Hyvä ylläpito,
Kirkosta eroaminen on taas huipussaan ja siitä puhutaan omalla palstallaan mukavasti. Minäkin erosin vuosi sitten ja nyt huomaan etten tunne yhtään palstaa omakseni osastolta Uskonnot ja uskomukset.
Koen olevani uskonnoton, sillä mitään uskontoa en tunnusta enkä tunne omakseni. Toisaalta en ole ateistikaan koska minulla ei ole mitään jumalaa vastaan. Uskonnmaailmassa olevannjotain suurempaa, olkoon sitten vaikka jumala. Mutta kristinuskon sadun mukainen se ei ole. Se on tarkoitettu ihmisten hallitsemiseen ja on tekopyhä.
Niinpä ehdotan, että meille uskonnottomille perustetaan oma palsta. Meitä on jo yli 1,2 miljoonaa suomalaista ja lisää tulee kokoajan.
Viimeksi tänään Hesarissa kerrottiin uskonnottomasta, tällä kertaa hautajaisissa kiertävä puhuja. Hän kielsi olevansa ateisti tai agnostikko, eikä kuulu uskontokuntiin. Hän on uskonnoton. Joten saammeko oman palstamme?
Mitä mieltä olette ehdotuksesta?
Uskonnottomille oma palsta
Herännyt
1
89
Vastaukset
- Tuntuuko
pahalta, kun sanon, että Jumala on sinua herättänyt?
Tosiasia on tuo mitkään tämän päivän uskonnot eivät ole Jumalasta.
Näin on kun sanot:"Uskonnmaailmassa olevannjotain suurempaa, olkoon sitten vaikka jumala. Mutta kristinuskon sadun mukainen se ei ole. Se on tarkoitettu ihmisten hallitsemiseen ja on tekopyhä."
Se uskonmaailma mikä on Jumalasta on aivan muuta kuin mitä nyt ns. kristinopin
uskoissa on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1971535Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521042
- 72965
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52873- 58873
- 105855
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 82820
- 42814