kannattaako tarkistaa asumistuki 4kk työn ajalta vai ei?

zorro_11

miten paljon tollanen 4kk työsuhde vaikuttaa loppuun 8kk mikä on sitten työmarkkinatuella. palkka ollu siinä 1500-1800 euron välissä kuukaudessa riippuen työtunneista. voisin saada jotain kymppejä/satasia niiltä kuukausilta millon on pienet tulot ehkä. vai oisko parempi jättää työaika kokonaan huomioimatta ja hakea uutta asumistukea työn päätyttyä? ongelma on vaan se että mulle on maksettu asumistuki yhdeltä kuukaudelta niinkun ylimääräsenä ennekun työ alko ja joutuis palauttaa sen yhdeltä kuukaudelta jos haen uutta asumistukea vasta työn jälkeen. vaikea tilanne.

3

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takaisinperitty

Mulla on ollut tapana lakkauttaa asumistuki aina töiden alkaessa ja hakea uudelleen töiden päättyessä. Tämä siksi, että on tullut koettua takaisinperintä ja se on sen verran viheliäinen prosessi, etten toista kertaa enää siihen itseäni altista.

• Ajoissa ilmoittamaan

Eikös se kannata heti hakea uutta tukea kun on tiedossa ollut työllistyminen? Jos kela on maksanut asumistukea nyt työmarkkinatuen mukaan ja oletkin ollut työssä ja tienannut tuon 1500-1800 kk, niin takasin joudut maksamaan kelalle ja parhaimmassa tapauksessa rutkasti.

• 167-176

Tuo takaisnpeittävä raha on korotonta lainaa Kelalta jonka maksussa pitää vetkutella, vitkutella ja viivytellä kuten viranomaisetkin tekee silloin kun on sieltä jotain saamassa. Valitus vakuutusoikeuteen saakka kestää n. 3 vuotta ja korko ei juokse eikä takaisinperintää voida toimeenpanna ilman lainvoimaista päätöstä. Potut pottunina noille virkanilkeille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60