Täytyykö ulkomaisesta säästötilistä kertynyt korko ilmoittaa Suomen verottajalle vuosittain, vaikka korkoa ei nostaisikaan?
Korkotodistuksissa lukee, että Nordax ja TF Bank ilmoittavat verotiedot Ruotsin veroviranomaisille, joka puolestaan ilmoittaa maksetuista koroista tarkkailutiedot Suomen verottajalle. Ymmärtäisin tämän niin, että Suomen verottajalla pitäisi siis olla kyseiset korkotiedot tiedossa, mutta omassa veroilmoituksessani niitä ei näkynyt. Käytännössähän raha ei kuitenkaan ole käytettävissä ennen kuin sen nostaa omalle tililleen, joten näkyvätkö korot vasta sinä vuonna, kun säästötililtä tehdään nostoja? Vai olenkohan nyt mokannut, kun en ole itse tajunnut asiaa korjata?
Säästötilin korkojen ilmoittaminen
Tallettaja
2
184
Vastaukset
- twainffs
Itse ilmoitetaan. Vero.fi kannattaa vilkaista. Muistaakseni kuuluu lähdeveron piiriin. Eihän mitään talletusta nosteta aina vaikka se verotettavaa on. Sama pätee määräaikaisiin talletuksiin.
- Amatoori
Itselläni täysin samanlainen tilanne eli Nordax pankissa ja Tf-pankissa tili olen vain laittanut niihin rahaa, mutta en nostanut. Tilit olleet jo useamman vuoden mutta nyt vasta olen havahtunut että pitäisi ehkä verottajalle ilmoittaa. Onko kellään tietoa miten edetä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981552Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521052
- 72975
- 58883
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 105865
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 43838
- 82820