Eli siis miksi te atte-evokit vihaatte ja rienaatte Raamattua? Olette pilkanneet ja naureskelleet Raamattua, pitäen sitä "satukirjana" ja "paimentolaisten nuotiotarinoina". Raamatun eli Jumalan sanan pilkkaaminen on vihaa Raamattua, totuutta ja Jumalaa kohtaan.
Ette halua olla Jumalan sanan tutkittavana ja nähdä totuutta itsestänne, vaan haluatte ylpeydessänne asettua Raamatun yläpuolelle sitä mestaroimaan ja arvostelemaan rajallisen ja suppean älynne varassa. Te jumaloitte järkeänne ja sitä ateistista tiedettä!!
Tällaisia ovat ateistisen evoluutio-opin hedelmät!!
Miksi evokit vihaatte ja rienaatte Raamattua?
49
119
Vastaukset
- joo-0
Miksi te kretut palvotte kirjaa jumalananne?
- totuus2
En itse ainakaan vihaa Raamattua, onhan se itsessään merkittävä historiallinen kokoelma. Kannatan Raamatun tutkimista kirjallisuushistorian pohjilta.
Satukirjahan se on siinä mielessä, ettei mikään todistusaineisto viittaa sen kertomien asioiden todenmukaisuuteen.xxxxx Satukirjahan se on siinä mielessä, ettei mikään todistusaineisto viittaa sen kertomien asioiden todenmukaisuuteen xxxxx
Raamattu on itse todistusaineisto aivan samalla tavalla kuin historiankirja on historian todistusaineisto ja matematiikan kirja on matematiikan todistusaineisto.
Ei todistusaineistoa tarvitse enää todistaa toisella todistusaineistolla.- huoh....
Jaakob kirjoitti:
xxxxx Satukirjahan se on siinä mielessä, ettei mikään todistusaineisto viittaa sen kertomien asioiden todenmukaisuuteen xxxxx
Raamattu on itse todistusaineisto aivan samalla tavalla kuin historiankirja on historian todistusaineisto ja matematiikan kirja on matematiikan todistusaineisto.
Ei todistusaineistoa tarvitse enää todistaa toisella todistusaineistolla.Jaakob, tiedätkö sinä, mitä tarkoittaa sana "todistusaineisto"? Koska kommenttisi perusteella et tiedä.
Jaakob kirjoitti:
xxxxx Satukirjahan se on siinä mielessä, ettei mikään todistusaineisto viittaa sen kertomien asioiden todenmukaisuuteen xxxxx
Ei todistusaineistoa tarvitse enää todistaa toisella todistusaineistolla.Harry Potter kirjat ovat myös todistusaineistoa Harry Potterin ja Tylypahkan olemassaoloasta.
huoh.... kirjoitti:
Jaakob, tiedätkö sinä, mitä tarkoittaa sana "todistusaineisto"? Koska kommenttisi perusteella et tiedä.
xxxxx Jaakob, tiedätkö sinä, mitä tarkoittaa sana "todistusaineisto"? Koska kommenttisi perusteella et tiedä xxxxx
Ainoa absoluuttinen todistusaineisto maailmankaikkeuden synnystä, ihmisen, eläinten ja kasvien luomisesta löytyy Raamatusta.- jämptiä tietoa
Jaakob kirjoitti:
xxxxx Jaakob, tiedätkö sinä, mitä tarkoittaa sana "todistusaineisto"? Koska kommenttisi perusteella et tiedä xxxxx
Ainoa absoluuttinen todistusaineisto maailmankaikkeuden synnystä, ihmisen, eläinten ja kasvien luomisesta löytyy Raamatusta.Yksinkertainen tieto tarkistettavaksi virheettömästä kirjasta: Kumpi luotiin ensin, eläimet vai Aatami?
- huoh...
Jaakob kirjoitti:
Ainoa absoluuttinen todistusaineisto maailmankaikkeuden synnystä, ihmisen, eläinten ja kasvien luomisesta löytyy Raamatusta.Et vastannut kysymykseen Jaakob.
Jaakob kirjoitti:
Ainoa absoluuttinen todistusaineisto maailmankaikkeuden synnystä, ihmisen, eläinten ja kasvien luomisesta löytyy Raamatusta.Hyvä Jaakko. >>>Ainoa absoluuttinen todistusaineisto maailmankaikkeuden synnystä, ihmisen,
- ring a bell?
Jaakob kirjoitti:
Ainoa absoluuttinen todistusaineisto maailmankaikkeuden synnystä, ihmisen, eläinten ja kasvien luomisesta löytyy Raamatusta.Aurinkoa kiertää monta Maan kaltaista planeettaa. Kaikki tähdet, jotka näemme taivaalla, kuuluvat vain Linnunrataan, kotigalaksiimme. Monilla noilla tähdillä on samanlaiset planeettajärjestelmät. Samanlaisia galakseja löytyy avaruudesta lukemattomia.
Mikä ajattelet tästä? - aatami...
jämptiä tietoa kirjoitti:
Yksinkertainen tieto tarkistettavaksi virheettömästä kirjasta: Kumpi luotiin ensin, eläimet vai Aatami?
Aatami.
- erehdyit
ring a bell? kirjoitti:
Aurinkoa kiertää monta Maan kaltaista planeettaa. Kaikki tähdet, jotka näemme taivaalla, kuuluvat vain Linnunrataan, kotigalaksiimme. Monilla noilla tähdillä on samanlaiset planeettajärjestelmät. Samanlaisia galakseja löytyy avaruudesta lukemattomia.
Mikä ajattelet tästä?Eipäs. On vain yksi maan kaltainen (Tämä maa) tässä aurinkokunnassa. Muuta ovat enemmän ja vähemmän erilaasia.
- eipäs juupas
aatami... kirjoitti:
Aatami.
Itse asiassa vastaus riippuu luetko luvusta 1 vai 2...
- E. VBokkinen
Joo, niinhän se on että eihän Jeesus mikään todellinen henkilö ole koska todistusaineisto ei viittaa totuudenmukaisuuteen.
Se on totta että Jeesuksen aikalaisista ja silminnäkijöistä vain Matteus, Markus, Luukas ,Johannes, Paavai, Pietari , ja Jeesuksen veljet Juuda ja Jaakob sekä monet Raamatun ulkopuoliset historioitsijat kuten Josephus ja Tacitus yms. kertoivat Jeesuksesta joten aivan liian vähän näitä näitä silminnäkijöitä ja muita todistajia oli.
Niin että älkää kreationistit urputtako, olette säälittäviä uskovaisia jotka uskovat harhoihin.
Uskokaa mieluummin Jumalaakin viisaampaa Riekkistä joka tietää kaiken mitä tänä päivänä jumaluuksista kuuluu tietää. Tyhmät.
Ja kun Riekkinen sanoo että kaikki nuo historioitsijat, sekä raamatulliset että maalliset valehtelevat niin se on sitten niin, huijareita koko sakki.
Onko tämä nyt selvä? Jos ette teologian opiskelijat vakaasti Riekkisen sanoja usko ja niissä koko pappeutenne ajan pysy niin teistähän ei pappeja tule. - Epäjumalienkieltäjä
Jaakob kirjoitti:
Ei todistusaineistoa tarvitse enää todistaa toisella todistusaineistolla."Raamattu on itse todistusaineisto aivan samalla tavalla kuin historiankirja on historian todistusaineisto"
Onko siis Ilias ja Odysseia totta? Entä Gilgamesh-eepos? - aatami...
eipäs juupas kirjoitti:
Itse asiassa vastaus riippuu luetko luvusta 1 vai 2...
Ensimmäsessä luvussa ei ole mitään mainintaa Aatamin luomisesta.
Silloin luotiin ihminen tänne maan päälle. Mutta oliko tuo ihminen Aatami jää kertomatta. Joten jos oletat hänet Aatamiksi, siitä et voi syyttää ainakaabn Raamattua. Sehän on ihan oma oletuksesi! Huomaatko sen?
Jokainen tekee oletuksiaan omaan lukuunsa. Siksi emme voi ottaa Jaakobinkaan oppeja vakavasti! - Absoluuttinen totuus
aatami... kirjoitti:
Aatami.
Raamatun mukaan ihminen luotiin myös viimeisenä.
- Repe(ei kirj.)
Raamatun yläpuolelle asettuvat myös ne jotka sitä käyttävät lyöntivälineenään.
- Lyyris Lyllerö
Raamatun totuus on se, mikä "lyö" jos joku lyö ja Jumala itse rankaisee sanansa ilmoituksen mukaisesti eri tavoin erinäisistä kielletyistä asioista, synneistä.
Epäusko ja väärä usko (harhaoppi) ovat myös syntiä. - Tahtoo tietää
Lyyris Lyllerö kirjoitti:
Raamatun totuus on se, mikä "lyö" jos joku lyö ja Jumala itse rankaisee sanansa ilmoituksen mukaisesti eri tavoin erinäisistä kielletyistä asioista, synneistä.
Epäusko ja väärä usko (harhaoppi) ovat myös syntiä.Miten on,vieläkö Puhän Hengen pilkasta laukeaa peruuttamaton helkutti-optio?
- noin se on
Tahtoo tietää kirjoitti:
Miten on,vieläkö Puhän Hengen pilkasta laukeaa peruuttamaton helkutti-optio?
Noudatatko sinä sen hemmon neuvoja jota halveksit? Hyvien neuvojen laiminlyöneistä saa ansionsa mukaan. Ihan niinkuin jos jätät autosi katsastamatta.Ja sitten sinä protestoit jos käry käy?
- jyri
Ja näin puhuu Repe joka makaa yhä kanveesissa kun yritti käyttää Riekkisraamattua lyöntivälineenään mutta saikin itse turpaansa niin että tärähti.
noin se on kirjoitti:
Noudatatko sinä sen hemmon neuvoja jota halveksit? Hyvien neuvojen laiminlyöneistä saa ansionsa mukaan. Ihan niinkuin jos jätät autosi katsastamatta.Ja sitten sinä protestoit jos käry käy?
"Ihan niinkuin jos jätät autosi katsastamatta."
Nyt onneksi eletään jo 2000-lukua ja katsastuksen asema Pyhänä Totuutena on Suureen Lamaan jäänyttä aikaa. Monet ehkä muistavat vielä Valtion Katsastuskonttorit, jossa katsastusmiehet olivat jumalia, eikä mitä tahansa jumalia, vaan pikkumaisia sosiopaatteja, jahvetteja, jotka joko marttyyrimaisesti alentuen päästivät auton läpi tai hukuttivat kurjan syntisen autonomistajan Vikapaisumukseen.
Vähän samalla tavalla on käynyt Raamatulle ja Pyhälle Hengelle maailmanselityksinä: on tullut vaihtoehtoja, jotka eivät perustu taikauskoon, sokeaan auktoriteettien kunnioitukseen ja ne toimivat ihmisten ehdoilla - eivät trippejä tehneiden, tietämättömien elämänkieltäjien vääristyneeseen kuvaan todellisuudesta.- saas nähä
marathustra kirjoitti:
"Ihan niinkuin jos jätät autosi katsastamatta."
Nyt onneksi eletään jo 2000-lukua ja katsastuksen asema Pyhänä Totuutena on Suureen Lamaan jäänyttä aikaa. Monet ehkä muistavat vielä Valtion Katsastuskonttorit, jossa katsastusmiehet olivat jumalia, eikä mitä tahansa jumalia, vaan pikkumaisia sosiopaatteja, jahvetteja, jotka joko marttyyrimaisesti alentuen päästivät auton läpi tai hukuttivat kurjan syntisen autonomistajan Vikapaisumukseen.
Vähän samalla tavalla on käynyt Raamatulle ja Pyhälle Hengelle maailmanselityksinä: on tullut vaihtoehtoja, jotka eivät perustu taikauskoon, sokeaan auktoriteettien kunnioitukseen ja ne toimivat ihmisten ehdoilla - eivät trippejä tehneiden, tietämättömien elämänkieltäjien vääristyneeseen kuvaan todellisuudesta.Etkö osaa ajatella omilla aivoillasi?
Kuka ottaa vakavasti sellaisen sanomisia jos halveksii häntä? Tuskin kukaan.
Raamatussa on henkilöstä näkösällä vain hänen sanomisensa ja me otamme kantaa häneen tietenkin vain niiden perusteella. Jos otat kantaa muilla perusteilla, katso tarkasti mistä nuo muut perusteesi ovat kotoisin!
Maailmanselityksiin sopii ihan se sama; Kuka nuo maailmankäsitykset on laittanut levitykseen? Tuskin ne suoraan Raamatustakaan ovat kotoisin. ELI mikähän tarkasti ottaen onkaan loppujen lopuksi se mitä vastaan kritisoitte????
- tarkkanany
"Epäusko ja väärä usko (harhaoppi) ovat myös syntiä"
Niin no,synniksi lasketaan itsensä ylentäminen ja myös muiden tuomitseminen,koska ainoastaan Jumalalla on oikeus siihen.- Lyyris Lyllerö
Se on Sana, joka tuomitsee! Ihminen ei tuomitse eikä omaa tuomiovaltaa.
- joo-0
Se on Sana, joka tuomitsee! Ihminen ei tuomitse eikä omaa tuomiovaltaa.
Seli seli, älä piiloudu raamatun taakse.
- jyri
Näin se on, ei sitä passaa itseänsä ylentää, kyllä Jumala kaverinsa tietenkin ylentää.
Ja kun vertaan itseäni perustyhmäevokkiin niin tokihan joku on minut ylentänyt aika paljon korkeammalle älykkyystasolle kuin .....
Joten eiköhän se ole aika lailla selvää että kuka on Jumalan kaveri ja kuka ei, ja kenen kohdalla se Jumalan tuomio on suotuisa ja kenen kohdalla ei.?
Ja jos oikein tarkkoja ollaan niin pelkään pahoin että Jumalan sana löytyy ennemmin Ramatusta kuin Riekkisen homofantasioista.
- Epäjumalienkieltäjä
No löytyyhän Raamatusta myös huumoria, jos sitä oikein silmin lukee. Se, että vanhoja tarinoita pitää vanhoina tarinoina ei tarkoita, että niitä vihaa tai halveksii. En minä vihaa tai halveksi Popol Vuhia, Kalevalaa tai Eddan sankarirunoja. Enkä Raamattua. Raamattu ei ehkä yllä Herodotoksen Historia-teoksen vertaiseksi ja on kovin paljon epäloogisempi hajanaisempi (ja toki pitempi) kuin Gilgames, mutta mielenkiintoista luettavaa siinäkin on. Erityisesti Vanhassa Testamentissa.
Sen sijaan hihhulien usko Raamatun jumalalliseen alkuperään on perin kumma käsitys ja jotenkin kokonaan toiselta aikakaudelta ja sivistystasolta. Ei hyvää päivää! Jotkut peruskoulutetut uskovat suhteellisuusteorian ja evoluutioteorian julkaisemisen jälkeen pitävät vanhoja tarinoita kirjaimellisina totuuksina?!xxxxx Sen sijaan hihhulien usko Raamatun jumalalliseen alkuperään on perin kumma käsitys ja jotenkin kokonaan toiselta aikakaudelta ja sivistystasolta xxxxx
Tavallaan olet oikeassa. Emme kuulu tähän maailmaan. Meidät on siirretty pimeyden valtakunnasta Jumalan Pojan valtakuntaan ja siksi emme puhu, niin kuin maailma puhuu. Jeesus rukoili opetuslastensa puolesta ja sanoi mm. näin:
"Mutta nyt minä tulen Sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
Minä olen antanut heille Sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole.
En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että Sinä varjelisit heidät pahasta.
He eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole. (Joh.13-16)- jyri
Joo, Herodotos.... sisältö vajaa 10 % Raamatusta, heh heh.
jyri kirjoitti:
Herodotoksen historiateos onkin vain yhden kirjoittajan aikaansaannos (on kai kumminkin jonkun verran käyttänyt kirjallisia lähteitä).
- Epäjumalienkieltäjä
Jaakob kirjoitti:
xxxxx Sen sijaan hihhulien usko Raamatun jumalalliseen alkuperään on perin kumma käsitys ja jotenkin kokonaan toiselta aikakaudelta ja sivistystasolta xxxxx
Tavallaan olet oikeassa. Emme kuulu tähän maailmaan. Meidät on siirretty pimeyden valtakunnasta Jumalan Pojan valtakuntaan ja siksi emme puhu, niin kuin maailma puhuu. Jeesus rukoili opetuslastensa puolesta ja sanoi mm. näin:
"Mutta nyt minä tulen Sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
Minä olen antanut heille Sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole.
En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että Sinä varjelisit heidät pahasta.
He eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole. (Joh.13-16)Tervemenoa sinne taikauskomaailmaanne. Voisitte jättää meidät todellisuudessa elävät omiin oloihimme.
- Epäjumalienkieltäjä
jyri kirjoitti:
"Joo, Herodotos.... sisältö vajaa 10 % Raamatusta, heh heh."
Siis millä mittarilla olet tällaiseen törähdykseen päätynyt? - Lyyris Lyllerö
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
Tervemenoa sinne taikauskomaailmaanne. Voisitte jättää meidät todellisuudessa elävät omiin oloihimme.
Miksi atte-evokit eivät itse mene pois tältä palstalta sinne "tiede" -palstallenne määkimään siitä evo-opistanne ja jätä rauhaan tätä palstaa, jossa kreationistit saavat kokoontua keskustelemaan Jumalan luomisteoista (ja voivat tarvittaessa arvostella harhaoppeja ja epäuskoa)?
- Miksiköhän...
Miksi atte-evokit eivät itse mene pois tältä palstalta sinne "tiede" -palstallenne määkimään siitä evo-opistanne ja jätä rauhaan tätä palstaa, jossa kreationistit saavat kokoontua keskustelemaan Jumalan luomisteoista (ja voivat tarvittaessa arvostella harhaoppeja ja epäuskoa)?
"jossa kreationistit saavat kokoontua keskustelemaan Jumalan luomisteoista"
Siis milloin kreationisit ovat täällä keskustelleet keskenään luomisteorioista?! Ja jos kreationistit kerran haluvat keskustella luomisesta, niin minkä ihmeen takia valtaosa kreationistien avauksista ja viesteistä käsittelee evoluutioteoriaa ja/tai evoluutiota? - Lyyris Lyllerö
Miksiköhän... kirjoitti:
"jossa kreationistit saavat kokoontua keskustelemaan Jumalan luomisteoista"
Siis milloin kreationisit ovat täällä keskustelleet keskenään luomisteorioista?! Ja jos kreationistit kerran haluvat keskustella luomisesta, niin minkä ihmeen takia valtaosa kreationistien avauksista ja viesteistä käsittelee evoluutioteoriaa ja/tai evoluutiota?Se(kin) on atte-evokkien ja evo-opin syytä: mitäs tuppautuvat tänne suoltamaan niin paljon vääriä uskomuksia ja harhaa, että kreationistien aika menee suurimmalta osalta niiden torjuntaan ja ateistisen evo-opin mielettömyyden osoittamiseen!!
- Miksiköhän...
Se(kin) on atte-evokkien ja evo-opin syytä: mitäs tuppautuvat tänne suoltamaan niin paljon vääriä uskomuksia ja harhaa, että kreationistien aika menee suurimmalta osalta niiden torjuntaan ja ateistisen evo-opin mielettömyyden osoittamiseen!!
Eli siis mielestäsi on jotenkin väärin vastata kreationistien aloittamiin evoluutio-aloituksiin? Ja miksi kreationistit kyllä oikein innokkaasti tarttuvat evoluutio-aiheisiin, mutta kreationistista eivät halua puhua? Tässä esimerkkinä tuore aloitus, jossa kyseltiin paljon puhutusta tieteellisestä kreationismista:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12911634
Eipä tullut vastauksia kreationisteilta, paitsi se, jossa oli linkki evoluutiovastaiseen videoon. Minkä ihmeen takia evoluutiovastaisuutta piti ihan väkisin tunkea viestiin, jossa puhuttiin kreotionismista ja jossa ei millään lailla käsitelty evoluutioteoriaa tai evoluutiota?
Saavatko muuten uskovat evoluution hyväksyjät käsitellä evoluutiota tällä palstalla mielinmäärin, sinä kun koko ajan viittaat vain ateistisiin evokkeihin? [Ja pitänee muistuttaa että "ateistisen evo-oppi" on kreationistien ihan ikioma olkiukko.]
- Lyyris Lyllerö
Raamatun sanaa: "Mutta Herra Sebaot on ylhäinen, hän jakaa oikeutta, pyhän Jumalan pyhyys näkyy hänen oikeista tuomioistaan."
- Lyyris Lyllerö
epikuros kirjoitti:
Mitä mieltä olet kansalliseepoksestamme Kalevalasta?
Muinaissuomalaista runoutta, varsin kaunista runoutta itse asiassa. Olen lukenut Kalevalan kaksi kertaa.
Muinaissuomalaista runoutta, varsin kaunista runoutta itse asiassa. Olen lukenut Kalevalan kaksi kertaa.
Totta, Kalevala on upea. Mutta uskotko että siellä olevat tarinat ovat todellisuutta?
- Epäjumalienkieltäjä
//Raamatun sanaa: "Mutta Herra Sebaot on ylhäinen, hän jakaa oikeutta, pyhän Jumalan pyhyys näkyy hänen oikeista tuomioistaan." //
Juu. Lisää Raamatun sanaa seksuaalimoraalista:
"Suudelkoon hän minua, antakoon suudelmiaan! Ihanampaa kuin viini on sinun rakkautesi, ihana on voiteittesi tuoksu! Sinun nimesikin tiukkuu parhainta öljyä, siksi neidot sinua rakastavat. Ota minua kädestä, juostaan! Vie minut taloosi, kuningas, vie minut huoneeseesi! Tule, iloitaan ja riemuitaan! Rakkautesi on ihanampaa kuin viini. Suotta eivät neidot sinua rakasta."
Ja Raamatullista lähimmäisenrakkautta:
"Julistakaa nämä kaupungit Herralle kuuluvaksi uhriksi ja hävittäkää ne ja niiden asukkaat, heettiläiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, teidän Jumalanne, on teitä käskenyt."
"He kukistivat Debirin ja sen kuninkaan, valtasivat seudun kaikki muutkin kaupungit ja surmasivat kaupunkien asukkaat. Joosua julisti ihmiset ja eläimet Herralle kuuluvaksi uhriksi ja surmasi kaikki säästämättä ainoatakaan. "
Mitä opimme tästä? Emme mitään. - Lyyris Lyllerö
epikuros kirjoitti:
Totta, Kalevala on upea. Mutta uskotko että siellä olevat tarinat ovat todellisuutta?
Siltä osin kuin jos Kalevalassa on jotain, mikä on yhteensopivaa Raamatun ilmoituksen kanssa, on Kalevalassa todellisuutta. Muuten ei.
Raamatun mittapuulla on kaikki opit, uskomukset, teoriat ja elämäntyylit arvosteltava!
- Puolimutkateisti
Jos Raamatun toteaa olevan satukirja tai kokoelma paimentolaisten nuotiotarinoita, niin eihän se oo mitään rienausta. Objektiivinen faktahan se on hyvänen aika.
Enkä minä ainakaan vihaa Raamattua. Miksi minä vihaisin satukirjaa. Minä vihaan kreationistien valheita. Tässä on jumalanpilkkaaja ja uskonrienaaja elementissään.Syyttelemässsä ja valehtelemassa. Uskonnot eivät vieläkäänole luonnontiedettä. Uskonnot ovat uskontoja.
Ymmärrän kyllä että sinulle on hankalaa ja perin kiusallista kun kukaan ei ole sinunkanssa samaa mieltä ja kehtaavat vielä esittää perusteltuja väittämiä miksi sinä olet väärässä. Vähempikin harmittaa.- jyri
Se tässä on hauska piirre että ne jotka ovat todella hyvin perehtyneet Raamatun sanomaan pitävät sitä Jumalan sanana, kun taas ne jotka sitä lukiessaan eivät alunalkaenkaan halua tajuta sen sanomaa vaan vääntelevät riekkismäisesti yksittäisiä sanoja ja painivat kuvittelemiensa ristiriitojen kanssa yrittämättäkään ymmärtää että mistä on kysymys, eivät tosiaankaan kykene havaitsemaan se jumalallisuutta.
Surullista että näitä hölmöjä riittää, mutta loppujen lopuksi se on heidän oma syynsä.
8 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.Siihen se uteliaisuus ja kriittinen ajattelu johtaa että muinaiset tarinat jäävät omaan arvoonsa.
- Krimstoff
Kyllä minä ennemmin kunnioitan kalevalaa kuin raamattua, molemmathan ovat pelkkiä taikauskoisten ihmisten kirjoituksia joilla on yritetty selittää maailmaa meidän ympärillä. Raamattu eimole mit''n jumalan sanaa ja se siitä, saahan satuihin uskoa jos ei ole vielä kasvanut aikuiseksi:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277