Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla kokemuksia siitä että pitävätkö uskovat köyhyydessä elävistä uskovista huolta?
Käytännössä Suomessa ei pitäisi olla yhtään sellaista uskovaa joka kärsisi ruuan, vaatteiden, lääkkeiden puutteesta tai taloudellisista ongelmista kuten, että ei ole varaa maksaa vuokria, sähköjä, lääkärikäyntejä ym. pakollisia maksuja.
( siis tämä ihan sen perusteella kun katsoo seurakuntien/järjestöjen hulppeita tiloja ja palkanmaksuja/kulukorvauksia )
Jos jollain on omia kokemuksia aiheesta niin olisi mukava lukea niitä
Siunattua päivää kaikille
Köyhät uskovat
61
191
Vastaukset
- siinä aluksi
Kyllä se pitäminen on heikkoa laatua.
kuin se palkan maksukin. suomessa ei ole ainuttakaan ammattikuntaa joka on palkattu yhtä kehnosti. - jaikalii
Elämäni onnellisimmat vuodet ajoittuvat aikajaksoihin jolloin
olin joko ilman tuloja tai minulla oli miltei olemattomat tulot.
Onneni ei ollut maallisissa asioissa, ei omaisuudessa, ei
tarvrassa, ei suurissa tuloissa eikä missään mikä on tästä
maailmasta. Onneni oli olla Herraa lähellä. Onneni oli
Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Älkäämme viekö uskon sisariltamme ja veljiltä onnea
tehden heistä riippuvaisia meistä ihmisistä ja maailman
antamista eduista. Kaikki hyvä anti tulee Herralta joka
on tehnyt taivaan ja maan. Hän on "Minä Olen" kaikkiriittävä
ja kaikkivaltias Jumala.
http://www.youtube.com/watch?v=9hzZvLH-UQQ- kyselevä 2
Mutta jos kerran Jumala on käskenyt meitä pitämään huolta köyhistä ja emme pidä niin eikös se ole vääryyttä Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan? Toisin sanoen syntiä?
- jaikalii
kyselevä 2 kirjoitti:
Mutta jos kerran Jumala on käskenyt meitä pitämään huolta köyhistä ja emme pidä niin eikös se ole vääryyttä Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan? Toisin sanoen syntiä?
Köyhistä tulee pitää huolta. Se on oikeaa kristillisyyttä ja lähimmäisen rakkautta. Mutta kun puhutaan uskovan onnellisuudesta, uskova on onnellisimmillaan Jumalan tahdon keskipisteessä. Silloin hän ei ole riippuvainen ihmisistä eikä ihmisten antamasta avusta. Hän ei puhu ihmisille tarpeistaan mikäli hän luottaa Jumalaan. Hän puhuu vain Jumalalle. Ja Jumala täyttää uskovan tarpeet kirkkautensa rikkauden mukaan. Jumala on rikas. Hän on myös rikas antaja niille jotka turvaavat YKSIN HÄNEEN.
Ongelma tulee silloin kun uskova Jumalan palvelija tehdään riippuvaksi ihmisistä. Jos uskova erehtyy pyytämään ihmisiltä taloudellista tukea, odottaa ihmisten apua, voi olla että Jumala ei annakaan apuaan. Uskova kun kääntyi Jumalan sijasta ihmisten puoleen. Jumala antaa silloin ihmisten hoitaa avustus. Ja ihmisten antamasta avusta ei tietenkään iloitse yhtä paljon kuin Herran antamasta avusta. Uskon että Herra Jumala tahtoo tehdä meistä itsestään riippuvaiset, ei ihmisistä riippuvaiset. - jaikalii
jaikalii kirjoitti:
Köyhistä tulee pitää huolta. Se on oikeaa kristillisyyttä ja lähimmäisen rakkautta. Mutta kun puhutaan uskovan onnellisuudesta, uskova on onnellisimmillaan Jumalan tahdon keskipisteessä. Silloin hän ei ole riippuvainen ihmisistä eikä ihmisten antamasta avusta. Hän ei puhu ihmisille tarpeistaan mikäli hän luottaa Jumalaan. Hän puhuu vain Jumalalle. Ja Jumala täyttää uskovan tarpeet kirkkautensa rikkauden mukaan. Jumala on rikas. Hän on myös rikas antaja niille jotka turvaavat YKSIN HÄNEEN.
Ongelma tulee silloin kun uskova Jumalan palvelija tehdään riippuvaksi ihmisistä. Jos uskova erehtyy pyytämään ihmisiltä taloudellista tukea, odottaa ihmisten apua, voi olla että Jumala ei annakaan apuaan. Uskova kun kääntyi Jumalan sijasta ihmisten puoleen. Jumala antaa silloin ihmisten hoitaa avustus. Ja ihmisten antamasta avusta ei tietenkään iloitse yhtä paljon kuin Herran antamasta avusta. Uskon että Herra Jumala tahtoo tehdä meistä itsestään riippuvaiset, ei ihmisistä riippuvaiset.Puhun siis asiasta kahdesta näkökulmasta.
1. Yksilöuskovan suhtautuminen Jumalaan ja ihmisiin ja heidän antamaan apuun. Uskova puhuu joko Jumalalle tai ihmisille, riippuen siitä keneen hän luottaa ja keneltä hän apua odottaa ja ottaa vastaan.
2. Uskovien suhtautuminen hädänalaisiin kanssamatkaajiin. Heidän tulee auttaa silloin kun avun tarvitsijoita on. Ei kuitenkaan tarvitse antaa itseään käyttää hyväksi. Jos joku vaatii apua sanoen: "Sinä uskovana olet velvollinen auttamaan minua." Silloin uskovan ei tarvitse auttaa. Vaatija on vaatimalla apua vapauttanut uskovat avun annosta. Uskova saa kuitenkin auttaa myös ihmisten puoleen kääntyvää ihmistä. Voihan olla että avun tarvitsija ei vielä tunne Herraa niin että luottaisi yksin Häneen. "Heikkouskoisia hoivatkaa". - jaikalii
jaikalii kirjoitti:
Puhun siis asiasta kahdesta näkökulmasta.
1. Yksilöuskovan suhtautuminen Jumalaan ja ihmisiin ja heidän antamaan apuun. Uskova puhuu joko Jumalalle tai ihmisille, riippuen siitä keneen hän luottaa ja keneltä hän apua odottaa ja ottaa vastaan.
2. Uskovien suhtautuminen hädänalaisiin kanssamatkaajiin. Heidän tulee auttaa silloin kun avun tarvitsijoita on. Ei kuitenkaan tarvitse antaa itseään käyttää hyväksi. Jos joku vaatii apua sanoen: "Sinä uskovana olet velvollinen auttamaan minua." Silloin uskovan ei tarvitse auttaa. Vaatija on vaatimalla apua vapauttanut uskovat avun annosta. Uskova saa kuitenkin auttaa myös ihmisten puoleen kääntyvää ihmistä. Voihan olla että avun tarvitsija ei vielä tunne Herraa niin että luottaisi yksin Häneen. "Heikkouskoisia hoivatkaa".Lisäisin vielä tähän vuodatukseeni että heikkouskoisia tulee kuitenkin johdattaa ja opettaa kääntymään tarpeissaan Jumalan puoleen ja luottamaan Häneen.
jaikalii kirjoitti:
Tämä laulu sanoo asian hyvin
http://www.youtube.com/watch?v=xprEuWhDBj8Jaikali, Jeesus sanoo Raamatussa että omaisuus täytyy jakaa köyhille. ET rakasta jeesusta jos et tee niin. Se on Raamatussa.
jaikalii kirjoitti:
Lisäisin vielä tähän vuodatukseeni että heikkouskoisia tulee kuitenkin johdattaa ja opettaa kääntymään tarpeissaan Jumalan puoleen ja luottamaan Häneen.
Kyllä ei se jumalasi tee mitään, ei se anna rahaa. Älä ole lapsellinen. Juttusi ei sovi todellisuuteen.
Mitä ajattelet leipäjonoihin ajautuneista ihmisistä ja Hurstin työstä?sarisusannass73 kirjoitti:
Jaikali, Jeesus sanoo Raamatussa että omaisuus täytyy jakaa köyhille. ET rakasta jeesusta jos et tee niin. Se on Raamatussa.
Jeesus sanoi että köyhät teillä on Aina keskuudessanne ja että voitte tehdä heille hyvä MILLOIN TAHDOTTE. Siis oma tahto antaa täytyy olla. Ei siis ole pakko antaa eikä varsinkaan koko omaisuutta. Iloista antajaa Jumala rakastaa. Ei pidä antaa surkeillen eikä pakosta eikä varsinkaan toisen ihmisen vaatiessa ja painostaessa. Olen oppinut Herran kanssa kulkiessa tämän että Herra vaikuttaa meissä uskovissa TAHTOMISTA JA TEKEMISTÄ että Hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Ei siis niin että sarisusannas vaatii jaikalia että Herran hyvä tahto tapahtuisi.
jaikali kirjoitti:
Jeesus sanoi että köyhät teillä on Aina keskuudessanne ja että voitte tehdä heille hyvä MILLOIN TAHDOTTE. Siis oma tahto antaa täytyy olla. Ei siis ole pakko antaa eikä varsinkaan koko omaisuutta. Iloista antajaa Jumala rakastaa. Ei pidä antaa surkeillen eikä pakosta eikä varsinkaan toisen ihmisen vaatiessa ja painostaessa. Olen oppinut Herran kanssa kulkiessa tämän että Herra vaikuttaa meissä uskovissa TAHTOMISTA JA TEKEMISTÄ että Hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Ei siis niin että sarisusannas vaatii jaikalia että Herran hyvä tahto tapahtuisi.
Ei se minun keksintöä ole. Se lukee Raamatussa. En minä sinulta mitään vaadi.
Sinä se keksit tekosyitä ettei tarvitsisi Raamatun niitä ikäviä kohtia noudattaa ja ihan vain itsekkäistä syistä jotka pistät jumalasi kontolle mutta kyllä vaan sun oma mieli ja ahneus siinä paljastuu.sarisusannass73 kirjoitti:
Kyllä ei se jumalasi tee mitään, ei se anna rahaa. Älä ole lapsellinen. Juttusi ei sovi todellisuuteen.
Mitä ajattelet leipäjonoihin ajautuneista ihmisistä ja Hurstin työstä?Hurtsin työ oli ja on tärkeää ja Jumalasta. Jumala siis on vaikuttanut ja johdattanut tämän työmuodon koska Herra rakastaa ihmisiä ja tahtoo auttaa, myös heikkouskoisia ja uskosta osattomia. Jumala toimii ihmisten kautta näissä auttamisasioissa ja auttaa yksilöihmistä mikäli ihmiseltä itseltään puuttuu toimiva jumalasuhde niin että Herra voi ohittaa tällaiset kiertotiet ja ilmestyä yksin Hän.
Leipäjonot ja Hurtsin työ on siis siksi koska monet ihmiset eivät tunne Herraa Jeesusta Kristusta eivätkä elä Häneen kanssaan Häneen turvaten.sarisusannass73 kirjoitti:
Sinä se keksit tekosyitä ettei tarvitsisi Raamatun niitä ikäviä kohtia noudattaa ja ihan vain itsekkäistä syistä jotka pistät jumalasi kontolle mutta kyllä vaan sun oma mieli ja ahneus siinä paljastuu.Vai et sinä vaadi minulta mitään?
>>>Jaikali, Jeesus sanoo Raamatussa että omaisuus täytyy jakaa köyhille. ET rakasta jeesusta jos et tee niin. Se on Raamatussa.jaikali kirjoitti:
Vai et sinä vaadi minulta mitään?
>>>Jaikali, Jeesus sanoo Raamatussa että omaisuus täytyy jakaa köyhille. ET rakasta jeesusta jos et tee niin. Se on Raamatussa.Jeesus lukee pienellä. Enhän minä usko että koko jeesus on edes koskaan elänyt, ei ole todisteita.
Raamattu vaatii että omaisuus täytyy jakaa köyhille. Jeesuksen sanat, eivät minun keksintöä.
Etkö välitäkkään siitä mitä Raamatussa lukee?
Sinä olet vain ahne etkä halua auttaa köyhiä. Siksi rakentelet jumalasi piikkiin oppia jonka mukaan sinun ei tarvitsekaan.
Mutta sen verran minäkin tiedän että se on Raamattua ja Jeesuksen sanoja vastaan.jaikali kirjoitti:
Hurtsin työ oli ja on tärkeää ja Jumalasta. Jumala siis on vaikuttanut ja johdattanut tämän työmuodon koska Herra rakastaa ihmisiä ja tahtoo auttaa, myös heikkouskoisia ja uskosta osattomia. Jumala toimii ihmisten kautta näissä auttamisasioissa ja auttaa yksilöihmistä mikäli ihmiseltä itseltään puuttuu toimiva jumalasuhde niin että Herra voi ohittaa tällaiset kiertotiet ja ilmestyä yksin Hän.
Leipäjonot ja Hurtsin työ on siis siksi koska monet ihmiset eivät tunne Herraa Jeesusta Kristusta eivätkä elä Häneen kanssaan Häneen turvaten.Luin juuri äsken jonkun kirjan esittelyn erään keskustelijan linkistä. Se oli kirjamainos jossa kirjan nimen jälkeen oli esittely.
Siinä luki: uskon loppu, järjen alku.
Käyttämällä järkeä minäkin saan rahani riittämään. Laskemalla tarkasti niin että joka päivälle tulee sopivasti ruokaa.
Katson tarjoukset ja mietin terveellisemmät vaihtoehdot ostoslistalle.
Meillä on aina ruokaa vaikka palkkani on vain vähän yli 700 euroa ja vuokraa ja nettiäkin pitää maksaa.
Aina joka kuukausi jää yli satanen säästöön ja minä olen kuitenkin pienituloinen.
Sellaiset ihmiset jotka saavat vain toimeentulotuen, ei siinä edes rukous auta.
Ajattele sinäkin järjellä joskus.sarisusannass73 kirjoitti:
Jeesus lukee pienellä. Enhän minä usko että koko jeesus on edes koskaan elänyt, ei ole todisteita.
Raamattu vaatii että omaisuus täytyy jakaa köyhille. Jeesuksen sanat, eivät minun keksintöä.
Sinä olet vain ahne etkä halua auttaa köyhiä. Siksi rakentelet jumalasi piikkiin oppia jonka mukaan sinun ei tarvitsekaan.
Mutta sen verran minäkin tiedän että se on Raamattua ja Jeesuksen sanoja vastaan.ps. miksi minä sinulta jotain vaatisin? En ole pyytämässä sinulta mitään. Minulla kyllä on rahaa ja ruokaa, joten miksi sinulta mitään vaatisin?
sarisusannass73 kirjoitti:
Sinä se keksit tekosyitä ettei tarvitsisi Raamatun niitä ikäviä kohtia noudattaa ja ihan vain itsekkäistä syistä jotka pistät jumalasi kontolle mutta kyllä vaan sun oma mieli ja ahneus siinä paljastuu.Luultavasti sinä viittaat rikkaaseen nuorukaiseen jolta Jeesus "vaati" omaisuuden myymistä ja rahojen jakamista köyhille. Tämä "vaatimus" oli siksi koska omaisuus oli rikkaalle miehelle tärkein asia ja este Jeesuksen seuraamiselle. Meille ei saa olla mikään Jeesuksen seuraamista tärkeämpää. Esteet tulee raivat tieltä että voidaan seurata Jeesusta kokosydämisesti. Jos este on omaisuus ja raha, se tulee raivata pois tieltä. Jos este on ihmiset ja heidän virheensä, katse tulee kääntää yksin Jeesukseen Kristukseen, Ihmiset tulee jättää.
Jos este on katkeruus, kateus, viha, epäusko tai anteeksiantamattomuus, meidän tulee kääntyä Herran Jeesuksen puoleen parannuksessa ja pyytää Häneltä voimaa hyljätä synti.
Mikä este meillä itse kullakin on Jeesuksen seuraamiselle, siinä on meidän itse tehtävä tarvittavat ratkaisut esteiden poistamiseksi.
Ja niin tie todelliseen elämään on auki kun esteet ovat raivattu pois Herran seuraamisen tieltä.jaikali kirjoitti:
Luultavasti sinä viittaat rikkaaseen nuorukaiseen jolta Jeesus "vaati" omaisuuden myymistä ja rahojen jakamista köyhille. Tämä "vaatimus" oli siksi koska omaisuus oli rikkaalle miehelle tärkein asia ja este Jeesuksen seuraamiselle. Meille ei saa olla mikään Jeesuksen seuraamista tärkeämpää. Esteet tulee raivat tieltä että voidaan seurata Jeesusta kokosydämisesti. Jos este on omaisuus ja raha, se tulee raivata pois tieltä. Jos este on ihmiset ja heidän virheensä, katse tulee kääntää yksin Jeesukseen Kristukseen, Ihmiset tulee jättää.
Jos este on katkeruus, kateus, viha, epäusko tai anteeksiantamattomuus, meidän tulee kääntyä Herran Jeesuksen puoleen parannuksessa ja pyytää Häneltä voimaa hyljätä synti.
Mikä este meillä itse kullakin on Jeesuksen seuraamiselle, siinä on meidän itse tehtävä tarvittavat ratkaisut esteiden poistamiseksi.
Ja niin tie todelliseen elämään on auki kun esteet ovat raivattu pois Herran seuraamisen tieltä.Minun este on järki. Pitäisikö minun raivata järki pois tieltä? Haluatko että tulen hulluksi?
Usko= psykoosi.
Sinäkin näet vaikka mitä näkyjä, kuulet ääniä kuten skitsofreenikot mutta kaikkein vaikeinta sulla on harhaluulojesi kanssa.sarisusannass73 kirjoitti:
Minun este on järki. Pitäisikö minun raivata järki pois tieltä? Haluatko että tulen hulluksi?
Usko= psykoosi.
Sinäkin näet vaikka mitä näkyjä, kuulet ääniä kuten skitsofreenikot mutta kaikkein vaikeinta sulla on harhaluulojesi kanssa.Mikäli järkesi sotii Jumalan viisautta vastaan, sinun tulee alistaa oma järkesi Jumalan Sanan alle. Silloin sinä tulet viisaaksi Jumalan edessä.
jaikali kirjoitti:
Mikäli järkesi sotii Jumalan viisautta vastaan, sinun tulee alistaa oma järkesi Jumalan Sanan alle. Silloin sinä tulet viisaaksi Jumalan edessä.
Äly ämpäriin on sun neuvos, no joo.
Minä uskon että jos jumala on hän pitää kaikkia tasa-arvoisena edessään.
Sinä et voita tuolla jeesustelustasi mitään.- sanotaan juu
Jeesus lukee pienellä. Enhän minä usko että koko jeesus on edes koskaan elänyt, ei ole todisteita.
Mutta sen verran minäkin tiedän että se on Raamattua ja Jeesuksen sanoja vastaan."Raamatussa, että Juudas meni ja hirttäytyi." Sekä, "mene ja tee sinä samoin."
- joko lähti
Luin juuri äsken jonkun kirjan esittelyn erään keskustelijan linkistä. Se oli kirjamainos jossa kirjan nimen jälkeen oli esittely.
Siinä luki: uskon loppu, järjen alku.
Käyttämällä järkeä minäkin saan rahani riittämään. Laskemalla tarkasti niin että joka päivälle tulee sopivasti ruokaa.
Katson tarjoukset ja mietin terveellisemmät vaihtoehdot ostoslistalle.
Meillä on aina ruokaa vaikka palkkani on vain vähän yli 700 euroa ja vuokraa ja nettiäkin pitää maksaa.
Aina joka kuukausi jää yli satanen säästöön ja minä olen kuitenkin pienituloinen.
Sellaiset ihmiset jotka saavat vain toimeentulotuen, ei siinä edes rukous auta.
Ajattele sinäkin järjellä joskus.Mitä se sun miehes tekee kun tuntuu ettei sellaista olekkaan?
- summa summa rum
Jaikali, Jeesus sanoo Raamatussa että omaisuus täytyy jakaa köyhille. ET rakasta jeesusta jos et tee niin. Se on Raamatussa.
"Jaikali, Jeesus sanoo Raamatussa että omaisuus täytyy jakaa köyhille. ET rakasta jeesusta jos et tee niin. Se on Raamatussa. "
Kummallista, etä aina te luopiot, uskomatomat, ateistit, YRITÄTTE määrätä mitä USKOVAN KUULUISI tehdä TEIDÄN MIELESTÄNE ja luette kuin pir u Raamattua. Te itsehän teette mitä huvittaa.
Jeesus sanoi TIETYLLE ihmiselle, mene ja myy kaikki ja jaa köyhille, koska HÄNEN sydämensä oli vain siinä rikkaudessa ei Jumalassa !
Ei KAIKILLE uskoville.Eivät kaikki uskovat edes ole rikkaita ja jos ovat sydän ei ole siinä rikkaudessa, vaan Jumalassa niin heille Jumala voi antaa lisää rikkautta.
Totta on , että rahan tulee kiertää, eikä sitä pidä pinota vain itselleen.
Ap:n " Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla kokemuksia siitä että pitävätkö uskovat köyhyydessä elävistä uskovista huolta?"
Viimeaikoina muutama lasku on ollut myöhässä, kun rahaa ei vain ole.
Puran murheeni Jumalalle en ihmisille, enkä srk:lle. Mutta rahaa on tullut vain se minkä saan töistä, ei ole tullut kirjeitä tai rahaa tilille, kuten olen joidenkin kuullut kertovan. Sitä olen Jumalalle useinkin marissut, et miksi et anna jotain kunnonsummaa, et sais velat ( olen niihin vain osasyllinen..) kerralla pois.. Mut ei ole antanut.
Itse en ymmärrä yhtälöä "Herran on hopeat ja kullat ", itse olen ymmärtänyt tuon niin, etttä HERRALLA ON HOPEAA JA KULTAA YLLIN KYLLIN, mutta miksi minä ja moni muu on persaukinen, vailla hyvää työpaikkaa.Se on asia, joka himmentää tätä uskonelämääni.
Mutta olen kyllä kokenut samaakin kuin Jaikal "Onneni oli olla Herraa lähellä. Onneni oli Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. "
En ymmärrä mitä tämä ns. puutteessa eläminen hyödyttää Jumalaa ? Itse ainakin kiitän Jumalaa kaikesta hyvästä, mutta huonosta tai köyhyydestä en kyllä osaa kiittää? Osaako joku muu uskova ? joko lähti kirjoitti:
Mitä se sun miehes tekee kun tuntuu ettei sellaista olekkaan?
Mun yksityisasiat ei kuulu tälle palstalle. Sory..
- sarisusannalle taas
Sinä et voita tuolla jeesustelustasi mitään.Jospa sinulta jääkin sarisusanna Jeesuksen kohtaaminen, koska sokean parantuminen tapahtui tavalla, jota et hyväksi.
Hän Johanneksen ev. 9 luvun mukaan sylki maahan, teki siitä tahtaan, sekä siveli ne sokean silmiin. Vieläpä piti mennä pesulle Siiloan lammikolle.
ts. uskosi, siis omauskoisuutesi on este pelastukselle, joka on tarjolla.
Ongelma itsellesi olet sinä ja sinun MINÄ, joka julistaa olevansa jumala.
Ymmärrätkö ongelmasi?
Sinun MINÄSI on taivastiesi suurin este.
Tuolla suusi tunnustuksella sinä et koskaan pääse perille. - Joh 9
Sinä et voita tuolla jeesustelustasi mitään.5. Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
6. Tämän sanottuaan hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan ja siveli tahtaan hänen silmilleen
7. ja sanoi hänelle: "Mene ja peseydy Siiloan lammikossa" - se on käännettynä: lähetetty. - Niin hän meni ja peseytyi ja palasi näkevänä.
Tätähän et hyväksy.. uskosi, minäsi on suurin este kulkemiselle Taivastiellä. - naru kaulaan
summa summa rum kirjoitti:
"Jaikali, Jeesus sanoo Raamatussa että omaisuus täytyy jakaa köyhille. ET rakasta jeesusta jos et tee niin. Se on Raamatussa. "
Kummallista, etä aina te luopiot, uskomatomat, ateistit, YRITÄTTE määrätä mitä USKOVAN KUULUISI tehdä TEIDÄN MIELESTÄNE ja luette kuin pir u Raamattua. Te itsehän teette mitä huvittaa.
Jeesus sanoi TIETYLLE ihmiselle, mene ja myy kaikki ja jaa köyhille, koska HÄNEN sydämensä oli vain siinä rikkaudessa ei Jumalassa !
Ei KAIKILLE uskoville.Eivät kaikki uskovat edes ole rikkaita ja jos ovat sydän ei ole siinä rikkaudessa, vaan Jumalassa niin heille Jumala voi antaa lisää rikkautta.
Ap:n " Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla kokemuksia siitä että pitävätkö uskovat köyhyydessä elävistä uskovista huolta?"
Puran murheeni Jumalalle en ihmisille, enkä srk:lle. Mutta rahaa on tullut vain se minkä saan töistä, ei ole tullut kirjeitä tai rahaa tilille, kuten olen joidenkin kuullut kertovan. Sitä olen Jumalalle useinkin marissut, et miksi et anna jotain kunnonsummaa, et sais velat ( olen niihin vain osasyllinen..) kerralla pois.. Mut ei ole antanut.
Itse en ymmärrä yhtälöä "Herran on hopeat ja kullat ", itse olen ymmärtänyt tuon niin, etttä HERRALLA ON HOPEAA JA KULTAA YLLIN KYLLIN, mutta miksi minä ja moni muu on persaukinen, vailla hyvää työpaikkaa.Se on asia, joka himmentää tätä uskonelämääni.
Mutta olen kyllä kokenut samaakin kuin Jaikal "Onneni oli olla Herraa lähellä. Onneni oli Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. "
En ymmärrä mitä tämä ns. puutteessa eläminen hyödyttää Jumalaa ? Itse ainakin kiitän Jumalaa kaikesta hyvästä, mutta huonosta tai köyhyydestä en kyllä osaa kiittää? Osaako joku muu uskova ?Tällaisia raamatunopettajia syntyy ja harhaansa opettaa.
Kun asianyhteydestä irrotetaan sisältö, saadaan mitä kummallisimpia näköaloja.
ts. Juudas kavaltaja hirttäytyi Jerusalemin kaupungin sisällä.
Mene ja tee sinä samoin.. oppi - jaikalii
summa summa rum kirjoitti:
En ymmärrä mitä tämä ns. puutteessa eläminen hyödyttää Jumalaa ? Itse ainakin kiitän Jumalaa kaikesta hyvästä, mutta huonosta tai köyhyydestä en kyllä osaa kiittää? Osaako joku muu uskova ?>>>En ymmärrä mitä tämä ns. puutteessa eläminen hyödyttää Jumalaa ?Itse ainakin kiitän Jumalaa kaikesta hyvästä, mutta huonosta tai köyhyydestä en kyllä osaa kiittää? Osaako joku muu uskova ?
Joh 9 kirjoitti:
5. Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
6. Tämän sanottuaan hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan ja siveli tahtaan hänen silmilleen
7. ja sanoi hänelle: "Mene ja peseydy Siiloan lammikossa" - se on käännettynä: lähetetty. - Niin hän meni ja peseytyi ja palasi näkevänä.
Tätähän et hyväksy.. uskosi, minäsi on suurin este kulkemiselle Taivastiellä.Ei siinä ole mitään hyväksymistä. Miksi niitä ihmeitä ei enään tapahdu?
Ei siinä ole mitään hyväksymistä. Miksi niitä ihmeitä ei enään tapahdu?
Sinun elämässä tapahtuu suuri ihme heti kun uskot Jeesukseen syntiesi sovittajana, otat Hänet vastaan Vapahtajanasi ja tunnustat Hänet ihmisten edessä. Valkeus tulee elämääsi niin että tuntuu. Ja se on ihme. Sarisusannasta tulee uusi luomus, luotu elämään Jumalan yhteydessä Hänelle kuuliaista elämää rakkaussuhteessa Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Sitten kun elät Jeesuksen kanssa ja Jeesus elää sinun kanssasi, sinä voit nähdä ja kokea muitakin Hänen tekemiään ihmeitä.- summa summa rum
naru kaulaan kirjoitti:
Tällaisia raamatunopettajia syntyy ja harhaansa opettaa.
Kun asianyhteydestä irrotetaan sisältö, saadaan mitä kummallisimpia näköaloja.
ts. Juudas kavaltaja hirttäytyi Jerusalemin kaupungin sisällä.
Mene ja tee sinä samoin.. oppiMiten tuo liittyi tekstiini ? oletko vähän urpo ?
- summa summa rum
jaikalii kirjoitti:
>>>En ymmärrä mitä tämä ns. puutteessa eläminen hyödyttää Jumalaa ?Itse ainakin kiitän Jumalaa kaikesta hyvästä, mutta huonosta tai köyhyydestä en kyllä osaa kiittää? Osaako joku muu uskova ?
Kiitos Jaikal. Minä olen kyllä suureksi osaksi se marisija, siinä puutteen ja vaikeuksien keskellä.. Kyllä mä uskon ja luotan Jumalaan, mutta .. Ehkä se tulee lapsuudesta, kun isällä oli rahaa, mutta hän ei antanut sitä mulle, tulee tunne et Jumala on ihan kun mun isä, sillä on mistä antaa, mut se ei vaan anna.
" Se hyödyttää Jumalaa siinä että jos ja kun puutteessa elävä uskova luottaa Jumalaan ja kiittää Häntä siitä vähästä mitä hänellä on eikä marise Jumalan edessä " summa summa rum kirjoitti:
Kiitos Jaikal. Minä olen kyllä suureksi osaksi se marisija, siinä puutteen ja vaikeuksien keskellä.. Kyllä mä uskon ja luotan Jumalaan, mutta .. Ehkä se tulee lapsuudesta, kun isällä oli rahaa, mutta hän ei antanut sitä mulle, tulee tunne et Jumala on ihan kun mun isä, sillä on mistä antaa, mut se ei vaan anna.
" Se hyödyttää Jumalaa siinä että jos ja kun puutteessa elävä uskova luottaa Jumalaan ja kiittää Häntä siitä vähästä mitä hänellä on eikä marise Jumalan edessä "Ajattelin kertoa sinulle yhden asian mutta se jäi. En tiedä osuuko tämä keskelle nuppia vai meneekö se ohi. Mutta minulla on kokemusta joistakin selvistä ja vaikeista rukousvastauksista.
Meidän tulee kääntyä asioissamme Elävän Jumalan puoleen kokosydämisessä Jumalaan luottavassa Häntä kunnioittavassa rukouksessa. Ei Häntä syytellen, ei Hänen huolenpitoaan eikä varsinkaan Hänen Sanaansa kyseenalaistaen, vaan Häntä rakastaen ja kunnioittaen, Häneen luottaen. Jumala kuulee ja vastaan kun me tulemme Hänen eteensä kaikkein pyhimpään ongelmiemme kanssa
kokosydämisellä rukouksella puhuen Hänelle ongelmastamme.
Joitakin vuosia sitten minulla oli vaikea ongelma. Se ongelma kasvoi ja kasvoi ja lopulta se oli vuorena ja täydellisenä mahdottomuutena edessäni. En tiennyt että miten tästä jatketaan. No, minä viimein päätin "ahdistaa" Herraa asialla ihan toden teolla. Kävelin ulkona asuntomme läheisellä pellolla. Kävelin siellä edes takaisin ehkä tunnin puolitoista ja puhuin Jumalalle. Minä vuodatin sydämeni Herralle ja kerroin yksityiskohtaisesti ongelmani ja kaikki sen vaikutukset. Pyysin Hänen apuaan. Luovutin sitten ongelmani Hänelle kokosydämisessä rukouksessa.
Tunsin että Jumala kuulee ja näkee minut. Tiesin että Herra on ja että Hän tulisi auttamaan. Jotenkin koin Herran läsnäolon. Rukoustaistelu oli kova ja minä vetosin Jumalaan kaikilla mahdollisilla tavoilla ja jokaisesta vinkkelistä käsin. Mutta jätin omaan hyvinvointiin ja omaan etuuni, siis itseeni vetoamisen pois. Selitin Jumalalle että mikäli minä olisin yksin, minä pärjäisin tämän ongelman kanssa mutta, kun minulla on vaimo ja.........Ongelmasta kun oli muodostunut jo koko perheen ongelma ja se haittasi meidän kaikkien elämää, niin se vaati ratkaisun, niiden toisten tähden.
Muutaman viikon kuluttua rukouksesta alkoi tapahtumaan. Kohta huomasin että Jumala oli ottanut tilanteen ohjakset käteensä. Tapahtumavyöry vei meitä eteen päin ja minä ymmärsin että Herra vie asiat ratkaisuun. Ja ongelmamme sai ratkaisun.
Nyt tämä ongelma on jo historiaa ja voin kertoa että HERRA SEN RATKAISI. Minulla itselläni ei ollut mitään mahdollisuuksia eikä keinoja ratkaista tuota mahdottomuutta. Mutta Herralla on kaikki mahdollisuudet. Hän voi kaiken sillä Hän on Kaikkivaltias vielä tänäkin päivänä.
Kerron tämän siksi koska tämä ongelma oli ollut vuosikausia. Se oli kasvanut sellaisiin mittasuhteisiin että se täytyi nyt ratkaista. Mutta minä huomasin että en ollut rukoillut ihan vakavissani tämän asian puolesta. En ollut vienyt tätä asiaa VAKAVASSA rukouksessa Herralle tiettäväksi. Nyt minä sitten kävelle pellolla edestakaisin rukoilin ensimmäistä kertaa vakavissani juuri tämän asian puolesta. Ja ratkaisu tuli Herralta.
En siis ole lyhyen ja helpon "rukasun" puolesta puhuja. Vaikka Jumala voi vastata myös lyhyeen ja vaivattomaan rukoukseen. Mutta käyttää aikaa Hänen edesssään ja kokosydäminen vuodatus on parempi rukous. Tämä on minun mielipiteeni ja kokemukseni.summa summa rum kirjoitti:
" Se hyödyttää Jumalaa siinä että jos ja kun puutteessa elävä uskova luottaa Jumalaan ja kiittää Häntä siitä vähästä mitä hänellä on eikä marise Jumalan edessä "Sitten kerron toisen Herran ilmestymisen erääseen toiseen mahdottomuuteen.
Eräänä päivänä minulla tuli ongelma vastaan. Huomasin että minulla ei ole uskoa odottaa että Jumala auttaisi tässä ongelmassa. Sitten ajattelin että en ole tarpeeksi hyvä uskova että Jumala kuulisi minua ja että Hän auttaisi. En rukoile tarpeeksi paljon, en lue Raamattua tarpeeksi paljon, en tee Hänen työtään enkä ole kelvollinen tulemaan Hänen eteensä kun olen niin huono ja haalea uskova. En siis voi odottaa että Herra auttaisi minua nyt tässä ongelmassa.
Sitten minä ajattelin että olen kuitenkin ihan tällaisenaan Jumalan lapsi. Huomasin että Jumala oli kerran kutsunut minut ja pelastanut minut. Huomasin että Jumala oli ottanut minut lapseuteensa ja että Hän oli tehnyt minusta Jumalan lapsen. OLEN SIIS KAIKESTA HUOLIMATTA kaikista vajavaisuuksistani huolimatta tällaisenani JUMALAN LAPSI.
Sitten ajattelin että Jumala tulee tietenkin auttamaan omaa lastaan.
Ja apu tuli välittömästi. Herra oli mukana ja auttoi.
Apu ei tullut minulle minun hyvyyteni tähden, ei minun ansioideni, minun kunnostautumiseni ja minun palveutyöni ja saavutusteni tähden ja kautta. Olin itsessäni ihan kelvoton. Apu tuli Jumalan lapsioikeuden kautta Kristuksen ansion perusteella. Olen varma siitä että Pyhä Henki puhutteli minua lapsioikeudesta. Hän tahtoi auttaa lapsioikeuden kautta, ei minun ansioideni kautta.
Sinäkin voit rukoilla lapsioikeudestasi käsin. Muista että Jumala on tehnyt sinusta oman lapsensa. Olet Hänestä syntynyt. Olet Hänen lapsensa. Ja Hän rakastaa omia lapsiaan sellaisenaan. Hän ei ole virheellinen Isä niin kuin meidän maalliset isät voivat tehdä virheitä. Herra ei tee virheitä.- summa summa rum
jaikali kirjoitti:
Sitten kerron toisen Herran ilmestymisen erääseen toiseen mahdottomuuteen.
Eräänä päivänä minulla tuli ongelma vastaan. Huomasin että minulla ei ole uskoa odottaa että Jumala auttaisi tässä ongelmassa. Sitten ajattelin että en ole tarpeeksi hyvä uskova että Jumala kuulisi minua ja että Hän auttaisi. En rukoile tarpeeksi paljon, en lue Raamattua tarpeeksi paljon, en tee Hänen työtään enkä ole kelvollinen tulemaan Hänen eteensä kun olen niin huono ja haalea uskova. En siis voi odottaa että Herra auttaisi minua nyt tässä ongelmassa.
Sitten minä ajattelin että olen kuitenkin ihan tällaisenaan Jumalan lapsi. Huomasin että Jumala oli kerran kutsunut minut ja pelastanut minut. Huomasin että Jumala oli ottanut minut lapseuteensa ja että Hän oli tehnyt minusta Jumalan lapsen. OLEN SIIS KAIKESTA HUOLIMATTA kaikista vajavaisuuksistani huolimatta tällaisenani JUMALAN LAPSI.
Sitten ajattelin että Jumala tulee tietenkin auttamaan omaa lastaan.
Ja apu tuli välittömästi. Herra oli mukana ja auttoi.
Apu ei tullut minulle minun hyvyyteni tähden, ei minun ansioideni, minun kunnostautumiseni ja minun palveutyöni ja saavutusteni tähden ja kautta. Olin itsessäni ihan kelvoton. Apu tuli Jumalan lapsioikeuden kautta Kristuksen ansion perusteella. Olen varma siitä että Pyhä Henki puhutteli minua lapsioikeudesta. Hän tahtoi auttaa lapsioikeuden kautta, ei minun ansioideni kautta.
Sinäkin voit rukoilla lapsioikeudestasi käsin. Muista että Jumala on tehnyt sinusta oman lapsensa. Olet Hänestä syntynyt. Olet Hänen lapsensa. Ja Hän rakastaa omia lapsiaan sellaisenaan. Hän ei ole virheellinen Isä niin kuin meidän maalliset isät voivat tehdä virheitä. Herra ei tee virheitä."Sinäkin voit rukoilla lapsioikeudestasi käsin. Muista että Jumala on tehnyt sinusta oman lapsensa. "
Tiedän kyllä sen , että olen hänen lapsensa, ongelma on vain jo se sama mikä on ollut vuosia, väliin aina pois mut palaa taas, se liittyy toimeentulooni.
Olen kyllä rukoillut asian puolesta jo vuosia, en nyt noin kuin sinä, mutta tosissani kyllä ja usein sen jälkeen vastaus tulee.. Mutta jotenkin vaan väliin tuntuu kuin kiertäis jotain sakkokierrosta..
Mutta kiitos, kun kerroit. jaikali kirjoitti:
Sinun elämässä tapahtuu suuri ihme heti kun uskot Jeesukseen syntiesi sovittajana, otat Hänet vastaan Vapahtajanasi ja tunnustat Hänet ihmisten edessä. Valkeus tulee elämääsi niin että tuntuu. Ja se on ihme. Sarisusannasta tulee uusi luomus, luotu elämään Jumalan yhteydessä Hänelle kuuliaista elämää rakkaussuhteessa Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Sitten kun elät Jeesuksen kanssa ja Jeesus elää sinun kanssasi, sinä voit nähdä ja kokea muitakin Hänen tekemiään ihmeitä.Jaikali, et vastannut kysymykseeni.
- hellari...
Olen kaikenlaisen suomalaisen laskutavan mukaan köyhä, mutta erittäin onnellinen ihminen. Kun elää vaatimattomasti, kerää marjoa ja myy niitä, niin jää jopa Herran työhön.
Ei ihminen rikastu suurilla tuloilla vaan pienillä menoilla ja Jumalan siunauksella.Selkä tulee kipeäksi siellä marjamettässä. Ja se on niin hirviän hidasta puuhaa. Nostan hattua sulle että jaksat.
Minä niitä sinun poimimiasi marjoja sitten kaupasta ostelen. Kiitos niistä.- laiskalle kaikki vai
Selkä tulee kipeäksi siellä marjamettässä. Ja se on niin hirviän hidasta puuhaa. Nostan hattua sulle että jaksat.
Minä niitä sinun poimimiasi marjoja sitten kaupasta ostelen. Kiitos niistä.viiime kesänä seurasin yhtä jo ikääntynyttä pariskuntaa kun toivatr marjoja myyntiin tuohon ostopaikkaan.
ostaja laski heidän kouraansa liki 800 euroa, kysyin kauanko noita poimitte kahdestaan?
viis päivää oltiin metässä sanoi nainen, eli on mailmassa vielä sellaisiakin joille maistuu se hidaskin työ.
- leeviläinen
Köyhä on seurakunnissa kaikkien veljiensä vihattu, vielä vierotumpi ystävilleen. Tyhjiä sanoja hän saa hakea..
- Nähty on ja kunnolla
Eivät pidä huolta. Seurakunnissa on kahden kerroksen väkeä ja siellä eletään samojen arvojen mukaan kun muussakin yhteiskunnassa.
Ylimielinen kohtelu on heikommassa yhteiskunnallisessa tilanteessa oleville arkipäivää seurakunnissa. Näiden tulee olla kiitollisia jos heidät huolitaan vaikka siivoamaan ilmaiseksi seurakunnan tiloja taikka vapaaehtoisyöhön jossa heitä määräilevät ja pomottavat "paremmat" uskovat.
Avuntarpeessa olevan tulee tietenkin hakea apua yhteiskunnalta eikä rasittaa uskovia lähimmäisiä.
Muutamia seurakunnan lämminsydämisiä toki on, mutta he eivät useinkaan ole mitenkään näkyvästi arvostettuja.
Seurakunnissa rakastetaan kaikenlaisia projekteja ihmisten auttamiseksi ja hirveä määrä työtä ja tohinaa niihin meneekin, lopputulos on kuitenkin usein sellainen, että ketään ei oikeasti auteta. Ihan sen seurakuntaan tulleen lähimmäisen kohtaaminen ja auttaminen jossakin vaikeassa kohdassa on liian arkipäiväistä.
Ihmisten halveksunta on arkipäivää. Raamatunkohdista ohitetaan ne painotetut asiat ja nippelöidään sitten oikeaoppisuuden merkityksistä loputtomasti. Sekin on tärkeää, että kenen seurassa rukoilee ja ylistää, rupusakin seurassa ei tunnu yhtä siunatulta.
Ei siitä mitään tulisi jos jokaista joutuisi auttamaan ainakaan ketään joka on siinä lähellä. - Mitä seurakunta
Tarvitsee köyhiä? Eiväthän köyhät tuo mitään seurakuntaan, muuta kuin hiekkaa ja talvella lunta. Kahvilla ovat ensimmäisinä.
- Ei näy valoa
Luuk.20:45-47
Mark.10: 17-27
Matt.5:13-16- yö on pitkällä
"Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne. Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne."
Joh:13: 34-35
Koska tämä ei toteudu maailma ei tunnista seurakuntia Jeesuksen omiksi eikä koe kiinnostusta niihin, "herätys ei toteudu".
- Kauhistus Herralle
Ei helluntailaiset heistä huolta pidä. Päinvastoin he vievät sairailta ja köyhiltä viimeisetkin rahat valehtelemalla, että Jumala parantaa sairaudet jos ihminen antaa tarpeeksi rahaa heille. Toinen tapa viedä rahat on luvata, että jos annat kaikki rahasi "Jumalalle" eli helluntaipastorille, niin Jumala maksaa takaisin korkojen kanssa. Helluntailaiset myyvät siunauksia, joita Raamattu ei koskaan ole kaupan laittanut eikä luvannut ihmisille. On tietysti joitakin poikkeuksia, mutta 90 % helluntailaisista kuuluu tähän menestys/menetysteologia -huijaukseen.
On todella tuomittavaa, että nämä pitkäkyntiset jumalkauppiaat riistävät ja ryöstävät niiltä ihmisiltä, jotka muutenkin ovat kaikkein heikoimmassa asemassa.- haara kielessä
MIllä tavalla laskit sen 90 % lopputuloksen?
kerro se laskuoppi ja perusteet meille tai ilmoita vaihtoehtona että puhuin palturia ja paksusti!
kaikki jutussasi on suurta tuubaa, eli valetta kuten itsekkin aivan hyvin tiedät.
- Hädänalaisia
Toivottomia ihmisiä käytetään hyväksi, luvataan parantumista ja menestystä. Juuri niinkuin nm. Kauhistus Herralle kirjoitit.
Meidän seurakunnassa on kerran kuukaudessa ilmainen lounas köyhille.
- jeeee
Mieheni kuuli kerran profetian, että mieheltäni ei tule leipä loppumaan. No kerran meillä ei ollut yhtään leipää eikä paljon muutakaan ruokaa. Mieheni muistutti Jumalaa tästä profetiasta, että lupasitko sellaista vai oliko se vain ihmisen keksimää. Pari tuntia kului ja mies oli ovellamme ja toi jätesäkillisen hyviä leipiä.
- halapaa on
Sillä kerran kuukaudessa saatavalla lounaallahan se köyhä sitten kuukauden elääkin seuraavan kuukauden lounaspäivään.. jne.. jne..
- ehdottaa voi
Kannattaa ehottaa et olis vähän useemmin
Olen kuullu että meidän hell.seurakunnassa se on viikon välein. Viikossa yksi ateria eihän sillä elä.
- Rapanhapakko
Tähän sopii hauskimman nettiateistin Dusty Smithin kuvitelma: Entäs jos Jeesus palatessaan tulisikin USA:han, maailman kristityimpään ja evankelikaalis/helluntailaisimpaan maahan.
http://www.youtube.com/watch?v=2PQSHa9JAxM&list=PLE63E38B5C005128F Savossa on tullut tukea ikkunoita ja ovista. Forssan seudulla taas köyhä opiskelija oli pelkkää roskaa.
- Murahdus
Jos suoraan sanon niin mua välillä ärsyttää suunnattomasti uskovien itsekkyys raha asioissa. Kaikkea muuta ollaan valmis jakamaan paitsi taloudellista hyötyä tarvitseville.
Toisilla on hienot talot ja autot sun muut, Löytyy kalliita harrastuksia vauvasta vaariin. On disainia ja muotia nurkat pullollaan. Sitten toisaalla jotkut joutuu keskellä yötä keräämään tölkkejä kaupungilta että saisi seuraavana päivänä leipää itselleen/perheelleen.
Ja kukaanhan ei uskolla apua pyytää kun pelkää halveksituksi tulemista tai kerjääjän leimaa. Minusta köyhempien uskovien tulisi suorastaan vaatia oikeuksiaan huolenpitoon paremmin toimeentulevilta uskovilta mutta valitettavasti he eivät uskalla/kehtaa sitä tehdä
Hävettää paremmin toimeentulevien uskovien toiminta!
Luuk 3
9 Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
10 Ja kansa kysyi häneltä sanoen: "Mitä meidän siis pitää tekemän?"
11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin". - O.P.
Joka ei työtä tee sen ei syömänkään pidä. Kovia mutta totuudellisia sanoja. Totuus vain voi vapauttaa jos ottaa totuuden tosissaan. Leipäjonoissa on oikeasti tilapäisen avun tarpeessa olevia ihmisiä mutta ehkä kuitenkin enemmistö laiskureita jotka tekevät ihan mitä muuta tahansa paitsi töitä. Ei jakseta aamulla nousta aikaisin töihin vaan mieluummin ollaan tyhjän panttina kotona ja puuhastellaan hyödyttömiä päivät läpeensä. Milloin mitäkin tekosyytä keksitään jotta saisi jatkaa hyödytöntä elämäntapaansa päivä ja vuosi toisensa jälkeen. Jos olet työtön Suomessa on mahdollisuus kouluttautua ilmaiseksi jos ei ole mitään tekemistä. Myös työpaikkoja on vapaana vaikka kuinka esim siivoojaksi tai hoitoapulaiseksi tai henkilökohtaseksi avustajaksi. Valitettavan monet kuitenkin valitsevat laiskottelun ja töiden välttelyn. He mieluummin nukkuvat, katselevat elokuvia, pelaavat pleikkaria, käyvät ongella. Mitä vain mutta ei töihin. Heidän köyhyytensä on itse aiheutettua ja on väärin tukea sellaista toimintaa.
- L_S
Ehkei elämä ole ihan noin mustavalkoista, tässä lomautusten ja työttömyyden aikakauden suomessakaan, että kaikille työtä riittäisi ja että työttömät olisivat vain patalaiskoja. En lähtisi ihmisiä syyllistämään noin yksioikoisesti.
Toki Suomessa lähes kaikilla ihmisillä on hyvin asiat aineellisesti yleisellä mittapuulla katsottuna. On maita, joissa on todellinen nälänhätä ja silti sielläkin ihmiset yrittävät selviytyä parhaansa mukaan.
Maailma menee rataansa, ja tämä elämä täällä ajassa on vain hetkinen, jokaiselle päivälle on oma osansa, huominen on oma lukunsa... ken tietää työtäkään ja sen määrää silloin, sitä on jos Luoja suo. - leeviläinen
Tuollaiseksihan se asianlaita on yhteiskunnassamme tosiaankin joillakin päässyt menemään, että lonkkaa vedetään ja lusmuillaan..
Mutta eivät suinkaan aivan kaikki ole mitään työtävieroksuvia lusmuja, vaikka jotkut sellaisia ovat.
Keskuudessamme meinaan on hyvin paljon sellaisia, jotka esim. ikänsä puolesta (45v - 63v ikähaitarissa) eivät kelpaa työnantajille, vaikka olisivat kuinka päteviä työntekijöitä omalla alallaan.
Ja kun töihin ei voi tuppautua aivan väkisinkään, niin eipä muuta kuin Hurstin leipäjonoon.
Kursseille yms. uudelleen kouluttautumiseen työkkäri ei enää 'suosittele' yli 45 vuotiaita, koska heidän työllistymisensä on kurssin jälkeen hyvin epävarmaa. Ja koska työkkäri ei kursseille suosittele, ei koulutuspaikkakunnan laitos tule esittelemään vanhemmalle hakijalle koulutuspaikkaakaan..
Tässä on realistiset faktat nykyajanmuodon yhteiskunnallisesta aktiviteetista koulutus- ja työllisyyskysymyksissämme..
- idiootti2014
Idiootti, pitäisikö opiskelijan mennä töihin?
- näin elämä menee
Olen rukoillut jokapäiväistä leipää, sitä on meille Savossa tuotu jo yhdeksän vuotta isot kasat niin, että jää paljon yli. Toki olen autellut kirkkoamme paljon evankeliumin promootioissa. Leipää on pöydällä nytkin vuori. Olen kieltäytynyt valittamasta mistään, kaikesta vain kiitosta. Nyt olen jo saanut lahjaksi osakkeita, yhtiöitä ja omaisuutta joko ilman tai pikkusummalla. En ole menestysteologi.
- Kuten jo sanoin
Idiootille vuosimallia 2014: Opiskelu on hyväksyttävä syy olla poissa töistä. Kunhan ei ikuisesti opiskele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil291316