Asumaan viihtyisään pikkukaupunkiin Outokumpuun

Tervetuloa 2014 alkaen

Tule asumaan. Huomaat että saat helposti hyviä ystäviä ja vaikutusvaltaa.
Tulet myös menestymään paremmin nykyisessä työssäsi.
Asuinpaikka on maan parhaasta päästä.
Älä enää jahkaile, vaan ala jo pakata. Hieno paikkakunta myös harrastusmahdollisuuksien suhteen.

52

2268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuonjotulossa

No kellä on vaikeeta tänään?

• Asumaan Outokumpuun

Outokummussa on rauhallista asua.
        Asunnot ovat halpoja, jos vertaa vaikka
        Joensuun. Kontiolahden. Liperin Ylämyllyn hintatasoon.
        Lyhyt ajomatka Joensuuhun nykyaikaisilla autoilla on helppoa.
        Asunnon hintaerolla ajelet vuosikausia
        erittäin edullisesti.

• hesan friitu
        Asumaan Outokumpuun kirjoitti:

erittäin edullisesti.

Thank you,! Mä luulen että mä en viihty OUTOkummussa, se on vähän sivussa hesasta, olen asunut täällä pienen ikäni , vanhempani muuttivat sieltä pois
        kun isäni jäi eläkkeelle outokumpu yhtiöltä, kerran olen käynyt siellä muuton jälkeen mummon luona hänkin on jo poistunut elävien joukosta.

• ...
        hesan friitu kirjoitti:

Thank you,! Mä luulen että mä en viihty OUTOkummussa, se on vähän sivussa hesasta, olen asunut täällä pienen ikäni , vanhempani muuttivat sieltä pois
        kun isäni jäi eläkkeelle outokumpu yhtiöltä, kerran olen käynyt siellä muuton jälkeen mummon luona hänkin on jo poistunut elävien joukosta.

Käy nyt ainakin kukkia tuomassa mummosi haudalle.......ei me elävältä syödä.

• hesan friitu
        ... kirjoitti:

Kiitos! Ensi suvena on tarkoitus tulla käymään outokummmussa olenhan syntynyt siellä, tutustua kaivoksen miliöön. Olen tutustunut netin välityksellä kaivoksen -
        toimintaan aikoinaan. Eräs tuttavani kävi tutustumassa kaivokseen, hän kertoi mitä oli nähnyt ja kuullut kaivoksen toiminnasta. Olin pari vuotias kun muutimme-
        sieltä tänne ruuhka suomeen. Olen ylpeä että olen syntynyt OUTOKUMMUSSA.

• friitu stadista
        ... kirjoitti:

Tarkoitus on ensi kesänä viedä kukkia haudalle, emmä usko että "syötte"elävältä olemmehan samaa heimoa.

• mummi stadista
        Asumaan Outokumpuun kirjoitti:

erittäin edullisesti.

Mä en varmaan viihty outokummussa kuolisin ikävään, ei siellä ole sitä , mitä täällä stadissa mä olen melkein koko oikäni asunut täällä pääkaupunki seudulla
        ja tämä paikka on minulle rakas lapset ja lapsen lapset ovat täällä, jos olisin sinkku voisin kokeilla asua maaseudulla pääseehän sieltä pois ei paikka mielytä.

• Kuikelo...

Tosiasioita ovat mutta se suurin jä tärkein miinus KORKEA VEROÄYRI.

Sekä pari sitäkin pahempaa negatiivista asiaa Okussa.

SISÄÄNLÄMPIÄVÄ ILMAPIIRI, sekä KALLIS HINTATASO kaupoissa.

• Loistava Outokumpu

Korkea veroäyri kompensoituu erinomaisilla palveluilla ja kauniilla maisemilla!

Loistava asuinpaikka - Outokumpu!

Vanha Kaivos - Vailla vertaa!

• ....................
        Loistava Outokumpu kirjoitti:

Korkea veroäyri kompensoituu erinomaisilla palveluilla ja kauniilla maisemilla!

Loistava asuinpaikka - Outokumpu!

Vanha Kaivos - Vailla vertaa!

Korkea veroäyri johtuu vailla vertaa olevasta rahanreiästä --> Aarrehanke kaivoksineen...

Homekoulut, parakkikoulu ---> uusikin pitäis rakentaa muttei oo rahaa...

Sisäänlämpiävä ilmapiiri tyhjentää asuntoja kiihtyvällä tahdilla (120 kpl jokakoti palvelussa)...

Loistavaa ei Okusta löydy ellei jollakin rikkaalla satu olemaan timanttisormus...

Perseestä koko paikkakunta

• Loistava Outokumpu
        .................... kirjoitti:

Korkea veroäyri johtuu vailla vertaa olevasta rahanreiästä --> Aarrehanke kaivoksineen...

Homekoulut, parakkikoulu ---> uusikin pitäis rakentaa muttei oo rahaa...

Sisäänlämpiävä ilmapiiri tyhjentää asuntoja kiihtyvällä tahdilla (120 kpl jokakoti palvelussa)...

Loistavaa ei Okusta löydy ellei jollakin rikkaalla satu olemaan timanttisormus...

Perseestä koko paikkakunta

Meillä on kaikki kohta kunnossa - uusi koulu ja silleen. Vain kateelliset marmattaa.

• järjenriemuvoitto

Meillä on kaikki kohta kunnossa - uusi koulu ja silleen. Vain kateelliset marmattaa.

Uusi koulu lol.

• mummi stadista

Antaa niitten marmattaa, näitähän on täälläkin, pahan suopasia ihmisiä.ÄLÄ VÄLITÄ ja tsempiä teille OUTOKUMPUUN !!!

• Entinen okulainen

Naapurit vahtii toinen toisiaan ja aina on joku jonkun hampaissa, pääasia että jostain saa juoruta ja mustamaalata. Kateellista porukkaa.

• Joensuulainen :)

Nimenomaan näin on, kateellista, vinoilevaa, juoruilijaa riittää Okussa. Muutin muutama vuosi sitten paikkakunnalle työn perässä ja törmäsin sellaiseen seinään paikalliseen väestöön kun yritin tutustua.

Okua on aivan turha kehua ellei asukkailta löydy kuin kyräilyä ja vittuilua uuteen asukkaaseen, en suosittele kenellekään muuttoa kokemani pohjalta Outokumpuun. Muuttakaa yleinen ilmapiiri erilaiseksi ja hyväksykää ulkopuolelta muuttavat ihmiset sillä tavalla saatte väen lisääntymään paikkakunnalla ja veronmaksajiahan sinne kaipaatte...

Asuin noin puoli vuotta siellä ja se riitti minulle, Joensuu on nykyään kotikuntani ja kenties lopun ikääni maksan veroni tänne. Suosittelen lämpimästi Joensuuta sillä täältä saa helposti ystäviä ja ilmapiiri on raikas ja välitön.

• Outokumpu parempi ♥
        Joensuulainen :) kirjoitti:

Nimenomaan näin on, kateellista, vinoilevaa, juoruilijaa riittää Okussa. Muutin muutama vuosi sitten paikkakunnalle työn perässä ja törmäsin sellaiseen seinään paikalliseen väestöön kun yritin tutustua.

Okua on aivan turha kehua ellei asukkailta löydy kuin kyräilyä ja vittuilua uuteen asukkaaseen, en suosittele kenellekään muuttoa kokemani pohjalta Outokumpuun. Muuttakaa yleinen ilmapiiri erilaiseksi ja hyväksykää ulkopuolelta muuttavat ihmiset sillä tavalla saatte väen lisääntymään paikkakunnalla ja veronmaksajiahan sinne kaipaatte...

Asuin noin puoli vuotta siellä ja se riitti minulle, Joensuu on nykyään kotikuntani ja kenties lopun ikääni maksan veroni tänne. Suosittelen lämpimästi Joensuuta sillä täältä saa helposti ystäviä ja ilmapiiri on raikas ja välitön.

Noinhan se suur-joensuu illuusio-toimikunta aina kehottaa kertomaan, eli satuja!

Joensuuhan on täynnänsä kakkinaista huumehörhöä, lääkketokkuraisia mömmöjen syöjiä, alkoholisteja, jotka riehuu kaupungilla....jne....jne!

Joensuu on yksi suomen turvattomimmista kaupungeista, jossa pitää pelkästä olemassaolosta maksaa - pysäköintimaksu autolle! Sitä ei Outokummussa tarvitse missään!

• Oletkohan eksynyt vääriin ihmisiin,itse oon stadista muutttanu yli 20 vuotta sitte ei valittamista.Oootko ajatellu et sussa vikaa

• Joensuulainen :):)

Niinpä, taas törmättiin siihen "tosiasiaan" että paikkakunnan väestö on viatonta ja muuttajassa on kaikki mahdolliset viat ja puutteet. Ei se näin mene, muuttaja tulee yleensä avoimella mielellä, pyrkii mukaan kaikkeen uudella paikkakunnalla kuitenkaan pääsemättä piireihin jotka on kantaväestön toimesta suljettu.

Tiettävästi minussa ei ole sen enempää vikaa kuin sinussakaan, sinun ja monien muiden suurin vika on asenteessa jolla suhtaudutte uudisasukkaisiin.

Joensuu on siisti välitön ilmapiiri ja siellä otetaan ihminen ihmisenä vastaan, lie paikkakunnan sivistystaso korkeampi ja näin ollen ihmiseen tutustutaan helpommin sekä otetaan mukaan kaikkeen toimintaan helpommin.

• Joensuusta muutettiin
        Joensuulainen :):) kirjoitti:

Niinpä, taas törmättiin siihen "tosiasiaan" että paikkakunnan väestö on viatonta ja muuttajassa on kaikki mahdolliset viat ja puutteet. Ei se näin mene, muuttaja tulee yleensä avoimella mielellä, pyrkii mukaan kaikkeen uudella paikkakunnalla kuitenkaan pääsemättä piireihin jotka on kantaväestön toimesta suljettu.

Tiettävästi minussa ei ole sen enempää vikaa kuin sinussakaan, sinun ja monien muiden suurin vika on asenteessa jolla suhtaudutte uudisasukkaisiin.

Joensuu on siisti välitön ilmapiiri ja siellä otetaan ihminen ihmisenä vastaan, lie paikkakunnan sivistystaso korkeampi ja näin ollen ihmiseen tutustutaan helpommin sekä otetaan mukaan kaikkeen toimintaan helpommin.

Tultiin töihin Outokumpuun 80-luvulla. Todella hyvin meidät vastaanotettiin. Hyvin on viihdytty ja uusia ihmisiä , muualta tulleita tavataan jatkuvasti. Kiva, pieni kaupunki tämä on.
        Mukava on Joensuukin.

• Outokumpu parempi
        Joensuusta muutettiin kirjoitti:

Tultiin töihin Outokumpuun 80-luvulla. Todella hyvin meidät vastaanotettiin. Hyvin on viihdytty ja uusia ihmisiä , muualta tulleita tavataan jatkuvasti. Kiva, pieni kaupunki tämä on.
        Mukava on Joensuukin.

Minäkin olen syntyjään joensuusta, mutta muutettiin sitten Outokumpuun ja täällä olemme viihtyneet.

Joensuu on suomen yksi tunkkaisemmista kaupungeista!

• paluumuttaja
        Outokumpu parempi kirjoitti:

Minäkin olen syntyjään joensuusta, mutta muutettiin sitten Outokumpuun ja täällä olemme viihtyneet.

Joensuu on suomen yksi tunkkaisemmista kaupungeista!

Meitä on monia näin tehneitä

• oudoksuen

EI voi monelle sattua samaa tylyä käytöstä,joka kummussa valitsee,OUTOKUMPU ON TYLYJÄ IHMISIÄ VARTEN JA MUUTTAJA TULEE EI TYLYNÄ,YLPEENÄ. vaan haluaa uusia kaverreita,Outokumpu ei tarjoa mitään yskävällistä jos yrität jutella ,melkeinpä selkä kääntyy vieraasta pois. OUTOKUMMUSSA NAAPUREILLE EI PÄIVÄÄKÄÄN SANOTA, miksiHÄN..OLETTEKO SUOMESSA JOTAIN ERIKOISTA ,PAREMPAA RYHMÄÄ..

• Pelkkää yleistystä!
        oudoksuen kirjoitti:

EI voi monelle sattua samaa tylyä käytöstä,joka kummussa valitsee,OUTOKUMPU ON TYLYJÄ IHMISIÄ VARTEN JA MUUTTAJA TULEE EI TYLYNÄ,YLPEENÄ. vaan haluaa uusia kaverreita,Outokumpu ei tarjoa mitään yskävällistä jos yrität jutella ,melkeinpä selkä kääntyy vieraasta pois. OUTOKUMMUSSA NAAPUREILLE EI PÄIVÄÄKÄÄN SANOTA, miksiHÄN..OLETTEKO SUOMESSA JOTAIN ERIKOISTA ,PAREMPAA RYHMÄÄ..

Höpö höpö höpö höpö höpöä.........

• kumpulainen

Mistään ei löydy paikkakuntaa jossa kaikki pitäisivät kaikista.
      Isossa kaupungissa voi olla huomaamattomampi mutta lähiöissä sielläkin on ihan pienen paikkakunnan meininki.
      Ei ole valittamista, hoidan omat asiani ja annan muiden elää tavallaan.

• Muutto 2015 Okuun

Outokumpuun asumaan.
      Asunnot halpoja.
      Aja rahaa Joensuusta tänne viihtyisään Outokumpuun.

Mitä hyvää Joensuussa ?

• tyyristä

vai halpoja asuntoja....huhu huh!!!! ei ainakaan kaupungilla! menee jo stadin hinnoille....

• Älä valehtele enempä

Tuo nyt oli ihan selvä valhe!

• 36+67

Osta asunto

• hartsa1

Juu,ja ihan törkeitä autoilijoita,kiilaa hautajaissaaton väliin ja ajaa letkan välitse risteyksen yli.Paras "tumpelo"ajeli puhelin korvalla ja sätkä huulessa ohitse ja kiilasi väliin.Käänty 100m jälkeen teollisuusalueelle,kiire kun oli,että semmonen sivistyksen pesä se Outokumpu on.

• Harvinaista Hartsa

Todella ikävää kuulla ja olen pahoillani kaikkien outokumpulaisten puolesta. Moiseen sivistymättömyyyteen et varmaan missään muualla ole törmännyt?
        Harvoin tulee oltua hautajaissaattueessa.

• oktietoa

Väärin on tuollainen toiminta, häiritä hautaussaattuetta kiilaamisella. Oletko muuten tietoinen, että se henkilö on okulainen? Teollisuusalueella käydään töissä ja opiskelemassa muualtakin, esim. Joensuusta ja polvijärveltä. Tyhjä haukkua paikkakuntaa, ennenkuin on varma asiasta, mistä se "tummelo"oli kotoisin.

iAsia ensin tutkittava ja sitten hutkittava!

• Totta!
        oktietoa kirjoitti:

Väärin on tuollainen toiminta, häiritä hautaussaattuetta kiilaamisella. Oletko muuten tietoinen, että se henkilö on okulainen? Teollisuusalueella käydään töissä ja opiskelemassa muualtakin, esim. Joensuusta ja polvijärveltä. Tyhjä haukkua paikkakuntaa, ennenkuin on varma asiasta, mistä se "tummelo"oli kotoisin.

iAsia ensin tutkittava ja sitten hutkittava!

Outokumpu on nimenomaan työssäkäyntikunta. Täällä käydään muualta enemmän töissä, kuin mitä Outokumpulaiset muualla.

• 27+33

Oku rulettaa

• 17+9

Jatkuvasti pitäisi Okua paikkakuntana kehua, pikkuinen kaupunginrääpäle muiden maalaispitäjien joukossa. Kepu vallankahvassa lie varmin merkki maalaisuudesta, demukat ja vasurit ovat vetäneet luut läjään kun äänestäjät ovat huomanneet että heidät on johdettu harhaan.

Asiaan. Eipä kaupunki ole mennyt ainakaan eteenpäin poissaoloni aikana, velkaa silmät korvat täynnä, helvetin suuria visioita joita rahoitetaan EU rahoilla ja omavastuu miljoonista ollaan hipihiljaa etteivät äänestäjät vaan suutu... Onko oikein ????

Kadut sekä tiet huonolla hoidolla, eikä merkkejä paremmasta näköpiirissä rahanpuutteen vuoksi.

Kaupungin peruspalvelut kärsivät myös rahanpuutteesta, vahnhukset, nuoret lähes unohdettu rahanjaossa. Uusi koulu suunnitteilla, rahaa kyllä tulee valtiolta muttei riittävästi, veronmaksajat hoitaa kymmenien miljoonien laskun entisten velkamiljoonien lisäksi.

Milloin entisellä kotipaikkakunnallani tullaan järkiinsä ja otetaan niskalenkki turhista menoista, velat tulee maksuun ajallaan ja ne pitää silloin hoitaa mutta mistä rahat silloin reväistään. Kaivos pois kunnan vetovastuulta toisi jo pelkästään miljoonasäästöt, suuruudenhullu hanke joka menee vielä muutaman vuoden sisällä rytisten nurin nykyisellä menolla.

Terv. Ent. Okulainen

• 18-42

Miksi sanot, että Outokumpua pitäisi kehua. Minä kehun, kun tämä on niin mukava paikka asua. Niinkuin muutkin paikkakunnat ovat.
        Sinä saat ihan vapaasti haukkua, mutta enkö minä saa olla eri mieltä kanssasi?
        Mielipiteen vapautta myös sinun kanssasi eri mieltä oleville.

• kysymys?

Vastahan ne pitivät suuren kouluremontin, kenen syy että rahat menivät hukkaan siinäkin. Vai olenko ymmärtänyt väärin. Ammatti ihmisille ei tuollaisia mokia pitäisi sallia jos näin on, he ovat vastuussa isoista summista kun mokaavat.

• 333331111

Kuka vastuussa mokista kouluremontissa, todelliset vastuunkantajat ovat hiljaa kusi sukassa mutta veronmaksajat korvaavat kustannukset.

Suunnittelijat sekä valvojat pitäisi yhteisvastuullisina pistää korvaamaan tekemänsä virheet, laki vaan taitaa suojella heitä valitettavasti tälläaiselta vaatimukselta.

• Kuolemanrangaistus
        333331111 kirjoitti:

Kuka vastuussa mokista kouluremontissa, todelliset vastuunkantajat ovat hiljaa kusi sukassa mutta veronmaksajat korvaavat kustannukset.

Suunnittelijat sekä valvojat pitäisi yhteisvastuullisina pistää korvaamaan tekemänsä virheet, laki vaan taitaa suojella heitä valitettavasti tälläaiselta vaatimukselta.

Kylläkylä pitäsi saada tämmöisistä virheistä kiinni saadut heti hirteen. Henki pois vaan. Ei armoa. Meitä on monta tällä kannalla valtuustossa.

Kuolemanrangaistus kirjoitti:

Kylläkylä pitäsi saada tämmöisistä virheistä kiinni saadut heti hirteen. Henki pois vaan. Ei armoa. Meitä on monta tällä kannalla valtuustossa.

Jos tuo oli tarkoitettu sarkasmiksi olen eri mieltä Vai saako töppöillä yhteiskunnan rahoja miten paljon vain kun on valittu johonkin virkaan?

• mummo76

Oliko virolaiset remonttia tekemässä, yleensä niitten jälkiä saa olla korjaamassa ja kalliiksi tulee. Suomalaiset ovat kunnollisia ja ammatti taitoisia remonttimiehiä.

• Todella entinen Okul

Paljon pitää ihmisen vihata itseään jos jää Okuun asumaan. Edellä kirjoitettu Joensuusta että huumehörhöjä paljon mut niin on okussakin, liian usein lehtien otsikoissa Oku ja nimenomaan tappoja jne. Ei liene ihme eihän siellä oo ihmisillä mitään muutakaan kun vetää pönttö sumeeks. Kauppojakin taitaa olla pari ruokakauppaa ei ihme että Okulaiset menee ostoksille Joensuuhun joten ei kannata mollata Joensuuta koska ilman sitä ette taitais pärjätä

• _:;_:;

Tänäänkin kävin Lidlissä :)

• 13131313

Kesällä lomamatkalla käväisin Outokummussa, eipä epäsiisti yleisilme houkuttele tulemaan uudelleen. Moni asia näytti jääneen keskeneräiseksi, yhteinen yleiskuva keskustasta vähintäänkin rähjäinen. Kadut kuoppaisia, paikkattuja aivan kuin ennen vanhaan venäjällä ja siitä huolimatta puhutte viihtyisestä paikkakunnasta.

Siivous ja maalia seiniin, tarpeelliset muut korjaukset sekä kadut kuntoon uudella päällysteellä niin alkaisi maisemat olla viihtyisiä ja houkuttelisi matkailijoita eri tahdilla kunhan puskaradio kertoisi kaikesta muutoksesta.

Kokonaisuutena Outokumpu on tyypillinen pieni maaseutukaupunki jollaisia suomenmaassa löytyy pilvin pimein, ei hyvä ei huono mutta tusinaan mahtuu samanlaisia vähintään 13.

• 153

Helppo yhtyä mielipiteeseesi 1313... epäsiististä keskeneräisestä kokonaisuudesta.

Samoilla linjoilla ollaan kaivoksellakin, keskeneräinen kokonaisuus jossa varsin vähän nähtävää. Ravintoloita niitä riittää ja useat huutaa tyhjyyttään parhaanakin turistiaikaan, ruoka on tyypillistä ravintolamössöä. Paikan maineen ja kunnian vuoksi voisi olla ajan ja paikan henkeen sopivä menuu, läskisoosia, kuoriperunaa ym. ym. Juuri ruokia joita kunnon kaivosmiehet ovat popsineet tehdessään raskasta työtään kaivoksessa.

Pistäkää paikat kuntoon niin kaivoksella kuin koko keskustassakin, siisti yleisilme on hyvä myyntivaltti... kehnollekin tuotteelle

• Kunnallisnero=vero

Jossainhan ihmisen on asuttava. Oku on ihan hyvä siihen tarkoitukseen ja palvelut riittävät ainakin minulle.

Nykyään maristaan kaikesta. Pitäisi vissiin tulla sama tilanne kuin Ukrainaan, niin olisi sitten vähän suurempia asioita mietittävänä. Isäni ja äitini elivät sota-ajan pelossa. Eivät ainakaan turhista valittaneet.

Outokumpu on ihan hyvä paikkakunta. Ei sen huonompi, jos ei parempikaan kuin muut samankokoiset kunnat.

• Kaasilan kledju

Se on kuulkaa niin että itse teet asumisestasi mukavaa tai epämukavaa. Aivan sama missä asut. Kun mieli myrkyttyy niin kaikki hatuttaa. Tänne sitten vuodatellaan. Olen asunut Okussakin 20v ja työn perässä piti lähtee muualle. Aivan joka paikkakunnalla on kivoja sekä mulkero-ihmisiä. Outokumpu ei poikkea muista.

• 2015

The end

• pettynyt naapuri
        2015 kirjoitti:

The end

Paitsi liian paljon tehdastyöläisiä kasassa,josta tämä tyhmän epäkohtelias käytös.Jos on viisikin naapuria eihän heitä ole uusiasukas kerinnyt suututtaa,vaan ei liion apua anneta ,jos olet poissa siellä olevasta kodista, ei varmasti edes postilaatikon vierestä mökille autolle paikkaa tehdä lumesta ,vaan juuri siihen laatikolle,raktori on näille aijemmille tie aukaistaan ,uudelle tyly vastaus ,en tee.. mitähän tälläinen ylimielisyys on..eikä se tervehtiminen satu kuin joskus kohdalle

• Mene ohi vaikka Joe-nsuuhun.

• 70-luvulkaasilas

Eläke häämöttää ja paluu juurille houkuttelee. Vieläkö siellä on omakotitaloja edullisesti 5 km säteellä keskustasta.

• 4511

Arvonsa menettäneitä asuntoja riittää taitaa olla satakunta kaikkineen siinä on asuntoja laidasta laitaan, kerrostalo-osakkeita, rivitaloja, omakotitaloja...

Miettisimpä kyllä parikin kertaa juuri Okuun muuttoa, eläkkeet vie verottaja ja kurjuutta riittää aivan niin kuin aikoinaan neuvostoliitossa...

• muuttamaan

Mukava paikka asua. Ihmiset keskustelevat helposti. Ei kyräilyä.
      Kulttuuri hyvin esillä. Urheilupaikat vastaavat monta suurempaa kaupunkia. Harrastustoimintaan paljon mahdollisuuksia.
      Asunnot edullisia.
      Eikös tuossa ole jo perusteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe