Löytyisikön palstan ateisteilta jotain muutakin yhteistä mielipidettä keskenään? Tieteellinen maailmankuva varmaan ainakin..
Mitäs puolueita porukka täällä kannattaa oikeastaan? Itsellä hieman vaihdellu, ensin sdp, hieman vasemmistoliittoa ja viimeksi vihreitä äänestin.
oks muuta yhteistä
16
112
Vastaukset
Minä en tiedä, mitä tieteellinen maailmankuva edellyttää multa, että voisin sanoa omaavani sellaisen. Mutta jos se riittää, että en pidä varmana sellaisia oletuksia, joista ei ole tieteellistä näyttöä, niin sitten varmaan ainakin pyrin tieteelliseen maailmankuvaan omien tietojeni rajoissa.
En ole sitoutuut mihinkään puolueeseen, mutta vuosien mittaan olen päätynyt siihen että Vasemmistoliitto on puutteistaan huolimatta lähinnä mun arvomaailmaa. En silti luule että se pelastaa maailman.
Humanismissakin on ongelmansa, ja vaikka sen nimiin laitetaan paljon tärkeitä asioita, niin yleisesti ottaen en osaa filosofisesti pitää humanismia omana lähtökohtanani. Voi myös olla että en tunne humanismia tapeeksi hyvin.
Uskoisin että eri ateisteilla on monistakin asioista yhteisiä mielipiteitä, toisilla taas toisista. Kaikilla ei juuri mistään.
Maailmassahan riittää asioita, joista voi formuloida mielipiteen, kyllä aina joku löytyy, joka on samaa mieltä.Mun mielestä suomessa ei ole yhtään varteenotettavaa puoluetta, en siis äänestä ketään, mielestäni kaikki nykyiset poliittiset puolueet pitäisi hajotta ja perustaa sitten uudelleen ministereiden poliittisten suuntausten mukaisesti, nyt puolueet edustavat kaikkea muuta kuin sitä nimeä mitä käyttävät.
Olen pyrkinyt kohti tieteellistä maailmankuvaa jokusen kymmenen vuotta. Sen suhteen olen vahvasti bernsteinilainen, kuten entinen pressamme Koivisto. Tärkeintä ei ole päämäärä, vaan liike. Taitaa tieteellinen maailmankuva olla idea, jonka saavuttaminen on kenelle tahansa vaikeaa.
Olin pitkään aktiivisen epäpoliittinen, mutta nykyään vanhempana olen alkanut kääntyä konservatiiviksi. Taisi Sir Winston Churchil olla ainakin minun kohdallani oikeassa.- Huhhahheijaaa
Olisiko niin, että vasemmisto on sikäli "konseravatiivinen", että pyrkii säilyttämään tätä ns. hyvinvointiyhteiskuntaa ja sosiaaliturvaa, kun taas oikeisto pyrkii epäkonservatiivisesti purkamaan sosiaaliturvaa ja päästämään "liberaalisti" markkinavoimat valloilleen - kansainvälisten esimerkkien ja paineiden pohjalta? Tästä asiasta ateisteilla ja vapaa-ajattelijoilla voi aivan vapaasti esiintyä vähintäänkin viittä tai viittätoista eri mielipidettä.
Huhhahheijaaa kirjoitti:
Olisiko niin, että vasemmisto on sikäli "konseravatiivinen", että pyrkii säilyttämään tätä ns. hyvinvointiyhteiskuntaa ja sosiaaliturvaa, kun taas oikeisto pyrkii epäkonservatiivisesti purkamaan sosiaaliturvaa ja päästämään "liberaalisti" markkinavoimat valloilleen - kansainvälisten esimerkkien ja paineiden pohjalta? Tästä asiasta ateisteilla ja vapaa-ajattelijoilla voi aivan vapaasti esiintyä vähintäänkin viittä tai viittätoista eri mielipidettä.
En ole arvokonservatiivi siinä suhteessa, että vanhat arvot pitäisi säilyttää hintaan mihin hyvänsä. Suomen velkaantumisen vauhti on sellainen, että "jottain tarttis tehrä". Keinoista eivät edes talousnobelistit ole yksimielisiä, joten minun asiantuntemuksellani lienee turha lusikkaa siihen soppaan työntää.
pöhö
Miksi jumaluskottomuudella ja puoluepolitiikalla olisi juuri mitään tekemistä keskenään?Hei paljonko saat palkkaa kuukaudessa tai vuodessa. Jos Sinulla on omistusasunto, mikä oli hankintahinta €/m2 ?
- Kaasmarkun ohi ajanu
Jos ateisteja on suhteessa hieman enemmän kaupungeissa kuin maaaseudulla, siitä seurannee, että ateistien keskuudessa omistusasujien osuus on hieman pienempi kuin kristittyjen, joita asuu suhteessa enemmän maaseudulla?
Oma, vuokra, osaomistus/asumisoikeus, kommuuni... Mitä niitä onkaan? Sekä erottele että' joitakin yhdistävä. NIin kuin nimi...
Paljonko ateisteja osallistuu Markkujen vuosikokoontumisiin, joita on Noormarkussa, Söörmarkussa, Pomarkussa ja Kaasmarkussa? PItäisikö olla alajaosto?
Mitä tapahtuu, jos kaksi ateistiä löytää toisensa siitä, että heidän asuntonsa neliöhinta on ollut täsmälleen sama? Entä nyt? - ei Markku
Kaasmarkun ohi ajanu kirjoitti:
Jos ateisteja on suhteessa hieman enemmän kaupungeissa kuin maaaseudulla, siitä seurannee, että ateistien keskuudessa omistusasujien osuus on hieman pienempi kuin kristittyjen, joita asuu suhteessa enemmän maaseudulla?
Oma, vuokra, osaomistus/asumisoikeus, kommuuni... Mitä niitä onkaan? Sekä erottele että' joitakin yhdistävä. NIin kuin nimi...
Paljonko ateisteja osallistuu Markkujen vuosikokoontumisiin, joita on Noormarkussa, Söörmarkussa, Pomarkussa ja Kaasmarkussa? PItäisikö olla alajaosto?
Mitä tapahtuu, jos kaksi ateistiä löytää toisensa siitä, että heidän asuntonsa neliöhinta on ollut täsmälleen sama? Entä nyt?Kuvittelin, että vuoden Markku valittaisiin aina Söörmarkussa?
Varmasti on yhteisiä asioita. Politiikka ei kiinnosta ja siksi en kannata mitään puoluetta, enkä äänestä.
- vihtuilija
Henkilöä äänestän, en puoluetta. Enkä myöskään harjoita taktista äänestämistä...
- werrr
Tieteeseen, tietoon, filosofiaan ja realismiin perustuu maailmankuvani. Ns sanomattakin on selvää.
En usko humpuukiin eli uskontoihin, ennustajiin, horoskooppeihin, tv shoppiin, nettinaiseen joka haluaa matkarahat päästäkseen luokseni, en usko nigerialaiskirjeisiin jne.
Äänestän enimmäkseen oikeistoa mutta toisinaan henkilöä yli puoluerajojen. En lue itseäni konservatiiviksi, liberaaliksi kylläkin.
Omistan yrityksen enkä voi sietää mitä kaikkea yhteiskunta kaataa yritysten kontolle ja maksettavaksi. Ymmärrän sairaanhoidon kuuluvan yhteikunnan hoidettavaksi siinä kuin yhteiskuntatekniikan ja tiet. Muutoin olen sitä mieltä ettei kaikenmaailman harrastukset ja kulttuuririennot yms kuulu valtion tai kuntien kontolle, ne maksakoot jotka niitä kaipaavat, ne eivät kuulu ns perustarpeisiin.
On vaimo ja yksi lapsi, siihen kantokykyni riittää ilman valtion tukia joten siinä pidättäydyn. - fda
Politiikkaan ja uskontoon olen kumpaankin pettynyt. Uskon enemmänkin järkeen ja hyvään tahtoon. Tieteellinen maailmankuva on läheinen ja siitä kannattaa kunkin ottaa rakennuspalikoita omaansa.
- Tottakai löytyy
Kaikki ateistit ovat homoja kommunisteja XD XD XD
- prospector
Tuo en ollut minä. En ikinä loukkaa ketään, vaan yritän vain rukouksin ja opastuksin ohjata oikealle tielle. Ei ole minun vikani jos kovapäiset ateistit eivät ota neuvoista onkeensa vaan hommaavat itsensä kadotukseen. Siinäpä saavat mitä ansaitsevat, kerrankin!
- prospector=akristitty
prospector kirjoitti:
Tuo en ollut minä. En ikinä loukkaa ketään, vaan yritän vain rukouksin ja opastuksin ohjata oikealle tielle. Ei ole minun vikani jos kovapäiset ateistit eivät ota neuvoista onkeensa vaan hommaavat itsensä kadotukseen. Siinäpä saavat mitä ansaitsevat, kerrankin!
Prospector, vanha kunnon epäkristittykin siellä taas vikisee:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 923392
- 623097
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342604- 802393
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402046Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil391614