Otin käyttöön juuri kannettavan HP pavilion zv5000 ja tunnin näpyttelyn jälkeen jo silmät väsyy ja punoittaa hitosti. Mikä vikana kun en pöytäkoneella ikinä ole saanut silmiä tähän kuntoon 5 tunninkaan työn aikana ? Mikä neuvoksi ?
Silmät väsyy...
5
849
Vastaukset
- örp
Kato paljo sulla on näytönhertzit.
työpöytä hiiren toisella ja Ominaisuudet --> Asetukset --> Lisäasetukset --> Näyttölaite ja sitte laita isoimmalle
60hz se kuva väpättää sillain tyhmästi ja oon huomannu että tulee aika kipeeksi pää ku sitä kattoo vähä aikaa- Repe Ruutikallo
Tft-näytöissä hersit ovat oletuksena oikein eikä kuva väpätä. En saata uskoa että kysyjä käyttäisi kuvaputkea...
Älä pidä näyttöä liian kirkkaalla. Säädä huoneen valaistus kuntoon, eli riittävän kirkkaaksi. Poista valojen aiheuttamat heijastukset näytölle siirtämällä joko valot tai kone toiseen asentoon. Katso välillä muuallekin kuin näyttöön. Joskus silmien normaali räpyttelytahti hidastuu itse asiaa tiedostamatta huomattavasti näyttöpäätetyöskentelyssä, joka kuivattaa ja rasittaa silmiä huomattavasti. Totuttaudu siis räpyttelemään normaalisti.
- Testbrain
Oletko aiemmin käyttänyt CRT eli putkinäyttöjä pöytäkoneella?
Aluksi ajattelin, että kannettavassasi on pieni näyttö suurella resoluutiolla, mutta se näyttäisi pikaisen "tutkimuksen" jälkeen olevan kunnossa. Pahassa tapauksessa kuulut siihen marginaaliryhmään joka saa "päänsärkyä" littunäytöistä. Tämä on kyllä niin harvinaista, ettei tällaista ongelmaa liene virallisesti olemassakaan. - Surfer
Siis olen käyttänyt pöytäkonetta normaali putkinäytöllä jo 7 vuotta ilman ongelmia. Ongelma tuli vasta eilen kun ostin kannettavan. Nytkin tuntuu, että päätä alkaa särkeä jo 10 minuutin jälkeen.
60 hz on ainoa valintamahdollisuus ja näyttöalue on 1280 x 800 koska tää on laajakuva.
Ei auta noi kirkkaussäädöt asiaan. Tää näyttö on ihan idioottimainen. Kun katsoo sitä pikkusen väärästä kulmasta niin menee ihan sumeeksi. Ei tainnut olla oikea vaihtaa kannettava pöytäkoneen tilalle. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277