Kuka muistaa/tietää, missä oli miestenpukuja valmistava tehdas Suonenjoella aikoinaan? Vai valmistiko pukuja tai jotain muuta? Millä aikavälillä tämä tapahtui? Osoite? Onko rakennus purettu ja paikalla jotain muuta? Muistoja ko. paikasta ja Turosta?
Turo Suonenjoella?
20
2210
Vastaukset
- eki49
Pikkupojat polttivat sen rakennuksen poikkeen joskus 80 luvulla..
- Muistelisin?
Entinen Eskelisen kauppa, Savonkadun ja Kirkkotien risteyksessä?
- vaatturi
Mitä tuotetta silloin tekivät? Telttoja,pukuja vai mitä oli tuotannossa? Paljonko oli henkilökuntaa aikoinaan? Loppuko tuotanto sitten palon jälkeen?
- Muistelisin?
Tuljpalon jäläkeen kulettivat Savon Matkan bussilla töissä Kuopijossa. Vaatteita kai tekivät, tulj just mieleen, että kysäsenpä yheltä henkilöltä joka olj töissä siellä.
- suonenjoki kuopioon
Turon tontti edelleen tyhjillään. Perustukset aidattuja,sijainti kirkon vieressä Turon vieressä oli Makkosen paperikauppa ja oli ihme ettei se palanut. Nykyisin Makkosen talossa toimii Virpin helmi perhekahvila/ lasten kirppis.
- Kuskivaan
Oli kuljetus Rautalammin auton bussit ei Savon Matka
- Anonyymi
Kuskivaan kirjoitti:
Oli kuljetus Rautalammin auton bussit ei Savon Matka
Savonmatkalla oli rahtivehketäkin ja kalusto oli vanhaa oli hyviä mukavia kuskeja mm matti korpitassi Matin kanssa ei tullut suru puseroon
- turotar
Olin siellä töissä melekein 10 vuotta,ennenku se poltettiin ja sen jälkeen muutamia kulki täältä käsin Kuopiossa Piretalla,kuten minäkin.Paloi muuten 70-loppupuolella.Teimme miesten housuja,puvun takkeja,miesten liivejä.Englantiin Loden takkeja,en edes muista kaikkee ja Venäjälle meni paljon.Palon jälkeen muuten oltiin muutama vuosi ennen Pirettaa Iiisveden tien varres jossain sijaitsi tehdas ja sit meni konkkaan koko firma.
- Muistuu
Huonoa onnea noilla Eskelisen kaupoilla, niitä tulipaloja oli siinä Eskelisen talossa kaksi. Ensimmäinen, jossa paloi se hirsirakenteinen kaksikerroksinen 40-50-luvulla tehty rakennus oli kevättalvella 1966. Tämä nyt ei liittynyt oikeastaan tuohon Turon historiaan, mutta muistuipahan...
- missähä
Missäs päin oli janstorp.
- muistelisin
missähä kirjoitti:
Missäs päin oli janstorp.
Eikös se ollut Vanhallamäellä?
- Anonyymi
Paloi muistaakseni -85. Olen syntynyt -76 ja kun vahinko tapahtui, olin ala-asteella.
- Muistan paremmin
Kyllä se oli -80 lukua kun turo paloi. Olisiko ollut vuosi -84 tai -85.
- Looginen päätelmä
Tontilla ollut rakennus on palanut kaksi kertaa. Ensin silloin kun siinä oli Eskelisen kauppa. Rakensivat uuden kaupan, joka palveli myöhemmin myös Turon tehtaana, kunnes sekin paloi.
Jos se tontti on vaikka kirottu, eikä siihen kukaan uskallakaan enää rakentaa, kun kumminkin jossain vaiheessa savuaa.- Mansikka2016
Tontilla on sen vanhan tehtaan perustukset ja kellari joiden purkaminen olis varmaan sen verran kallista että Suonenjoen metropolissa ei kannata moiseen alkaa kun tilaa riittää muutenkin.
- turo5811
Nelos hallilla oli jonkin aikaa
- nailonpaita
Missä neloshalli en ole moisesta kuullut.
- Hissanmaekka
Olin kahtomassa siinä kirkon puolella, kun se vanha Eskelisen puutalo palo. Eskelisen vanha rouva asu vielä sillo siinä yläkerrassa. Onneks ei loukkaantunna. Olj siinä vanahalle rouvalle kestämistä. Nythä siitä on jo viiskymmentä vuotta. Se tuljpalo olj senverra raju, että siihen kyllä herättii, asunj sillo siinä Savolaes-Eevan talon yläkerrassa.
Asia vähä lipsuu aeheesta, mutta muistaako kukkaa, kun Raatalammilla palo , muistaaksen Laeneen kaappa? Mikä olj vuosj ja mikä vue'aeka? Se olj viiskytluvulloppua.- Anonyymi
Älä viitsi pelleillä.
- Anonyymi
Soitin Akille mutta ei tienyt Turon kohtalosta mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52637
- 50635