Hylätäänkö suomessa kuinka paljon koiria?

uteliastässä

Siis viedään löytöeläin kotiin tai vastaavaan odottamaan uutta perhettä. Jotenkin olen sellaisen käsityksen vallassa ettei niin kovin usein tapahdu vaan ihmiset itse myyvät/antavat koiransa eteenpäin. Ja ainakin kun oman lähialueeni eläinkotejen sivuilla en ole kuin joskus eksyneen koiran nähnyt, kissoja taas on sitten runsaasti ja muutama kania etsimässä uutta kotia.
Tuli vain mieleen kun yksi kaverini voivotteli että miksi otin koiran kasvattajalta pentuna, pitäisi kuulemma ottaa koditon koira jostain tarhasta.

5

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+12

Kaverisi varmaan tarkoitti jotain kodittomien koirien tarhoja, jotka koostuvat pääasiassa ulkomaisista koirista.

Nähdäkseni Suomen hylätyt ja heitteillejätetyt ja huostaanotetut koirat ovat löytöeläintaloissa. Esimerkiksi Viikin löytöeläintalon sivuilla on kutakuinkin aina joku koira uutta kotia vailla.

• kodinvaihtajan otin

Eihän niitä suomessa ole kun ihan muutamia silloin tällöin.Apulassa näkyy olevan sekä puhtaita että sekarotuisia nuoria ja aikuisia koiria hakemassa pitovaikeuksian tai vain kyllästymisen takia uusia koteja.Jos haluaisi pelastaa kodittoman, niin sieltä kannattaisi se ottaa.Omistajahan on halukas luopumaan koirasta,niin parempi jos sopiva ottaja löytyy.Usein kyllä niillekin käy niin, että muutaman viikon omistaja odottaa jospa joku halukas ilmaantuisi, mutta sitten joutuu kuitenkin koiransa lopettamaanKun ei ottajia ole, varsinkin kun nyt on hyvin muidikasta ja in, että otetaan se reckue ulkomailta.Niin silloin sen muotiilmiön takia, suomalaisilla koirilla ei ole niin paljoa ottajia.Suomalainen kodinvaihtaja ei ole niin pelastettava, kuin ulkomaalainen,sen huomaa ihmisten puheita, kun koiran ovat ottaneet.Itse en arvosta sitä että ulkomailat tuodaan suomeen kodinvaihtajia tai löytökoiria, kyllä suomessa olevia kannattaisi ensin pelastella.Itse otin oman koirani suomesta kodin vaihtajana, ja ihana koira siitäkin tuli.Ensimmäinen kodin vaihtaja minulle, ja koira sopeutui hienosti.Ensimmäisenä iltana huomasin sen ihmettelevän, kun omistajia ei näkynyt.Mutta siihen ne ikävöinnit sitten jäikin.Koulutuksia ja kaikenlaisia harrastuksia on sen kanssa kierretty, luonne on tosi mahtava.Alkuun oli eroahdistusta, niin kuin usein on koirilla jotka vaihtavat kotia.MUtta sekin jäi pois,kun harjoiteltiin pikkuhiljaa yksinoloa uudelleen.Suosittelen ottamaan suomesta kodinvaihtajan, monia rptuja ja roduttomia löytyy.Ja mikä parasta, voi monesti käydä katsomassa,ja kävelyttämässä koiraa,jotta löytyy juuri se sopiva :)

Mutta siis, ihan hyvin olet silti tehnyt, kun pennun kasvattajalta otit.
      Kaverisi voi itse sitten valita sen oman koiransa mistä haluaa.Jos haluaa tietyn rodun, voi kodin vaihtajan odottaminen olla haastavaa, ei välttämättä löydy.

• Onneksi on ei ole jokapäiväistä, mutta Suomessakin hylätään koiria metsiin, jätetään puuhun kiinni. Pahimmat tapaukset ovat niitä että sidotaan koirien jalat vaikka jeesus teipillä ja viskataan jokeen... Ongelmainen kodinvaihtaja on mielestäni turvassa vasta sitten kun sille on löytynyt oikea kouluttaja. Kyllähän niitä ilmaisia koiria saa miltä tahansa myyntipalstalta.

• kais sie

Syödäänkö Suomessa kuink paljon vispipuuroo?

eli haistakaa vittu. ette osaa suomee.

• pelle....

Ime sinä homo isääsi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe