Mikä noissa TSI-GOLFeissa nyt niin huonoa on, kun niistä purnataan keskustelupalstoilla. Itellä hakusessa joku 10-12 tuhannen euron farmari ja olen golf ihmisenä tsi farkkua miettinyt jollain 1,4 bensa koneella, mutta niitä tunnutaan haukkuvan niin reippaasti, että on alkanut mietityttään.
Onko ne niin huonoja?
TSI GOLFIT?
29
514
Vastaukset
- lähdekritiikki
Jos nyt aivan ensimmäiseksi tarkastelet mistä olet niitä haukkuja lukenut. NNimettömänä nettipalstalla pääsääntöisesti, kaikissa oikeissa medioissa moottori on kehuttu ja palkintojakin niittänyt.
Kumpaanko luotat?
Ps. Itse olen ajellut TSI:llä vuodesta -07 ilman ongelmia. - apinaorkesteritaas
Älä luota keskustelupalstojen luomaan mielikuvaan. Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen että täällä postaavilla on aivan muut tavoitteet kuin jakaa tietouttaan autoista. Varsinkin Suomi24 on villilänsi jossa anonyymit puoliammattilaiset sekopäät hämmentävät soppaa.
Itseasiassa luulen että avaus on jonkun näistä sekopään käsialaa. Ei kukaan oikea ihminen kysyisi tällä palstalla mitään.
Oikeasti, Korkeasaaren apinoilta saisi paremman vastauksen mihin tahansa kysymykseen kuin Suomi24-palstalta.- Roponen
Siellä korkeasaaressa ei vaan ole enää niitä apinoita, myytiinkö saksaan vai hollantiin? Niin.
- 2lt vm2005
Kylmiä/hitaasti lämpeneviä-KUULEMMA.
- pelkkää provoilua...
Huhuja vaan.........
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCAQFjAA&url=http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat&ei=3gYxVIHJOsf_ygORq4LYDg&usg=AFQjCNFSclcNKwOwXkCvfo7bvGpDSJra0Q&sig2=QB9WszDCZzZVYmJGbskcqg&bvm=bv.76802529,d.bGQ
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&ved=0CF0QFjAI&url=http://www.talouselama.fi/uutiset/tm volkswagen uusii ongelmamoottorien rakenteen onko luvassa uusia ongelmia/a2151058&ei=3gYxVIHJOsf_ygORq4LYDg&usg=AFQjCNFuGjxkUrK6lyQDRuSS_9DcLMSQuQ&sig2=0y3QcW7COfa0FIICgNkaSg&bvm=bv.76802529,d.bGQ - Jotain rotia
Toivottavasti kukaan ei maksa palkkaa noiden lainattujen artikkeleiden kirjoittajille. Aivan uskomattoman luokanta kirjoittamista. Jos otsikon loppuun joutuu heittämään kysymysmerkin niin tietää että näppäimistötä on lähtenyt pelkkää paskaa.
- Insinöörisetä
Maailmassa on kirjoitettu paskaa aina ja varsinkin netissä. Jos haluat saada oikeaa faktaa niin etsi nettiautosta tsm. lähteestä 5-10 TSI-autoa jolla on ajettu 150.000-300.00 km ja kysy myyjältä autojen huoltohistoria ja vaihdetut pääkomponentit. Siitä selviää pysyykö TSI-moottori oikeasti kasassa vai ei.
Ei tiedonhankinta oikeasti ole vaikeata jos haluaa muutakin kuin seurata paskanjauhantaa.- osssss
Nykymaailma.Ei tarvi kun klikata
google ja kirjoita TSI viat..
Usko sitten ominpäin ihan mihin haluat.. - Insinöörisetä
osssss kirjoitti:
Nykymaailma.Ei tarvi kun klikata
google ja kirjoita TSI viat..
Usko sitten ominpäin ihan mihin haluat..Just joo.
Haulla "Alien abduction" löytyy 350.000 artikkelia, "flying witches" löytää yli 6 miljoonaa.
Osssssssi, Sun todellisuus on ehkä netissä, elämä on kuitenkin muualla.
- vanhavolsumies
On se nyt saatana kun ei saa asiasta ees kysyä.
- Insinöörisetä
Ei millään pahalla mutta on aivan sama kysellä jotain järkevää autoista täällä kuin mennä keskustelemaan ydinfysiikasta klo 02:00 lauantaina asematunnelin hörhöjen kanssa.
Väärä paikka, valitettavasti. - nuorivolsumies
Todella hyvä kone kyseessä. Vääntöä ja tehoa laajalla alueella ja bensapihi. Kun tuollaista kokeilee niin ei halua enää vapaastihengittävällä ajaa.
Parisataatuhatta olen ajellut ilman mitään ongelmia. - Hiukan kokemusta
Ei mitään vikaa sinänsä, jos ei tuota kovaa ääntä ota huomioon.
Tuo kestävyys on sitten eri asia. Oma TSI-golfini seisoo tällä hetkellä korjaamolla. Hintaravio oli 400 euroa. Ajokilometreja on noin 40 tuhatta. Tämä on minun ensimmäinen VW. Aiemmille autoille ovat riittäneet pelkät määräaikaishuollot.
Onhan tuossa moottorissa tehoa ja vääntöä. Itse arvostaisin kyllä luotettavuutta enemmän. Ei ole kiva, kun varoitusvalo alkaa palamaan myöhään sunnuntai-iltana ja olisi vielä pitkälti kotimatkaa jäljellä.- Onni onnettomuudessa
Ikävä juttu jos tuollaista sattuu. Hyvä että oli apu lähellä ja korjaamo auki sunnuntai-iltana/yönä. Sait auton pajalle ja hinta-arvion jo ennen työviikon alkamista.
- Hiukan kokemusta
Väärin arvattu. Kyllä auto piti ajaa kotiin ja viedä korjaamolle vasta seuraavana päivänä. Taivat korjaamot olla käytettävissä vain ma-pe 7.30-18.
- Onni onnettomuudessa
Katselin vaan tuota sun viestiäsi kun sanoit että valo alkoi palamaan sunnuntai-iltana ja että auto on nyt (maanantai-aamu klo 04:48) pajalla.
Jos valo syttyi jo viikko tai pari sitten sunnuntaina ja veit auton seuraavana päivänä pajalle, niin aika kauan on autoa 400 euron korjaukseen pajalla pidetty.
Mikä tarkkaanottaen se varoitusvalo oli ja mitä autosta joudutaan korjaamaan?
Et ole paljoa autolla ajellut jos 40.000 on mittarissa ja takuu jo ummessa.- Hiukan kokemusta
Ei tuo nyt aivan noin mene. En viitsi aivan lokikirjaa kirjoittaa.
Valo oli, jos kiinnostaa, jäähdytysnestejärjestelmän varoitusvalo. Jatkoin ajoa, koska nesteen lämpötila pysyi noin 90 asteessa.
Korjaamolla todettiin, että pumppu on rikki ja hinta-arvio oli 400 ekeä. Puhelimeeni tuli tänään tekstiviesti, että auto on nyt valmis ja hinta alle 300 ekeä. Ehkä hintaa on hiukan alennettu ja ilmeisesti tunnustavat, että pumpun olisi pitänyt kestää kauemmin.
On aivan totta etten aja paljoa, koska olen helsinkiläinen eläkeläinen. On ollut tosiaan "onni onnettomuudessa", että olen selvinnyt jo viikon ilman autoa.
- Onni onnettomuudessa
Ok, ei kovin ripeää toimintaa. Työssäkäyvänä tarvitsen autoa joka päivä ja olisin yrittänyt sopia tuon niin että pajalla on kaikki valmiina kun tuon auton ja homma olisi hoidettu saman päivän aikaan. Viikko noin pieneen hommaan on huonoa toimintaa ellei asiakas erikseen sano ettei ole kiirettä.
Mut hyvä jos selvisit noin vähällä rahalla. Vesipumppu ei kuulu kulutusosiin ja sen pitäisi kestää huomattavasti pidempään kuin 40.000.
Ei tietääkseni kovin yleinen vika, mulla ollut kuusi volkkaria (kaksi TSI) eikä niistä ole mennyt yhtään vesipumppua.
Ekan volkkarin suhteen se olisikin ollut ihme, sillä se oli kupla. - ainakin nyt tiedät
Kunhan otat asian huomioon että kohdallesi voi osua moinen yksilö. En kiellä enkä kehoita, kunhan vaan otat huomioon budjetissasi.
- Lujaa laatua
Katso lisätiedot...
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6867393 - Ruahaha
HAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- pakkasukko2
Tsi koneisissa autoissa kannattaa varata lämmintä vaatetta päälle jos meinaa talvella ajaa, on ehkä kylmin auto mitä on tehty (kuplavolkkarin jälkeen). Ja puolustelijoille tiedoksi, tämä ei johdu mistään pienestä hukkalämmön määrästä. Esim.vähemmän bensaa (energiaa=lämpöä) kuluttavat mersun mallit ovat lämpimiä autoja tsi pakastimeen verrattuna.
- uusi poloilija
TSI-koneet tuottavat vähän hukkalämpöä, joten sitä riittää vähemmän matkustamoon. Pienen 'luontaisen' lämmöntuoton vuoksi niihin autoihin on alettu asentaa lämmitysvastuksia (PTC-elementti) jo tehtaalla. Dieseleissähän näin on toimittu jo aiemmin, mutta ensimmäisissä TSI-malleissa tätä ei oltu otettu huomioon.
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/HTML/volkswagen_tekniikka_lammitysjailmastointi_lisalammittimet?open - pakkasukko2
uusi poloilija kirjoitti:
TSI-koneet tuottavat vähän hukkalämpöä, joten sitä riittää vähemmän matkustamoon. Pienen 'luontaisen' lämmöntuoton vuoksi niihin autoihin on alettu asentaa lämmitysvastuksia (PTC-elementti) jo tehtaalla. Dieseleissähän näin on toimittu jo aiemmin, mutta ensimmäisissä TSI-malleissa tätä ei oltu otettu huomioon.
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/HTML/volkswagen_tekniikka_lammitysjailmastointi_lisalammittimet?openJuuri tätä tarkoitin, älä puhu mistään hukkalämmöstä jos et asiasta mitään ymmärrä. Esim. 1.8tsi 4x4 skoda kuluttaa maantiellä (oikeasti) 6,8litraa/100km, vanha mersu (230E) kuluttaa 6,3 litraa/100km, molemmat siis bensakoneella 80km/h vauhdissa. Omia autoja ja kulutukset mitattu tarkkaan.
Eli tsi kuluttaa enemmän bensaa, eli energiaa. Energia=lämpöä. Miksi 25 vuotta vanhassa mersussa on kuuma jo 5km jälkeen, kun tsi pakastin on haalea vielä 20min ajon jälkeen vaikka moottori? Vag konserni on siis tehnyt energianhukkauskoneen? Se polttaa enemmän bensaa tuottamalla vähemmän lämpöä kuin muut moottorit, miten? Miksi tsi mottorista ei tule lämpöä ohjaamoon vaikka jäähdytysneste ja moottoriöljy ovat yli 50 asteisia? Aivan, huonosti suunniteltu lämmityskenno.
Vanha mersu, ja oikeastaan mika vaan muukin auto antaa kylllä kuumaa ilmaa ohjaamoon jos moottori on lämmennyt, tsi pakastimet ei. - uusi poloilija
pakkasukko2 kirjoitti:
Juuri tätä tarkoitin, älä puhu mistään hukkalämmöstä jos et asiasta mitään ymmärrä. Esim. 1.8tsi 4x4 skoda kuluttaa maantiellä (oikeasti) 6,8litraa/100km, vanha mersu (230E) kuluttaa 6,3 litraa/100km, molemmat siis bensakoneella 80km/h vauhdissa. Omia autoja ja kulutukset mitattu tarkkaan.
Eli tsi kuluttaa enemmän bensaa, eli energiaa. Energia=lämpöä. Miksi 25 vuotta vanhassa mersussa on kuuma jo 5km jälkeen, kun tsi pakastin on haalea vielä 20min ajon jälkeen vaikka moottori? Vag konserni on siis tehnyt energianhukkauskoneen? Se polttaa enemmän bensaa tuottamalla vähemmän lämpöä kuin muut moottorit, miten? Miksi tsi mottorista ei tule lämpöä ohjaamoon vaikka jäähdytysneste ja moottoriöljy ovat yli 50 asteisia? Aivan, huonosti suunniteltu lämmityskenno.
Vanha mersu, ja oikeastaan mika vaan muukin auto antaa kylllä kuumaa ilmaa ohjaamoon jos moottori on lämmennyt, tsi pakastimet ei.No enhän minä näistä skodista paljoa tiedä, eivätkä ne täällä Golf-palstalla niin kovasti kiinnostakaan. Sen verran kyllä, että 1,8-litraisessa TSI:ssä on aika paljon enemmän voimaa sekä neliveto, ja varmaan ilmastointilaite 100 muuta laitetta lisäämässä kulutusta. Millaiset massat näissä autoissa on, täytyyhän ne ensin kiihdyttää vauhtiin? Onko kyseessä korkeakorinen Yeti vai matalampi Octavia vai häh?
Onko tuollaisessa museomersussa katalysaattoriakaan, en osaa sanoa. Tuskinpa sinäkään, kun et mistään mitään koskaan ymmärrä!
- Parempi jättää välii
Katso VAGarena.fi , sieltä löytyy totuus. Tosin sieltäkään ei 100% tyytyväisyyttä VAG-"laatuun" löydy. Jos joku kirjoittelee negatiiviseen sävyyn, sen täytyy olla rölli.
- Tiedoksenne tämä
Tuo kylmyyteen vetoaminen jonkun pienen polttoaineen kulutuksen vuoksi on ihan täyttä p askaa. TSI Golf kuluttaa sekalaisessa ajossa vähintään 6L/100km tuo 6l bensiiniä sisältää energiaa 54kWh, josta 11kWh saadaan käytettyä liike-energiana.Loppu 43kWh menee lämpönä harakoille, eli onko Golf niin hatara, että se kuluttaa lämpönä tunnissa 43kWh energiaa eikä silti ole lämmin.
Kyllä tuossa ikuisessa Volkkarien kylmyydessä on kysymys ihan jostain muusta kuin moottorin hyötysuhteesta, moottori on vaan rakennettu siten että kaikki hukkalämpö ajetaan pakoputken kautta harakoille. Oliko myös kupla kylmä siksi että sen moottorin hyötysuhde oli niin hyvä, samoin 80-luvulla kaikki bensa volkkarit oli jumalattoman kylmiä, Volkkaria ei kertaklaikkiaan ole suunniteltu koviin pakkasiin, eihän sen muovitkaan kestä pakkasia. - 100% tyytyväinen
Lukekaa A.B-. Suomi, Golf superkestotesti 200000km.
- hannu hanhi
" Lukekaa A.B-. Suomi, Golf superkestotesti 200000km." Sulla on käynyt hyvä flaksi. useat muut eivät ole olleet noin onnekkaita.........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657