Minulla on vuoden ikäinen koira, joka on alkanut käyttäytymään oudosti. Koira oksentelee aina välillä keltaista vaahtoa, aivastelee - etenkin lenkkien yhteydesä, jolloin sillä yleensä lentää hirmuisen paksua limaa nokasta. Välillä se jää maahan makaamaan, eikä jaksaisi liikkua eteen päin, vaikka ei olla kävelty pitkää matkaa. Yhtäkkinen maahan makaamaan menenimen huolestuttaa minua, kun lenkkiä ei ole kertynyt puolta kilometriäkään. Nyt koira on alkanut vikisemään sisällä. Vaikka sillä on tarjolla vettä ja ruokaa, on käytetty lenkillä, leikitty tehty erinlaisia aktiviteettia ym. Minua huolettaa, jos koirallani on jotain kipuja?
Äitini ei suostu viemään koiraa ell, koska sen mielestä sillä ei ole mitään hätää.
Apua tänne, ja pian!
11
607
Vastaukset
Hoidon epääminen on eläinrääkkäystä.
Olet ihan oikeassa, koira pitää saada lääkäriin: Jos koiralla on vakava hengitystieinfektio, vaikka keuhkokuume, se kuolee. Jos koira on syönyt jotain myrkkyä tienpielestä, se voi myös kuolla. Jos koira on syönyt jotain sulamatonta tavaraa, se kuolee myös suolitukokseen, tai siihen että sen suoli menee puhki. Jos koira ei liiku sillä on niin pahoja kipuja tai niin huono olo ettei se kykene liikkumaan. Vakavaa on jos vuoden ikäinen jää parinsadan metrin jälkeen makaamaan.- ¨lepoa
Jos koiralla on vain flunssa ? Menetkö itse lääkäriin heti kun räkä valuu ? Koira voi olla flunssassa kuumeessakin
- Jos nämä oireet
jotka kuvasit on pitkältä aikajanalta eikä esimerkiksi juuri tältä päivältä tai tämän kuluneen viikon ajalta, silloin saattaa äitisi olla oikeassa.
Jos taas kaikki tämä on tapahtunut esimerkiksi tänä aamuna, niin kannattaa sanoa äidille että hyvästelee koiran, se tuskin on pitkäikäinen tuolla hoidolla.
Mutta se mitä nuo oireet erikseen voisivat merkitä niin tuo keltainen oksennus on tyhjän mahan oksennusta, eli mahahapot pyrkivät aktivoitumaan vaikkei rekku ole vielä saanut lounastaan. Esiintyy erityisesti aamulla ennen aamupisulenkkiä ja sen aikana.
Aivastus nyt voi olla ihan mistä syystä tahansa.
Lenkkien yhteydessä nenästä juokseva läpinäkyvä lima on uroskoirilla erittäin yleinen vaiva kun nuollaan tai jopa vain haistellaan juoksuisen tyttökoiran pisuja. Sisällä vikiseminen on myöskin hyvin yleistä poikakoirilla kun tiedossa on että alueella on antohaluinen tyttökoira. Baby-blues mielessä nääs.
Ja maahanmeno on oikeinkin yleistä joillakin jos vaikka takaa tulee toinen koira, silloin vain haluaa odotella sitä. Sama juttu joillekin edestä tulevien kohtaamisen kanssa. Ei mitään vakavampaa erikseen sekään.
Siis jos nyt oikein veikkaan, niin teillä on uroskoira 1vuotta - 10-vee? Jos vastaat kyllä, niin luulenpa että kotikadullanne on nyt jollain tyttökoiralla juoksut.- Vähän hilpeää
Taidat olla näitä tv:n selvänäkijöitä. :D
"Siis jos nyt oikein veikkaan, niin teillä on uroskoira 1vuotta - 10-vee? Jos vastaat kyllä, niin luulenpa että kotikadullanne on nyt jollain tyttökoiralla juoksut. "
Avaus kannattaisi lukea, ennen kuin vastaa
"Minulla on vuoden ikäinen koira..." - No joo
Vähän hilpeää kirjoitti:
Taidat olla näitä tv:n selvänäkijöitä. :D
"Siis jos nyt oikein veikkaan, niin teillä on uroskoira 1vuotta - 10-vee? Jos vastaat kyllä, niin luulenpa että kotikadullanne on nyt jollain tyttökoiralla juoksut. "
Avaus kannattaisi lukea, ennen kuin vastaa
"Minulla on vuoden ikäinen koira..."joskus näppäinsormet juoksee nopeammin kuin silmä ehtii lukea ja aivot sisäistää. Se on vanhan konttoristin syndrooma.
Sama suomeksi: Huomasin tuon vasta viestin lähettämisen jälkeen. Mutta eipä se kai asiaa muuta?
- bgfhgjg
Vie eläinlääkärille ja nopeasti. Äitisi toimii rikollisesti jos ei vie eläintä saamaan apua ja silloin syyte on eläinrääkkäys ja pahin skenaario että tulee eläinpitokielto huonon hoidon ja heitteillejätön vuoksi. eli poliisiasia
Ota lasku ell.ltä ja vie se äidillesi.
Toimi itse vastuullisesti vaikka äitisi ei toimi. Koira on sinun. Haluatko että se kuolee kivuliaasti?- hghjuuyiuyiuy
Lisään vielä äitisi ei ole ell. joten ei tiedä kuinka vakava asia on..mahassa voi olla vieras esinekin jonka syönyt..tai myrkytystila..tai muu..vain ell voi sanoa asiasta tarkemmin. Terve koira ei ole.
- Ei tuo välttämättä
tarkoita mitään. Koira voi aivastella, jos sillä on nenäpunkki, tai vetänny pölyä nenään tien pientareelta. Joskus myös lyhytkuonoiset koirat aivastelevat enemmän. Koirat puhdistavat mahalaukkuaan esim. syömällä heinää ja oksentamalla. Omakin koira tekee useasti.
- rgdrg
Joko koirassa on jotain todella pahasti vialla, tai...
ruokitte sitä liian harvoin tai liian kevyellä ruualla. Keltainen vaahto voi olla pelkkää tyhjän vatsan oksentelua. Oma koirani lopetti tyhjän vatsan oksentelun, kun aloin antaa nappulan seassa "tuhdimpaa ruokaa", eli jauhelihaa.
koirallanne on allergia tai sen hengitystiet ärtyvät esim. tiepölystä. Flunssa tai pahempikin hengitystieongelmakin voi tulla kyseeseen.
se on oppinut pääsemään nopeammin syömään, kun vetää liinat kiinni. Oma koirani oppi aikoinaan saman tempun. Mitä lyhyempi lenkki, sitä aikaisemmin se sai sapuskaa. Ja nuorella koirallahan oli aina nälkä... (sopii yhteen tyhjän vatsan oksentelun kanssa).
Missä tilanteissa koira vikisee sisällä? Silloin kun se yksin, silloin kun se on innoissaan, silloin kun sillä on tylsää vai kenties silloin, kun se kuolaa keittiössä itsekseen pöydälle unohtuneen leipäpalan perään...?
Jos koira syö ja juo normaalisti, niin kyseessä tuskin on mikään ruuansulatusperäinen ongelma, kuten joku epäili. Kokeile silitellä ja painella koiran vatsaa ja kylkiä. Jos se silloin kavahtaa tai näyttää muita kivun merkkejä, niin jossain on varmasti ongelma.
Onko kuume mitattu?
Minkä rotuinen koira on tai minkä rotujen sekoitus se on? Kannattaa googlata rotutyypilliset sairaudet läpi... esimerkiksi lyttykuonoilla pulauttelut, räkimiset ja liikkumishaluttomuus voivat johtua niiden sairaalloisesta rakenteesta. Siihen ei auta kuin jumalattoman kalliit leikkausoperaatiot. - voi ittu
Kukaan ei voi sun koiraas netin kautta auttaa eli se on vietävä lääkäriin.Kuulostaa sydänvaivalta tuollainen.Äitis on eläinrääkkääjä jos ei sitä vie.Miksi olette hankkineet koiran jos siitä ei huolehdita.
- ans kun arvaan
Ranskan buldoggi?
pelkästään jo rodun ostaminen,myyminen,kasvattaminen Pitäis olla rankaistava teko.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144