Ei samsungia tai nokiaa

Tyttö 16v

Kaipaisin uutta puhelin hinta luokkaa 100-200. Samsungit eivät tule missään tapauksessa kyseeseen. Niinkuin alla oleva juttukin s5:stä kertoo, että samsungit eivät jaksa enää yllättää saati sitten puhumattakaan kamalista hinnoista.

http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2014/05/03/samsung_galaxy_s5_arvostelu

Minulla on jo 3 vuotta vanha lumia, joka on palvellut hyvin. Enää en kuitenkaan halua Nokiaa. Kamera on ainut mikä nykyisessä puhelimessani on hyvää (lumia 800 8mpx) ja odotan sitä seuraavalta puhelimeltakin. Etukameran tarkkuudella ei ole niin paljon väliä kunhan se on.

Muita toimintoja joita odotan
-android 4.2 - 4.4
-muistia väh. 8Gt
-mieluusti 4g verkko, mutta uskon, että siihen tuossa hintaluokassa ei ole mahdollisuutta
-alle 5 tuuman näyttö, mutta yli 4
-Ram muistia 1Gt
-riittävä akkukesto vähäisellä käytöllä (muutaman päivän)

Siinä luulen että oli kaikki. Nyt vaan ehdottelemaan! :)

37

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moto G. Parempaa ei uutena saa tuohon hintaan.

• Tyttö 16v

Mut mitä mieltä oot sit Lg:n puhelimista kun niiltä on muutamakin tuohon hintaluokkaan, mutta huonompia kameraltaan. Ja muistin vähäisyyttä pelkään, koska joissain puhelimissa sovelluksia ei vaan pysty siirtämään sd kortille tai osa niistä ei toimi sielä. Esim siskollani on käynyt näin :/

• Tyttö 16v kirjoitti:

Mut mitä mieltä oot sit Lg:n puhelimista kun niiltä on muutamakin tuohon hintaluokkaan, mutta huonompia kameraltaan. Ja muistin vähäisyyttä pelkään, koska joissain puhelimissa sovelluksia ei vaan pysty siirtämään sd kortille tai osa niistä ei toimi sielä. Esim siskollani on käynyt näin :/

Päivitystuki olematoin halvemmissa LG malleissa

• Tyttö 16v
        vapunen kirjoitti:

Päivitystuki olematoin halvemmissa LG malleissa

Mutta kaikissa uusissa on nyt android 4.4, toisinkuin samsungin uusissakin (tuohon hintaluokkaan) on vielä 4.2. Tai sitten kuten core tai core plus, niitä mietin aluksi mutta niissäkin tuo 4.2, eikä sitä ole päivitetty? Onko niihin tulossa päivitys? Mutta niinkuin jo sanoin samsungit ovat tylsiä, ei mitään erikoista aikoihin parannuksia vain vanhoihin malleihin verrattuna, ellei lasketa syke mittaria ja sormen jälkitunnistusta hinta 699€. Se pistää miettimään.

• Tyttö 16v kirjoitti:

Mutta kaikissa uusissa on nyt android 4.4, toisinkuin samsungin uusissakin (tuohon hintaluokkaan) on vielä 4.2. Tai sitten kuten core tai core plus, niitä mietin aluksi mutta niissäkin tuo 4.2, eikä sitä ole päivitetty? Onko niihin tulossa päivitys? Mutta niinkuin jo sanoin samsungit ovat tylsiä, ei mitään erikoista aikoihin parannuksia vain vanhoihin malleihin verrattuna, ellei lasketa syke mittaria ja sormen jälkitunnistusta hinta 699€. Se pistää miettimään.

Samsung ei yleensä päivitä halpojen malliensa Androidia. Päivityksiä tuskin on tulossa.

• Tyttö 16v

Onko vapusella muita ehdotuksia kenties? Tuo kyllä vaikutti hyvältä :)

• Eipä oikeastaan ole. Käytettynä toki saisi parempia tuohon hintaluokkaan.

• life's good

LG L90 200€

• Tyttö 16v

Onko sinulla kokemusta kyseisestä puhelimesta?

• Moto G 4G

Moto G ei kannata ostaa koska siinä ei ole muistikorttipaikkaa muutenkin pienessä muistissa.Osta Moto G 4G mielummin sillä siinä on muistikorttipaikka.

• SONY ON AINA LUOTETTAVA

• Tyttö 16v
      • jotain...

Tavallista parempi etukamera, some juttuihin hyvä puhelin, puhelimen näyttö saattaa naarmuuntua helposti, sopiva suoja sille voi olla hyvä juttu.
        Pieni sisäinen muisti, mutta kannattaa kokeilla:
        SD-kortille asentaminen onnistuu, kun menee asetukset>laite>tallentaminen ja valitsee oletustallennustilaksi sd-kortin, tämän jälkeen sovelluksien hallintakin antaa siirtää jo asennetut appsit sd-kortille. (oliko muro foorumilla)
        Nätti.
        Hintaansa nähden kelpaa kyllä.

• Päivitystuki olematon. Ei hyvä.

• 9+10
        vapunen kirjoitti:

Päivitystuki olematon. Ei hyvä.

Mistä näin päättelet?

• Kokemuksesta. Huawei on yksi tällainen firma.

• 10+12

Mutta onko se muuten hyvä? Tyttö tuskin tulee saamaan tuohon hintaluokkaan yhtäkään samsungiakaan jota päivitettäisiin tai siinä olisi 4.4, joten olen itsekin miettinyt kyseistä. Oletan kuitenkin että ymmärrät tuon teknisistä tiedoista enemmän kuin minä tai ko. tyttö?

• motton
        10+12 kirjoitti:

Mutta onko se muuten hyvä? Tyttö tuskin tulee saamaan tuohon hintaluokkaan yhtäkään samsungiakaan jota päivitettäisiin tai siinä olisi 4.4, joten olen itsekin miettinyt kyseistä. Oletan kuitenkin että ymmärrät tuon teknisistä tiedoista enemmän kuin minä tai ko. tyttö?

Käytön kannalta tuon voittaa Motorola Moto G 4G, ja kun pikkusen lisää hintaa niin Google Nexus 5, joita ihan teknisen paremmuuden kannalta kannattaa miettiä.

• Tyttö 16v
        motton kirjoitti:

Käytön kannalta tuon voittaa Motorola Moto G 4G, ja kun pikkusen lisää hintaa niin Google Nexus 5, joita ihan teknisen paremmuuden kannalta kannattaa miettiä.

Mun mielestä 100 € ei ole "pikkusen" näin lukion ykkösen aloittaneelle, joka ei saa opintotukee... Ja vaikka saisinkin se tuskin riittäisi olemattoman raha tilanteeni kanssa 300€ puhelimeen? Mutta tuo Moto G ei vaan jotenkin ole kiva silmään ja minua häiritsee että puhelimen alaosassa on home, takaisin ja valikko napeille sopiva tila, mutta ne on kuitenkin sijoitettu näyttöön. Juuri kyseisestä syystä arvioinneissa on sanottu, että välilyöntiä painaessa osuu todella herkästi home nappiin. En myöskään löydä valkoista mallia myynnistä muutakuin gigantista 208€ ja ulkomaalaisilta sivustoilta osto epäilyttää

• motton
        Tyttö 16v kirjoitti:

Mun mielestä 100 € ei ole "pikkusen" näin lukion ykkösen aloittaneelle, joka ei saa opintotukee... Ja vaikka saisinkin se tuskin riittäisi olemattoman raha tilanteeni kanssa 300€ puhelimeen? Mutta tuo Moto G ei vaan jotenkin ole kiva silmään ja minua häiritsee että puhelimen alaosassa on home, takaisin ja valikko napeille sopiva tila, mutta ne on kuitenkin sijoitettu näyttöön. Juuri kyseisestä syystä arvioinneissa on sanottu, että välilyöntiä painaessa osuu todella herkästi home nappiin. En myöskään löydä valkoista mallia myynnistä muutakuin gigantista 208€ ja ulkomaalaisilta sivustoilta osto epäilyttää

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/17660/dtfvb/Motorola-Moto-G-4G-Android-puhelin-valkoinen
        Verkkokauppa.comista voi katsoa.

• motton
        motton kirjoitti:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/17660/dtfvb/Motorola-Moto-G-4G-Android-puhelin-valkoinen
        Verkkokauppa.comista voi katsoa.

PS. Siihen täytyy ostaa verkkovirtalaturi erikseen, huomaa linkki.

• motton
        Tyttö 16v kirjoitti:

Tuo kamera on vähän huonompi ehkä mitä toivoisit, jos se on tärkeä. Muuten loistovehje. Ehkä se mistä tykkää on myös tärkeää. Voi olla että Huawei on sillä lailla sinulle hyvä, en tiedä.

• Tuo on vaan paras vaihtoehto tähän hintaluokkaan ja uutena.

• Tyttö 16v

Mutta nyt haluan tietää onko tuossa Huaweissa muuta vikaa kuin päivitys tuki, koska niinkuin jo sanoin se miellyttää enemmään silmää ja kamerat ovat loistavat. Kiitos kuitenkin, että keskustelu on saanut näin paljon vastauksia :)

• Laatu on se toinen kysymysmerkki.

• ei poikkea muista

Laatu on nykyään kysymysmerkki muissakin merkeissä.

• 66877

Eiköhän se ole esim. OnePlussaa laadukkaampi. Huawei on kuitenki tunnettu merkki.

• Ei ole.

• mihin perustuu

Ai sillä perusteella kun sulla on sellainen eikä ole vielä tullut vikoja?

• Ei vaan koska se on tesattu eri lehdissä ja todettu laadukkaaksi.

• juupas eipäs

Eri lehtien vertailut ja testit eivät kerro totuutta. Näinhän sinä vapunen olet täällä usein kirjoitellut...

• Tyttö 16v

Katselin nyt vertailun vuoksi muiden puhelinten ominaisuuksia ja vertasin myös iPhone 6 kyseiseen Huaweihin ja puhelin oli joko yhtä hyvä tai parempi minulle monessa tärkeässä asiassa. Tiedän kyllä silti tietoturvariskit. Mutta uson että todennäköisyys kohteeksi houtumisena on olemattomat, koska en aijo ladata muutakuin perus somet yms. Pelejä pelaan sitten tabletillani. Pankki- tai luottokortti tietojeni (ei mul toki luottokorttia edes ole :D) antamista en missään nimessä aijo edes harkita ostaakseni jotain sovellusta tai musiikkia.
      Tuossa alla siis Gigantissa suoritettu vertailu:

http://www.gigantti.fi/INTERSHOP/web/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/ViewProductCompare-Remove?ProductRefId=APPIP6P16GOFI@store-gigantti

Taitaa lähteä tilaukseen tuo puhelin :)

• hyvä merkki

vapunen 5.10.2014 10:37

"Ei vaan koska se on tesattu eri lehdissä ja todettu laadukkaaksi."

Missähän lehdissä OPO on todettu laadukkaammaksi
      kuin Huawei?
      Kiinalaisen ystäväni mukaan Huaweita pidetään Kiinassa arvostettuna ja
      laatutuotteita valmistavana yhtiönä.
      Työkaverillani on pari vuotta ollut käytössä Huawei älypuhelin ja hänen
      Huawei on toiminut täysin ongelmitta.

• Googlesta selviää. Huawein päivitystuki on olematon ja se vie laatua.

• selvä juttu

Jos noin ajatellaan niin Lumiat on sitten kaikista laadukkaimpia puhelimia koska päivitystuki on pisin

• Lumilumi
        selvä juttu kirjoitti:

Jos noin ajatellaan niin Lumiat on sitten kaikista laadukkaimpia puhelimia koska päivitystuki on pisin

Kai iPhonen päivitykset koskevat laittaeta, jotka ovat ensimmäisiä Lumioita vanhempia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      120
      3317
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2166
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1915
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      409
      1838
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1681
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1487
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      121
      1368
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1251
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1226
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      449
      1135
    Aihe