Yksipuolinen kuva Jumalasta
Jokainen ihminen, uskomatonkin, tietää, että kristinuskon Jumala on rakkaus, koska sitä totuutta ei voi välttyä kuulemasta.
Ja onhan se totta: Jumala rakastaa luomiaan ihmisiä.
Kyseessä on kuitenkin osatotuus, mikä on johtanut hyvin vinoutuneeseen Jumala-kuvaan. Monet ihmiset käsittävätkin Jumalan rakkauden väärin ajatellen Jumalan olevan hyväntahtoinen taivaan Isukki, joka kyllä ymmärtää heikkoja ihmisiä ja hyväksyy heidän kaikki tekonsa eikä missään nimessä rankaise ihmisiä mistään.
Mikään ei voisi olla kauempana totuudesta. Jumala on rakkaus, mutta Jumala ei ole vain rakkaus. Jumala on myös oikeutta ja totuutta vaativa sydänten tutkija ja tuomari, jolle kaikkien ihmisten on tehtävä tili elämästään.
Jotkut ihmiset jopa kerskailevat tyyliin, että ei Jumala pysty minua rankaisemaan. Voi kuinka naurettavan typerää! Jumala pystyy ja tulee rankaisemaan kaikkea pahuutta maan päällä. Aina ei tuomio tule heti ja siitä syntiset saavat lisää rohkeutta synnin harjoittamiseen, mutta jossain vaiheessa Jumalan vanhurskas tuomio tulee, viimeistään kuoleman jälkeen.
Rakkautta lähellä on käsite armo. Jumala on armahtavainen, mutta ei katumattomia ja tahallisia synninharjoittajia kohtaan, vaan ainoastaan katuvia ja synnin suosimisen lopettavia parannuksentekijöitä kohtaan.
Suomen luterilainen kirkko ja sen papit ovat jo vuosia puhuneet yksipuolisesti Jumalan rakkaudesta niin, että monilta suomalaisilta on Jumalan pyhä vanhurskaus hämärtynyt kokonaan. Heidän Jumalansa on kuin imelä ja korea täytekakku tai lällyjä lepertelevä joulupukki, jolta toivotaan kaikkea hyvää tai kuin apteekin hylly, josta saadaan kipuun tarvittavaa lääkettä. Mutta muutoin Jumala unohdetaan kokonaan ja varsinkin se sivuutetaan täysin, että Jumala vaatii oikeutta ja hänen tahtonsa noudattamista. Epäuskoiset Jumalan uhmaajat ja Saatanan seuraajat saavat kuitenkin palkkansa väärästä valinnastaan. Palkka on kuolema, ero Jumalasta ja rangaistustuomio helvettiin.
Sitä saa mitä tilaa. Jos ihminen haluaa elää elämänsä ilman Jumalaa, hän joutuu elämään ilman Jumalaa myös kuolemansa jälkeen.
Jumalan armoa ja rakkautta ei tule käyttää väärin. Armo ei ole lupalappu syntiin. Armo kuuluu vain syntinsä hylänneelle ihmiselle.
Yksipuolinen kuva Jumalasta
17
116
Vastaukset
- liberaali laupias
Alku oli ihan hyvää tekstiä mutta vain tähän saakka, sitten alkoi tuomitseminen:
"Suomen luterilainen kirkko ja sen papit ovat jo vuosia puhuneet yksipuolisesti Jumalan rakkaudesta niin, että monilta suomalaisilta on Jumalan pyhä vanhurskaus hämärtynyt kokonaan. Heidän Jumalansa on kuin imelä ja korea täytekakku tai lällyjä lepertelevä joulupukki, jolta toivotaan kaikkea hyvää tai kuin apteekin hylly, josta saadaan kipuun tarvittavaa lääkettä. Mutta muutoin Jumala unohdetaan kokonaan ja varsinkin se sivuutetaan täysin, että Jumala vaatii oikeutta ja hänen tahtonsa noudattamista. Epäuskoiset Jumalan uhmaajat ja Saatanan seuraajat saavat kuitenkin palkkansa väärästä valinnastaan. Palkka on kuolema, ero Jumalasta ja rangaistustuomio helvettiin."
Aivan samaa pitää sanoa nykytuomareista, nykyfarisealaisista ja ylipapeista, jotka ovat nykypäivänäkin edelleen Jeesuksen pahimmat viholliset, ne, jotka eivät siedä mitään uudistuksia vaan pysyvät vanhenneissa, hapanneissa farisealaisissa käskyissä kiinni, ja näihin kuuluvat juuri homoille Suomessakin nyt hyväksytyt ihmisoikeudet, koska homojen asiassa on juuri kyse ihmisoikeuksista.
Eli - sinun sanasi kääntyvät sinua itseäsi vastaan:
"Sitä saa mitä tilaa. Jos ihminen haluaa elää elämänsä ilman Jumalaa, hän joutuu elämään ilman Jumalaa myös kuolemansa jälkeen."
"Jumalan armoa ja rakkautta ei tule käyttää väärin."
Se on juuri näin, kuten ylempänä kirjoitat, olet vailla Jumalan rakkautta ja armoa, ja käytät oikeaa Jumalaa väärin.
"Armo ei ole lupalappu syntiin. Armo kuuluu vain syntinsä hylänneelle ihmiselle."
Hylkää siis syntisi, äläkä enää tuomitse ihmisiä.- George L
Tuomitsiko hän ihmisiä? - Ei. Tuo tuomitsemis-kortti on jo aikansa elänyt, kadotustuomion lausuminen ei kuulu ihmiselle, mutta se että varoittaa syntisestä elämästä ja kertoo mikä on Jumalan tahdon vastaista; - EI ole tuomitsemista. Aloittaja varoitti hyvin asiallisesti yksipuolisesta Jumala-kuvasta.
"Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut. Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
[Hes. 3:18-21]
Kumpaa tulee totella Jumalaa vai ihmisiä? Jumalan rakkaus ja armo eivät todellakaan oikeuta toimimaan Jumalan tahdon vastaisesti; eikä hylkäämään Raamatun Sanaa ja oikeuttamaan syntistä elämää.
Usko on luottamista ja tottelemista Jumalalle ja Hänen tahdolleen. Usko ja uskollisuus ovat sekä heprean että kreikan kielessä sama sana.
Jumalan rakastaminen on sitä että pidämme Hänen käskynsä. Rakastatko Jumalaa?
- Skitsofreninen Jumala
Minä olen Jumala! Minä olen koira! Minä olen äpärä!
- vanha ja vakaa
Karman laki ei anna armoa. Mitä kylvät sitä niität. Uskovaisten jumala pitää saattaa Haagin kansainväliseen tuomioistuimeen vastaamaan rikoksista ihmiskuntaa vastaan.
Tämä massamurhaaja tapatti viisi miljoonaa juutalaista, omaa kansaansa, natsien tuhoamisleirillä ja tuhosi ihmiskunnan tulvalla. Puhumattakaan Sodoman ja Komorran hävittämisestä. Lisäksi tämä ns. jumala aikoo heittää helvettiin kunniallisa ihmisiä jotka eivät usko häneen tai johonkin jeesukseen.
Ja tämäkö on armoa ja rakkautta saarnamiehen mielestä?- George L
"Karman laki ei anna armoa. Mitä kylvät sitä niität. "
Karman laki on hölyn pölyä, mutta todellakin ihminen niittää sitä mitä kylvää.
______
Jumala ei ole tehnyt mitään rikoksia ihmisiä vastaan. Jumalalla on oikeus tuomita syntisiä ihmisiä. Kaikki ihmiset tulevat kyllä Jumalan eteen tuomittavaksi. Eikä Jumala tappanut omaa kansaansa vaan natsit.
"Puhumattakaan Sodoman ja Komorran hävittämisestä."
Nämä ja muut samalla tuhotut kaupungit kohtasivat Jumalan vanhurskaan tuomion. Näiden ihmisten synnit olivat todella törkeitä eikä parannuksen tekoa tapahtunut. Et todellakaan taida tietää miten näissä kaupungeissa tehtiin ja kuinka niissä elettiin?
Tässä noiden hävityskäskyjen käsittelyä:
https://www.youtube.com/watch?v=tEqNC-zNCZo
"Lisäksi tämä ns. jumala aikoo heittää helvettiin kunniallisa ihmisiä jotka eivät usko häneen tai johonkin jeesukseen."
Eivät ihmiset ensisijassa joudu helvet'tiin sen takia, että eivät usko Jeesukseen, vaan sen takia, kun ovat tehneet syntiä; rikkoneet Jumalaa vastaa, toisia ihmisiä vastaan ja luomakuntaa vastaan. Ihmiset kunniallisia? Ehkä vain ihmisiä korottavan humanistisen ajattelun mukaan. - vanha ja vakaa
George L kirjoitti:
"Karman laki ei anna armoa. Mitä kylvät sitä niität. "
Karman laki on hölyn pölyä, mutta todellakin ihminen niittää sitä mitä kylvää.
______
Jumala ei ole tehnyt mitään rikoksia ihmisiä vastaan. Jumalalla on oikeus tuomita syntisiä ihmisiä. Kaikki ihmiset tulevat kyllä Jumalan eteen tuomittavaksi. Eikä Jumala tappanut omaa kansaansa vaan natsit.
"Puhumattakaan Sodoman ja Komorran hävittämisestä."
Nämä ja muut samalla tuhotut kaupungit kohtasivat Jumalan vanhurskaan tuomion. Näiden ihmisten synnit olivat todella törkeitä eikä parannuksen tekoa tapahtunut. Et todellakaan taida tietää miten näissä kaupungeissa tehtiin ja kuinka niissä elettiin?
Tässä noiden hävityskäskyjen käsittelyä:
https://www.youtube.com/watch?v=tEqNC-zNCZo
"Lisäksi tämä ns. jumala aikoo heittää helvettiin kunniallisa ihmisiä jotka eivät usko häneen tai johonkin jeesukseen."
Eivät ihmiset ensisijassa joudu helvet'tiin sen takia, että eivät usko Jeesukseen, vaan sen takia, kun ovat tehneet syntiä; rikkoneet Jumalaa vastaa, toisia ihmisiä vastaan ja luomakuntaa vastaan. Ihmiset kunniallisia? Ehkä vain ihmisiä korottavan humanistisen ajattelun mukaan.entä jos ei ole rikkonut ketään vastaan mutta ei usko jeesukseen ja jumalaan , niin paiskaako jumala sellaisetkin helvettiin. Sellaisiakin ihmisiä on.
Lue poika tarkkaan tekstini, kirjoitan että jumala tapatti natseilla juutalaiset. Hän olisi voinut estää mutta seurasi vain sivusta.
Aikka raukkamaista jumalalta tuhota koko kaupunki jossa oli paljon viattomia ihmisiä myös, naisia ja lapsia. Vähän niin kuin jenkkien terroristijahti pommitukset.
Ja karman laki on luonnonlaki. - George L
vanha ja vakaa kirjoitti:
entä jos ei ole rikkonut ketään vastaan mutta ei usko jeesukseen ja jumalaan , niin paiskaako jumala sellaisetkin helvettiin. Sellaisiakin ihmisiä on.
Lue poika tarkkaan tekstini, kirjoitan että jumala tapatti natseilla juutalaiset. Hän olisi voinut estää mutta seurasi vain sivusta.
Aikka raukkamaista jumalalta tuhota koko kaupunki jossa oli paljon viattomia ihmisiä myös, naisia ja lapsia. Vähän niin kuin jenkkien terroristijahti pommitukset.
Ja karman laki on luonnonlaki."entä jos ei ole rikkonut ketään vastaan mutta ei usko jeesukseen ja jumalaan , "
Jokainen ihminen on tehnyt syntiä, ja rikkonut muita vastaan, synnitöntä ihmistä ei ole.
"- - Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla - -" Hylkäämällä Jeesuksen hylkäät Jumalan armon; pelastustarjouksen synneistä ja sinut tuomitaan oikeudenmukaisesti rikkomuksistasi.
"Lue poika tarkkaan tekstini,"
Älä sinä pojittele.
"kirjoitan että jumala tapatti natseilla juutalaiset. Hän olisi voinut estää mutta seurasi vain sivusta."
Vaatisi pidempää selvitystä miksi Jumala sallii pahojen asioiden tapahtua. Raamatussa taitaa myös olla profetia holokaustista. Mutta jokaisella ihmisellä on vapaa tahto, ja sen perusteella ihminen saa valita tekeekö oikein vai väärin. Jos Jumala käsittelisi kaiken pahuuden kerralla, kuka lopulta jäisi jäljelle? - Ei kukaan! (kaikki joutuisivat helvett'iin) - Tuossa on aina tuo oletus takana, että itse on hyvä, "mutta Jumala mikset poista noita (muita) pahuuden tekijöitä?" Jumala on armossaan antanut meille jokaiselle aikaa kääntyä Hänen puoleensa ja saada rikki mennyt suhde kuntoon.
________
"Aikka raukkamaista jumalalta tuhota koko kaupunki jossa oli paljon viattomia ihmisiä myös, naisia ja lapsia."
Viattomia? Ei muuten ollut. Jumalan enkelit tutkivat ja etsivät kaupungeista vanhurskaita ihmisiä.
"Sitten miehet nousivat ja lähtivät Sodomaan päin, ja Abraham saattoi heitä kappaleen matkaa. Herra ajatteli: "Miksi salaisin Abrahamilta, mitä aion tehdä. Onhan Abrahamista polveutuva suuri ja mahtava kansa, ja hänen saamansa siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille. Minähän olen valinnut hänet, että hän käskisi poikiaan ja jälkeen tulevaa sukuaan pysymään Herran tiellä ja noudattamaan oikeutta ja vanhurskautta, jotta minä voisin täyttää sen lupauksen, jonka olen Abrahamille antanut." Ja Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran asukkaiden takia on suuri ja heidän syntinsä on hyvin raskas. Siksi minä aion mennä sinne katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen pahan, mistä valitetaan. Minä haluan saada siitä selvän."
Miehet lähtivät kulkemaan Sodomaan päin, mutta Herra jäi vielä puhumaan Abrahamin kanssa. Abraham astui lähemmäksi ja kysyi: "Aiotko sinä tuhota vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa? Ehkä kaupungissa on viisikymmentä hurskasta. Tuhoaisitko sen silloinkin? Etkö armahtaisi tuota paikkaa niiden viidenkymmenen oikeamielisen vuoksi, jotka siellä asuvat? On mahdotonta, että surmaisit syyttömät yhdessä syyllisten kanssa ja että syyttömien kävisi samoin kuin syyllisten. Ethän voi tehdä niin! Eikö koko maailman tuomari tuomitsisi oikein?" Herra sanoi: "Jos löydän Sodomasta viisikymmentä hurskasta, niin heidän tähtensä minä säästän koko kaupungin."
Abraham vastasi: "Minä olen rohjennut puhua sinulle, Herra, vaikka olenkin vain tomua ja tuhkaa. Entä jos niistä viidestäkymmenestä puuttuu viisi? Hävittäisitkö viiden vuoksi koko kaupungin?" Herra vastasi: "En hävitä, jos löydän sieltä neljäkymmentäviisi." Abraham kysyi vielä: "Entä jos siellä on neljäkymmentä?" Herra sanoi: "Niiden neljänkymmenen takia minä säästän sen." Abraham sanoi: "Älä suutu, Herra, vaikka puhunkin vielä. Entä jos siellä on kolmekymmentä?" Herra vastasi: "En hävitä sitä, jos löydän sieltä kolmekymmentä." Mutta Abraham sanoi: "Saanko vielä puhua sinulle, Herra? Entä jos sieltä löytyy vain kaksikymmentä?" Herra sanoi: "Niiden kahdenkymmenen takia jätän sen hävittämättä." Mutta Abraham sanoi: "Älä suutu, Herra, vaikka puhun vielä tämän kerran. Entä jos sieltä löytyy kymmenen?" Herra sanoi: "Niiden kymmenen takia jätän sen hävittämättä."
Tämän sanottuaan Herra lähti pois, ja Abraham palasi kotiinsa." - vanha ja vakaa
George L kirjoitti:
"entä jos ei ole rikkonut ketään vastaan mutta ei usko jeesukseen ja jumalaan , "
Jokainen ihminen on tehnyt syntiä, ja rikkonut muita vastaan, synnitöntä ihmistä ei ole.
"- - Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla - -" Hylkäämällä Jeesuksen hylkäät Jumalan armon; pelastustarjouksen synneistä ja sinut tuomitaan oikeudenmukaisesti rikkomuksistasi.
"Lue poika tarkkaan tekstini,"
Älä sinä pojittele.
"kirjoitan että jumala tapatti natseilla juutalaiset. Hän olisi voinut estää mutta seurasi vain sivusta."
Vaatisi pidempää selvitystä miksi Jumala sallii pahojen asioiden tapahtua. Raamatussa taitaa myös olla profetia holokaustista. Mutta jokaisella ihmisellä on vapaa tahto, ja sen perusteella ihminen saa valita tekeekö oikein vai väärin. Jos Jumala käsittelisi kaiken pahuuden kerralla, kuka lopulta jäisi jäljelle? - Ei kukaan! (kaikki joutuisivat helvett'iin) - Tuossa on aina tuo oletus takana, että itse on hyvä, "mutta Jumala mikset poista noita (muita) pahuuden tekijöitä?" Jumala on armossaan antanut meille jokaiselle aikaa kääntyä Hänen puoleensa ja saada rikki mennyt suhde kuntoon.
________
"Aikka raukkamaista jumalalta tuhota koko kaupunki jossa oli paljon viattomia ihmisiä myös, naisia ja lapsia."
Viattomia? Ei muuten ollut. Jumalan enkelit tutkivat ja etsivät kaupungeista vanhurskaita ihmisiä.
"Sitten miehet nousivat ja lähtivät Sodomaan päin, ja Abraham saattoi heitä kappaleen matkaa. Herra ajatteli: "Miksi salaisin Abrahamilta, mitä aion tehdä. Onhan Abrahamista polveutuva suuri ja mahtava kansa, ja hänen saamansa siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille. Minähän olen valinnut hänet, että hän käskisi poikiaan ja jälkeen tulevaa sukuaan pysymään Herran tiellä ja noudattamaan oikeutta ja vanhurskautta, jotta minä voisin täyttää sen lupauksen, jonka olen Abrahamille antanut." Ja Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran asukkaiden takia on suuri ja heidän syntinsä on hyvin raskas. Siksi minä aion mennä sinne katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen pahan, mistä valitetaan. Minä haluan saada siitä selvän."
Miehet lähtivät kulkemaan Sodomaan päin, mutta Herra jäi vielä puhumaan Abrahamin kanssa. Abraham astui lähemmäksi ja kysyi: "Aiotko sinä tuhota vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa? Ehkä kaupungissa on viisikymmentä hurskasta. Tuhoaisitko sen silloinkin? Etkö armahtaisi tuota paikkaa niiden viidenkymmenen oikeamielisen vuoksi, jotka siellä asuvat? On mahdotonta, että surmaisit syyttömät yhdessä syyllisten kanssa ja että syyttömien kävisi samoin kuin syyllisten. Ethän voi tehdä niin! Eikö koko maailman tuomari tuomitsisi oikein?" Herra sanoi: "Jos löydän Sodomasta viisikymmentä hurskasta, niin heidän tähtensä minä säästän koko kaupungin."
Abraham vastasi: "Minä olen rohjennut puhua sinulle, Herra, vaikka olenkin vain tomua ja tuhkaa. Entä jos niistä viidestäkymmenestä puuttuu viisi? Hävittäisitkö viiden vuoksi koko kaupungin?" Herra vastasi: "En hävitä, jos löydän sieltä neljäkymmentäviisi." Abraham kysyi vielä: "Entä jos siellä on neljäkymmentä?" Herra sanoi: "Niiden neljänkymmenen takia minä säästän sen." Abraham sanoi: "Älä suutu, Herra, vaikka puhunkin vielä. Entä jos siellä on kolmekymmentä?" Herra vastasi: "En hävitä sitä, jos löydän sieltä kolmekymmentä." Mutta Abraham sanoi: "Saanko vielä puhua sinulle, Herra? Entä jos sieltä löytyy vain kaksikymmentä?" Herra sanoi: "Niiden kahdenkymmenen takia jätän sen hävittämättä." Mutta Abraham sanoi: "Älä suutu, Herra, vaikka puhun vielä tämän kerran. Entä jos sieltä löytyy kymmenen?" Herra sanoi: "Niiden kymmenen takia jätän sen hävittämättä."
Tämän sanottuaan Herra lähti pois, ja Abraham palasi kotiinsa."no on varmasti synnittömiä ihmisiä. Esimerkiksi hindut jotka jopa lakaisevat muurahaiset pois polulta ettei ne tallautuisi kuoliaaksi.
Joutuuko Dalai Lama helvettiin, hänhän on budhalainen eikä varmasti usko jumalaan ja jeesukseen. - George L
vanha ja vakaa kirjoitti:
no on varmasti synnittömiä ihmisiä. Esimerkiksi hindut jotka jopa lakaisevat muurahaiset pois polulta ettei ne tallautuisi kuoliaaksi.
Joutuuko Dalai Lama helvettiin, hänhän on budhalainen eikä varmasti usko jumalaan ja jeesukseen.Hyvät teot eivät pelasta. Dalai Lama syyllistyy mm epäjumalanpalvontaan. Ja aivan jokainen ihminen tekee syntiä (asenne Jumalaa, toisia ihmisiä ja luomakuntaa kohtaan ei ole koskaan aina hyvää ja oikeaa). Ihminen on itsekäs ja paha. Synti on velkaa jota ei pysty maksamaan takaisin, vaikka syyllistyisit vain kerran. Jumala haluaa maailman jossa ei ole mitään pahaa, sinne ei tulla päästämään edes uskovia, jotka eivät välitä muuttua eivätkä halua pelastua synneistään (vaan haluavat vain parempaan paikkaan), uudessa maassa vallitsee vanhurskaus. Usko on luottamista ja tottelemista Jumalalle ja Hänen tahdolleen, ihminen pelastuu armosta uskonkautta.
- Om mani peme hum
George L kirjoitti:
Hyvät teot eivät pelasta. Dalai Lama syyllistyy mm epäjumalanpalvontaan. Ja aivan jokainen ihminen tekee syntiä (asenne Jumalaa, toisia ihmisiä ja luomakuntaa kohtaan ei ole koskaan aina hyvää ja oikeaa). Ihminen on itsekäs ja paha. Synti on velkaa jota ei pysty maksamaan takaisin, vaikka syyllistyisit vain kerran. Jumala haluaa maailman jossa ei ole mitään pahaa, sinne ei tulla päästämään edes uskovia, jotka eivät välitä muuttua eivätkä halua pelastua synneistään (vaan haluavat vain parempaan paikkaan), uudessa maassa vallitsee vanhurskaus. Usko on luottamista ja tottelemista Jumalalle ja Hänen tahdolleen, ihminen pelastuu armosta uskonkautta.
Älä viitsi jauhaa. Puhut pahaa Dalai Lamasta, Hänen Pyhyydestään. Mitä hyvää itse olet elämässäsi tehnyt?
- perttii
Om mani peme hum kirjoitti:
Älä viitsi jauhaa. Puhut pahaa Dalai Lamasta, Hänen Pyhyydestään. Mitä hyvää itse olet elämässäsi tehnyt?
Dalai Lama pyhä? Eipä ole, ei ihminen teoillaan saa ikuista elämää, se on totuus. Dalai Lama on ihminen, ei jumala, buddhalainen, ei ole tarpeen jauhaa hänestä.
- George L
Hyvä kirjoitus, ja hyvä, että tätä aihetta ovat alkaneet itseni lisäksi käsittelemään muutkin.
"Jokainen ihminen, uskomatonkin, tietää, että kristinuskon Jumala on rakkaus, koska sitä totuutta ei voi välttyä kuulemasta."
Mutta se, että Jumala on rakkaus ei ole ymmärretty kunnolla, uskovienkaan taholta. Kuten kirjoititkin asiasta hyvin:
"Monet ihmiset käsittävätkin Jumalan rakkauden väärin ajatellen Jumalan olevan hyväntahtoinen taivaan Isukki, joka kyllä ymmärtää heikkoja ihmisiä ja hyväksyy heidän kaikki tekonsa eikä missään nimessä rankaise ihmisiä mistään.
Mikään ei voisi olla kauempana totuudesta. Jumala on rakkaus, mutta Jumala ei ole vain rakkaus. Jumala on myös oikeutta ja totuutta vaativa sydänten tutkija ja tuomari, jolle kaikkien ihmisten on tehtävä tili elämästään."
"Ja onhan se totta: Jumala rakastaa luomiaan ihmisiä."
Mitä tällä käytännössä tarkoitetaan? Millaista se rakkaus on? Ja yhdessäkään kohdassa Raamattua ei sanota; että Jumala rakastaa jokaista ihmistä. Jumalan rakkaus ei ole ihmisrakkautta eikä ihmisille tuttua. Huomioida täytyy myös se etteivät Jeesus ja Hänen apostolinsa koskaan puhuneet epäuskoisille tähän tapaan Jumalasta.
Siunausta, JoukoPiho! - kunnioitus
Täysin samaa mieltä.
"Herran pelko on viisauden alku." - satujahve
"Jokainen ihminen, uskomatonkin, tietää, että kristinuskon Jumala on rakkaus"
4. Moos. 31:17. Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. 18. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin.
Mitähän liimaa piho on haistellut? VT:ssä tämä "rakkauden" jumala kehottaa murhaamaan naisia, lapsia ja miehiä. Sotilaiden onneksi tämä "rakkauden" jumala säästi neitsyt tytöt raiskattavaksi.- Puhut asiaa
Kristinuskon jumala on todellinen paholainen.
- Älä jaksa ahdistaa
Ihmisiä kun et ole Jumala etkä meitä muita yhtään sen parempi. Anteeksi saa jos pyytää ei siinä kertoja lasketa.
- NIIII-IN
Väärä kuva Jumalasta sinulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351