CB 500

Mige

Kertokaa kokemuksia -98 mallisesta CB 500:sta.
Ois tarjolla 10000 ajettu 25Kw kuristettu.
Paljo tollasesta kannattaa maksaa.

8

1581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppu

En tiedä kuristetusta, mutta täystehosella ajellut itse jo muutaman vuoden. Ihan hyvä allround-pyörä. Kaksi isoa aikuista kyydissä, niin käy vähän ahtaaksi. Yksin ajaessa laukkujen kanssa matkallakin toimiva. Mutta vähintään pikkuplexin se tarvii, muuten tuuli riepottelee kuskia.

• vaihtoon

Mutta mites niiden männänrinkuloiden kanssa on, tartteeko niitä vaihtaa useastikin, kun tuo kone kiertää niin vimmatusti? Miten se kestää sellaista ja kuinka pitkään?

• Vanha Honda
        vaihtoon kirjoitti:

Mutta mites niiden männänrinkuloiden kanssa on, tartteeko niitä vaihtaa useastikin, kun tuo kone kiertää niin vimmatusti? Miten se kestää sellaista ja kuinka pitkään?

Mulla on CB 550 Four vm 1975, joka on ihan sama kun senaikainen CB500 Four.
        Ajokilometrejä on kertynyt noin 100 000 km eikä konetta ole avattu. Nyt kone kuitenkin tiputtaa öljyä ja syynä on 29 -vuotta vanhojen tiivisteiden kovettuminen. Avata mylly siis pitäisi ja samalla vaihtaisi morse- sekä nokkaketjun.
        Ei savuta ja vetää hyvin, joten männänrenkaat lienevät kunnossa.
        Mutta varaudu tiivisteiden vaihtoon noin vuonna 2025 ;) !

• Four
        Vanha Honda kirjoitti:

Mulla on CB 550 Four vm 1975, joka on ihan sama kun senaikainen CB500 Four.
        Ajokilometrejä on kertynyt noin 100 000 km eikä konetta ole avattu. Nyt kone kuitenkin tiputtaa öljyä ja syynä on 29 -vuotta vanhojen tiivisteiden kovettuminen. Avata mylly siis pitäisi ja samalla vaihtaisi morse- sekä nokkaketjun.
        Ei savuta ja vetää hyvin, joten männänrenkaat lienevät kunnossa.
        Mutta varaudu tiivisteiden vaihtoon noin vuonna 2025 ;) !

70-lukuisella soch fourilla itsekkin ajelen. Nämä onkin niitä kunnon vehkeitä vielä, ei mitään muovileluja :D

Mutta vakavasti ottaen, ihan varmasti kestää tuollainen 'uusi' 500 perushuolloilla yli 100tkm. Materiaalit on näissä uudemmissa vielä paremmat kuin 70-luvulla, samoin sähköosat asialisemmat, jne. Ja kiertää noi 70 lukuisetkin 500:set niin että pahaa tekee...

Itse suosittelen kuitenkin 4 sylinteristä, vaikka cb 750:stä. Fourissa on aina sitä jotain ;D

• Heppu
        Four kirjoitti:

70-lukuisella soch fourilla itsekkin ajelen. Nämä onkin niitä kunnon vehkeitä vielä, ei mitään muovileluja :D

Mutta vakavasti ottaen, ihan varmasti kestää tuollainen 'uusi' 500 perushuolloilla yli 100tkm. Materiaalit on näissä uudemmissa vielä paremmat kuin 70-luvulla, samoin sähköosat asialisemmat, jne. Ja kiertää noi 70 lukuisetkin 500:set niin että pahaa tekee...

Itse suosittelen kuitenkin 4 sylinteristä, vaikka cb 750:stä. Fourissa on aina sitä jotain ;D

Mutta kyllähän tätä twinin putputusta on mukava kuunnella! Meitsin pyörällä vasta 35 tkm takana, ei mua nyt männänrenkaat ihan ekana pelota... Toiseksi pyöräksi ilomielin ottaisin vanhan fourin kyllä...

Tämän uuden twinin tekniikka vaikuttaa minusta kyllä aikas idioottivarmalta, kaasuttimia on säädetty ja nokkaketjun kiristin on vaihdettu, muuten lähinnä kovaa ajoo ja hyvää huoltoo...

• Vanha Honda
        Heppu kirjoitti:

Mutta kyllähän tätä twinin putputusta on mukava kuunnella! Meitsin pyörällä vasta 35 tkm takana, ei mua nyt männänrenkaat ihan ekana pelota... Toiseksi pyöräksi ilomielin ottaisin vanhan fourin kyllä...

Tämän uuden twinin tekniikka vaikuttaa minusta kyllä aikas idioottivarmalta, kaasuttimia on säädetty ja nokkaketjun kiristin on vaihdettu, muuten lähinnä kovaa ajoo ja hyvää huoltoo...

Kaksi pahaa ongelmaa vanhassa fourissa on:
        1. Kumiosat tahtovat kovettua kymmenien vuosien kuluessa ja näitä on välillä vaikea saada. Takanavan joustinkumit sekä kaasarin kumikurkut olen tehnyt itse.
        2. Kaasarit ovat sinkkivalua ja jos kaasareihin on jäänyt talveksi bensat ne saattavat syöpyä kondenssiveden vaikutuksesta. Tai tähän syöpymiseen vaikuttaa myös bensan lisäaineet ja kaasarin messinkiosat. Sinkkivalu messinki=sähköpari ja heikompi sinkki alkaa syöpyä jos kaasariin tulee korrosoivaa ainetta= vesi.

Olen trokannut vanhoja kaasareita ja nyt mulla on niitä kolme neljän kaasarin settiä, joten ei huolta.

• Kyllä tommottesta V-TWINISTÄ voipi tommotten 4-5 rahaa maksaa konehan siinä on patarautaa elikkäs kestää varmasti 100tonnia komiasti avaamati jos vaan huolloista pitää huolen.

• Heppu

Elikkäs muuten oon Vanhan Erkin kanssa samaa mieltä, mutta ei se kyllä oo V-Twini, vaan ihan "tavallinen" rivi-twini...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe