Netti toimii/ei toimi ja sekoilee

Nytketuttaa

Nyt on niin monimutkainen ongelma, että en edes tiedä mistä on kysymys.

Aiemmin käytössäni oli modeemi ja reititin, jolloin wlanissa oli yhdistettynä useita tietokoneita samanaikaisesti, ei mitään ongelmia, kunnes käynnisti PS3:sen, jolloin tietokoneissa ei toiminut enää netti. Kun PS3 sammui, netti toimi taas tietokoneissa.

Hankin PS4:sen, jossa vastaava ongelma ei toistunut.

Sitten hajosi tämä modeemi, tilalle tuli yksi Intenon laatikko, jossa reititin on samassa laitteessa kuin modeemi.

Nyt PS4 valitti, että IP osoitetta ei löydy, no asetin manuaalisesti IP osoitteen PS4:seen ja samalla DNS:t jne. Sitten löytyi IP osoite PS4:lle, sen jälkeen ei yhdistänyt Internettiin. Jotenkin sain yhdistettyä sen usean yrityksen jälkeen.
Sitten ei yhdistänyt PSN:ään, vaikka sen pitäisi olla onlinessa.

Tämän jälkeen ei enää toiminutkaan tietokoneiden netit.

Kaikki nämä ongelmat ovat siis aiheutuneet tuon uuden hienon Intenon modeemin saapumisen jälkeen.

Tällä hetkellä langaton netti toimii puhelimella, tabletilla ja tietokoneella, johon modeemi on kytketty. Muissa tietokoneissa tai pleikkareissa netti ei toimi lainkaan.

PS4 kettuilee sekä IP-osoitteesta että DSN-osoitteista. Olen jo vuosia tiennyt, että PS3 sekoitti IP-osoitteellaan tietokoneiden netit, mutta PS4 ei tehnyt aiemmin samaa.

Nyt en saa vaan muita tietokoneita nettiin, vaikka resetoin modeemin ja käynnistän sitä uudelleen ja uudelleen. En pääse edes modeemin asetuksiin.

Onko kellään mitään parempaa informaatiota siitä, pitäisikö vaihtaa modeemia vai onko vika jossain muualla?

Ennen oli yhdistelmänä ZyXEL modeemi ja Linksys reititin, nykyään pelkästään tuo Intenon boxi. Aiempi yhdistelmä toimi moitteitta ja pikku kikoilla netin sai aina toimimaan, kun se jostain syystä sekosi. Nyt tämä uusi boxi, jollaisesta en ole ennen kuullutkaan, tuntuu elävän omaa elämäänsä, eikä siihen päde samat kikat kuin aikaisemmin.

0

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
        Ikävä
        192
        1321
      2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
        Ikävä
        122
        1138
      3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
        Ikävä
        48
        864
      4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
        Ikävä
        70
        860
      5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
        Ikävä
        53
        780
      6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
        Ikävä
        50
        745
      7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
        Ikävä
        53
        702
      8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
        Ikävä
        33