Miksi kristitty kampeaa ..

Risti Riita

.. ateistia mahdollisilla tehdyillä 'hyvillä töillä', kun kristitty sitten toisaalla on seikan todennut, että niillä 'hyvillä töillä' ei pääse Taivaaseen?

10

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi tosikristityn pitää vaatia muitakin noudattamaan omia käyttäytymisen idiotismejaan. Ne vääräuskoiset kun joutuu joka tapauksessa kadotukseen.

Tosikristitylle ei riitä se, että hän itse ei juo, harrasta esiaviollista seksiä, eikä mene homoavioliittoon, vaan hän vaatii että muutkin elää hänen sääntöjensä mukaan.

• Pahimmillaan tosikristillisyys on "älkää tehkä kuten minä teen, vaan kuten minä neuvon". Tällainen kaksinaismoraali ei ehkä useinkaan ole tietoista, mutta hyttysiä siivilöiviä kamelinnielijöitä löytyy nykyajan fariseuksistakin.
        Kielletään esiaviolliset (Raamatun mukaan sellaisia ei edes ole) seksisuhteet ja väitetään ehkäisyn hoituvan sillä. Seurauksena on lukemattomia teiniraskauksia, sukupuolitauteja ja pahimmillaan HIV-tartuntoja etenkin Afrikan maissa, mutta pääasia on, ettei kondomeja käytetä.
        Rikollisen tekopyhyyden ylistys. Hallelujaa.

Olen varma historian tuomiosta, kunhan tuon kaltainen hulluus ensin loppuu.

• "Tosikristitylle ei riitä se, että hän itse ei juo, harrasta esiaviollista seksiä, eikä mene homoavioliittoon, vaan hän vaatii että muutkin elää hänen sääntöjensä mukaan."

Siinäpä se... Kärjistetään taas hiukan. Meillä on pieni, muutaman prosentin vähemmistö joka esittää vaatimuksia kuinka meidän muiden tulee elää. Heidän tahtonsa mukaan.

Ei edes Jumalan tahdon vaan sen tulkinnan mukaan minkä he ovat Jumalan tahdosta tehneet eli sen mukaan kuinka he ovat omia näkemyksiään Jumalan näkemyksiksi asettaneet.

• Jumaluuskompleksi sopii ainakin Jaakobiin, mutta yllättävn monella muullakin uskovaisella on se.

• a-teisti kirjoitti:

"Tosikristitylle ei riitä se, että hän itse ei juo, harrasta esiaviollista seksiä, eikä mene homoavioliittoon, vaan hän vaatii että muutkin elää hänen sääntöjensä mukaan."

Siinäpä se... Kärjistetään taas hiukan. Meillä on pieni, muutaman prosentin vähemmistö joka esittää vaatimuksia kuinka meidän muiden tulee elää. Heidän tahtonsa mukaan.

Ei edes Jumalan tahdon vaan sen tulkinnan mukaan minkä he ovat Jumalan tahdosta tehneet eli sen mukaan kuinka he ovat omia näkemyksiään Jumalan näkemyksiksi asettaneet.

>>>pieni, muutaman prosentin vähemmistö joka esittää vaatimuksia kuinka meidän muiden tulee elää

• Ihan normia ryhmähenkeä ja kilpailevan ryhmän mollausta, joka tyydyttää narsismia vähemmän intellektuallilla tavalla.
      Ei kristinuskokaan ole älykkyyden tae, jos ei ateismikaan.

• huvi tutti

"Ei kristinuskokaan ole älykkyyden tae, jos ei ateismikaan"

Mikä muka on? Sitä wiisasten kiweä on etsitty maailman sivu ja näillä keskustelupalstoillakaan ei muuta juuri tehdäkään. Minua se huvittaa.

• huvi tutti kirjoitti:

"Ei kristinuskokaan ole älykkyyden tae, jos ei ateismikaan"

Mikä muka on? Sitä wiisasten kiweä on etsitty maailman sivu ja näillä keskustelupalstoillakaan ei muuta juuri tehdäkään. Minua se huvittaa.

No, en esittänyt mitään ehdotusta asiasta :-)

• huvi tutti
        kaarne kirjoitti:

No, en esittänyt mitään ehdotusta asiasta :-)

Juuri siksi pidänkin teksteistäsi.

• Uskon tyhmyys

On aivan turha peräänkuuluutta jotain logiikkaa ja järkeä asiasta, jossa ei ole mitään järkeä eikä mitään logiikkaa. Eikä kristinuskossa ole. Kristinuskossa murhamiehet ja lastenraiskaajat pääsevät taivaaseen, mutta koko elämänsä nuhteetta eläneet hyvänetekijät joutuvat ikuisesti kidutettaviksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe