Käytättekö tietokoneessanne ns. Office-assistenttia?
Niitä on monennäköisiä ja itselleen sopivan voi valita Office-galleriasta,
missä nämä assistentit esittelevät itsensä.
Tarkoitus on, että assistentit antavat nopeasti neuvoja, jos esim. kirjoittaessaan
tarvitsee apua ja ohjeita. Niinkuin me höpertyneet usein tarvitsemme.
Itselläni on huonot kokemukset...
Valitsin Einsteinin näköisen piirretyn ukon Galleriasta. Hän kehui itseään
profiilissaan: Neron aivot työskentelevät valon nopeudella. Käytä minun
aivovoimaani ja säästät aikaa!
Joo-joo.
Päätin pistää hänet testiin, aukaisin Word-ohjelman ja Alpertti tuli ovesta
muki kourassa (taisi olla olutta), hörppäsi viimeiset ja heitti mukin olkansa yli
menemään. Sitten hän asettui seisomaan kädet selän takana, keinui jalkojensa
varassa, mulkoili minua ja räpytteli silmiään, haroi välillä partaansa ja oli
nukkuvinaan.
Klikkasin häntä hiirellä leikillisesti leukapartaan ja hän reväytti silmänsä selkosen
selälleen ja kysyi:
- Mitä haluat tehdä?
Ajattelin kokeilla hänen huumorintajuaan ja kirjoitin ruutuun:
- Haluaisin antaa sinulle iltasuukon. OK?
Alpertti hieroi partaansa ja sanoi:
- On epäselvää mitä tarkoitat, voisitko täsmentää kysymystäsi?
- Tarkoitan, hieman lähikosketusta...
Eiköhän tämä torvi kysy uudestaan:
- Mitä haluat tehdä?
- Etkö jummarra?
- Hyppää tekstin yli tavauksen tarkistamiseen?
- Tavauksen tar... Mitä hit...?
- On epäselvää mitä tarkoitat, voisitko täsmentää kysymystäsi?
- Voi itku! Suksi suolle ...Alpertti!
Mitä tekisin nerolla joka ei ymmärrä edes iltasuukon päälle yhtikäs mitään?
Minä ja Alpertti
14
866
Vastaukset
heittelee tuota mattoansa ja tulee polkupyörällä, olen kyllä jo monta kertaa huomauttanut että ravistelisi mattonsa muualla kuin minun työpöydälläni.
Tunkee vain mattoa joka väliin ja menee jopa vatsalleen anomaan että saisi silmissäni viipyä.
Mitä sille voisi puhua että uskoisi?- AitoMdK
Annoin klemmari-lassille hatkat, kun se vaan
laiskotteli. Saattoi jopa maata pyörän vieressä... Silmät sillä kyllä muljahteli päässä niin että näyttivät kuin kohta tippuisivat maahan.
Tämä Alpertti on hyvin tärkeänä jos käskee laittaa asiakirjan muistiin. Ottaa kameran povitaskustaan ja näpsäyttää kuvan :-) Näyttää lamppua jos olen hoksannut "aivan itse" jonkun asian.
Mutta kyllä se on seniili, ei sillä enää hormoonit jyllää :-) kun ei pusun päälle mitään tajua, vaan käskee täsmentää toivomuksensa...
Galleriassa on muitakin tyyppejä. Vilkaisin tänään. Siellä oli mm kissa joka levitteli tassujaan ilmaan ja maukaisi ihastuneena:
"En kai vaan kuullut hiiren klikkauksen?"
Oli koira, nimeltä Karo. Se haukahti: "Jos putoat kuiluun, kutsu avuksesi Lassie. Kun tarvitset Office-apua, kutsu paikalle Karo."
- iltavire
Mistä linkistä moisia assistentteja löytää,
olen vasta alkumetreillä etsiskelemässä
ohjeita ?- AitoMdK
niin ohjelman aukaistua on yläreunassa "apu"-ikoni. Klikkaa sitä ja sitten voit ottaa Office-assistentin käyttöön klikkaamalla sitä Oa:ta...
Sitten onkin vaan valitseminen jäljellä, aukaiset OA-gallerian ja annat ehdokkaiden esittäytyä.
Kokeile! Ainakin sen avulla voi keksiä hauskoja puheenvuoroja. Olisi kiva lukea näilläkin palstoilla, mitä olette Alpertin, klemmarin, kissan tai koiran kanssa jutelleet! - Kirsikka
AitoMdK kirjoitti:
niin ohjelman aukaistua on yläreunassa "apu"-ikoni. Klikkaa sitä ja sitten voit ottaa Office-assistentin käyttöön klikkaamalla sitä Oa:ta...
Sitten onkin vaan valitseminen jäljellä, aukaiset OA-gallerian ja annat ehdokkaiden esittäytyä.
Kokeile! Ainakin sen avulla voi keksiä hauskoja puheenvuoroja. Olisi kiva lukea näilläkin palstoilla, mitä olette Alpertin, klemmarin, kissan tai koiran kanssa jutelleet!Minun uskollinen avustajani on tietenkin rakas Rekku, istuu niin somasti, kieli roikkuu suupielestä alas, korvat pystyssä tarkkana. Voi kauhistus kun lopetan, hyppää se niin nopeasti koppiinsa, suuttuneena takakoivillaan potkaisee mustat "mullat" silmille.
On se vaan niin ihana, sytyttää lampun päänsä päällä kun oivallan asian, miltei kuulen sen hekotuksen, raapii korvallistaan iloisena.Kun en ymmärrä asiaa käy makaamaan, odottamaan koskahan mummi asian bonjaa!
Tosi veikeä kaveri, pidän muutenkin koirista ja kissoista. - AitoMdK
Kirsikka kirjoitti:
Minun uskollinen avustajani on tietenkin rakas Rekku, istuu niin somasti, kieli roikkuu suupielestä alas, korvat pystyssä tarkkana. Voi kauhistus kun lopetan, hyppää se niin nopeasti koppiinsa, suuttuneena takakoivillaan potkaisee mustat "mullat" silmille.
On se vaan niin ihana, sytyttää lampun päänsä päällä kun oivallan asian, miltei kuulen sen hekotuksen, raapii korvallistaan iloisena.Kun en ymmärrä asiaa käy makaamaan, odottamaan koskahan mummi asian bonjaa!
Tosi veikeä kaveri, pidän muutenkin koirista ja kissoista.minkä nimisiä nämä apulaiset ovat suomenkielisessä Wordissa. Täällä meillä on koira Karo (veljelläni oli muuten saman niminen shäferi, joka oli kova saunomaan!) mutta se on ilmeisesti Rekku siellä teidän tietsikoissanne.
AitoMdK kirjoitti:
minkä nimisiä nämä apulaiset ovat suomenkielisessä Wordissa. Täällä meillä on koira Karo (veljelläni oli muuten saman niminen shäferi, joka oli kova saunomaan!) mutta se on ilmeisesti Rekku siellä teidän tietsikoissanne.
Täällä on Klemmari, Pompula, F1 (sammakko), Officen-logo, Merlin (kuin joulupukki), Luontoäiti, Rekku, ja Katti, nämä löytyvät minulta ja olen Rakkua ja Klemmaria käyttänyt, Klemmari pyöräilköön nyt, kunhan lakkaisi sitä mattoansa ravistelemasta.
- AitoMdK
kirjar kirjoitti:
Täällä on Klemmari, Pompula, F1 (sammakko), Officen-logo, Merlin (kuin joulupukki), Luontoäiti, Rekku, ja Katti, nämä löytyvät minulta ja olen Rakkua ja Klemmaria käyttänyt, Klemmari pyöräilköön nyt, kunhan lakkaisi sitä mattoansa ravistelemasta.
tarkoittamani "Alpertti", valkotukkainen, valkopartainen, todella joulupukin näköinen. Mielestäni hän muistutti Einsteinia ;-) eli Alperttia. Rakkaalla lapsella on monta nimeä...
- Maalaismies
Alpertti edustaa tietopankkia. Sieltä löytyy kaikkea tietoa, paitsi sitä, mitä sinä tarvitset.
- AitoMdK
se on ;-)
- KaurisNainen
Albertila ja muilta ei koskaan löytynyt mitään järkevää ja sitä mitä minä olisin kaivannut joten saivat häipyä minun näytöltäni kikkailemasta.
- Don-Quijote
KaurisNainen kirjoitti:
Albertila ja muilta ei koskaan löytynyt mitään järkevää ja sitä mitä minä olisin kaivannut joten saivat häipyä minun näytöltäni kikkailemasta.
..ilmeisesti joku tai jotkut henkilöt ovatkin käyttäneet nicciäni hyväkseen ja pahaa tarkoittamattaan, tietämättömyyttään.
Pelkäämpä pahoin, jotta vastaisuudessa välttäisitte turhaan kutsumasta nicciäni, että vast'edes en puuttuisi mielipuuhiinne palvelimemme taholta, mitä epämiellyttävin terveisin, sillä mittansa on alpertillakin kaikenlaisiin älyn nestoreihin nähden... Don-Quijote kirjoitti:
..ilmeisesti joku tai jotkut henkilöt ovatkin käyttäneet nicciäni hyväkseen ja pahaa tarkoittamattaan, tietämättömyyttään.
Pelkäämpä pahoin, jotta vastaisuudessa välttäisitte turhaan kutsumasta nicciäni, että vast'edes en puuttuisi mielipuuhiinne palvelimemme taholta, mitä epämiellyttävin terveisin, sillä mittansa on alpertillakin kaikenlaisiin älyn nestoreihin nähden...Alpertti on saanut potkut. Ikiajoiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164