiteitä, ajatiksia, kysymyksiä eikä varsinkaan epäilyjä! Seurakuntakuri iskee päälle just vaikkapa halveksunnan ja "kylmän olkapään" muodossa. Adventtiseurakunnassa hyväksytään vain nyökyttelevät ja lauman mukana määkivät seurakuntalaiset. Jumalan ihmiselle antamien aivojen käyttö ei ole suotavaa, ei ainakaan itsenäiseen ajatteluun. Se on pannassa.
Pääkonferenssi ja presidentti Ted Wilson kyllä tietävät parhaiten, mitä ja miten sinun tulee uskoa ja mitä et missään tapauksessa saa tehdä. Parasta on kun annat vaan viedä itseäsi kuin pässiä narussa. Näin kaikki pääsevät helpommalla.Olet sairas panettelija. Mene hoitoon.
- Palaa sinne!
pyh! kirjoitti:
Olet sairas panettelija. Mene hoitoon.
Miten pääsit sieltä hoidosta karkaamaan, pyh?
Joku tilitti tuntojaan:
// kun tuon jälkeen kohtasin ko. pastorin sain kylmän katseen tai pastorin pää kääntyi muualle ja olin vain kuin ilmaa hänelle.//
Mutta en minä sitä penännytkään, että pitäisi henkilöllisyytensä paljastaa - sillä harvapa hengellisellä palstalla rohkenisi siihen, kun sielunhoitajatkin palstaa lukevat. Ehdotin vain rekisteröitymistä. Esim. alex.kasista emme voi tietää, että onko hän taistelija Syyriassa todellisessa elämässään vai mikä lie, kun rekisteröidyn nimerkin tiedot hän pitää salassa aivan laillisesti.
Nikki takaa vain sen, ettei sama henkilö niin vain voi väittää yhtä toisaalla ja päivastaista eri yhteydessä. Vaan syntyy jonkinlainen linja.
Anonyyminä pysyy rekisteröitynäkin, kun klikkaa omat tiedot salaisiksi.
Rekisteröidyiltä tulee hyviä aiheita, kuten tämä bushmannilta aloitusotsikkona "Tulevaisuuden Jumala":
// Ihminen ei ole mitään ilman Jumalaa ja Jumala taas ei ole jumala, jos Hänellä ei ole palvojia, jotka rakastavat yksin Häntä, ei ketään muuta //
Näinhän se on, että ilman Jumalaa ihminen ei ole mitään ja ilman ihmistä ei Jumala ole mitään. Jumala on päättänyt tarvita ihmistä lapsekseen ja perillisekseen sekä päättänyt julistuttaa evankeliumin ihmisen kautta.
Asiasta toiseen. Yli seitsemän vuotta kirjoitin räikeästi adventisteja vastaan. Sitten kohtasin adventistien johtoa. En saanut halveksuntaa, en torujakaan, en väheksyntää - vaan hyväksynnän. Mutta ymmärrän kyllä tilanteesi. Toivottavasti oli kyse ihan vaan yksittäisestä pastoritapauksesta - niin ainakin käy ilmi viestistäsi. On niitä kaikissa piireissä, niitä, jotka loukkaantuvat sensijaan että pysähtyisivät arvioimaan lausujan sanoja.
anttiJaa? Entäs jos oletkin vain potaskaa puhuva puskajussi ?
Eikä oman nimimerkin rekisteröiminen kerro vielä kenellekään kuka sen takana kirjoittelee, joten tosi heikko puolustus noille väitteillesi..
Nyt voisit siis rekisteröidä itsellesi nimimerkin - siitä on se hyöty että kanssasi keskustelevat ymmärtävät paremmin sinua koska he voivat lukea monia kirjoituksiasi ja saada siten paremman kuvan ajatuksistasi.
Antin aloitus oli tällä kertaa aika hyvä minunkin mielestäni - vaikka se ei tuloksia taida (valitettavasti) tuodakaan.
Muutamilla forumeilla (ei kuitenkaan Suomi 24 forumeilla) on sellainenkin järjestys että asia-kirjoitukset ovat palstalla A ja kaikki muut kirjoitukset palstalla B - Täälläkin voisi tehdä sellaisen jaon että rekisteröidyt vain kirjoittajat olisivat palstalla A ja kuka vain (siis myös puskajussit) palstalla B .. -
Kannattais kokeilla - mielestäni .
alex
Kannatus tälle. Kiitos.
Samaa mieltä, näin teen, koska puskista voi huudella mitä tahansa. Nostan sillä tavalla hieman tasoa tässä keskustelussa.
Maltillisia vastauksia myös, pyydän! Rakkaudella, kuten Jumala, joka on ensin rakastanut meitä. Me saamme levätä hänen täytetyssä työssään. Jeesus ei koskaan rienannut edes vastustajiaan, vaikka heille suoraan puhuikin. Se oli totta joka sana, ja vastustajat tiesivät sen.
Näin meidänkin tulee menetellä. Rakkaus kaiken voittaa... ja lopussa kiitos seisoo!- veli.
Kiitos sisar hyvästä kirjoituksesta Vaikka tämä maailma on mitä on, katsotaan me vain Jeesusta ja iloitaan Hänessä.
Siunausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329