opintoraha

opiskelijan vanhempi

Jakaako teillä valtio opintorahaa vanhempien tuloja katsomatta opiskelijoille?

Meillä valtio auttaa, jos vanhempien tulot eivät ylitä määrättyä rajaa. Meillä yliopisto-opiskelija ja kaikki hänen kulunsa on meidän vanhempien maksettava.

Kateeksi käy suomalaisia opiskelijoita, joille valtio antaa opintorahaa piittaamatta vanhempien tuloista.

1

101

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opiskelijoiden äiti

Mistähän maasta mahdat kirjoitella?

Meillä Sveitsissä vain varakkaiden perheiden lapset opiskelevat (yliopistossa), tosin vanhemmilla on velvollisuus kustantaa lapsen ensimmäinen ammatti.
      Kas siinä on monelle pulma..

Ihmettelen toisinaan mistä Suomi ottaa kaikki ne varat, siellä ihmiset ovat täysin ylikoulutettuja moniin ammatteihin. Meillä ainoastaan lukion opettajat ovat käyneet yliopiston, muut käyvät seminaarin.

Mutta ei täällä huonosti mene, kaikkia ammatteja tarvitaan. Työmieskin voi pärjätä työllään hyvin, kun on käsistään taitava. Jopa samalla tasolla kuin yliopiston käynyt.

Vielä enemmän ihmettelen sitä, että suomalaisilla on varaa kouluttaa kiinalaisia ja muita ulkomaalaisia verovaroillaan, miten se yhtälö ratkaistaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1201
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      800
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      794
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      740
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      649
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      642
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      642
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      607
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50