ruokajonossa syrjitään

....................

Niitä ihmisiä joilla on ruokaaine allergia tai ovat vegaaneja.

Täällä meillä päin ei saa ainakaan ruokajonosta laktoosittomia tuotteita.
Ja jos olisin vegaani jäisin ilman ruokaa koska olen aina saanut lihatuotteita.

4

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkaa kyllästyttää

Minä vaadin parempaa ruokaa, sisäfilettä, kaviaaria ja hanhenmaksaa. Aina sitä helvetin broileria, jauhelihaa, makkaraa ja pitsaa. Pullan ja berliininmunkkien tilalle käsintehtyjä leivoksia ja täytekakkuja. Pitää olla kunnon jälkiruuatkin!

• M#76#

Yleensä ilmaisista evästä ei kannata haukkua? Jos ei maistu, niin pysyy pois ja jättää paikat niille, joille tulee tarpeeseen. Tarjontahan on niin paikkakohtainen. Meillä ei ole kuin kasvisperäisiä tuotteita, joka kyllä käy minulle. Sitten vähän maitotuotteita ja kaikista vähiten lihatuotteita. Nyt sain makkarapaketin peräti! Leivästä nyt ei tule missään leipäjonossa puutetta ja loput syötetäänkin yleensä eläimille? Täällä ei voi ainakaan sanoa, että köyhällä ei ole varaa kasviksiin ja hedelmiin. Itse paljon hyödynnänkin niitä. Sitten on tietenkin huippusuosittu sokeri ja kahvileipäosasto, jolla käy kuhina!

Isommissa kaupungeissa pystyisi allergioiden ja rajoitteiden mukaan vähän jaottelemaan asiakkaita ja tuotteita, näissä keskikokoisissa ja pienissä ei. Muutenkin tarjonta on ostoskeskusten ja kauppojen ylijäämän varassa, johon on vaikea vaikuttaa? Sitten liikkuvuus pitää olla todella nopea, näissähän ei ole aikaa jäädä pyörittelemään, tai pilaantuu käsiin.

• Leipäjonoissa jaettavat tuoteet ovat kauppiaiden sinne antamia ylijäämä tuotteita. Miten edes kuvittelet niiden olevan jotain erikoistuotteita?

Kyse ei ole mistään syrjinnästä, vaan kaatopaikkoille vietävän tavaran vähentämisestä.

Yleensä kaupiaat osaavat ottaa tarkemmin myyntiin erikoistuoteet kaikessa esim. vaatteissa ei jää yli kuin keski- tai pienikokoisten vaatteita.

Ruoka lahjoitetaan esimerkiksi seurakunnalle ehdolla että he kuljettavat sen eikä lahjoittajalle tule kuluja.

• Leivistä löytyy gluteiinitonta. Muuten meidän leipäjonosta saa vain 1-3 tuotetta, esim kanasuikaleita ja banaaneja leipien lisäksi. Yhden kaupan viimeisen myyntipäivän jälkeiset ruuat meillä jaossa. Kaupungeissa tietysti saa enemmän ruokaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2963
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1195
    Aihe