Kretujen ammatit:)

päivätyöevokki

44

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T 7

Toivottavasti kretuja ei ole hoitamassa ydinjätteen loppusijoitusta. " Täällä mitään puoliintumisaikoja ole..." ja jäte kipataan saunan taakse.

• Niin, niin mutta...

Lanttu ei säteile toteaa ydinfyysikko.

• Ahne ja laiska Wagner-possu vuokrasi Viiviltä salaa asuntonsa parvekkeen ydinjätteen loppusijoitukseen. Ei hän silti kreationisti taida olla...

• asiaintuntia

Toimitusjohtaja.

• olet oikeassa

Vuorotöihin pakottaminen on ihmisoikeusrikkomus työtöntä kohtaan..

• tieteenharrastaja

Eikös muukin töihin pakottaminen?

• olen työssä koi
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Eikös muukin töihin pakottaminen?

Palkaton työhön pakotus on rikos ihmisoikeuksia vastaan.

• olet oikeassa
        olen työssä koi kirjoitti:

Palkaton työhön pakotus on rikos ihmisoikeuksia vastaan.

täh? en ole samaa mieltä. Työ on minust 100nan keksitö ja siksi minä
        "olet oikeassa" sitä vältän Jumalan nimessä, amen

• tieteenharrastaja
        olet oikeassa kirjoitti:

täh? en ole samaa mieltä. Työ on minust 100nan keksitö ja siksi minä
        "olet oikeassa" sitä vältän Jumalan nimessä, amen

Työhaluttomuus taitaa silti olla ihmisen keksintö.

• ole hiljaa
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Työhaluttomuus taitaa silti olla ihmisen keksintö.

Palkkatyö on sairas talousjärjestelmä.
        Siinä työn teon tulos ei mitenkään vastaa työntekijän tarpeisiin.
        Palkkatyön edistäminen romuttaa lopuksi koko yhteiskunnan.
        Pakkatyöt syntyvät rikkaiden ehdoilla ja lopulta työllä tuotetaankin pääasiassa vain rikkaiden tarpeisiin meneviä tuotteita.
        Siksihän USAssakin aseteollisuus on suurin yksittänen toimiala jota kukaan työtä tekevä eikä työn tuotteiden loppukuluttaja (luodin kohde) tarvitsisi.
        Palkkatyö johtaa ihmiset sellaisiin olosuhteisiin koko elämäkseen jota he eivät vapaasti valitessaan missään tapauksessa valitsisi.
        Ja mitä pienipalkkaisemmasta on kyse, sitä vähemmän työnteko (tai koulutus) vastaa hänen omiin luonnollisiin tarpeisiinsa.
        Työstä on tullut tavallaan jo nyt ORJAMARKKINAT.
        Jos itse kuulut parempiosaisiin, olet sitä koska muut ovat maksaneet hyvää osaasi omalla selkänahallaan.
        Lukuisat ihmiset saavat työnsä ansioilla vähemmän itselleen kuin he saisivat muinaisessa omavaraistaloudessa.

https://www.youtube.com/watch?v=pX-vSbnGReo

• ole hiljaa kirjoitti:

Pakkatyöt syntyvät rikkaiden ehdoilla ja lopulta työllä tuotetaankin pääasiassa vain rikkaiden tarpeisiin meneviä tuotteita.
        Siksihän USAssakin aseteollisuus on suurin yksittänen toimiala jota kukaan työtä tekevä eikä työn tuotteiden loppukuluttaja (luodin kohde) tarvitsisi.
        Palkkatyö johtaa ihmiset sellaisiin olosuhteisiin koko elämäkseen jota he eivät vapaasti valitessaan missään tapauksessa valitsisi.
        Ja mitä pienipalkkaisemmasta on kyse, sitä vähemmän työnteko (tai koulutus) vastaa hänen omiin luonnollisiin tarpeisiinsa.
        Jos itse kuulut parempiosaisiin, olet sitä koska muut ovat maksaneet hyvää osaasi omalla selkänahallaan.
        Lukuisat ihmiset saavat työnsä ansioilla vähemmän itselleen kuin he saisivat muinaisessa omavaraistaloudessa.

>Lukuisat ihmiset saavat työnsä ansioilla vähemmän itselleen kuin he saisivat muinaisessa omavaraistaloudessa.

Suomessako? :D

Taas on näköjään katseltu salaliittovideoita...

• johan on
        ole hiljaa kirjoitti:

Olin palkkatyössä koko työurani ja nyt olen eläkkeellä. En tunnista lainkaan sitä palkkatyötä, jota minä tein, tuosta listastasi. Epäilen, ettei tunnista kovin moni muukaan. Minulle työura oli pääsääntöisesti positiivinen sekä työn mielekkyyden, että työpaikan sosiaalisuuden takia.
        Olin kyllä sen verran hyvin koulutettu, että sain mielenkiintoisen ja vaihtelevan työn, jossa riitti sopivasti haastetta. Palkka ei ihan päätä huimannut, mutta hyvin sillä toimeen tuli ja eläkettäkin kertyi sen verran, ettei tarvitse eläkepäivinään pelkkää maksalaatikkoa syödä tai hanttihommia lähteä hakemaan. Erittäin hyvällä mielellä muistelen työuraani ja entisiä työkavereita.

Omavaraistaluodessa ihmiset saivat leivän pöytään, jos aina sitäkään. Nyt heikollakin palkalla saa sellaisen elintason, josta omavaraistaloudessa tuskin kukaan edes haaveili.

• älä aina vastusta mu
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Lukuisat ihmiset saavat työnsä ansioilla vähemmän itselleen kuin he saisivat muinaisessa omavaraistaloudessa.

Suomessako? :D

Taas on näköjään katseltu salaliittovideoita...

VÄÄRIN!
        Moni ihminen joutuu tekemään enemmän työtä elantonsa eteen kuin mitä he siitä saavat palkkaa!
        Eli se mitä työstä saadulla palkalla todellisesti saa, on vähemmän arvoista kuin se hillitön vaiva joka vaatii 8 tunnin ponnistuksen makkarasiivun takia.
        Enemmän saisi alkuperäisessä omavaraistaloudessakin itselleen.
        Sitä tarkoitin.
        Jos palkka on mitätön, sillähän ei kuitenkaan pääse nauttimaan nyky-yhteiskunnan tarjoilusta olipa tarjonta kuinka korkeatasoista tahanas.

• olet aivopiesty?
        johan on kirjoitti:

Olin palkkatyössä koko työurani ja nyt olen eläkkeellä. En tunnista lainkaan sitä palkkatyötä, jota minä tein, tuosta listastasi. Epäilen, ettei tunnista kovin moni muukaan. Minulle työura oli pääsääntöisesti positiivinen sekä työn mielekkyyden, että työpaikan sosiaalisuuden takia.
        Olin kyllä sen verran hyvin koulutettu, että sain mielenkiintoisen ja vaihtelevan työn, jossa riitti sopivasti haastetta. Palkka ei ihan päätä huimannut, mutta hyvin sillä toimeen tuli ja eläkettäkin kertyi sen verran, ettei tarvitse eläkepäivinään pelkkää maksalaatikkoa syödä tai hanttihommia lähteä hakemaan. Erittäin hyvällä mielellä muistelen työuraani ja entisiä työkavereita.

Omavaraistaluodessa ihmiset saivat leivän pöytään, jos aina sitäkään. Nyt heikollakin palkalla saa sellaisen elintason, josta omavaraistaloudessa tuskin kukaan edes haaveili.

Sanonet omavaraistaloudeksi sitäkin jossa elettiin köyhyydessä ja puutteessa?
        Et sellaista jossa lähiseudun omavaraistaloudet tekivät yhteistyötä luonnollisena osana elämäntapaa. Sitä, mjossa omavaraisuus oli yhteisöllistä omavaraisuutta.

Raha oli keksitty alunperin helpottamaan vaihtotaloutta. mutta nykyrahahan on ihan muuta. Jokaisen työpanoksesta jaetaan rahaa moneen eri kohteeseen monin eri oheiskeruutavoin. On veroja, katevoittoja jakelukustannuksia rahoituskustannuksia ja kirjanpitoa riskinottoa ja markkinointia.
        Rahan käyttöönotto antoi mahdollisuuden loisille uusiin elinkeinoihin rahaan liitettyjen oheisilmiöiden kautta. Ja raha antoi uuden hallinnointikeinon ihmisten yli.
        Äläkä sekoita muita yhteiskunnan keksimiä velvoitteita rasittamaan omavaraistaloutta kuin mikä aölunperin siihen kuului luonnostaan.
        Omavaraistalouteen en liittäisi omaisuuskeinottelua enkä upporikkautta, joka on aina saatu tavalla tai toisella muita sortamalla.
        Puhdas omavaraistalous tarkoittaa oman työn tulosten käyttöä omaksi ja lähiyhteisön hyväksi ilman että siitä rosvotaan tulosta sivullisten käyttöön muilla säännöillä.

• johan on kirjoitti:

>Omavaraistaluodessa ihmiset saivat leivän pöytään, jos aina sitäkään.

Katovuonna ei tosiaan sitäkään. Perähikiän kullatussa luomisuskomenneisyydessä ei ollut nälkävuosia lainkaan, vaan sadetta ja paistetta aina silleen sopivasti. Todellisessa historiassamme pahoja vuosia riitti paljonkin, ja kansan suurella enemmistöllä oli silloin paljon kusisemmat paikat kuin nykyään kellään. Nälkään ja sen seurauksiin kuoli yhteensä satoja tuhansia.

• älä aina vastusta mu kirjoitti:

VÄÄRIN!
        Moni ihminen joutuu tekemään enemmän työtä elantonsa eteen kuin mitä he siitä saavat palkkaa!
        Eli se mitä työstä saadulla palkalla todellisesti saa, on vähemmän arvoista kuin se hillitön vaiva joka vaatii 8 tunnin ponnistuksen makkarasiivun takia.
        Enemmän saisi alkuperäisessä omavaraistaloudessakin itselleen.
        Sitä tarkoitin.
        Jos palkka on mitätön, sillähän ei kuitenkaan pääse nauttimaan nyky-yhteiskunnan tarjoilusta olipa tarjonta kuinka korkeatasoista tahanas.

>Eli se mitä työstä saadulla palkalla todellisesti saa, on vähemmän arvoista kuin se hillitön vaiva joka vaatii 8 tunnin ponnistuksen makkarasiivun takia.

Joo-o. Paketti makkaransiivuja maksaa marketissa euron pari. Jos lapsesi tai sukulaisesi ovat niin tylsämielisiä että suostuvat laittomaan orjatyöhön, enpä oikein enää edes osaisi sitä ihmetelläkään luettuani päättömiä horinoitasi muutamien kymmenientuhansien rivien verran.

• Vuorotyötä tekevät vain kreationistien osastohoitajat.

• jyri

Olen yliopiston opettaja!!!

• jyri

Tarkemmin sanoen mekaniikkapuolella.

Niin ettei onneksi tarvitse työssä tallata bioevouskovia. Tosin olen eläkkeellä jo mutta tuurailen silloin tälläin kollegoja.

Luennoilleni voi ilmoittua tästä: http://en.shu.edu.cn/Default.aspx?tabid=23890

• wautsi!
        jyri kirjoitti:

Niin ettei onneksi tarvitse työssä tallata bioevouskovia. Tosin olen eläkkeellä jo mutta tuurailen silloin tälläin kollegoja.

Tässähän meillä varsinainen "Mäccaiveri" on! Jätkä on tienannut eläkkeen Shanghaissa luennoitsijana ja samaan aikaan viljellyt maata Kauhavalla ja kasvattanut hirvinautaa. Tähän ei eläin pysty!

• K2CO3
        wautsi! kirjoitti:

Tässähän meillä varsinainen "Mäccaiveri" on! Jätkä on tienannut eläkkeen Shanghaissa luennoitsijana ja samaan aikaan viljellyt maata Kauhavalla ja kasvattanut hirvinautaa. Tähän ei eläin pysty!

Eikös se ole myös psygogogi? Vai erehdyinkö kenties?

• jyri kirjoitti:

No nythän aloit taas mielenkiintoisen avautumisen historiastasi! Kerrohan lisää. Mikä on oppiarvosi? Millaisella nimikkeellä yliopistossa toimit? Millaista tutkimusta olet akateemisen urasi aikana tehnyt? Mikä oli viimeisimmän luentosi aihe? Kuinka usein käyt "tuuraamassa" entisiä työkavereitasi tuolla Shanghaissa? Ja kun näihin olet vastannut, niin sitten kysellään lisää.

• ergg1 kirjoitti:

No nythän aloit taas mielenkiintoisen avautumisen historiastasi! Kerrohan lisää. Mikä on oppiarvosi? Millaisella nimikkeellä yliopistossa toimit? Millaista tutkimusta olet akateemisen urasi aikana tehnyt? Mikä oli viimeisimmän luentosi aihe? Kuinka usein käyt "tuuraamassa" entisiä työkavereitasi tuolla Shanghaissa? Ja kun näihin olet vastannut, niin sitten kysellään lisää.

Jostain syystä jyrbä ei halua näistä puhua. Arvaan, että käsittelee suuria salaisuuksia!

• jyri kirjoitti:

Nostellaanpas välillä ylös näitä kysymyksiä, joita täällä esitetään ja kreationistit jättävät järjestään vastaamatta. Jyri, huomaathan..?

• T 7

Eräässäkin tämän palstan ketjussa muistaakseni todettiin kretujen taholta, että Raamatun VT:n mainitsemat orjat olivat verrattavissa nykyajan palkolliseen. Olivatko nuo "työläiset" rikos ihmisoikeuksia vastaan? Jumalalla taitaa olla erilainen käsitys ihmisoikeuksista.

• jyri

Kiva kun otit asian puheeksi T 7,

VT:n ajan orjat olivat todellakin erinomaisen hyvin suojeltuja verrattuna aikalaisiinsa naapurimaissa joissa orjilla ei ollut mitään oikeuksia,
        Esim. jos joku murhasi orjansa niin se oli henki hengestä, eikä mitään nykyevokkimoraalia pantu lieventämään tapahtumntutta näennäisesti humanitäärisitä syistä. Suomessa murhasta joutuu lusimaan ensikertalaisena max 6v.

Niin että kyllä oli orjalla Israelissa erinomaiset turvatakuut finnevokkimaailmaan verrattuna.

Joskus ihmettelen....anteeksi, usein ihmettelen tuota evokkien tyhmyyttä ja kelvotonta raamatuntuntemusta maassa jossa uskontoa pakko-opetetaan kymmenen ensimmäistä kouluvuotta, mutta mitään ei jää päähän.

• ihanko totta
        jyri kirjoitti:

VT:n ajan orjat olivat todellakin erinomaisen hyvin suojeltuja verrattuna aikalaisiinsa naapurimaissa joissa orjilla ei ollut mitään oikeuksia,
        Esim. jos joku murhasi orjansa niin se oli henki hengestä, eikä mitään nykyevokkimoraalia pantu lieventämään tapahtumntutta näennäisesti humanitäärisitä syistä. Suomessa murhasta joutuu lusimaan ensikertalaisena max 6v.

Niin että kyllä oli orjalla Israelissa erinomaiset turvatakuut finnevokkimaailmaan verrattuna.

Joskus ihmettelen....anteeksi, usein ihmettelen tuota evokkien tyhmyyttä ja kelvotonta raamatuntuntemusta maassa jossa uskontoa pakko-opetetaan kymmenen ensimmäistä kouluvuotta, mutta mitään ei jää päähän.

Murhasta rätkähtää melko helposti elinkautinen ja sitä ei kuudessa vuodessa lusita..

• jyri
        ihanko totta kirjoitti:

Murhasta rätkähtää melko helposti elinkautinen ja sitä ei kuudessa vuodessa lusita..

sanoit "elin" heh,heh hauskaa

• Tyhjännauraja
        jyri kirjoitti:

sanoit "elin" heh,heh hauskaa

Mikä lestaa naurattaa? Vai iskikö taas homofobia nähdessäsi sanan elin? Palko saattaa joskus ilmiintyä hallitsemattomana hihityksenä.

Wiki:
        " Vuoden 2012 lopussa elinkautisvankeja oli 200, joista kymmenen oli naisia. Keskimääräinen rangaistuksen pituus oli 17 vuotta. Elinkautistuomiota saattaa joutua istumaan kuolemaan asti: tällainen oli muun muassa Väinö Kilpiäinen, joka istui vuodesta 1953 kuolemaansa 1973 asti"

• Veriuhri jehovalle?
        Tyhjännauraja kirjoitti:

Mikä lestaa naurattaa? Vai iskikö taas homofobia nähdessäsi sanan elin? Palko saattaa joskus ilmiintyä hallitsemattomana hihityksenä.

Wiki:
        " Vuoden 2012 lopussa elinkautisvankeja oli 200, joista kymmenen oli naisia. Keskimääräinen rangaistuksen pituus oli 17 vuotta. Elinkautistuomiota saattaa joutua istumaan kuolemaan asti: tällainen oli muun muassa Väinö Kilpiäinen, joka istui vuodesta 1953 kuolemaansa 1973 asti"

Ai niin, sinähän olitkin jehis. Siis mikä jehistä naurattaa?

• jyri kirjoitti:

"Esim. jos joku murhasi orjansa niin se oli henki hengestä,"

Vain jos orja kuoli kahden päivän sisällä, jos kitui 3 päivää ennen kuolemaansa pääsi omistaja pälkähästä. Pahoinpitelystä ei saanut mitään rangaistusta.

• ootte te venkoja
        Tyhjännauraja kirjoitti:

Wiki:

Mikäs homofobiassa on vikana?
        Ihan terve ominaisuus.
        Vai onko tämä fobia taaskin erilainen kuin kaikki muut fobiat?
        Kaikki muut normaaliudethan eivät voi olla haukkumasanoina mutta homous on!
        Buahhah. Hahhaaa.

• joo-0
        jyri kirjoitti:

"Esim. jos joku murhasi orjansa niin se oli henki hengestä, eikä mitään nykyevokkimoraalia pantu lieventämään tapahtumntutta näennäisesti humanitäärisitä syistä."

Paitsi jos orja kuoli vasta muutaman päivän päästä pahoinpitelystä.

• jyri kirjoitti:

Jeesus Siirakin kirja suosittelee laittamaan kahleisiin niskoittelevan orjan.

Siinäpä jyrriläistä mallia 2000-l. palkkatyöhön Suomessa!

• tieteenharrastaja
        ootte te venkoja kirjoitti:

Mikäs homofobiassa on vikana?
        Ihan terve ominaisuus.
        Vai onko tämä fobia taaskin erilainen kuin kaikki muut fobiat?
        Kaikki muut normaaliudethan eivät voi olla haukkumasanoina mutta homous on!
        Buahhah. Hahhaaa.

Jos fobia tarkoittaa asian välttämistä, ei siinä olekaaan vikaa

Kuten monet muutkin fobiat, tämäkin kääntyy helposti ihmisten vihaamiseksi. Se siinä silloin on vikana.

• Lyyris Lyllerö

Kuten sanottua aiemmin, olen molempien tieteiden kandidaatti ja raamatunselitysopin dosentti.

• jyri

moni uskovainen on myös Kandidaatti sillai dynyä rinnan alla-tyylillä

• 78tyu6rews

Jos tuo on totta Lyllerö olet tuhlannut paljon aikaa turhaan...

• Lyyris Lyllerö

Päinvastoin 78tyu6rews, nythän hallitsen molemmat tieteet sekä kummankin Raamatun testamenteista, vanhan ja uuden!

• 78tyu6rews

Hallitset siis molemmat kansantarut, et muuta. Sama kuin olisit opiskellut kalevalaa.

• Megalomaniaa?

Hallitset kyseiset tieteet? Kandina? Ihanko tosissasi olet.

Syksy Räsänen kirjoitti joskus blogissaan, että maisterivaiheessa opetellaan lukemaan tieteellistä tekstiä ja graduvaiheessa opetellaan jo tieteellisen kirjoittelun alkeita. Kas kummaa, kun hän ei kandia maininnut lainkaan?

Yritin etsiä aikaisemmista kommenteista, mitä ne molemmat tieteet olivat, mutta olet joko kirjoittanut niistä toisella nimimerkillä tai toisessa ketjussa. Vai tunnetko vain kaksi tiedettä?

• jyri

Luulenpa että vuorotyöt ovat evokkiluuserihoitsumoloccien ongelma.

Minä olen siinä onnellisessa asemassa että suurimman osan työsarkaani sain tehdä työtä milloin halusin eikä yrittäjänä tarvinnut tehdä tunneista tiliä.

Jos väsytti, niin otin nokoset vaikka keskellä päivää.

Ja hyvin suuren osan töistäni delegoin älykkäille työntekijöilleni bonusporkkanoiden kera.
      Ja nyt vielä eläkkeellä ollessannikin teetäs joskus tiettyjä urakoita vanhoilla duunareillani ja kuorin kermat päältä. Kiva saada vähän ilmaista hynää.

Ja kun hommat ovat näin lungit niin aivoille on jäänyt tilaa neroutua ja kun vielä perintötekijjätkin ovat monikansalliset niin eipä ole fennojen sisäsiittoisuustyhmentäjägeenitkään vaikuttamassa joten korkeahkolle äö:lle on olemassa hyvä selitys.

Ja kun otetaaan huuomioon vielä sekin että miten käytän aivojani niin älykkyyteni on tieteelliseti vahvistettavissa.
      Minä en nimittäin usko ufoihin, enkä hikitiseihin, enkä menninkäis-apinaihmisiin, enkä roska-Dna:han enkä siihen että sateenkaarihommissa olisi jotain luonnollista.

Vain tosi ääliö kolmivurotyöläishoitsu kykenee näkemään kahden uroksen aviolitton normaalina.

Itse asiassa varsin korkea älykkyyteni saikin minut päättelemään piispojemme käyttäytymisen, siis Raamatun vääntämisen nurinpäin ja homouden ylistämisen kaikesta sydämestään, johtuvan yksinkertaisesti siitä että Mäkinen ja riekkinen ja Vantaan srk:n pornomessuilijapappi ovatkin hallitusvallan salaisia agentteja, siis myyriä joiden on tarkoistuskin tuhota kirkko sisältäpäin tekemällä siitä ylen typerän laitoksen kaikkien tarkkailijoiden silmissä jotta valtiovalta saisi hyvän syyn lempata se irti valtiosta.

Veikkaan että sinä päivänä kun kirkko sitten on irti valtiosta niin Riekkinen ja Mäkinen palkitaa Elopin tavoin hyvillä valtion viroilla tms.

• Katsohan, olet piipahtanut paikalla, Jyri. Voisitko ystävällisesti vastata ylempänä esittämiini, aiemmin kertomaasi työuraasi liittyviin kysymyksiin, kiitos.

• multi myös

Hyvä Jyri! Taas oli aika kivasti keksitty vale. Multinikkimytomaanimme ei petä koskaan! sai taas naureskella...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe