Joulutervehdys

Joulun tarkoitus

Toivotan kaikille Siunattua Jeesuksen syntymäjuhlaa!

11

81

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joolu

Oikeesti Jeesus ei syntynyt edes Joulukuussa!
      Joku lähde epäilee että olisi ollut syys,-lokakuu.

Joku lähde kertoo että se syntymäpäivä on voinut olla kesällä.

• henrjii

Vappuna ainakin on nimipäivä luulisin.

• joolu
        henrjii kirjoitti:

Vappuna ainakin on nimipäivä luulisin.

Kun Jeesuksen syntymästä oli kulunut kahdeksan päivää, hän sai nimensä. Enkeli oli ilmoittanut nimen Jeesus jo silloin, kun hän oli äitinsä kohdussa.

Luuk. 2:21, selkomukautus

• talvipäivän seisaus

Voi jeesus teirän kanssa! Ketä kiinnostaa??

• No minähän nappaan kopin sun helssauksestas, en tierä joulun syvintä olemusta ja
      Ihmettelen sitäkin et miks vaan jouluna on mieli hyvä lämmin hellä.
      Tulin just yksinäisest joulusaunast ,vaimo huonovointinen ,eikä oo alkoholil osuutta asiaan.
      Kattelin sitä tyhjää paikkaa vierelläni ja ajattelin et lähtö tulis näist nurkist jos yksinään jäisin.
      Luultavasti flunssa pahimpaan mahrolliseen aikaan,kinkkukin paistamatta ja suklaat syömättä.

• Iltaa K/K@

Joulusaunasta itsekin juuri tulin. On näet tiistai ja kimppasaunavuoro ; ) Ajoitin saunomisen siten, että sain olla yksin. Olen touhuillut koko päivän ja nyt kohta valmis nukkumaan. Jo heti aamusta lähdin lietsoon kuvittelin saavani yksin ostoksia tehdä, mutta juuri tänä aamuna kaikki muutkin kuvittelivat samaa.
        .
        Kävin tervehtimässä x-anoppia hoitokodissa. Ei hän oikein mistään mitään ymmärtänyt, mutta päätin yrittää ja aloin kertomaan joulunvietoista anoppilassa kun lapset olivat pieniä. Silloin tällöin näin hänen silmistään iloisen pilkkeen kun hän yritti muistaa. Hyvä mieli minulle jäi tällä kertaa.

Iltapäivällä pesin omat ja kuopuksen pyykin, suunnittelin ja tein kuopuksen joululahjan ja paketoinut muutaman paketin.

Niin, siis eilen illalla soin nautinnollisesti yrttikermassa haudutettua kuhaa. Ihanan makuista. En kerennyt kauaa siinä ruokaa sulatella kun sapen timantti alkoi ärhentelemään. Eikä ollut alkoholilla asiaa tähänkään kohtaukseen.

Toivottavasti osaat laittaa sen kinkun uuniin, suklaat voitte syödä myöhemmin.

Minähän kirjoitin sinulle jo aijemmin jotta ei kannata jättää viimetinkaan kinkunpaistoa. Kirkossa istuimme sunnuntaina ja minä lauloin niin maan perusteellisen lujaa kiitosta Luojalle.

Joulurauhaa!

Mandi

• korpikirjailija kirjoitti:

Iltaa K/K@

Joulusaunasta itsekin juuri tulin. On näet tiistai ja kimppasaunavuoro ; ) Ajoitin saunomisen siten, että sain olla yksin. Olen touhuillut koko päivän ja nyt kohta valmis nukkumaan. Jo heti aamusta lähdin lietsoon kuvittelin saavani yksin ostoksia tehdä, mutta juuri tänä aamuna kaikki muutkin kuvittelivat samaa.
        .
        Kävin tervehtimässä x-anoppia hoitokodissa. Ei hän oikein mistään mitään ymmärtänyt, mutta päätin yrittää ja aloin kertomaan joulunvietoista anoppilassa kun lapset olivat pieniä. Silloin tällöin näin hänen silmistään iloisen pilkkeen kun hän yritti muistaa. Hyvä mieli minulle jäi tällä kertaa.

Iltapäivällä pesin omat ja kuopuksen pyykin, suunnittelin ja tein kuopuksen joululahjan ja paketoinut muutaman paketin.

Niin, siis eilen illalla soin nautinnollisesti yrttikermassa haudutettua kuhaa. Ihanan makuista. En kerennyt kauaa siinä ruokaa sulatella kun sapen timantti alkoi ärhentelemään. Eikä ollut alkoholilla asiaa tähänkään kohtaukseen.

Toivottavasti osaat laittaa sen kinkun uuniin, suklaat voitte syödä myöhemmin.

Minähän kirjoitin sinulle jo aijemmin jotta ei kannata jättää viimetinkaan kinkunpaistoa. Kirkossa istuimme sunnuntaina ja minä lauloin niin maan perusteellisen lujaa kiitosta Luojalle.

Joulurauhaa!

Mandi

Ei se vaimon rommaus ollu ku savulohen pala jota liikaa ahmi,sehän on ku kiskottu orava ,tiukassa kunnossa.
        Nyt ku ilmaseks sai niin mun opetusten mukaan söi ilman nohittamatta.
        Just äsken huuteli et joko on möykky lämpeemäs, ihan pikkunen 2,5kg sillä mennään
        Tänään onkin ollut rauhallinen palsta,ei kukaan oo kerenny sinuakaan haukkumaan?

• koti-kiusattu kirjoitti:

Ei se vaimon rommaus ollu ku savulohen pala jota liikaa ahmi,sehän on ku kiskottu orava ,tiukassa kunnossa.
        Nyt ku ilmaseks sai niin mun opetusten mukaan söi ilman nohittamatta.
        Just äsken huuteli et joko on möykky lämpeemäs, ihan pikkunen 2,5kg sillä mennään
        Tänään onkin ollut rauhallinen palsta,ei kukaan oo kerenny sinuakaan haukkumaan?

Viimeinen lauseesi on palstan parasta antia ; ))) jatkan hieman kun niin hauskasti kommentoit, että on se niin väärin. Olisi tänne yksi "Eräs Olmi on sivistymätön" aloitus mahtunut olisi tullut pikkasen liikettä palstalle.

Pitäköön hohtimensa.

• Talvipäivä liikahti

Joulua on aina vietetty sen kunniaksi ettei maailma lopullisesti pimenekään vaan että päivä alkaa taas pidentyä.

Täällä on kurjaa joulunviettoa avauksista päätellen. Nauttikaa nyt edes jostakin.

• reppuriika

Saamaa haluan toivottaa aloittajalle. Saamme olla kiitollisia Vapahtajastamme. Kaikki eivät ole ainakaan vielä tätä todellista joulun sankaria päässeet tuntemaan. Sitä toivoisin sydämestäni kaikille.

• Samoin sinulle kaikkea hyvää.

Siunausta tämä maa ja maailma tarvitsee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe