Taas on nälkä

ei edes makaroonia o

jääkaapissa pari perunaa ja margariinia. Siitä tämän päivän ateria koostuu.
Kun vielä kaksi viikkoa kestäisi saisi edes kauraryynipaketin,. Tietää että kun työmarkkinatuki tulee yli puolet menee laskuihin, joten ei kannata edes miettiä mitä ruokaa voisi ostaa. Ennemmin nälissään kuin taivasalla.

Joku täällä huuteli, että miksi köyhät on lihavia? Niinpä, onko he silloin köyhiä? Minä ainakin 50 vuotiaana painan 42 kg.. ja olen huonokuntoinen ei jaksa muutakun istua ja katsella seiniä päivät pitkät.

Näin se suomi rankasee ihmisiä jotka on veroja maksellut siloin kun suomessa oli vielä töitä, Ei saa ssyödä, ruoka kuuluu rikkaille ja huijareille.

14

225

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käy diakoniatoimistossa. Saat ostolapun kauppaan. Me, joilla on vähän rahaa ruokaan, joudumme tyytymään perunaan, leipään ym lihottavaan. Sokeriveroa kyllä peritään elintarvikkeilta, mutta eipä terveellisten elintarvikkeiden vero laskenut.

• lills10

Typerä kommentti Töihin mene! Viisikymppiselle työttömälle tuo on ihan pilkantekoa. Kyllä usein on laskuja niin että tiukkaa tekee, eläkeläiselläkin. Itse olen kuitenkin vielä joka kuukausi auttanut toimeentulotuen varassa ammattikorkeakoulua loppuun hinkkaavaa poikaani.
      Kun sinä noin hermostut köyhistä niin voisitko viettää aikaasi jollakin muulla palstalla ettei verisuoni ratkea päästä?
      Köyhyys on todellista. Sen sain taas huomata eilen kun kauppaan lähtiessä jätin muutaman tyhjän limppapullon kassissa auton viereen, vein sitten roskiksen ja menin hakemaan tytärtäni joka asuu saman taloyhtiön toisessa talossa. Auton avain oli hänellä. Kun menin takaisin autolle oli joku varastanut pullokassini. No, hän oli enemmän sen muutaman euron tarpeessa kuin minä.

• tyhjätynnyrikolisee

Entinen työkaverini sai raivarin aina kun kuljetiin niin että kunnanvuokrataloja näkyi. Seuraavan 1/2 tuntia käytti asukkaiden haukkumiseen. Varoitin älä tuo ei ole enää terveelistä.
        Hän kuoli hieman alle 56v. äkilliseen sappitulehdukseen.

Hetken tai muutaman kuukauden elää vaikka piikkilanka-aidan päällä. Koitapa elää vuosi /12 kk, 480 €/kk. Minä tein tuon kokeen, keskivertona ylitin budjetin 50 € /kk.

Olen tuolla köyhyysrajalla oleva, suurena apuna oma asunto-osake.
        Tulojen vähyys aikoinaan pienipalkkainen tehdastyö, sekä vain 30 vuoden työhistoria, ennen pakkoeläkettä. (perinnöllinen sairaus).

• pääsyvaatimus

Koska köyhyysraja on 60 % keskitulosta..

" Vuonna 2011 keskitulo koko maassa 26 555 € / vuosi.
      (Keskitulolla tarkoitetaan valtionveronalaisia tuloja jaettuna tulon-saajien lukumäärällä. Keskitulo on jonkin verran herkkä äärihavainnoille)
      Köyhyysraja 60 % = 1 327 € / kk "
      pitäisi tälle palstalle olla vaatimuksena, että tulot ovat sen alle.

SEON MAHDOLLISTA koska suomi24 on muitakin palstoja joissa on pääsyvaatimus.

• Aamuihminen

Mene kävelylle aikaisin aamulla,kerää pulloja.Niillä pian tienaa euron,jolla jo saa ryynipaketin.Niin yksinkertaista se on.

• yx . köyhä

Oon pari kertaa aamu yöstä lähteny pulloja keräämän. Vihaset itä-Euroopan romaanit häätivät minut apajiltaan. Nyt jo köyhöt tappelee keskenään muutamasta kymmenestä sentistä rahaa..

• 5 vuotta ilman töitä

Yleensä ihmiset ostaa rahapäivänään puuroa, säilykkeitä ja näkkileipää. Aamuisin on köyhänkin hyvä syödä puurolautanen, säilykkeet on hyvä olla hätäpäivänvaralle, näkkileipä säilyy pitkään ja on mitä syödä sitten kun ei ole mitä syödä. Pitäisi 50 vuotiaankin jo oppia. Ja kerropa pituus, niin voidaan ihmetellä painoa. Itse painan 48 kiloa ja BMI 19, en ole siis alipainoinen, vaan hyvä kuntoinen 40 vuotias.

• Mars kävelylle!!!

Äläpäs kirjoita täyttä skeidaa, sillä ensinnäkin paikkakunnallasi jaetaan taatusti ilmaista ruokaa jossakin, mistä saat ruokaa. Matkalla sinne jakopaikkaan kurkkaat roskiksiin ja poimit pantilliset pullot ja tölkit, sekä tietty maasta, niilläkin ostat syötävää kummasti, kolmella pullolla/tölkillä irtoaa jo kauraryynejä 500g paketti, ellet hae sitä ilmaiseksi jostain jakopisteestä. Mato-ongella saa kalaa vaikka mistä lutakosta, Suomessa ei ole montaa paikkaa, jossa ei ole vettä lähimaillakaan, aina jostain saa kalaa mato-ongella.
      Olin juuri itse liikkeellä, niin puolukkaa rinteet punaisenaan, äkkiä sipaiset puolukkaa sangollisen poimien.

Että turhia täällä valitat!

• Nälkäisellä puhelin?

Tee vähemmän niitä laskuostoksia niin raha riittää ruokaan. Tarvehierarkia ei taida olla sinulle tuttu asia, mutta minä kyllä ennemmin luopuisin esimerkiksi puhelimesta kuin näkisin oikeasti nälkää. Makaronipussi maksoi viimeksi kaupassa 23 senttiä ja tuon verranhan löytää vaikka ostoskärryjen lukoista, kun viitsii vain katsella.

• Kyykkyjaska

Kerropa nyt vielä miten se käytetyn luurin myyminen vaikuttaa ihmisen talouteen pidemmällä aikavälillä? Se on vähän kuin housuun kuseminen pakkasella, lämmittää hetken mutta sitten kohta on vieläkin kylmempi. Köyhäkin tarvitsee puhelinta (usko tai älä), ja nämä ruokaongelmat olisi ratkaistava ihan muilla tavoin kuin siten että köyhä myy kaiken jo ennestäänkin halvan omaisuutensa muutamalla kympillä ja on kohta tilanteessa että myytävää ei enää ole mutta nälkä on edelleen.

Ihmeellinen ajatus että köyhällä olisi varaa tehdä jotain laskuostoksia. Taidat käydä vähän hitaalla kun logiikka ei pelaa tuon paremmin.

• ruoka uunissa
        Kyykkyjaska kirjoitti:

Kerropa nyt vielä miten se käytetyn luurin myyminen vaikuttaa ihmisen talouteen pidemmällä aikavälillä? Se on vähän kuin housuun kuseminen pakkasella, lämmittää hetken mutta sitten kohta on vieläkin kylmempi. Köyhäkin tarvitsee puhelinta (usko tai älä), ja nämä ruokaongelmat olisi ratkaistava ihan muilla tavoin kuin siten että köyhä myy kaiken jo ennestäänkin halvan omaisuutensa muutamalla kympillä ja on kohta tilanteessa että myytävää ei enää ole mutta nälkä on edelleen.

Ihmeellinen ajatus että köyhällä olisi varaa tehdä jotain laskuostoksia. Taidat käydä vähän hitaalla kun logiikka ei pelaa tuon paremmin.

Minä kävin tänään metsässä. Keräsin reilut 20 kg herkkutatteja. Enemmänkin olisi ollut, mutta piti jättää huomiseen kun käsittelyyn menee aikaa. Eikä niitä ole pakko itse syödä, jos ei maistu. Ravintolat kyllä ostavat ilomielin ja maksavatkin hyvän hinnan. Sillä rahalla voi sitten ostaa ihan mitä tahtoo ja nälkä on ainakin joksikin aikaa poissa.

On minusta outoa että täällä valitetaan nälkää, kun metsä on täynnä ilmaista ruokaa. Ei se laiskan kissan suuhun hiiri juokse!

• tappiii
        ruoka uunissa kirjoitti:

Minä kävin tänään metsässä. Keräsin reilut 20 kg herkkutatteja. Enemmänkin olisi ollut, mutta piti jättää huomiseen kun käsittelyyn menee aikaa. Eikä niitä ole pakko itse syödä, jos ei maistu. Ravintolat kyllä ostavat ilomielin ja maksavatkin hyvän hinnan. Sillä rahalla voi sitten ostaa ihan mitä tahtoo ja nälkä on ainakin joksikin aikaa poissa.

On minusta outoa että täällä valitetaan nälkää, kun metsä on täynnä ilmaista ruokaa. Ei se laiskan kissan suuhun hiiri juokse!

No mä en tunne sieniä. Onks se tatti sellanen ämpärin kokoinen jättiläissieni, Iltikses oli kuva jostain sellaisesta?

• 784390856169457
        tappiii kirjoitti:

No mä en tunne sieniä. Onks se tatti sellanen ämpärin kokoinen jättiläissieni, Iltikses oli kuva jostain sellaisesta?

Sulla on kaikki maailman aika opiskella näin yksinkertainen asia. http://fi.wikipedia.org/wiki/Herkkutatti

• kahdeksan euroa

Toimeentulotuen perusosan mukaan yksin asuva lapseton saa kuukaudessa 480,20 € eli 16,01 €/pv. Tästä ruuan osuudeksi arvioidaan 49% eli noin 8 (KAHDEKSAN) euroa päivässä. Ne toiset 8 (KAHDEKSAN) euroa päivässä on tarkoitettu niihin muihin kuluihin, esim. henkilökohtaiseen hygieniaan.

KAHDEKSALLA eurolla päivässä aikuinen pystyy hyvin hankkimaan itselleen tarpeeksi paljon terveellistä ruokaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2917
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2435
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2273
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2179
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1616
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      19
      1593
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    10. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      32
      1423
    Aihe