Sattuisko joku tietämään viva viagmen kortista. Kun kortille lataa arvoa, mitä numeroa pitää raitiovaunussa tai muissa liikennevälineissä lipuautomaatissa painaa? Mistä vyöhykekartan löytää? Vai riittääkö kortin vilauttaminen?
Lissabonin julkinen liikenne
3
211
Vastaukset
- saudade de Lisboa
http://www.seeknewtravel.com/using-a-viva-viagem-card-to-see-lisbon/
Tuossa on paljon tietoa, jos englantia pystyt lukemaan.
Muistaakseni Lissabonissa ei paineltu mitään nappeja, vaan lippua vain vilautetaan lukijaan. Huomioithan, että yhdellä kortilla voi olla ladattuna vain yhdenlaista arvoa/aikaa. Mulla oli kerran 2 eri korttia, toisella arvoa ja toisella ennakkoon ostettu yhden päivän lippu. Näytin arvolippua koneelle, enkä huomannut, että päivälippu oli samassa nipussa. Heilautus koneelle aiheutti sen, että päivälipun aika lähti käyntiin, enkä huomannut ennen kuin seuraavana päivänä, kun yritin aloittaa lipun käyttöä. Eli päivälipun maksu meni hukkaan huolimattomuuteni takia. - saudade de Lisboa
http://www.carris.pt/en/fares/
Täällä bussifirman sivuilla kyllä kerrotaan, että pitää painaa nappia esim. 2, jos menee 2 vyöhykettä. Normi turistikohteet ovat 1 vyöhykkeen sisällä, siksi en muista noita nappeja. Muistan kyllä saaneeni sellaisen vyöhykekartan, olisko turisti-infosta tai sieltä, mistä ostin ekan kortin.- Viva via
Ihan superkiitokset. Linkit olivat hyvät. Nyt on hyvä huristella, ei ole sellainen olo että pummilla tässä painellaan. Tämän päivän sää kyllä houkutti pitkään kävelyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50635