Piispa Irja Askola kutsui helsinkiläisiä tuomaan toivoa

EnkeliEila

Piispa Irja Askola kutsui helsinkiläisiä Senaatintorin uudenvuoden vastaanottojuhlassa talkoisiin tuomaan toivoa ja tuottamaan turvallisuutta, jotta kaupungissa olisi vähemmän yksinäisyyttä ja enemmän ystävyyttä.

– Ehdotan, että ensi vuonna me valitamme vähemmän. Välitämme enemmän. Me arvostelemme vähemmän. Armahdamme enemmän. Me kyräilemme vähemmän. Kiitämme enemmän. Me kadehdimme vähemmän. Jaamme omastamme enemmän, sanoi Askola.

Perinteisessä helsinkiläisten uudenvuodenjuhlassa puhui myös kaupunginjohtaja Jussi Pajunen. Tapahtumassa esiintyivät Jonna Tervomaa, Riku Niemi Orchestra ja Tulisirkus Walkea.

17

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mukana siinä

Siinähän sitä sanomaa on palstamme kirjoittajillekin. Ihan hyviä toiveita, kiitos kun välitit sanoman meillekin!

Noudatetaan sitä, helppoahan se on!

• hjuvaa pasiaista

Ja kohtako se on pääsiäinen?

• enkeleitä sinne

harmi kun helsingin tuomiokirkko on niiiiin kaukana ei pääse millää,

rukoilkaa kaikkille yksin eläjille joku ystävä ja auttajia yksin eläville sairaille esm siivous apua,
      kaupundgeissa on liikaa unohdettuja yksin asuvia vanhuksia, niin täälläki.

• Irja on enkeli

Ei tuomitse ''muita'' helvettiin ja itse mää taivaan illoo. Niinko ''viidesläiset''-

• fehr

Pidän piispa Askolaa hyvin suvaitsevana ihmisenä. Joku vuosi piispanvirasta eläköityi henkilö, joka kieltäytyi alttaritoimituksesta naispuolisen papin kanssa.
        Hänelle Raamattu muodostui lyömä-aseeksi toisinajattelijaa kohtaan.

• tapsa3
        fehr kirjoitti:

Pidän piispa Askolaa hyvin suvaitsevana ihmisenä. Joku vuosi piispanvirasta eläköityi henkilö, joka kieltäytyi alttaritoimituksesta naispuolisen papin kanssa.
        Hänelle Raamattu muodostui lyömä-aseeksi toisinajattelijaa kohtaan.

Piispa Askola ei ole suvaitsevainen, yrittää esittää vain. Esim. Luttersäätiön toimintaan kirkon sisällä kysyttäessä, vastaus oli " ei voida suvaita. "

• 121
        tapsa3 kirjoitti:

Piispa Askola ei ole suvaitsevainen, yrittää esittää vain. Esim. Luttersäätiön toimintaan kirkon sisällä kysyttäessä, vastaus oli " ei voida suvaita. "

Se onkin oikein ja ymmärrettävää, ei voida suvaita murhaajiakaan.

• fundamentalistit

varmaan viidensen herätyskiikkeen jäsen,
      he tekevät murhia,
      pieni lapsikin jos se on veljen lapsi voi menettää elämänsä

• fehr

Tuskinpa piispa Olavi Rimpiläinen viidesläisiin kuului vaan enemmänkin ehkä lestadiolaisiin. Hehän ovat myös raamattukannassaan tiukkoja.
      Min mielestä kukaan ei ole löytänyt kohtaa, Raamatussa jossa kiellettäisiin naispappeus.
      Viidesläiset vastustivat viimeiseen hengenvetoon äskettäistä tasa-arvolain voimaan tuloa. Ihmisoikeutta ennen muuta kaikille ihmisille.

• `WWW´

En ainakaan minä ole mistään Rimpiläisestä puhunutkaan,
        kyllä niitä fundamentalisteista pahimpia ovat nuo 5.läiset minunkin mielestäni. Täyshulluja.

• ex rovasti

Milloinkahan ensimmäinen homo-pappi palloilee ev.lut. kirkossa.
      Ortodoksikirkossa ei ho mot hillu eikä naispapit.

• capt. cöpenick

Murrostilassa kaikki uskonnolliset valtauskonnotkin elävät, ex rovasti. Tieteen avaamat faktat tunnuistaa jo vatikaanikin paikkansapitäviksi.
      Avaus koski Piispa Askolaa. Onko mielestäsi hänkin lesbopappi "ex rovasti"?

• 001 . 100

Eikö nuo I. A.n sanomiset pitäisiolla kaikilla jo tiedossa, tietää toisten kohtelun ja pitää arvokkuutensa käyttäytymällä inhimillisesti.

Ihmiset ovat muuttuneet sen huomaa tästä pienestä ryhmästä joka päivittäin täälläkin käy, 'julistamassa' omia mielipiteitään.
      Siinä kun kirjottaa pilkaten ja toista satuttaen voisi kirjoittaakin asiallisesti ja arvostaen itseään huomioimalla kanssaihmiset.

Piispan sanomisella juhlien ei maailmaa voiteta ei edes itseään kunnioiteta jos kuultua viestiä ei osata käyttää hyödyksi.
      On osattava kuunnella ja hyödyntää kuulemansa omassa elämässään, turha on odottaa että maailma muuttu kun on kuullut kauniita sanoja.

Itsensä muuttaminen ihailtujen viestien myötä ei olekaan helppo, taitoa ja tietoa ja elämän ymmärtäminen toisten silmin voi tehdä kovasti kipeää, muuttumiseen tarvitaan hyvin paljon.

• käykää katsomassa

Mutta jos olette avanneet 60 plussan niin olette huomanneet että mitään ilkeämpää ei voi olla.

• EnkeliEila

Toin Irja Askolan tänne juuri siksi, että hän on ihminen, ja isolla alkukirjaimella.
        Itse olen kokenut Viidennen herätysliikkeen pahuuden,
        he ovat todellakin pahoja ihmisiä. Ainakin heissä on.

Samoin olen kuullut lestadiolaisista näitä juttuja,
        jotka kaikki tietävät. Niitä en itse ole kokenut.

Irja Askola on ihminen, jota kunnioitan.

Itse taidan olla jo kohta enkeli, siksi tuo nikki.

• teodorsson

Kunnioitan sinuakin Enkeli Eila kypsän elämänasenteesi takia. En itsekään usko jaksavani enää pitkään. Elän vain päivän kerrallaan.
      Inhimillisyys on arvokkainta elämässä. ei oman taivasosuuden haaliminen keinoin millä tahansa. Pietistit katsovat, että heidän uskonsa on "puhtaampaa".

• Oikeastaan minun mielipidettäni ei tähän tarvitsisi, koska EnkeliElla ennätti lyödä piispa Askolaan sen leiman, jolla haluan perustella sitä, miksi häntä arvostan:
        Minunkin mielestäni piispa Askola on Ihminen Isolla Iillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4834
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3416
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2233
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      2004
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1946
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      680
      1906
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1841
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1767
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1525
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe