Jumala on kuvattu näkyvästi

Erään mielenkiintoisen, mutta naamioituneen
( http://www.suomi24.fi/yhteisö/alex.kasi ) väittelijän aloitus:

// mitään erillistä sielua ei ihmisessä ole - vaan IHMINEN on se sielu - eli ELÄVÄ OLENTO josta Raamatussa puhutaan. //

Tuossa nietzeläinen elämänkatsomus - vai pitäisikö todeta, että eläinkatsomus - on eksynyt uskovien palstalle, palstalle, jonka kirjoittajien luulisi olevan "Jumalan sukua".

Aikalailla turhuuksien turhuus ihmiselämä olisi, vaikka on olemassa Jumala - jos ihminen olisi vain eläin eläinten joukossa. Mutta ihminen on kuitenkin enemmän, on Jumalan sukua, lähtöisin iankaikkisuuden puolelta. Eläimet ja kasvit ja niiden välimuodot ovat kotoisin tästä katoavasta maailmasta. Eläimillä ei ole toivoa, ihmisellä on.

Luonnontiede toki luokittelee ihmisen humanoidiksi simpanssin rinnalla ...
( http://fi.wikipedia.org/wiki/Apinat ), mutta jumaluustiede eli teologia tietää paremmin . . .
"kolmiulotteinen" ihminen on"kolmiulotteisen" Jumalan kuva, ilmentymä ikäänkuin ...

1. Tess. 5:23
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

antti

33

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnttiVKantola kirjoitti: «Luonnontiede toki luokittelee ihmisen humanoidiksi simpanssin rinnalla ...»

Humanoidi tarkoittaa ihmistä muistuttavaa olentoa.

Luonnontiede siis väittää julkeasti, että ihminen muistuttaa ihmistä. Voi hurja.

• 'Humanoidi tarkoittaa ihmistä muistuttavaa olentoa'

Nii-in. Kun apina on ihmistä muistuttava olento, niin eiköhän silloin ihminenkin ole suurinpiirtein humanoidi saman määritelmän mukaan. Lisäksi osa ainakin amerikkalaisia tiedemiehiä pitäytyvät edelleen darwinismissa ja toteavat ihmisen polveutuneen apinasta, olevan samaa sukua. Apina ei kuitenkaan kuulu evankeliumin piiriin, sillä apina on maasta ja ihminen taivaasta. Apina on eläinten sukua, ihminen sensijaan Jumalan sukua.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Scopesin_oikeudenkäynti

• AnttiVKantola kirjoitti: «Lisäksi osa ainakin amerikkalaisia tiedemiehiä pitäytyvät edelleen darwinismissa ja toteavat ihmisen polveutuneen apinasta, olevan samaa sukua.»

Tarkemmin ottaen se menee niin, että ihmisellä ja eri apinalajeilla on yhteinen kantamuoto, jota ei enää lajina ole olemassa. Siksi on epätäsmällistä ja tarkkaan ottaen virheellistä sanoa nykyisen evoluutiotietämyksen olevan, että ihminen polveutuisi apinasta. Mutta tämä on toki vain vähäinen yksityiskohta.

Sanot, että "osa ainakin amerikkalaisia tiedemiehiä pitäytyvät edelleen darwinismissa". Vihjaat, että darwinismi (mitä sillä sitten tarkkaan ottaen tarkoitetaankaan) olisi luonnontieteilijöiden vähemmistön kannattama ja että olisi trendi pois darwinismista.

Jos darwinismilla tarkoitetaan evoluutiota ja sen myötä sitä käsitystä, että kaikki eläimet polveutuvat samasta kantamuodosta, molemmat ovat virheellisiä käsityksiä ja se on aika helppo osoittaa. Murskaava enemmistö luonnontieteilijöistä hyväksyy nuo ideat ja kreationistien osuus käy yhä marginaalisemmaksi.

« Apina ei kuitenkaan kuulu evankeliumin piiriin, sillä apina on maasta ja ihminen taivaasta. Apina on eläinten sukua, ihminen sensijaan Jumalan sukua.»

Aika hurja väite. Mistä olet semmoisen käsityksen saanut? Voiko sitä perustella jollakin?

Olen tottunut siihen, että kristityt perustelevat Raamatulla.

Raamatussa mainitaan kyllä apinat. 1 Kun 10:22 kuuluu kertomukseen kuningas Salomon rikkaudesta: " Kerran kolmessa vuodessa Tarsiin-laivasto tuli ja toi kultaa ja hopeata, norsunluuta, apinoita ja riikinkukkoja." 2 Aik 9:21 kerrotaan sama asia.

Mutta muita apinoita ei Raamatussa ole.

• Heitä on

--Mutta muita apinoita ei Raamatussa ole.--

On kuitenkin sellaisia ihmisiä, jotka yrittävät apinoida Raamattua ja Raamatussa kuvattuja henkilöitä.

• // Tarkemmin ottaen se menee niin, että ihmisellä ja eri apinalajeilla on yhteinen kantamuoto, jota ei enää lajina ole olemassa.
        Siksi on epätäsmällistä ja tarkkaan ottaen virheellistä sanoa nykyisen evoluutiotietämyksen olevan, että ihminen polveutuisi apinasta.// (v.iisastelija)

Niinpä niin. Tiede uskoo olleen olemassa apinan ja ihmisen välissä sekamuoto, josta ei löydy havaintoja. Tarkkaan ottaen tiede niin vahvasti uskoo tuohon välimuotoon, ettei suostu edes ajattelemaan ihmisen alkumuodoksi muuta kuin apinaa, muuan humanoidia. Apina on säilynyt ja ihminen, mutta välimuoto ei.

// « Apina ei kuitenkaan kuulu evankeliumin piiriin, sillä apina on maasta ja ihminen taivaasta. Apina on eläinten sukua, ihminen sensijaan Jumalan sukua.» (antti)
        Aika hurja väite. Mistä olet semmoisen käsityksen saanut? Voiko sitä perustella jollakin? // (v.aari)

Ei se mikään väite ole, se että ihminen on sukua Jumalalle, mutta apina eläimille.
        Niinkuin tiedemiesten usko ihmisen syntyyn perustuu oletettuun välimuotoon uskomiseen, niin sitävastoin kristittyjen usko siihen, että ihminen on sukua Jumalalle, perustuu Jumalan omaan todistukseen Raamatussa. Vanhassa Testamentissa Jumala toteaa luoneensa ihmisen omaksi kuvakseen ja Uusi Testamentti vahvistaa asian monessakin yhteydessä.

Yksi Jumala on Raamatun mukaan Isä, Poika ja Pyhä Henki. Ihminen on Raamatun mukaan henki, sielu ja ruumis. Kiitos Jumalalle, ettei tämmöistä tietoa löydy uskonnoista, sillä silloin väitettäisiin, että kristityt ovat kopioineet muilta.
        Eläimestä Raamattu sanoo, että sen sielu on vain sen veressä. Eläimen loppu on sen kuolemassa, mutta ihmisen on tehtävä "tili" sielustaan Jumalalle. Ihmismieli ei voi käsittää näin suuria asioita, ne ymmärtää vain se, ken saa ARMON ymmärtää ja uskoa. Mutta tämä pitäisi jokaisen käsittää, että apinalla on vain elossasäilymisen ja suvun jatkamisen vietti - sensijaan ihminen on enemmän.

antti

• Antti olet ihan oikeilla jäljillä --- ihmisen elämä ON turhuuksien turhuus...siis ilman Jumalaa ...

Siitä juuri on kysymys ..Siksi jokainen meistä tarvitsee Jumalan apua - ilman Jumalaa olemme kuoleman omia .. on aivan sama jos meitä on ollut tai ei .. siis turhuuksien turhuus.. ihmisen lyhyt elämä - usein täynnä kärsimystä ja sitten .. kuolema ..

Nyt kuitenkin on Jumala osoittanut tien pois turhuudesta - monet nauravat ja pilkkaavat .. mutta monet myös ymmärtävät ja iloitsevat .. turhuudesta ei ole jälkeäkään .. meidät on lunastettu täydellisellä lunnaalla - Jeesus kuoli MEIDÄN kuolemamme -- otti kantaakseen meidän syntiemme seuraukset.. jotta me saisimme elää .. välttäisimme sen kuoleman joka meitä kohtaisi "tekojemme mukaan" ...

Vai yhäkö ajattelet että synnin palkka on "ikuinen piina helvetin tulessa" eikä kuolema .. niinkuin Raamattu sanoo.

Raamattu sanoo myös:

Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi.

Mitä tekemistä on keskenään
      oikeudella... ja vääryydellä,

mitä yhteistä on
      valolla ,,, ja pimeydellä?

Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä?

Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?

Miten jumalien kuvat soveltuvat >Jumalan< temppeliin?

Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut:

"Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani."

SIKSI Herra sanoo:
      Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni.

Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
      ---

Näin siis Raamattu -- oletko ajatellut asiaa ?
      Vai kehitteletkö yhä omia oppejasi? omasta kuolemattomuudestasi ...että niinkuin Jumala ... tiedät hyvän ja pahan"

alex

• Hieno kirjoitus Alex, kiitos selvästä vastauksesta.

• Alexin filosofiaa: // Nyt kuitenkin on Jumala osoittanut tien pois turhuudesta //

Mutta alex, uskovaisenhan pitää kadottaa oma elämänsä muiden hyväksi.
        Joten ei Jeesus tietä osoittanut paratiisiin täällä. Tuskaa ja vaivaa on varsinkin uskovan elämä täällä, varsinkin nyt uuden liiton aikana. kristitytkin riisutaan raihnaistumisen sun muun kautta, niin että olemme avuttomassa alkupisteessä.
        Daavid oli realistisempi filosofi ...

Psalmi 73:3 Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
        4 Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
        5 Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.

Kysyit tätä, alex: //Vai kehitteletkö yhä omia oppejasi? ... tiedät hyvän ja pahan//

Kyllä, tiedän hyvän ja pahan välisen taistelun jopa omassa olemuksessani, kiitos siitä Aatamille ja Eevalle. Paha voittaa ainakin kehossani niin, että raihnaistun ja kuolen pois lopulta. Henkeni ja sieluni kuitenkin riemuitkoot ja tuomiopäivänä kirkastukoon ruumiinikin niin kuin Herran Jeesuksen ruumis hänen ylösnousemuksessaan. Kunpa alkaisin harrastaa laupeutta, jotta itsekin saisin laupeuden osakseni ja evankeliumia julistaisin, jotta itsekin siitä osalliseksi tulisin!

Jaak. 2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

1. Kor.9:16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!

17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.
        - -
        23 : Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

Ihmiset harrastavat antaa kuolemantuomioita ja usein suurrikollinen sitä toivookin tunnontuskiensa vuoksi. Mutta Jumala ei kuolemantuomiota tunne - se olisi pelin keskeyttämistä - vaan ENSIN kuollaan pois täältä ja sitten "katsotaan kortit".

Hepr. 9:27
        Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,

Tuo johdantolause ei ole Jumalan sormella kirjoitettua, vaan Apollos tai kuka lie riipustanut, mutta totta se on, ei mitään vertauskuvaa vain.

antti

• Joh 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.

3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.

3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

• Tästä syystä.

3:18 "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."

Adventisteilla on kaikenlaisia reunaehtoja pelastukselle, vaikka Jeesus ei niitä ole asettanut milloinkaan.
      Siitä syystä adventistien on yhtä vaikeaa pelastua kuin on kamelin mennä neulan silmän läpi.

• Voi sinua ihmisparka ... Sinäkö luulet että olet se joka päättää kuka pelastuu ja kuka ei.

Minä katsoisin sinun asemassasi peiliin ja tarkkaisin omia asenteitani - kysyisin itseltäni olenko minä todella jo tällaisena (sokeana ja muita tuomitsevana) iankaikkinen elämä - ilman Jumalan apuakin. Ja siinä tapauksessa "millä eväillä"? Muita mollaamalla?

Siis aika on sinunkin katsoa peiliin ..

alex

• Cro-Magnon".

Tuntuu siltä,että eräät henkilöt, jotka t-äällä keskustelevat, esittävät kovin runsaasti vastaväitteitä V-aaria ja Bushmannia vastaan, heidän oikeaa tulkintaansa Biologisen elämän syntyhistoriaan, eli elävän luonnon ja ihmisen, että eläinkunnan kehityksestä on, on täysin puutteellinen.Ei näillä itseään Kristytyiksi kutsuvilla tunnu olevan mitään tietoa,-'esim-ihmissuvun menneisyydestä, paitsi, että heillä on kova halu saada oma tylsä raamatun tulkintansa syötettyä samalla tavalla, kuin he itse ovat tulkinneet Vanhaa ja Uutta-testamenttia.

Rehelliset tutkijat ja ajattelijat ovat aina pitäneet: ehdottoman tärkeänä tutkia ihmisuvun menneisyyttä ja tulevaisuutta. Esimerkiksi historiasta muistamme Darwinin ja Lamarkin jotka pitivät kokeellista tutkimista välttämättömänä, seuratessaan elävässä luonnossa tapahtuvaa kehitystä. He eivät tarvinneet siihen muuta vastausta, kuin, että luonto antaa kehityskulustaan elävässä luonnossa-ennenpitkään täydellisen vastauksen tulevaisuudessa.

Esimerkiksi polvetumisoppi on historian menneisyydessä` herättänyt aina kiivasta vastustusta, uskonnollisten lahkojen piirissä, koska he ovat aina peljänneet, että tutkijat asettaisivat ihmisenkin eläinkunnan saman suku oksalle, ylimmälle tosin kaikkein ylimmälle oksalle". Simpanssi, oranki ja gorilla oliva tietysti uskon-lahkojen mielestä hyvin halpaarvoisia sukulaisia, joten tallainen maine mukamas häpäisi luomakunnan herran jumalan mainetta, eli tallainen veriheimolaisuus häpäisisi kristinopin Jumalaa.

Tässä me nyt olemme yhä edelleen istumassa tai seisomassa j,n,e. sekä vertailevan anatomian että paleontologian tasan yhtäpitävien todistusten pohjalla. Ihmisen kehityshistoriaa todistavat, eli valaisevat monet fossiili löydökset, ne pystyvät jo osaltaan antamaan käsityksen kaukaisten esivanhempiemme ruumiin rakenteesta ja välähdyksiä heidän elämästään, älyllisestä tasostaan. Nykyaikainen tiede valtavine harppauksineen'on lisännyt tämän tieteen tutkimusta, joten ajan oloon totumme asemaamme.

Tiedemiehet ovatkin yksimielisiä siitä, ihmismuotoiset apinat, eivät sentään suoranaisia esi-isiämme, sillä ne muodostavat oman kehityshaaransa, joka aikoja sitten on muodostanut oman kehityshaaransa, joka, ja on siten loidonnut yhteisestä rungosta jhmisen kanssa, joka on siksi kehittynyt kavavan ymmärryksensä ansiosta, jo kasvanut tiedon huipulle: Siksi Ihminen on eläinkunna Kruunu. Cro-Magnon3

• // Näin siis Raamattu -- oletko ajatellut asiaa ?
        Vai kehitteletkö yhä omia oppejasi? omasta kuolemattomuudestasi ...että niinkuin Jumala ... tiedät hyvän ja pahan" alex

En nyt ymmärrä ollenkaan sinua, alex. Itse puhut ikuisesta hellvetin piinasta sekä kuolemattomuusopista ja sitten vihjailet minun sellaisia oppeja levittävän.
        Mutta kyllä minä hyvän ja pahan tiedän vallankin hyvin! Pahaa teen, mutta hyvää tahtoisin tehdä. Yhtä huono olen kuin veljeni Paavali . . .

ROOMALAISKIRJE 7:15-25

15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

antti

• // Saattaa olla, että muutaman vuoden päästä kotityöt hoitaa humanoidrobotti ja varsinkin yksin eläville tästäkin kehityksestä saattaa tulevaisuudessa olla paljon hyötyä // -ilmeen-akntaja-

Sepä helpottaa Sinun elämääsi! Mutta robotti on jo vanhanaikainen asia. Virtuaalielämä on in. Kovin pitkään ei roboteilla ole edes yksinäisiä hoivattavanaan, sillä Japanissa omat lapset kuolee nälkään, kun puolisot kaiken päivää ruokkivat virtuaalibeibejään tabletissa, kännyssä, kannettavassa.
        Amerikkalaisetkaan eivät kauan enää viitsi hoivata lasten sijaan hankittuja pissaavia nukkeja - edes humanoidrobotin avulla - kun virtuaalilapset ovat juuri sitä mitä haluat, niitä voidan räätälöidä ihan oman maun mukaan.

Onneksi Jumala haluaa - ja on ainoa sellainen johtaja - että ihminen tekee niinkuin hänen oma sydämensä vaatii. Jumala odottaa vaan ei vaadi, että saisi meiltä vastarakkautta tekoina. SILLOIN olisimme edes vähän hänen kaltaisiaan nääs.

• AnttiVKantola kirjoitti:

// Näin siis Raamattu -- oletko ajatellut asiaa ?
        Vai kehitteletkö yhä omia oppejasi? omasta kuolemattomuudestasi ...että niinkuin Jumala ... tiedät hyvän ja pahan" alex

En nyt ymmärrä ollenkaan sinua, alex. Itse puhut ikuisesta hellvetin piinasta sekä kuolemattomuusopista ja sitten vihjailet minun sellaisia oppeja levittävän.
        Mutta kyllä minä hyvän ja pahan tiedän vallankin hyvin! Pahaa teen, mutta hyvää tahtoisin tehdä. Yhtä huono olen kuin veljeni Paavali . . .

15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.

18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

antti

Antti : ##En nyt ymmärrä ollenkaan sinua, alex. Itse puhut ikuisesta hellvetin piinasta sekä kuolemattomuusopista ja sitten vihjailet minun sellaisia oppeja levittävän. ##

No, johan taas tuli satua Antin kynästä.

Antti eikö olekin niin - jos rehellisiä ollaan - että sinä uskot että jokaisella ihmisellä on itsessään kuolematon sielu - joka sitten joutuu jonnekin ikuisesti kitumaan jos ei pääse taivaaseen.

Nyt sinulta pääsi lipsahtamaan tuo #Itse puhut ikuisesta hellvetin piinasta sekä kuolemattomuusopista ja sitten vihjailet minun sellaisia oppeja levittävän# ..

Juu, minä puhun siitä mihin ihmiset uskovat - vaikka se ei ole totta - ja johon sinäkin uskot (tai oletko tullut toisiin ajatuksiin asiasta - hyvä .. siinä tapauksesa). Aikaisemmin yritit todistella kantaasi oikeaksi erilaisilla Raamatun paikoilla..

Minä puhun siis siitä VÄÄRÄSTÄ uskosta sielun luontaiseen kuolemattomuuteen jota niin monet kirkot ja lahkot opettavat ja johon niin monet ihmiset sinun tavallasi uskovat ja opettavat lapsiaankin uskomaan.

Ja te uskotte ja uskottelette tekin sitten muille ihmisille että se on Raamatun opetusta .. ja sitä minä vastustan ... koska se on valhetta .. en minä sinua vastusta vaan sitä oppia kuolemattomuudesta - johon uskot ..minä vastustan sitä koska se oppi ei Raamatun opetus..

Olen usein kysynyt teiltä jotka ette usko elämänne loppuvan edes erossa Jumalasta - että millä eväillä te olette ikuisia - mielestänne? Jotkut sanovat teidän olevan kuolemattomia koska te olette Jumaan kuvia ?? Minkälaiseen jumalaan te oikein uskotte ? jonka kuvia te sanotte olevanne .. Mutta jos käännyt pois noista harhoista ja herkistät korvasi kuulemaan ja silmäsi näkemään niin kyllä asiat sinullekin siitä valkenevat - mutta valinta on sinun..

Ja minä tarkoitan (niinkuin hyvin tiedät) kuolemalla elämän loppua - enkä sitä keksittyä "Ei - ette te kuole ajatusta" - että kuolemassa kuolematon sielu eroaa ruumiista .. ja menee sitten taivaaseen tai sinne pahemmalle puolelle .. miksi sinä sitä kutsutkin ..

Tuo teidän kuolemattomuus oppinne johtaa myös Jeesuksen lunastuksen vesittymiseen - vai uskotteko te että Jeesus on siellä helvetissä maksamassa teidän syntienne seurauksia ? Miksi te selvästi kiellätte sen että Jeesus kuoli teidän syntienne tähden - siis kuoli - lakkasi elämästä ... ja kiellätte samalla senkin että Jumala herätti Jeesuksen kolmantena päivänä kuolleista.. koska te sanotte että Jeesus oli tuonelassa saarnaamassa kunnes Jumala herätti hänen ruumiinsa ??!! kuolemasta .. Siis haloo ...

Niin että Antti .. ei ole kyse vain Jumalaa pilkkaavasta uskosta luotujaan kiduttavaan Jumalaan vaan koko Raamatusta.. Sorry vaan, mutta minä tulen edelleenkin kirjoittamaan asiasta .. koska se on tarkeä asia ..

Häiritseekö se sinua että minä puhun tästä pakanuudesta kristinuskoon saadusta harhasta - joka muuttaa koko Raamatun sanoman toiseksi ? Miksi se häiritsee - siinä tapauksessa ?

Mutta jos olet (viisastunut ja jättänyt pois nuo harhat ihmisten ikuisuudesta myös erossa Jumalasta - niin hyvä.. .. olet iloinen puolestasi .. sillä ne eivät ole Raamatun opetuksia ..

alex :)

Tuosta Paavalin kirk´joituksesta alla ..
        .

• alex.kasi kirjoitti:

Antti : ##En nyt ymmärrä ollenkaan sinua, alex. Itse puhut ikuisesta hellvetin piinasta sekä kuolemattomuusopista ja sitten vihjailet minun sellaisia oppeja levittävän. ##

No, johan taas tuli satua Antin kynästä.

Antti eikö olekin niin - jos rehellisiä ollaan - että sinä uskot että jokaisella ihmisellä on itsessään kuolematon sielu - joka sitten joutuu jonnekin ikuisesti kitumaan jos ei pääse taivaaseen.

Nyt sinulta pääsi lipsahtamaan tuo #Itse puhut ikuisesta hellvetin piinasta sekä kuolemattomuusopista ja sitten vihjailet minun sellaisia oppeja levittävän# ..

Juu, minä puhun siitä mihin ihmiset uskovat - vaikka se ei ole totta - ja johon sinäkin uskot (tai oletko tullut toisiin ajatuksiin asiasta - hyvä .. siinä tapauksesa). Aikaisemmin yritit todistella kantaasi oikeaksi erilaisilla Raamatun paikoilla..

Minä puhun siis siitä VÄÄRÄSTÄ uskosta sielun luontaiseen kuolemattomuuteen jota niin monet kirkot ja lahkot opettavat ja johon niin monet ihmiset sinun tavallasi uskovat ja opettavat lapsiaankin uskomaan.

Ja te uskotte ja uskottelette tekin sitten muille ihmisille että se on Raamatun opetusta .. ja sitä minä vastustan ... koska se on valhetta .. en minä sinua vastusta vaan sitä oppia kuolemattomuudesta - johon uskot ..minä vastustan sitä koska se oppi ei Raamatun opetus..

Olen usein kysynyt teiltä jotka ette usko elämänne loppuvan edes erossa Jumalasta - että millä eväillä te olette ikuisia - mielestänne? Jotkut sanovat teidän olevan kuolemattomia koska te olette Jumaan kuvia ?? Minkälaiseen jumalaan te oikein uskotte ? jonka kuvia te sanotte olevanne .. Mutta jos käännyt pois noista harhoista ja herkistät korvasi kuulemaan ja silmäsi näkemään niin kyllä asiat sinullekin siitä valkenevat - mutta valinta on sinun..

Ja minä tarkoitan (niinkuin hyvin tiedät) kuolemalla elämän loppua - enkä sitä keksittyä "Ei - ette te kuole ajatusta" - että kuolemassa kuolematon sielu eroaa ruumiista .. ja menee sitten taivaaseen tai sinne pahemmalle puolelle .. miksi sinä sitä kutsutkin ..

Tuo teidän kuolemattomuus oppinne johtaa myös Jeesuksen lunastuksen vesittymiseen - vai uskotteko te että Jeesus on siellä helvetissä maksamassa teidän syntienne seurauksia ? Miksi te selvästi kiellätte sen että Jeesus kuoli teidän syntienne tähden - siis kuoli - lakkasi elämästä ... ja kiellätte samalla senkin että Jumala herätti Jeesuksen kolmantena päivänä kuolleista.. koska te sanotte että Jeesus oli tuonelassa saarnaamassa kunnes Jumala herätti hänen ruumiinsa ??!! kuolemasta .. Siis haloo ...

Niin että Antti .. ei ole kyse vain Jumalaa pilkkaavasta uskosta luotujaan kiduttavaan Jumalaan vaan koko Raamatusta.. Sorry vaan, mutta minä tulen edelleenkin kirjoittamaan asiasta .. koska se on tarkeä asia ..

Häiritseekö se sinua että minä puhun tästä pakanuudesta kristinuskoon saadusta harhasta - joka muuttaa koko Raamatun sanoman toiseksi ? Miksi se häiritsee - siinä tapauksessa ?

Mutta jos olet (viisastunut ja jättänyt pois nuo harhat ihmisten ikuisuudesta myös erossa Jumalasta - niin hyvä.. .. olet iloinen puolestasi .. sillä ne eivät ole Raamatun opetuksia ..

alex :)

Tuosta Paavalin kirk´joituksesta alla ..
        .

Otit esiin oikein hyvän kohdan Raamatusta..

Siinä Paavali todistaa että syntinenkin voi tunnustaa Jumalan lain ikuisuuden - vaikka sitä ei noudatakaan omassa elämässään.. Paavali oli Jumalan mies - ei kukaan voi kirjoittaa kaikkea sitä totuutta joka tulee esiin Paavalin kirjeissä ilman Pyhän Hengen opastusta.

Tätä kirjettä ei kuitenkaan pidä lukea erossa muusta Raamatusta - ei edes erossa Paavalin muista kirjeista ..

----

Mitä Paavali sitten oikein tarkoittaa - minulle ainakin sitä - että jo meidän omatuntommekin kertoo meille, että Jumalan laki on todellisuutta - vaikka ei kukaan meistä syntisitä voi lakia täysin täyttää - vaikka me HALUAISIMMEKIN sen täyttää .. Siis me haluamme - mutta olemme kykenemättömiä (ja jos me kykenisimme omin avuin Jumalan lain täytämään - emme me Lunastajaa tarvitsisikaan) ..

Siksi juuri Jumala meille Lunastajan lähettikin .. miehen joka täytti lain - jossa oli Jumaluus .. jonka ihmiset sitten murhasivat - niinkuin Raamattu sen kertoo.. Koska he eivät halunneet nähdä totuutta .. itsestään..

Sitä Jeesuksen kärsimystä ja kuolemaa Jumala nyt käyttää pelastaessaan ihmisiä laittomuudesta ja kuolemasta > laillisuuteen ja elämään ..

Laittomuudessa ei koskaa ole iankaikkista elämää.. laittomuus on syntiä ja synnin palkka on kuolema. Siksi on lopputulos - synnitön elämä - mutta siihen tarvitaan myös omaa tahtoa - ei vain Jumalan armoa ..

Kuinkas on Antti - joko olet alkanut ymmärtämään sapatin tarkoitusta paremmin ..

alex

• AnttiVKantola kirjoitti:

// Näin siis Raamattu -- oletko ajatellut asiaa ?

antti

Kirjoituksesi eivät ole johdonmukaisia, joten niistä voi päätellä ihan mitä tahansa. Lainailet Raamattua, mutta oma mielipiteesi jää epäselväksi. Miksi?

Alex sentään kirjoittelee minun mielestäni ihan selvää suomenkieltä, vaikka asuukin Ruotsissa. Niin kauan kuin olen ollut täällä palstoilla, Alex on hyvin selvästi vastutanut ikuista piinaa ja painottanut Jumalan kuolemattomuutta, Jumalaa "jolla ainoalla on kuolemattomuus". Miksi et sitä ymmärrä, kun niin ahkerasti raamatunlauseita jakelet?

• kerettiläinen
        anelmass kirjoitti:

Kirjoituksesi eivät ole johdonmukaisia, joten niistä voi päätellä ihan mitä tahansa. Lainailet Raamattua, mutta oma mielipiteesi jää epäselväksi. Miksi?

Alex sentään kirjoittelee minun mielestäni ihan selvää suomenkieltä, vaikka asuukin Ruotsissa. Niin kauan kuin olen ollut täällä palstoilla, Alex on hyvin selvästi vastutanut ikuista piinaa ja painottanut Jumalan kuolemattomuutta, Jumalaa "jolla ainoalla on kuolemattomuus". Miksi et sitä ymmärrä, kun niin ahkerasti raamatunlauseita jakelet?

>>>Alex sentään kirjoittelee minun mielestäni ihan selvää suomenkieltä, vaikka asuukin Ruotsissa. Niin kauan kuin olen ollut täällä palstoilla, Alex on hyvin selvästi vastutanut ikuista piinaa ja painottanut Jumalan kuolemattomuutta, Jumalaa "jolla ainoalla on kuolemattomuus". Miksi et sitä ymmärrä, kun niin ahkerasti raamatunlauseita jakelet?

• // muutaman vuoden päästä kotityöt hoitaa humanoidrobotti ja varsinkin yksin eläville tästäkin kehityksestä saattaa tulevaisuudessa olla paljon hyötyä //
      - näin kirjoitti tuo nimimerkki ilmi-antaja, jonka luokse ei, kuvasta päätellen, uskaltaisi hoitotäti mennäkään

Humanoidrobotti on lähitulevaisuutta, on toki. Mutta etkö sinä, ilmi-antaja, pelkää, että se ilmiantaa sinut, sillä se tietää Googlen kautta sinusta enemmän kuin itse tulet koskaan tietämään.

Ei sen puoleen, hyvin humanoidrobotti hoivaa, sillä se oppii suuren tietomääränsä analysoinnin kautta aivan oikeat thaihieronnat räätälöidysti ja mieliruuat ja osaa puhua mieliksi. Se olisi täydellinen siippakin, jos sen hienotunteiset "rakastan sinua' -rohkaisut olisivat aitoja. Mutta kun ovat vain opittuja.

Ja nythän on niin, että rakkaus on avain, ilman rakkautta ei mikään ole mitään ... Gal.5:6b
      "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko"

• IHMINEN ON IHAN OIKEESTI JUMALAN KUVA - IHAN ELÄVÄ KUVA JUMASTA
      -- ei kovin hyvä kuva, mutta kuitenkin

I
      Ihan kokonaisuutena ottaen, pienoismikromyykoossa tietenkin, mutta kuitenkin ...
      1. Tess. 5:23 :
      Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
      Matt. 28:19 :
      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      1. Moos. 1:27a :
      Ja Jumala loi ihmisen OMAKSI kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi;

II
      2. Kor. 2:14
      Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi HÄNEN tuntemisensa tuoksun!
      Matt. 5:16 :
      Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät TEIDÄN hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
      Matt. 10:20 :
      Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

III
      Matt. 5:14a
      TE olette maailman valkeus.
      Gal. 2:20a
      ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;

IV
      Joh. 10:34
      Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: TE olette jumalia'?
      1. Joh. 4:17
      Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia MEKIN olemme tässä maailmassa.

antti

• Antti puhuu taas mitä sattuu.. : "Tuossa nietzeläinen elämänkatsomus - vai pitäisikö todeta, että eläinkatsomus - on eksynyt uskovien palstalle, palstalle, jonka kirjoittajien luulisi olevan "Jumalan sukua".

112 Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät ELÄIMET, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT, 13 saavat vääryyksistään väärintekijän palkan.

Näin se on eikä siitä muutu ..

alex

• Kerropa Alex sinä kun et sielun kuolemattomuuteen raamatun ilmoituksen mukaan usko, niin kerropa, miten sinulle uskosi mukaan henkilökohtaisesti käy kun sinä kuolet ja ruumiisi tuhoutuu, niin siis mitä sinun sielullesi eli "minuudellesi" tuolloin käy ja mitä sinulle tapahtuu tulevaisuudessa... ?

Näin käy minulle !

Vrt http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369

• Ps. Mutta Alex.. en minä sinua sen takia tuomitse, että tulkitset raamattuasi monien adventistien tavoin väärin etkä ole vielä ymmärtänyt totuutta Jumalan luoman ihmisen sielun perimmäisyydestä !

Matt 3:2 "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

"metanoeite" = Parannus, Kääntyä, Tehdä mielenmuutos, Ymmärtää

• Kyläseppä
        Kopittelija007 kirjoitti:

Ps. Mutta Alex.. en minä sinua sen takia tuomitse, että tulkitset raamattuasi monien adventistien tavoin väärin etkä ole vielä ymmärtänyt totuutta Jumalan luoman ihmisen sielun perimmäisyydestä !

Matt 3:2 "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

"metanoeite" = Parannus, Kääntyä, Tehdä mielenmuutos, Ymmärtää

Alex on huolella lukenut EGW Suuri Taistelu kirjan ja intoutunut siitä niin että niitä jakelee ympäriinsä evankeliomis tarkoituksessa, niin itse aikoinaan kertonut tällä palstalla. Joten eipäs Alexilta voi mitään muuta sanomaa odottaa, kuin EGW:n tarjoamaa muunneltua kristinuskoa.

• miten se nyt on

Sielu kuolee oppi on vain askeleen päässä siitä että uskomme että emme ole mitenkään vastuussa Jumalalle tekemisestämme.

Mitäs sillä on väliä jos kerran kuolemamme jälkeen emme mitenkään kärsi pahoista teoistamme. Antaa palaa vain.
      Kärsimys tai onnellisuus ei ole olemassa kuolevalle sielulle.
      Kuolemattomalle kylläkin.

• // Sielu kuolee oppi on vain askeleen päässä siitä että uskomme että emme ole mitenkään vastuussa Jumalalle tekemisestämme. //

Asia on juurikin niin! Onneksi Raamattu puhuu, että jokaisen ihmisen tosin on kerran kuoltava, MUTTA SITTEN tulee tuomio. Eikä vain nimellinen tai virtuaalinen tai vertauksenomainen rangaistus vaan - en tiedä millainen - mutta varmasti sellainen että itkettää ja kaduttaa, jos tuli opetettua ja uskottua, että kuolema vapauttaa vastuusta ja syyllisyydentunteesta.

SINÄ HOURIT!

Hourailijoita me uskovat olemme, mutta kuitenkin Jumalan hyväksymiä lapsosia ...

Ap. t. 12:15
        He sanoivat hänelle: "Sinä hourit". Mutta hän vakuutti puheensa todeksi.
        Niin he sanoivat: "Se on hänen enkelinsä".

Olivat rukoilleet niin niin vilpittömästi päivät yöt, vangitun Pietarin puolesta.
        Kun Jumala vastasi ja vapautti Pietarin, he eivät uskoneet rukousvastauksen tuojaa, Pietarin äänen ja koputuksen kuullutta iloista ovenvartijaa.
        Se on vaan Pietarin enkeli, joka koputtaa keksivät itselleen selityksen.

Sakariaalle enkeli kertoi, että saa Johannes-pienokaisen. Sakarias heti oivalsi, etteihän se ole mahdollista ja niin hän oli rangaistukseksi mykkä lapsen syntymään asti. Lapsen saamista olivat rukoilleet vuosikymmenet.

Saaran vain naurahti, kun Aabraham kertoi, että Herra lupasi raskaaksi. Melkein koko ikänsä olivat lasta toivoneet. Mutta sellainen Isä on, että hän kuulee ja tietää jo ennen rukoilemistammekin, mitä haluamme. Hän inspiroi meitä rukoilemaan. Mutta meidän on vaikea ottaa vastaan jotakin uutta, vaikka sitä pyytäisimme. Me omasta mielestämme ehkä hourimme, mutta Jumala on enemmän tosissaan vastausten kanssa kuin me hartaissa rukouksissamme!

• Jos katsomme kuolemaa oikein tarkasti, se menee näin:

1. Jumala loi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen.
      Käsitän tämän siten, että Jumala teki maan tomun eläväksi omalla elämää antavalla voimallaan.

2. Seuraava on synti. Koska ihminen ei halunnutkaan totella ja seurata Jumalaa, tuli synti maailmaan ja synnin mukana kuolema. Jumala oli laittanut yhden ainoan puun paratiisin keskelle, josta ei saanut syödä. Se ei pitänyt olla vaikeaa, mutta niin vain kävi, että ihminen lankesi pois Jumala yhteydestä. Jumala varoitti selvästi, että "jos sinä siitä syöt, sinun tulee kuolemalla kuoleman". Tämä oli hyvin selvästi sanottu, ja tämän lauseen seurauksia me nyt nautimme. Me olemme kuoleman omia, koska synti vaikuttaa on yhä edelleen maailmassa, ja synnin tuoja paholainen iloitsee, mitä enemmän ihmiset nauttivat tehdä syntiä. Hänellä on runsaasti seuraa.

3. Jumala etsii ihmisiä: Mitä oletkaan tehnyt? kuuluu jokaiselle Joka kuulee tuon kutsun, ja vastaa Jumalalle: Tässä olen, jos tällaisena kelpaan, ota minut omaksesi, hänelle Jumalan armo antaa vapauden synnistä ja kuolemasta. Hänellä on mahdollisuus uskon kautta päästä perille. Hän tulee voittamaan kuoleman Jeesuksen avulla, joka todella kuoli meidän kaikkien puolesta kertakaikkisen kuoleman. Mutta ero meidän kuolemallamme ja Jeesuksen kuolemalla on siinä, että Jeesus on ylösnoussut Vapahtajamme.

4. Kun Jeesus tulee takaisin seuraavan kerran, hän kutsuu jokaista, joka on uskossa kuollut kautta kaikkien aikojen. Silloin heräävät kaikki he, jotka tomussa lepäävät, sillä yksikään ei ole vielä mennyt taivaan iloon. Emme ota lukuun heitä, jotka herätettiin Jeesuksen kanssa hänen ylösnousemuksensa yhteydessä. Koska Jeesus on Luoja, hän voi luoda uudelleen meidät jokaisen. Hän on elämä ja yltäkylläinen elämä heille, jotka häntä odottavat. Vain hänen yhteydessään on tulevaisuus ja toivo.

5. Herääminen kuoleman unesta tapahtuu siten, että Jeesus kutsuu jokaista nimeltä. Aivan, kuten tuota 12 - vuotiasta tyttöä, joka oli jo kuollut, kun hän tuli surutaloon. Jeesus sanoi surijoille tytön nukkuvan, mutta hän otti tyttöä kädestä ja sanoi: Tyttö nouse! (Luuk. 8:54,55) Silloin henki(pneuma) palasi tyttöön. Samoin kävi Lasarukselle, joka oli ollut jo 4 päivää kuolleena ja haisi jo. Jeesus sanoi: Lasarus, tule ulos! (Joh. 11:38-44)Ei Jeesus kutsunut kaikkia yleisesti vaan näitä muutamia, myös Nainin lesken(Luuk. 7:13) ainoata poikaa. Jeesus antoi heille uudelleen elämän henkäyksen sieraimiin, kuten oli Aadaminkin kohdalla tehnyt.

6. Jeesuksen antama elämän henkäys on sana pneuma(tuuli, henkäys, henki). Kun Raamattu käyttää tätä sanaa ihmisestä, se ei koskaan tarkoita itsenäistä tietoista kokonaisuutta, joka kykenisi elämään ilman ruumista. Näissäkin tapauksissa jokainen sai kuolleeseen, liikkumattomaan ruumiiseensa elämän henkäyksen Jeesukselta.

7. Nukkua on varsin sopiva sana kuolemasta. Siinä ei ihminen tiedä yhtään mitään. Kuolema on ihan täydellinen elämän loppu. (Job 3:11-13; 14:12; Ps. 13:4; Jer. 51:39; Dan. 12:2) Siellä ei ole tietoa, ei ajatuksia, ei tunteita tai tekoja: Saarn. 9:5, 6, 10; Ps. 115:17; 146:4)

8: Lopullisia kohtaloita on vain kaksi. Mitä ne ovat? Vastaus tulee ihan selvästi:

Joh. 5:28,29:

Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. (1. Tess. 4:16) Lue tämäkin!
      He nousevat haudoistaan -- hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen. ( Ap. t. 24:15)

Ei kannata vääristellä Jeesuksen opetuksia, sillä niistä ei saa ottaa mitään pois, eikä niihin saa mitään lisätä. Kaikki kohdat kannattaa tutkia tarkasti ja pyytää ymmärtämiseen Jumalan Pyhän Hengen apua. Ihmisten opetuksia ei kannata tässä asiassa otta huomioon, koska kuolema on yhä tutkijoillekin suuri arvoitus. Miten he voisivatkaan tietää, jos ei uskoa ole.

Ensi Sapattina meillä in seurakunnassa aiheena Jeesuksen opetuksista juuri Kuolema ja Ylösnousemus.
      Joh, 11: 25,26: Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"

Tässä Jeesus tarkoittaa sitä, että vaikka kuolemme, emme ole kokonaan kadotettuja, vaan uskomme pelastaa meidät uuteen elämään.

Loppulauseeksi sopii hyvin: Joka uskoo, kuolee vain kerran(koska Jeesus herättää ikuiseen elämään), mutta joka ei usko, hän kuolee kaksi kertaa(koska Jeesus herättää toisessa ylösnousemuksessa ensimmäisestä kuolemasta, mutta toinen kuolema, jossa paholainen enkeleineen ja jumalattomat seuraajat tuhoutuvat lopullisesti, eikä pahuus nouse toista kertaa Jumalan omia vaivaamaan.

• // niin teidän SIELUNNE saa elää //

Niinpä - sä oot täysin OIKEASSA! Eikä sinun tarvitse tuohon tyytyä, sillä koko Jumalan kuvaisuus, kolmiykseys on meidän olemuksemme ikuisesti. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!

1. Tess. 5:23
      Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

antti

• AnttiVKantola

// « Apina ei kuitenkaan kuulu evankeliumin piiriin, sillä apina on maasta ja ihminen taivaasta. Apina on eläinten sukua, ihminen sensijaan Jumalan sukua.»
      Aika hurja väite. Mistä olet semmoisen käsityksen saanut? Voiko sitä perustella jollakin? //

v.aari vaiko alex tai bushmanni vai mikä nikki se olikaan, joka kirjoitti, että pitää Raamatulla perustella. Totta! Ja Raamatussa Jumala viisaasti jättää kaiken uskonvaraiseksi - niin että tyhmä on tasa-arvoisessa asemassa älykön kanssa. Ihmiselämä ei ole aivoissa vaan ns. sydämessä tai sanotaanko hengessä. Korkeimmaksi olennoksi itsensä ylentävä ihminen alentuukin eläimeksi ja näyrä ihminen sensijaan huomaa Jumalan suunnitelleen kaiken ja ymmärtää ihmisen olevan Jumalan sukua eikä simpanssin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      48
      2618
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2255
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1320
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    Aihe