Vaihteiston äänet

Felicia D

Vaimeaa rahinaa kuuluu vaihteistosta ajossa ja paikallaan käytettäessä ja erityisesti kun paikat lähdössä ovat vielä kylmät. Kytkimen painaminen pohjaan poistaa tämän vaimean rahinan.

Onko kokemusta mistä ääni voisi tulla. Hesarin käytettyjen koeajoissa Felicialla mainittiin olevan vaihteistovikoja. Auto on huollettu Haynesin korjausoppaan mukaan ja nytkin vaihteistoöljyt on juuri vaihdettu ja vaihteet toimivat muuten hyvin.

Elikkä autolla olisi tarkoitus ajella ainakin vielä pitkään, n. 200tkm, moottori ja kori ovat vielä siinä kunnossa. Mitä kannattaisi tehdä ?

6

1295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikuttais noin yhtäkkiä painelaakerin ääntelyltä taikka sitten kytkinakselin laakerista.
      Mun mielestä ei kyllä kaikkiin pikku ääntelyihin kannata kiinnittää suurta huomiota ainakaan vanhemmissa pirsseissä.Kyllä sen sitten tietää mistä se ääni tuli,kun se hajoaa, tapaa isäukkokin 78v sanoa ja on yleensä helvatin oikeassa.Pistä vaan ratiota hiukan kovemmalle ettei kaikki nitinät ja natinat kuulu.Niin minäkin teen.

• fellussa

mun kokemuksen mukaan KOVA vinkuva ääni 5-vaihteella on yleisin vaihteisto-ongelma feliciassa. Sekin on helposti korjattavissa, noin 100 euron juttu.

• Felicia D

Mielenkiintoa löytyy mikä pulikka tuon vinkuvan äänen poistaa, jos tulee joskus vastaan. Kerro jos muistat?

Tässä vaan korjausopas kertoo vika-analyysiksi tälle omalle vialle "input shaft bearings". Itselle se kertoo, että mennään käsittääkseni vaihdelaatikkoon sisälle pidemmälle kuin vetoakselin stefa. No aika ilmeisesti näyttää kuinka syvältä lompakkoa kouraisee.

Joka tapauksessa kiitokset asiallisista vastauksista.

• Koora
        Felicia D kirjoitti:

Mielenkiintoa löytyy mikä pulikka tuon vinkuvan äänen poistaa, jos tulee joskus vastaan. Kerro jos muistat?

Tässä vaan korjausopas kertoo vika-analyysiksi tälle omalle vialle "input shaft bearings". Itselle se kertoo, että mennään käsittääkseni vaihdelaatikkoon sisälle pidemmälle kuin vetoakselin stefa. No aika ilmeisesti näyttää kuinka syvältä lompakkoa kouraisee.

Joka tapauksessa kiitokset asiallisista vastauksista.

Aikaisempaa keskustelua:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=588&posting=22000000004482360#22000000004482360

• Raksu

Kytkimen painelaakeria epäilen

• Fellu 623000 tkm

Painelaakeri ei pyöri kytkimen ollessa ylhäällä, tuola linkissä diaknoosi olikin. Eikös Felisia olekkin parhaasta päästä talviautoja,ainakin mun mielestä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe