50v iästä vai mistä kun nuorison käytös nyppii välillä?
Johtuuko
7
57
Vastaukset
- suuntaan jos toiseen
Itse olen huomannut iäkkäämpien käytöksen nyppivän. Luulisi että iän mukana tullut viisaus olisi tehnyt ihmisistä avarakatseisempia ja enemmän toiset huomioon ottavaia. Ja kattia kanssa, maailma tuntuu useammilla kutistuvan omiin pieniin ympyröihin, eikä niiden ulkopuolella oleva ole mitenkään hyväksyttävää.
Voin vain kuvitella miten nuorisoa nyppii.
Onneksi ympärilläni oevat nuoret eivät nypi minua. Iloisena katson heidän avointa suhtautumistaan uusiin asioihin. Yllättävän vastuullisia tyyppejä suurin osa..- skeptikkoakka
Komppaan sun ensimmäistä lausettasi ja sen jatkoa koskien vanhempaa väkeä...
Syynä mulla on se, että olen töissä pitopalvelussaja järjestämme isoja ja pienempiäkin, n. 50 hlön tilaisuuksia. Hurjinta katsottavaa seisovissa pöydissä on nimenomaan vanhempien, n. 60 ikäisten käytös, sillä he viis veisaavat hygieniasta ja käytöstavoista. Mulle kaikki heti ja nyt! tuntuu olevan mentaliteetti.
Kun seisovat pöydät on sijoitettu esim. U-muotoon, tuotteet identtiset molemmin puolin, jonotus pitäisi tapahtua toista jonoa vastaantullen, niin eikös ahneimmat tunge itsensä henkilökunnan (meidän alueelle sinne U:n sisään).
Ahneet nappaa ihan minkä vaan ottimen, jolla mahd. nopeasti sorkitaan kaikkia ruokia että saadaan oma lautanen täyteen. Kun viimeksi huomautimme että tillimaustettua kala alkaa maistua konjakkimaustetulta, joten ei saa käyttää samaa haarukkaa ottimena, mies vain vilkaisi äreästi ja heitti kalaisen haarukan lehtisalaatin päälle. Meille se taas aiheutti sen, että osa salaatinlehdistä piti heittää pois koska työmme on huomioida kaikkein herkimmätkin kala-allergikot emmekä voi ottaa riskiä, että haarukkaan jääneet pienet kalanpalat saattaisivat joutua allergikon suuhun salaatin mukana.
Nuo 70 ikäiset taitavat kotonaan syödä aina vain syvistä lautasista, sillä sellaisia he valitsevat jälkiruokapöydistä ja latovat niihin (!) kaikkea mahdollista; sujuvasti päällekkäin menee kala- ja liha-alkupalat, sitten vielä vähän lämmin ruokaakin. Olen nähnyt myös ankkaterriinin päälle pistettävän creme prülen.... No, silloin totesimme että ilmeisesti jälkiruokapöytää ei vain voi laittaa metriäkään liian lähelle alkupaloja tai he vain ottavat niitä samaan lautaseen! Ja huom! Kyseessä ei ollut näkövammaiset eläkeläiset vaan viriilit kerholaiset koostuen erään tunnetun työpaikan entisiä työntekijöitä.
Nuoret kysyvät herkimmin kun ovat epävarmoja jostain. Heidän ehkä suurin virheensä noin ravintolamaailmasta katsoen on cokiksen juonti ihan minkä ruuan kanssa vaan. Joillakin ote veitsiin ja haarukoihin on epävarmaa, siitä pitää varmaan syyttää pikaruokakulttuuria ja paperipussien kautta syömistä (hampparit) mutta kaiketi oppivat. Vanhat ei enää opi. .. - Alter ego
skeptikkoakka kirjoitti:
Komppaan sun ensimmäistä lausettasi ja sen jatkoa koskien vanhempaa väkeä...
Syynä mulla on se, että olen töissä pitopalvelussaja järjestämme isoja ja pienempiäkin, n. 50 hlön tilaisuuksia. Hurjinta katsottavaa seisovissa pöydissä on nimenomaan vanhempien, n. 60 ikäisten käytös, sillä he viis veisaavat hygieniasta ja käytöstavoista. Mulle kaikki heti ja nyt! tuntuu olevan mentaliteetti.
Kun seisovat pöydät on sijoitettu esim. U-muotoon, tuotteet identtiset molemmin puolin, jonotus pitäisi tapahtua toista jonoa vastaantullen, niin eikös ahneimmat tunge itsensä henkilökunnan (meidän alueelle sinne U:n sisään).
Ahneet nappaa ihan minkä vaan ottimen, jolla mahd. nopeasti sorkitaan kaikkia ruokia että saadaan oma lautanen täyteen. Kun viimeksi huomautimme että tillimaustettua kala alkaa maistua konjakkimaustetulta, joten ei saa käyttää samaa haarukkaa ottimena, mies vain vilkaisi äreästi ja heitti kalaisen haarukan lehtisalaatin päälle. Meille se taas aiheutti sen, että osa salaatinlehdistä piti heittää pois koska työmme on huomioida kaikkein herkimmätkin kala-allergikot emmekä voi ottaa riskiä, että haarukkaan jääneet pienet kalanpalat saattaisivat joutua allergikon suuhun salaatin mukana.
Nuo 70 ikäiset taitavat kotonaan syödä aina vain syvistä lautasista, sillä sellaisia he valitsevat jälkiruokapöydistä ja latovat niihin (!) kaikkea mahdollista; sujuvasti päällekkäin menee kala- ja liha-alkupalat, sitten vielä vähän lämmin ruokaakin. Olen nähnyt myös ankkaterriinin päälle pistettävän creme prülen.... No, silloin totesimme että ilmeisesti jälkiruokapöytää ei vain voi laittaa metriäkään liian lähelle alkupaloja tai he vain ottavat niitä samaan lautaseen! Ja huom! Kyseessä ei ollut näkövammaiset eläkeläiset vaan viriilit kerholaiset koostuen erään tunnetun työpaikan entisiä työntekijöitä.
Nuoret kysyvät herkimmin kun ovat epävarmoja jostain. Heidän ehkä suurin virheensä noin ravintolamaailmasta katsoen on cokiksen juonti ihan minkä ruuan kanssa vaan. Joillakin ote veitsiin ja haarukoihin on epävarmaa, siitä pitää varmaan syyttää pikaruokakulttuuria ja paperipussien kautta syömistä (hampparit) mutta kaiketi oppivat. Vanhat ei enää opi. ..Laivamatkoilla olen nähnyt vastaavaa. Kun risteilylle lähden, menen suosiolla a la carteen, siellä ruokia ei niin sorkita eikä kosketa niihin käsin. Näin tautisina aikoina on erittäin tärkeää muistaa hygienia.
Kerran näin aivastamisen kahvilassa, pärskeet suoraan texas- ja dallaspulliin. Kun aivastaja oli vieläpä entisestä neukkumaasta, jäi ostamatta - heillä kun on paljon tuberkuloosia. Lähdin ulos kuppilasta hengitystäni pidätellen....
- evelyn mortimer
En ois minäkään niihin pulliin enää koskenut!
Avoimet vitriinit ovat kyllä aika epähygienisiä...........tai siis ei vitriinit kun ihmiset niiden äärellä :)
Minä kanssa olen huomannut että yleensä nuoret ovat kohteliaampia ja omaavat enemmän sielun sivistystä. En juuri asioi ravintoloissa tai kahviloissa mutta kaupoissa näkee tosi kiukkuisia ja huonokäytöksisiä senioreja. Kaikilla, varsinkaan miehillä ei ole henkilökohtainen hygieniakaan aina hallussa ja siksi paria metriä lähemmäs joutuminen voi olla mieleenpainuva kokemus.
Nyt kun itsekin olen jo kähellä kuudenkympin paalua niin olen tullut siihen päätelmään että ikä ei tuo viisautta. Jos ei ole älliä päässä niin sitä ei automaattisesti sinne tule myöhemminkään.- .-.-.-.-.-.-.
Ikä vähentää monilla ymmärrystä.
Muistisairauksien ensioireita ovat käytösmuutokset.
Höh,minäkin kallistun enempi sille kantille et ei nuoriso nypi. Ovat useimmiten fiksumpia kuin oma ikäiseni. Ja parhaimmat naurut olen useinkin saanut heidän kanssaan. Ihan hyvässä hengessä vielä.
- Kiitos heille
Justiisa luin iltiksestä että lukiolaiset pelastivat musitisairaan vanhuksen. Fiksua väkeä ne nuoret.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567217Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243391Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1501665Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2911583- 841365
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911250
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2401184- 811134