Kahdenlaista mielipidettä

Hetken seurannut

UUtena tulokkaana kerron mielipiteeni, olen paljolti sitä mieltä, kun ollaan ikäihmisten palstalla, onko mielekästä leikkiä lasta ja lueskella toisten mielikuvitusta, "juttutuvalla" vai olisiko mielekästä etsiä joku asia, tai aihe, johon viriäisi mielenkiintoisia vastauksia. Onhan niin että tosi miehet tuskin lähtee (portsareiksi).Avartaahan asioista keskustelu eri näkökantoja. Mutta tosin keskustelun on oltava riidatonta ja hauskasti ilmaistuja. Täällä palstalla on ollut hyvinkin riidanhaluista porukkaa, mutta se siitä. Odotan ja lueskelen vastauksianne, ja jos löytyisi mukavia asiallisia aiheita, että voisi olla mukana näin toivoo hetken seurannut

26

1651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikkimielisestä jutustelusta monta loppuun saatettua ketjua.Oletko huomannut monta yhtä nopsaan täyttynyttä ketjua, joten se on kai aivan mielekästä.

Olisi mukava varmaan olla asiallisiakin ketjuja ja onkin niitä,jokainen voi halutessaan osallistua.

Luulen ,että moni sivuutta Juttutuvan ,ohi mennen vilkaisten ,se on aivan hyväksyttyä,mutta yhtä hyvin haluava voi piipahtaa sisään.
      Valinnan vapaus, toivon runsaasti osallistumista "hyviin ja järkeviin ketjuihin"

Huuhaa ketjun yksi aloittaja,SkillaN

• ZOZ

vikaa portsareissa ? :)
      Rehellisempiä ne on kuin ns. "kansanedustajat" !

"Keitä ne on ne sankarit..." *fiilistelee*

Anyway, lets cut the bullshit...

Jos vaikkapa jollain olisi jotain painokasta sanottavaa tulevasta kehityksestä.
      (Tahtoo leikkiä futurologia!)

Väitän että vuoteen 2025 mennessä:
      A) Nanoteknologia alkaa olla siinä vaiheessa että ensimmäisistä kankeista prototyypeistä päästään kaupallisiin sovelluksiin asti.
      Eikös olisi kätevää kun ei tarvitsisi vaikkapa enää kämpän mattoja putsata. Riittäisi kun antaisi pikkiriikkisille, molekyyleistä rakennetuille roboteille käskyn, ja puhdasta tulee !
      Tai miten olisi kirurginen leikkaus ilman pienintäkään arpea?

B) Kiina on saavuttanut (ellei peräti ohittanut) USA:n maailman johtavana talousmahtina.
      Japani seuraa hyvänä kakkosena.

C) Eräs Digi-TV 3000:en mainos:
      "Kärsitkö dementiasta ? Onko vaikeuksia oppia ? Eikö sexi enää toimi ? Ei huolta ! Tervetuloa Anttilan cyberosastolle ! Meidän valikoimastamme löytyy jopa 512 GMb muistikampoja sekä uusinta uutta oleva neuromaster XL 3000 muisti-implantti ! Lisäksi neuromaster sisältää runsaan valikoiman foto-realistisesti renderoituja kuumia interaktiivisia misuja jos oma muija ei täytä tiukkoja laatukriteereitä! Pluggaat vain kiinni ja taas homma toimii !"

Ihminen ja kone lähestyy toisiansa. Ehkä jonain päivänä jokaisen meidän skuupassa tikittää 1024 THz Pentium IX prosessori !
      Huh!

Että semmosta...

• Fan

tästä tuli se asiaketju. Hyvä ZOZ!

• ZOZ
        Fan kirjoitti:

tästä tuli se asiaketju. Hyvä ZOZ!

Kiitos!

Jaa niin yksi mini juttu...kun alkoi tympimään nuo ainaiset mainokset.

Mahtaakohan siinä uudessa digi systeemissä olla paljonkin niitä ja hoituukohan tv-maksut normaaliin (vaikkakin korotettuun) malliin ?
        Maksettiin sitten miten tahansa niin meidän kaikkien selkänahasta ne verojen muodossa kuiteskin tietty revitään...

Nyt nukkumahan!
        Yötä sinulle ja kaikille tasapuolisesti!

• yhden mielestä on mieletöntä jonkun toisen mielestä.
      Jos juttutupa täyttyykin nopeasti lapsellisista porukoista, niin eihän se estä sinua aloittamasta jonkun "mielekkäämmän" ketjun.
      Juttutuvan suosion salaisuus on varmaankin se tosiasia, että puukot, kerihtimet ja muut aseet jätetään tuvan ulkopuolelle ja tupaan tullaan vaan viihtymään ja leikkimään lasta. Sillä vanhenevat ihmiset ovat lapsen kaltaisia.

• Maalaismies*

Illansuussa Jari Tervo kertoili telkussa Arvo Ylpöstä, jota piti suurten suomalaisten ykkösenä. Tervon mielestä Ylpön salaisuus oli siinä, että hän eli naisten ja leikki lasten kanssa koko ikänsä.

• iltavire

Voi kuinka ankeaksi elämä menisikään, kun koko
      ajan pitäisi puhua vain vakavista asioista.
      Leikkimielisyys kiellettäisiin
      Silloin kuolisi myös mielikuvitus.
      Kaikki olisi vain tasaisen harmaata !
      No onneksi täällä on menenlaisia palstoja ja
      jokainen voi osallistua mihin haluaa, jopa
      mielikuvitus leikkiin.

• ellumari

on järkevääkin puhetta ja monista aiheista.
      Juttutupa on kieltämättä aika "lapsellinen", mutta minun ainakin on aivan pakko saada puhua työaikani ulkopuolella kepeitä harmittomia leikkijuttuja.
      Spesialiteetti ketjujakin löytyy tuosta vasemmalta.Luulisi melkein törmäävän johonkin kiinnostavaan aiheeseen.
      Muuten tosimiehillähän sitä vasta onkin varaa lähteä portsareiksi!
      Tulehan työpaikkahaastatteluun, jos sattuisit saamaan,vaikka apupoken paikan.

• Töttöröö

Tosiaankin, koska samat nikit aina ovat kirjoittamassa, niin miksi ne aiheet muunlaisiksi muuttuisivat.
        Joka ainoan ketjun avaus tosin antaa aiheen samanlaiseen kirjoitteluun.
        Eikö se ilmaise myös sen, ettei asia-aiheet suuremmiten enää jaksa kiinnostaa väsähtäneitä, niin vanhempia ihmisiä, kuin myös töistä vapaaaikaan siirtyineitä.

• Helena04

Senverran noista vasemmalla olevista aihekeskusteluista, että joissakin kävin aikanaan kääntymässä. Eivät "antaneet". Tai, no, eräs terveyteen liittynyt seikka kiinnosti.

Nämä ikäpalstat ovat antoisia, onnenomiaan mielipiteiden vaihtoon, kuulla sekä keskustella suurinpiirtein-ikäistensä kanssa.
        Tullaan tutuiksi toisillemme.

• ellumari
        Helena04 kirjoitti:

Senverran noista vasemmalla olevista aihekeskusteluista, että joissakin kävin aikanaan kääntymässä. Eivät "antaneet". Tai, no, eräs terveyteen liittynyt seikka kiinnosti.

Nämä ikäpalstat ovat antoisia, onnenomiaan mielipiteiden vaihtoon, kuulla sekä keskustella suurinpiirtein-ikäistensä kanssa.

Voihan kuka vain tahtoo ,avata "järkevän" aiheen mistä keskustella.
        Eihän kellään, edes minulla ole aina hassutteluvaihde päällä.
        Juttutupa nyt on juttutupa ja kyllähän sen suosio kertoo, että sitä on tarvittu kepeään jutusteluun. Ketän ei "asiapitoisuutenskaan" takia ole katsottu kieroon.
        Rähinöinti tietenkin on jo toinen juttu, mutta sitä vartenhan meillä siellä on portsari, että kukaan ei pääse liikaa hillumaan.

• ellumari kirjoitti:

Voihan kuka vain tahtoo ,avata "järkevän" aiheen mistä keskustella.
        Eihän kellään, edes minulla ole aina hassutteluvaihde päällä.
        Juttutupa nyt on juttutupa ja kyllähän sen suosio kertoo, että sitä on tarvittu kepeään jutusteluun. Ketän ei "asiapitoisuutenskaan" takia ole katsottu kieroon.
        Rähinöinti tietenkin on jo toinen juttu, mutta sitä vartenhan meillä siellä on portsari, että kukaan ei pääse liikaa hillumaan.

onkohan tullut luettua tarkkaan nuo ketjut,jotka nyt on aloitteen aiheena.

Minä luen joskus sieltä ihan järkevää keskustelua,myös neuvoja,kulttuuria,siis aivan asiatietoa.

Ero mielestäni on siinä,että aloite ei rajaa mitä voi puhua ja ei olla sormi pystyssä ,jos "rönsyillään".
        Oliko väärää huomiö,Skillanilta

• Helena04 kirjoitti:

Usein lueskelen noita vasemmalta löytyviä keskustelufoorumeita, mutta en todella käsitä ovatko ne asia keskusteluja nekään.

Aika kiivasta mielipiteiden vaihtoa, keskustelijan arvostelukyvyn aliarvioimista ja jopa suoranaista p..n haistattelua joukossa.

Moni hyväkin aloitus jää sielläkin " jalkoihin ", joten eipä paljon innosta.

Asiallinenkin kysymyskin näkyy saavan asiattoman vastauksen jopa siellä asiallisemmilla palstoilla.
        Taitaa olla parempi pysytellä vain näillä ikäihmisten palstoilla, laskea leikkiä kun on sillä tuulella, ja puhua vakavampia silloin kun se tuntuu järkevämmältä.

• Buenos dias amigas y amigos finlandeces!

Minakin osallistun keskusteluun taalta palstan reunalta. Olen ehka vanhin tai lahes vanhin kirjoittajista.

Kun aikanaan tulin palstalle Señora Lyylin kirjoitusten takia v. 2000, oli palsta hyva ja ystavallinen, erimielisyyksineenkin. Muiden palstojen kirjoittajatkin kavivat ihmettelemassa palstamme, silloinen 65 , vaikka mina, kelvoton Ruuneperi, olinkin mukana.

Nyt on palasta toinen. On rekisteroityt, on kuviakin.
      Koko rekisterointi on jostakin: Yksi ja sama henkilo rekisteroityy monella nimimerkilla!!!.

Onko kannatusta siilla, etta esiinnytaan omalla nimella ja kuvalla ja yhdella rekisteroidylla nimimerkilla??

Viela yksi huomautus: Jokainen palstalla kirjoittaja kantaa itse, vain itse, omista mielipiteitaan, kirjoituyksistaan palstalla, on aivan jarjetonta KENENKAAN RYHTYA TUOMARIKSI, OIKEUDENJAKAJAKSI.

WEspanjan "kesa" jatkuu hiukan kylmempana ja sateisempana mutta tallainen "shortsikeli" jatkuu.

Teita tuttuja on nykyaan vahemman kuin viisi, ennen n. kaikki.

Ystavallinen tervehdys, hyvan syksyn toivotus!

Teita kaipaava Ruuneperi

• Hei Ruuneperi! Yritin vastata eilen viestiisi, mutta se juuttui johonkin.

Rupeaisit kirjoittelemaan ulkomaanraportteja sieltä Benalmadenasta tänne syksyiseen Pohjolaan!

Niin, täällä tapahtuu uudistuksia ja niinkuin kaikkien uudistusten kanssa on, niin näittenkin rekisteröintijuttujen kanssa. Kaikki ei toimi ekakerralla. Itse olen yrittänyt kaikin tavoin saada alkuperäisen nikkini takaisin, viimeisin yritys antoi sen takaisin tuplaten!

Tule mukaan vaan, señora lyylikin on kohta taas kuvioissa mukana!
        Hyvää syksyä toivotellen /MdK

• Kirsikka
        MdK-MdK kirjoitti:

Hei Ruuneperi! Yritin vastata eilen viestiisi, mutta se juuttui johonkin.

Rupeaisit kirjoittelemaan ulkomaanraportteja sieltä Benalmadenasta tänne syksyiseen Pohjolaan!

Niin, täällä tapahtuu uudistuksia ja niinkuin kaikkien uudistusten kanssa on, niin näittenkin rekisteröintijuttujen kanssa. Kaikki ei toimi ekakerralla. Itse olen yrittänyt kaikin tavoin saada alkuperäisen nikkini takaisin, viimeisin yritys antoi sen takaisin tuplaten!

Tule mukaan vaan, señora lyylikin on kohta taas kuvioissa mukana!
        Hyvää syksyä toivotellen /MdK

Kiva löytää entisiä nimimerkkejä palstalta. Onko aurinko paahtanut kasvosi ruskeiksi vai oletko tällainen kalkkilaivan kapteeni auringon puutteesta kuten useat meistä?

Pikkujoulut alkavat, joten järjestä kivoja kekkereitä ja kerro miten siellä niitä vietetään.
        Palaatko tänne ennen muuttolintujen tuloa?
        Pirtsakkaa oloa toivottelen sinulle.

• MUMMELI1

Minustakaan ei ole pelkäksi mielikuvituksen kirjoittajaksi,mutta juttutuvassa esille tulleisiin aiheisiin voi sitten tarttua "tosissaankin" esim ruoka keskusteluun taannoin. Siellähän puheenaihet ryöpsähtelevät sinne sun tänne.
      Ihan höpötystä en osaa kirjoittaa ja siksi kieltäydyin diskojukan paikastakin. Silti voin heittää vinkin musiikistakin mukaan koska se on minulle päivittäinen aihe.
      Nythän on helppo kelata jutut läpi tarttumatta niihin jos ei tykkää ,joten annetaan vaan juttutuvan kukoistaa ,koska muut keskustelut tyrehtyvät heti alkuunsa.
      Poltellaan kynttiöitä itselle sekä edesmenneitten muistolle ja vietetäään leppoisa pyhäinpäivä, vesi sadetta tuntuu tulevan koko maassa.

• Mielipide

Joukossa helmiä täysin väärässä paikassa.

• mariamaija

Kaikkihan me olemme helmiä, jokainen vain eritavalla hiottu.

• Mielipide
        mariamaija kirjoitti:

Kaikkihan me olemme helmiä, jokainen vain eritavalla hiottu.

En kylläkään tarkoittanut helmillä ihmisiä, joskin niitäkin ketjussa on, vaan aihe-helmiä.

• mariamaija
        Mielipide kirjoitti:

En kylläkään tarkoittanut helmillä ihmisiä, joskin niitäkin ketjussa on, vaan aihe-helmiä.

Helmet kuin helmet, tarkoitit mitä tahansa, mutta tulitko ajatelleeksi että jokaisen kirjoituksen ja nikin takana on ihminen, jonka aivoitukset ovat nämä mainitsemasi aiheetkin aikaan saaneet.
        Siis helmet.

• Mielipide
        mariamaija kirjoitti:

Helmet kuin helmet, tarkoitit mitä tahansa, mutta tulitko ajatelleeksi että jokaisen kirjoituksen ja nikin takana on ihminen, jonka aivoitukset ovat nämä mainitsemasi aiheetkin aikaan saaneet.
        Siis helmet.

En nyt ihan mitä tahansa sentään tarkoittanut.

Ja senverran vielä ajatuksenjuoksu toimii, että tiedostan jokaisen kirjoituksen ja nikin takana olevan ihmisen.
        Ärsytinkö jotenkin?

• mariamaija
        Mielipide kirjoitti:

En nyt ihan mitä tahansa sentään tarkoittanut.

Ja senverran vielä ajatuksenjuoksu toimii, että tiedostan jokaisen kirjoituksen ja nikin takana olevan ihmisen.
        Ärsytinkö jotenkin?

Oliko vastaukseni sen luontoinen että kuvittelit minun ärsyyntyneen?
        Eihän toki, noin pienistä.
        Kirjoitin vain oman mielipiteeni.
        Hyvää jatkoa kirjoitusten parissa.

• mariamaija

Uskon että täällä on monenmoista mielipidettä, siis jokaisella omansa.
      Ja voimmeko kukaan vannoa että juuri minun mielipiteeni on se oikea. Jokaisella on toki oikeus sanoa mielipiteensä omalla tavallaan , sillä siitähän se keskustelu juuri syntyy.

Tuntemattomat nikitkin tulevat pian tutuiksi kun vaan vanhimmat palstalla olijat heille vastailevat.

Ja ollaanko siitä aivan varmoja, ovatko tuttuja vai tuntemattomia.
      Tuolla eräällä palstalla pidempään kirjoittellessani, jopa palstan ylläpitäjä ehdotti nikin vaihtamista, ettei leimautuisi joko pahaksi tai hyväksi, asialliseksi tai asiattomaksi keskustelijaksi.
      Asioita ja mielipiteitähän me täällä eiin tuomme, emme itseämme.

• ajattelen.
        Minusta on rikasta,kun osaa antaa myös mielikuvituksen lentää.
        Monellekin arki on raskasta ja jos voi tuollaisella kevyellä huulen heitolla mieltään keventää,sallittakoon.

Kyllä ne helmet varmaan löytävät myös sinne asiapitoisiin ketjuihin,näin olen huomannut.

Nikin kuluminen ,sitä varmaan tapahtuu ja ärtymystä siinä sivussa,mutta olen edelleen sitä mieltä,että on kiva "keskustella" tutun nikin kanssa,on vähän sitä taustaa.

Kaikille nautinnollisia ketjuja,varmaan löytyy jokaiselle jotakin ja aina voi uuden aloittaa."hymyillään"

• pullaulla

Ja kun tulin tänneSuomi 24 Chattiin ja olisin halunnut sen --oli joku heti seuraavalla kerralla ottanut sen. ullapullana olen ollut siittä asti kun eka kerran Chatin oven avasin ja tämän oman KotiPC:ni laitoin .Oli kuulemma siellä Suomen TV:NKOTI KADUN yhdessä ohjelmassa näytetty pätkä Bellan ja Tulimiehen keskustelua ja siinä oli vilahtanut minunkin Chatti nikki --Kuulin siittä jälkeenpäin --kävin silloin usein Soneran Sinkuissa Ja siellä oliko se onnenmaaassa tai joku linna se oli kun sinne aina ratsastettiin jollain oriilla ---se oli sitä aikaa se . Nyt olen vaan pistäytynyt siellä joskus --sekin paikka ei ole entisensä -

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe