Mitä ihmettä se täällä tekee?
Ateismi-palsta pitäisi siirtää jonnekin "filosofian" alle.
14
236
Vastaukset
- Yleistä uskonnosta?
Aloittaja on erehtynyt. Eihän se ole täällä.
- on-kuullut-jotain
Hän eikä se, etsii syvempää totuutta, kysyvä ei tieltä eksy.
- Hyvässä Paikassa
Joo filosofia on nyt tieteen alla ja ateismi uskonnot & uskomukset ryhmässä. Toki haluaisimme aina pönkittää omaa uskomustamme. Ateismi on kuitenkin uskomus. Ymmärrän tämän hämmentävän sinua. Valitettavasti ateistin maailmankuva perustuu uskomuksiin: Olet nähnyt, ollut näkemättä, lukenut, ollut lukematta, kuullut tai ollut kuulematta jotain johon olet päättänyt luottaa, ainakin toistaiseksi.
- usko-on-lahjaa
Usko on Jumalan lahja ihmiselle, sen voi saada kun pyytää, ja on tosissaan.
Ateismilla ja tieteellä on yhtä paljon tekemistä keskenään, kuin perunalla ja helikopterilla. Ateismi liittyy uskskontoihin sekä uskomuksiin negaationa. Pitäisikö vastakohdat laittaa aina eri kategoriaan? Jos olisi palsta suunnille, niin pitäisikö oikea ja vasen olla eri kategorioissa?
- niin-ketä-haittaisi
Jos ne vastakohdat pysyvät riitelemättä keskusteluyhteydessä niin ketäpä haittaa.
- tyyeyuytu
Ateismi on yksi vaihtoehto sadoille eri jumaluskoille ja tuhansille eri lahkoille.
- tieteen-mukana-heiluu
Ateismi ei ole syvällistä, ja se uskoo siihen miten tiede milloinkin muokkaantuu.
- fda
Ateismi on vain sitä ettei usko jumaliin. Ei siitä kovin kummoista filosofista keskustelua saa aikaiseksi. Pikemmin uskontokeskustelua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023494
- 623147
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342654- 802443
- 852418
- 962096
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422094Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil491701Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221700- 121686