Pattitilanteessa

Iris

Monen vuoden suhteen jälkeen olen aloittamassa uutta omaa elämää, mutta nyt olen joutunut hankalaan välikäteen, osin omasta syystä. Suhteen alussa olin aluksi todella rakastunut, rakensin kotia, suunnittelin ja rakensin pilivilinnoja. Yhteenmuuton jälkeen suhteeseen tuli mukaan kuitenkin henkinen ja lievä fyysinenkin väkivalta. Mies oli ajoittain kylmä, omaa etua ajatteleva ja itsekeskeinen ja suhde oli pelkkää kulissia. Esitin onnellista ja rakastavaa, vaikka toinen oli saattanut juuri ilmoittaa ettei välitä, rakasta tai halua olla kanssani missään tekemisissä, ei rakasta ja tahtoo kulkea vapaasti. Seksi kelpasi kyllä, mutta siihen ei tunteita tarvittu. Muiden seurustelevien joukossa oli kuitenkin helppo olla kumppanin kanssa, eläminen ja asuminen helppoa kun kaiken saattoi jakaa toisen kanssa, tämä oli varmasti lopussa yhdessäolon syy molemmilla.

Kyllästyin täysin suhteeseemme ja ja siihen kuinka välillä kelpasin miehelle, välillä ei "rakastanut riittävästi". Ostin oman asunnon ja tapasin kivan miehen, jonka kanssa aloimme tapailemaan. Muutto vanhasta ja ero oli kuitenkin vielä kova paikka ja sovimme että katsoisimme vielä suhteen tulevaisuutta. Muutin omaan asuntooni ja mies ystävälleen samaan kaupunkiin. Suhde toisen miehen kanssa syveni vähitellen, ei seurusteluksi, mutta soittelimme päivittäin ja tapailimme useamman kerran viikossa. Vanha kumppani otti aluksi etäisyyttä, mutta loppujen lopuksi joutui tilanteen eteen, jossa asunto lähti alta. Olin luvannut auttaa, jos ongelmia tulisi ja nyt vanha kumppanini tahtoi muuttaa hetkeksi luokseni, samaan aikaan etsien omaa asuntoa. Lupasin loppujen lopuksi ja vanha kumppani muutti siis luokseni pieneen asuntooni.

Ongelmaksi on noussut se, ettei mies ole tehnyt elettäkään etsiäkseen omaa asuntoa, tahtoo aloittaa suhteen alusta uudestaan kanssani, kertoo ymmärtäneensä että rakastaa todella ja on valmis sitoutumaan loppuelämäksi. Olen kuitenkin edelleen tapaillut toista miestä jonka tapasin vanhan suhteen päättymisen aikana. Suhde alkoi kaveruudella, kävimme yhdessä urheilemassa, syömässä, lenkillä eikä tarkoituksena ollut mitään vakavaa. Mies ei halunnut kuulla mitään vanhoista suhteista, ei elämäntilanteesta, vain kevyttä yhdessäoloa. Vähitellen ihastuimme, nyt suhde on syventynyt tapailuksi, yhteisen ajanvietoksi ja seurustelun aluksi. Ongelmana on nyt vain se, etten ole pystynyt kertomaan todellista tilannettani tälle toiselle miehelle ja enkä pysty käyttäytymään normaalin seurustelusuhteen tavoin. Lisäksi en voi kutsua häntä omaan kotiini, ja vierailut peruuntuvat aina jollain tekosyyllä. Lisäksi en ole kertonut vanhalle kumppanilleni uudesta suhteesta, koska ajattelin suhteemme olevan ohi, enkä halunnut loukata. Nyt siis olen todella pattitilanteessa, enkä haluaisi loukata ketään, mutta toisaalta en osaa tehdä valintoja suuntaan tai toiseen.

2

860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla

idiootti

• Hei Iris,
      kaipasit saada kuulla muiden ajatuksia tilanteestasi, tarjoilen tässä omiani:

Mitä jos ryhtyisit rehelliseksi sekä itseäsi että miehiäsi kohtaan!

Selvitä ensin itsellesi, mitä oikeastaan haluat.

Ota itseäsi niskasta kiinni ja kerro tilanteestasi rehellisesti kaikille osapuolille. Ota riski, että voit menettää molemmat.
      Opit ainakin elämään itsesi kanssa ja voit sitten aikanaan aloittaa uuden suhteen rehelliseltä pohjalta ilman salailua.

Jos hyvin käy toivomasi kumppanisi arvostaa sinua ja rehellisyyttäsi entistä enemmän.

Onnea hankkeellesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6475
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      656
      2757
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1185
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      91
      1174
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      275
      1088
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      71
      985
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      229