Ja kaiken saa anteeksi

jeesuksen nimessä...

Koko tuo paatos antaa ihmisille oikeuden kohdella kanssa ihmistä miten haluaa.
Kyllä, olen katkera.
Minä en pystynyt enään antamaan anteeksi kaikkea.
En voi muuta kun halveksia ihmisiä, jotka jonkun uskonnon taakse piiloutuu.
Teki ihminen mitä tahansa, häntä kyllä kohdellaan uskovaisena. Onhan hän pyytänyt anteeksi.
Jos itse ei pysty antamaan anteeksi, ja on jo leimattu, saa ottaa kaikkien halveksunnan vastaan.
Väärän teon tekijä pyytää anteeksi, ja hänet suljetaan seurakunnan hellään huomaan.

En voi muuta kuin todeta, on se niin väärin!
Minun elämä pilattiin.
Minua syrjitään ja katsotaan kieroon.
Minusta puhutaan pahaa joka paikassa.

En ole tervetullut mihinkään uskovaisten paikkoihin.
Enhän ole enään uskomassa.
En jaksanut antaa anteeksi.
Miehelle, joka pilasi lapsuuteni.
Pilasi, koko tulevaisuuteni.
Pilasi koko ihmisyyteni.
Pilasi haaveeni tulla suurperheen äidiksi.

Ja hän on tervetullut seuroihin, mutta minä en.
Ei se minun vikani ollut.
Olin LAPSI.
alle 10v

Joten h....p....

24

2260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vl-nainen

Viittaatko hyväksikäyttöön tms. seksuaalirikokseen? Miten asiaa on käsitelty? Eikö kukaan kehoittanut sinua tekemään rikosilmoitusta (siis jos asia on rikos, se ei suoraan tullut ilmi viestistäsi)? Jaksaisitko/olisitko valmis tekemään rikosilmoitusta (vaikka se ei tietenkään sinun pahaa oloasi poista)? Minusta se olisi tärkeää juuri siksi, että asianomainen/ihmiset ymmärtäisivät että rikoksista täytyy olla vastuussa myös lain edessä vaikka olisi korjannutkin asian syntinä pois!

• tuollaisessa tapauksessa asia menisi niin. Uskovainen haluaa maallistakin lakia noudattaa. Ja kärsiä siten myös tuomiot.

• Leenu.n kirjoitti:

tuollaisessa tapauksessa asia menisi niin. Uskovainen haluaa maallistakin lakia noudattaa. Ja kärsiä siten myös tuomiot.

jos asialla on tarpeeksi kieroutunut henkilö, hän käyttää uskoa suojakilpenään, tekee sen turvin mitä lystää, eikä maallisella eikä millään muullakaan lailla ole mitään väliä.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tuollaisessa tilanteessa on hyvin vaikea lähteä viemään mitään juttua eteenpäin, varsinkaan kun on itse vielä lapsi (omat kokemukset eivät kylläkään liity seksuaalirikoksiin, vaan perheväkivaltaan).. Ja rikoksetkin vanhenevat joskus... Sitä paitsi moni tajuaa vasta aikuisena, mitä on tapahtunut (kun ei ole muunlaista elämää nähnyt). Älkää siis puhuko asiasta mitään, jos teillä ei ole omakohtaista kokemusta siitä millaista h******iä tällaisen ihmisen elämä on ollut ja tulee olemaan ehkä pitkään tulevaisuuteenkin.

Pahinta on, että tällaiset henkilöt saavat (tai saivat ainakin 80- ja 90-luvuilla) mellestää joissakin seurakunnissa aika lailla vapaasti ja tuhota monta elämää... pelkkä anteeksipyyntö riitti pysymään ns. uskovaisten kirjoissa, kerta toisensa jälkeen. Kukaan ei uskaltanut puuttua asiaan kovalla kädellä.

Valitettavasti nyt sitten korjataan tuon ajan satoa :(

Voimia sinulle keskustelun aloittaja!

• yks
        Leenu.n kirjoitti:

tuollaisessa tapauksessa asia menisi niin. Uskovainen haluaa maallistakin lakia noudattaa. Ja kärsiä siten myös tuomiot.

Ei tuo ole käytännössä niin yksinkertaista.

usein

Syylliset on psykopaatteja eikä koe vankilaa tarpeeelliseksi eikä ne siksi vapaaehtoisesti halua. Uhri ei halua edesvastuuseen koska hän kärsii uudelleen traumat. Sukulaiset pelkäävät henkistä vainoa kyttääjien toimesta.

Miten toimitaan tilanteessa kun uhri ei halua syyllistä lain vastuuseen.
        Koska kokee, että oikeudenkäynti aiheuttaa vahinkoa uhrille.

Voiko syyllisen hoitoa järjestää ilman lain vaatimaa rangaistusta?

• perheelle.
        yks kirjoitti:

Ei tuo ole käytännössä niin yksinkertaista.

usein

Syylliset on psykopaatteja eikä koe vankilaa tarpeeelliseksi eikä ne siksi vapaaehtoisesti halua. Uhri ei halua edesvastuuseen koska hän kärsii uudelleen traumat. Sukulaiset pelkäävät henkistä vainoa kyttääjien toimesta.

Miten toimitaan tilanteessa kun uhri ei halua syyllistä lain vastuuseen.
        Koska kokee, että oikeudenkäynti aiheuttaa vahinkoa uhrille.

Voiko syyllisen hoitoa järjestää ilman lain vaatimaa rangaistusta?

Sepä se suurin virheeni olikin, kun halusin tekijän lain edessä vastuuseen.
        Oonpa saanut sen jälkeen paskaa niskaan roppakaupalla.
        Yritinhän tuhota perheen.
        Jostain syystä, kun olen katkera ko. perheelle.
        Syystä olen katkera.
        Mutta vain tästä syystä.
        Ei ole muita syitä.

• Piukka kirjoitti:

jos asialla on tarpeeksi kieroutunut henkilö, hän käyttää uskoa suojakilpenään, tekee sen turvin mitä lystää, eikä maallisella eikä millään muullakaan lailla ole mitään väliä.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tuollaisessa tilanteessa on hyvin vaikea lähteä viemään mitään juttua eteenpäin, varsinkaan kun on itse vielä lapsi (omat kokemukset eivät kylläkään liity seksuaalirikoksiin, vaan perheväkivaltaan).. Ja rikoksetkin vanhenevat joskus... Sitä paitsi moni tajuaa vasta aikuisena, mitä on tapahtunut (kun ei ole muunlaista elämää nähnyt). Älkää siis puhuko asiasta mitään, jos teillä ei ole omakohtaista kokemusta siitä millaista h******iä tällaisen ihmisen elämä on ollut ja tulee olemaan ehkä pitkään tulevaisuuteenkin.

Pahinta on, että tällaiset henkilöt saavat (tai saivat ainakin 80- ja 90-luvuilla) mellestää joissakin seurakunnissa aika lailla vapaasti ja tuhota monta elämää... pelkkä anteeksipyyntö riitti pysymään ns. uskovaisten kirjoissa, kerta toisensa jälkeen. Kukaan ei uskaltanut puuttua asiaan kovalla kädellä.

Valitettavasti nyt sitten korjataan tuon ajan satoa :(

Voimia sinulle keskustelun aloittaja!

saa antaa... Kerran kuuntelin yöradiosta Pekka Saurin ohjelmaa, ja siellä itkuinen nainen soitti, kuinka häntä oltiin lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetty uskonnon varjolla. Kyse ei ole meidän vl:ien uskosta. Tätä hyväksikäyttöä oli jatkunut vaarin toimesta, kunnes lapsi oli jo aikonut hypätä kerrostalon ikkunasta ulos. Sen jälkeen eivät lapset olleet käyneet kyseisessä paikassa. Erottamisia tai puhutteluja ei kuulemani mukaan oltu tehty.

• perheelle. kirjoitti:

Syystä olen katkera.
        Mutta vain tästä syystä.
        Ei ole muita syitä.

asia varmasti. Toki pitäisi pystyä antamaan anteeksi, mutta ei saisi perhe syyllistää, jos vankeus lankeaa.. mutta koska on varmasti kyse sairaudesta, niin ennemmin hoitoa tuollaiselle, jos on kyseessä meikäläinen, niin asian voisi hyvin kertoa seurakunnalle ja siellä puida useamman kesken asiaa. Raamatussa on, että joka pahentaa yhdenkin näistä pienimmistä jne... Onko se katumusta, jos ei halua kärsiä rankaisua. Seksuaalinen hyväksikäyttö on huoruutta ja vielä lasta kohtaan (ja lain mukaan rankaistava teko). Jos tappaa, niin asia tulee ilmi ja varmasti vankeustuomio rapsahtaa... Ei ole lievä asia kyseessä. Ei voi verratakaan esim. lievään hetkelliseen ylinopeuteen.

• vl2003
        perheelle. kirjoitti:

Syystä olen katkera.
        Mutta vain tästä syystä.
        Ei ole muita syitä.

Nyt puhutaan käsittääkseni lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, jonka tekijä kulkee vapaalla jalalla ja ilmeisesti jopa vl-seurakunnan arvostettuna jäsenenä. (En muista mahtoiko noissa viesteissä olla mainintaa siitä, oliko kyseessä vl, mutta tämä nyt kuitenkin on vl-palsta, joten tuo lienee perusoletus).

Miten kyseisen ihmisen muu perhe liittyy asiaan? Sitä kauttako, että he ovat puolustaneet perheenjäsentään? Ilmeisestikin tekijä kuitenkin on "vain" yksi ihminen?

Se, joka ei vaivaudu muodostamaan omaa kantaansa asiaan, vaan turvautuu helppoon selitykseen ("yrität tuhota perheen kun olet katkera") tekee myös väärin. Kuitenkin kuulostaa hyvältä, että asioista on ilmeisestikin puhuttu oikeilla nimillä. Jospa kyseisen henkilön "tukijoilla" alkaisi jossakin vaiheessa epäilyttää. Jospa sana edes sen verran leviäisi, että ympäristö tajuaisi pitää pienet tyttönsä pois miehen ulottuvilta.

Tilanne on ilmeisestikin sana sanaa vastaan? Sinä, nujerrettuna ja heikkona ja sitten toinen osapuoli, sairaudessaan ja synnissään itsevarmana.

Olen miettinyt erilaisia keinoja, joilla pystyisit pääsemään eteenpäin. Ihan oman itsesi takia se olisi tärkeätä.

Voisiko seuraava toimia:

Kirjoita asiasta selostus paperille. Käytä siinä asioista oikeita nimiä. Jos sinut raiskattiin, niin kerro se. Jos jouduit koskettelemaan miehen sukupuolielimiä, kerro se. Kerro millaisissa tilanteissa ja kuinka usein tätä tapahtui. Kirjoita samaan paperiin, tai vaikka erilliseen kirjeeseen, miten tämä kaikki vaikutti sinun elämääsi. Jos tiedostit asian vasta myöhemmin, kerro sekin. (Näinhän voi käydä). Kerro, kuinka olet yrittänyt saada oikeutta. Kerro myöskin, kuinka sinua on väärin perustein hyljeksitty.

Ole kirjeessäsi äärimmäisen asiallinen, älä anna tunteillesi valtaa.

Lähetä kirje kyseiselle henkilölle sekä niille, jotka asiaa ovat hoitaneet. Lisäksi voit lähettää saman kirjeen esimerkiksi paikallisen rauhanyhdistyksen johtokunnan jäsenille.

Toivottavasti palstalta löytyy joku juristi, joka osaa kertoa, joudutko herjauksesta syytteeseen.

Olisi hyvä tietää, millaisia asioita kyseinen henkilö on tunnustanut ja pyytänyt anteeksi (ja onko kyseessä ollut kahden- tai kolminkeskinen tilaisuus vai onko tuota jo puitu laajemmalla porukalla). Jos ne ovat olleet lapsiin kohdistuvia seksuaalisia tekoja tai edes sinne päin viittaavia, ja jos niistä tietää useampi kuin yksi ihminen, minun on todella vaikea uskoa, etteikö kyseisessä siionissa joku ymmärtäisi asian vakavuutta.

Tässä rippisalaisuus voi väärin suojella väärintekijää.

• vanha vaimo
        vl2003 kirjoitti:

Nyt puhutaan käsittääkseni lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, jonka tekijä kulkee vapaalla jalalla ja ilmeisesti jopa vl-seurakunnan arvostettuna jäsenenä. (En muista mahtoiko noissa viesteissä olla mainintaa siitä, oliko kyseessä vl, mutta tämä nyt kuitenkin on vl-palsta, joten tuo lienee perusoletus).

Miten kyseisen ihmisen muu perhe liittyy asiaan? Sitä kauttako, että he ovat puolustaneet perheenjäsentään? Ilmeisestikin tekijä kuitenkin on "vain" yksi ihminen?

Se, joka ei vaivaudu muodostamaan omaa kantaansa asiaan, vaan turvautuu helppoon selitykseen ("yrität tuhota perheen kun olet katkera") tekee myös väärin. Kuitenkin kuulostaa hyvältä, että asioista on ilmeisestikin puhuttu oikeilla nimillä. Jospa kyseisen henkilön "tukijoilla" alkaisi jossakin vaiheessa epäilyttää. Jospa sana edes sen verran leviäisi, että ympäristö tajuaisi pitää pienet tyttönsä pois miehen ulottuvilta.

Tilanne on ilmeisestikin sana sanaa vastaan? Sinä, nujerrettuna ja heikkona ja sitten toinen osapuoli, sairaudessaan ja synnissään itsevarmana.

Olen miettinyt erilaisia keinoja, joilla pystyisit pääsemään eteenpäin. Ihan oman itsesi takia se olisi tärkeätä.

Voisiko seuraava toimia:

Kirjoita asiasta selostus paperille. Käytä siinä asioista oikeita nimiä. Jos sinut raiskattiin, niin kerro se. Jos jouduit koskettelemaan miehen sukupuolielimiä, kerro se. Kerro millaisissa tilanteissa ja kuinka usein tätä tapahtui. Kirjoita samaan paperiin, tai vaikka erilliseen kirjeeseen, miten tämä kaikki vaikutti sinun elämääsi. Jos tiedostit asian vasta myöhemmin, kerro sekin. (Näinhän voi käydä). Kerro, kuinka olet yrittänyt saada oikeutta. Kerro myöskin, kuinka sinua on väärin perustein hyljeksitty.

Ole kirjeessäsi äärimmäisen asiallinen, älä anna tunteillesi valtaa.

Lähetä kirje kyseiselle henkilölle sekä niille, jotka asiaa ovat hoitaneet. Lisäksi voit lähettää saman kirjeen esimerkiksi paikallisen rauhanyhdistyksen johtokunnan jäsenille.

Toivottavasti palstalta löytyy joku juristi, joka osaa kertoa, joudutko herjauksesta syytteeseen.

Olisi hyvä tietää, millaisia asioita kyseinen henkilö on tunnustanut ja pyytänyt anteeksi (ja onko kyseessä ollut kahden- tai kolminkeskinen tilaisuus vai onko tuota jo puitu laajemmalla porukalla). Jos ne ovat olleet lapsiin kohdistuvia seksuaalisia tekoja tai edes sinne päin viittaavia, ja jos niistä tietää useampi kuin yksi ihminen, minun on todella vaikea uskoa, etteikö kyseisessä siionissa joku ymmärtäisi asian vakavuutta.

Tässä rippisalaisuus voi väärin suojella väärintekijää.

Kyllä se oikein oli, mitä vl2003 kirjoitti, mutta siitä puuttui tärkeä, oleellinen osa:

---lähetä sama lappunen/kopio siitä myös poliisille.

---ota yhteyttä myös sosiaaliviranomaisiin ja kerro heille sama asia. Voi nimittäin olla, että kyseisen miehen lähipiirissä on muitakin, joita hän on seksuaalisesti häväissyt. Hänen omat lapsensa?/lapsenlapsensa? Sosiaaliviranomaisten asia on puuttua tähän ja tutkia, onko muitakin uhreja (usein on).

--- ja ennen kaikkea, muista, että vl-yhteisö, joka sinua nyt syrjii, ei ole Jumalan valtakunta. Sinä olet Jumalan kallis lapsi, joka on uskovaisen nimeä kantavan toimesta pahennettu. Mutta Jumalan edessä olet puhdas ja hyvä, hänelle kelpaava, vaikka ihmisenä täällä maailmassa syntiin sorrutkin. Olet Jeesuksen lunastama kallis taivaan taimi.

--- jos haluat keskustella kanssani enemmän, kirjoita s-postiini vanha.vaimo@suomi24.fi

• aiempaan

Rikos vanhentunut.
      Itse ei tunnusta sitä tapahtuneen.
      Joten kaksi sanaa vastakkain.
      Leima otsaan ja seurakunnasta ulos.
      Mies jatkaa samaa käytöstä.
      Oksettaa.
      Onhan hän perheellinen mies.
      Minä vain epävarma ja häpäisty.
      Pari ihmistä sanoi uskovansa minua, mutta....

• vl2003

Onko tapahtuneesta kauan aikaa?

Internetistä löysin tiedon, että "Tämän hetken lainsäädännön mukaan lapsen seksuaalisen hyväksikäytän vanhenemisaika on 10 vuotta ja törkeissä tapauksissa 20 vuotta ja tämä lasketaan tekohetkestä lähtien, ja jos on sarja tekoja, viimeisestä teosta lähtien."

En valitettavasti tiedä lakipykälistä enempää kuin mitä internetistä hakukoneilla läydän, mutta ainakin tuon perusteella voisi kuvitella, että saat vielä asian vireille.

Kuinka vanhoja todisteita sinulla on siitä, että ko. henkilö jatkaa tekosiaan? Voisit harkita tuon raportoimista myöskin poliisille. Valitettava tosiasia on, että jos et pysty todistamaan noita muita tapauksia, voi omakin tapauksesi joutua outoon valoon. Voisi siis olla parempi kertoa ensin omista kokemuksistasi ja laittaa asia vireille sitä kautta, ja toivoa että henkilö pysäytetään ja muutkin tapaukset selviävät samalla.

Uskon kyllä sinua, kun sanot, että toiminta jatkuu. Pedofiilit käsittääkseni ovat niin sairaita, että he harvoin oma-aloitteisesti lopettavat toimintaansa.

Sinun itsesi vuoksi, sekä muiden uhrien, mielestäni ainoa oikea tapa päästä tästä eteenpäin olisi viedä asia viranomaisille. Poliisille heti huomenna.

• freedrik

toimintaa. Kannattaa edelleen harkita yhteydenottoa viranomaisiin, heidän tehtävänsä on tutkia onko asia vanhentunut tai selvittää miehen nykyinen tilanne.

Laitettiinko sinut ulos siksi, että sinua pidettiin panettelijana? Muista että väärä tuomio ei ketään kadotukseen syökse, omaa uskoa ei sen takia kannata kieltää. Sen ymmärrän, että olet katkera ja aiheesta.

• vl2003

Ensimmäisestä viestistäsi voisi päätellä, että teon/tekojen tekijä olisi jollakin tavalla myöntänyt tekosensa? Mitä ja keneltä hän on tarkkaan ottaen pyytänyt anteeksi? Ilmeisestikin hän on siis myöntänyt jotakin "sinne päin" menevää, mutta ei koko totuutta, kun häntä ei ole kukaan vastuuntuntoisempi ihminen ilmoittanut virkavallalle?

Jos joku tulisi minulle ripittäytymään tuollaisesta asiasta, tekisin hänelle seuraa hänen mennessään poliisilaitokselle ja varmistaisin, että hän ilmoittaa tekosensa.

• silleen

Asiasta on aikaa.
        Rikoksena vanhentunut.
        Näin sanoi poliisi.

Mies myöntänyt "joitain" tekoja, Ja ne on anteeksi annettu hänelle.
        Mutta minunhan syy on ollut.
        Olen häntä turmion tielle johdatellut. Kuulemma.
        Lapsi ei voi mielestäni johtaa ketään turmion tielle.

Minua haukutaan yleisesti, mutta toinen saa kulkea pääpystyssä.

• sinulle
        silleen kirjoitti:

Asiasta on aikaa.
        Rikoksena vanhentunut.
        Näin sanoi poliisi.

Keskusteluketjun luettuani tuli tunne että haluan lohduttaa sinua. Nyt vasta hiljattain oli kalevassa ilmoitus, jossa tyttö katseli seksitarvikkeiden välistä lukijaa ja siinä luki minulla on oikeus kasvaa normaalisti. Sinullakin olisi ollut oikeus mutta se ei toteutunut. Toisaalta tiedän kuinka vaikea on tilanne, jossa vain sinä yrität puolustaa oikeuttasi normaaliin lapsuuteen. Sitten voi käydä vielä niin, että jos nostaa asiasta suuren hälyn leimaatuukin itse huomionhakuiseksi tai jopa "luulottelijaksi". Olen surullinen tilanteestasi. Toivon ja rukoilen sinulle lohdutusta. Se henkilö joka käytti sinua hyväkseen tai teki sinulle pahaa tietää sydämmessään tekonsa. Hänelle on varattu oikeus jossakin siellä, paikassa missä ei kysytä sitä mitä on tunnustanut vaan katsotaan teot, ei se mitä uskoo tehneensä. Tosin täysin psykopaatti ei edes tajua tehneesä väärin. Hänellä kun on vain oikeuksia oman käsityksensä mukaan. Vaarallinen yksilö. Mutta Jumalan tuomiolla samanarvoinen, psykopaattisuus ei ole lieventävä asianhaara.
        Katkeruutesi on täysin oikeutettu mutta eikä sinun olis hyvä puhua se myös ulos enkä nyt tarkoita mitään kaverille juttelua vaan terapiaa jotta traumaattinen kokemus "tulisi ulos"

Voimia siis!

• silleen kirjoitti:

Asiasta on aikaa.
        Rikoksena vanhentunut.
        Näin sanoi poliisi.

Kerroit, että asiasta syytetään sinua. Tuollainen mieli jos on tekijällä, niin onko katumusta silloin teoista ollut? Toisen syy muka ja vieläpä lapsen. Lapsella ei silleen ole himoja eikä lapsi käytöksellään hae mitään sellaista. Jotenka väärin perustein syyttää. En näkisi, että on sitten tehnyt täydellistä parannusta. Ja muuten kun parannukseen kuuluu katumus ja mielen muutos. Ei tuossa oikein mielenmuutosta ole, jos syy nähdään toisessa. Teko oikeutetaan, koska toinen siihen "houkutteli". Syntiä ei voi oikeuttaa.

• A. Acimlainen

Joka rikkomuksensa salaa se ei menesty mutta joka ne tunnustaa ja HYLKÄÄ se saa armon.

Eli saavatko ne armon jotka jatkavat vääryyksien tekemistä lähimmäisiänsä kohtaan? Vastaus on: eivät toistaiseksi.

Ja vielä tiedoksi sinulle: Jeesus ei syrji sinua eikä katso sinua kieroon.

Siunausta sinulle ystävä!

• vl.kaveri

sanoit:"Eli saavatko ne armon jotka jatkavat vääryyksien tekemistä lähimmäisiänsä kohtaan? Vastaus on: eivät toistaiseksi. "

Kaikkihan jatkavat vääryyden tekemistä, mutta sitten kun kadut niitä ja haluat luopua niistä, niin sitten löydät valtakunnan. Ei sun tarvitse eka lopettaa synnin tekemistä, sillä kukaan ei siihen kykene.

• A. Acimlainen
        vl.kaveri kirjoitti:

sanoit:"Eli saavatko ne armon jotka jatkavat vääryyksien tekemistä lähimmäisiänsä kohtaan? Vastaus on: eivät toistaiseksi. "

Kaikkihan jatkavat vääryyden tekemistä, mutta sitten kun kadut niitä ja haluat luopua niistä, niin sitten löydät valtakunnan. Ei sun tarvitse eka lopettaa synnin tekemistä, sillä kukaan ei siihen kykene.

..kun askelta ottaa vaikka myöhemmin kävisikin ilmi että siitä on tullut poikettua. Kyllä katuminen on nimenomaan sitä että haluaa sydämessään luopua synnistä.

• vl.kaveri
        A. Acimlainen kirjoitti:

..kun askelta ottaa vaikka myöhemmin kävisikin ilmi että siitä on tullut poikettua. Kyllä katuminen on nimenomaan sitä että haluaa sydämessään luopua synnistä.

miten on mahdollista, että joka päivä haluan todella luopua synnistä, mutta silti joka päivä sitä monesti teen?

Paavali sanoo, että sitä hyvää, mitä halua tehdä, sitä en tee ja sitä pahaa mitä en halua tehdä, sitä teen.

• A. Acimlainen
        vl.kaveri kirjoitti:

miten on mahdollista, että joka päivä haluan todella luopua synnistä, mutta silti joka päivä sitä monesti teen?

Paavali sanoo, että sitä hyvää, mitä halua tehdä, sitä en tee ja sitä pahaa mitä en halua tehdä, sitä teen.

"miten on mahdollista, että joka päivä haluan todella luopua synnistä, mutta silti joka päivä sitä monesti teen?

Paavali sanoo, että sitä hyvää, mitä halua tehdä, sitä en tee ja sitä pahaa mitä en halua tehdä, sitä teen. "

Paavaliko ei olisi HALUNNUT luopua synnistä? Uskon että hän HALUSI mutta tuon tuostakin epäonnistui. Ja koska hän todella HALUSI hän sai syntinsä anteeksi.

• vl.kaveri
        A. Acimlainen kirjoitti:

"miten on mahdollista, että joka päivä haluan todella luopua synnistä, mutta silti joka päivä sitä monesti teen?

Paavali sanoo, että sitä hyvää, mitä halua tehdä, sitä en tee ja sitä pahaa mitä en halua tehdä, sitä teen. "

Paavaliko ei olisi HALUNNUT luopua synnistä? Uskon että hän HALUSI mutta tuon tuostakin epäonnistui. Ja koska hän todella HALUSI hän sai syntinsä anteeksi.

Paavali haluasi luopua synnistä eli tehdä hyvää, mutta siinä hän ei aina onnistunut. Tätä tarkoitin.

Ja kyllä täytyy katua syntejä, jos aikaa uskoa ne anteeksi.

• vaan

ja anna poliisin hoitaa likanen työ,uskovaisia tai ei, niin tää asia pitää tutkia!

• Elämän lapsi

Tuo kamala kokemus näytti Sinulle, että se mitä pidit Jumalan valtakuntana, onkin pahan valtakunta asettuessaan suojelemaan väärintekijää eikä uhria.

Hakeudu terapiaan. Saat voimia ilmoittaa asian viranomaisille ja kertoa tapahtumista kaikille pahantekijän läheisille, jotta he tietävät mikä hän on ollut (vai onko yhä?) miehiään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe