Apua!

Hurahtanut

Nyt neuvoja! Minkä kokoinen pyörä käy mun kokoselle pienelle tytsylle, 160cm/52kg...? Kiinnostais hirveesti hondan 750 vfr, liian iso? Pystyskö hallitteen/ajaan?

6

1691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xx miäs

Hei! Katos tosta. Speksejä eri pyöristä; istuin korkeus jne

CBR 600 F: vm96
      http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=1245

VFR 750 F: vm96
      http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=12445

CB 600: vm 98
      http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=550

Hondan luettelo pyöristä, sielä kaikki eksoottisemmatkin vaihtoehdot:
      http://www.bikez.com/brand/index.php?brand=1

Ei taida hirveitä eroja olla.
      CBR on perus matkasportti, helppo ajaa ja ketterä.

VFR on v-koneen käyttäytymisen myötä rauhallisempi ajaa, hyvä matkasportti, ollut aina hi-tech pyörän maineessa. Kalliimpi ostaa huoltaa, muttei ratkaisevasti mielestäni.

CB on taas perus nakupyörä. Tekniikaltaan kuin CBR 600.

Eli se on vähän et mitä ajofiiliksiä etit. Rivinelosen ärhäkkyyttä vai V4:n väännökästä etenemistä. V4:n tekniikka ei ole ihan niin simppeli ja vanhemmissa kai joutuu purkaamaan puolpyörää että saa ilmanputsarin vaihettua. Laukkuja saa ja riittävästi kulkee. Mä valitsisin VFR:n koska itellää oli perus cebari. On siinä V4:ssa ehkä vähän enempi särmää... V4:sen kesto on melkein kaksinkertanen tosin. Eli 50 tkm ajettu rivinelonen on vastaavasti 80-90 ajettu V4. Mutta V4:n tekniikkaa jos joutuu remppaa ni kalliimmaks tulee.

• Hurahtanut

Iso kiitos vinkeistä! Hondaan päädyin vertailujen kautta ja nyt oikeastaan on enää henkien taisto siitä otanko vfr:n vai cbr:n... Jotenki toi cbr:n sporttisuus viehättää, mut just ton pitkäikäsyyden takia vfr ois enempi mulle. Varmasti enempi matka-ajoa tiedossa. Kiitos sulle!

• XX-kuski

...älä turhaan pyörää osta, tuu mun kyytiin ;)
      No ok, eli se 600 cebari olis ihan taatusti mainio valinta, kyllä sillä kerkiää =)
      Ei muuta ku meet kauppoihin istumaan niiden mopojen päälle, tarjontaa nimittäin riittää.
      Mene sitten myös MP-messuille, pääset sovittelemaan eri valmistajien ajovarusteita, niissä ei sitten kannata säästellä vaan osta kerralla kunnon ajovermeet!

• Hurahtanut

Juu, tietty sun kyytiin voin tulla,mut mieluummin ajaisin ite, vaik sun kanssa sitten ;) Voi olla, et tulee lähdettyä mp-2005 ku kuume on aivan älytön jo tässä vaiheessa kautta... Kiitti vinkeistä!

• ValeRossi
        Hurahtanut kirjoitti:

Juu, tietty sun kyytiin voin tulla,mut mieluummin ajaisin ite, vaik sun kanssa sitten ;) Voi olla, et tulee lähdettyä mp-2005 ku kuume on aivan älytön jo tässä vaiheessa kautta... Kiitti vinkeistä!

Suosittelisin sulle kyl ennemmin tuota CBR:ää ihan sen painon takia. Olen ajanut muutaman vuoden -91 VFR:llä ja on aika painava käsitellä, eikä painopiste ole mitenkään matalalla.Omistan tällä hetkellä -99 CBR:än ja kyllä se on todella herkkä käsitellä verrattuna VFR:ään!kuivapainot muistaakseen 170kg vs 216kg!Ja konehan niissä kummassakaan ei tule ajamalla hajoamaan!!

• Henk koht olen sitä mieltä että vfr taitaa olla sullen pikkasen liian iso/painava.
      Ite hommasin likalleni,son sun mitoissa mutta viä köykäsempi,500 gs jammun.
      CB 500 ssä ei jalat yltäneet kunnolla maahan,on senverran leveempi satula.Likka koeistui useempia pyöriä,myös mun vfr.n eikä oikeen ylettänyt muissakaan jalat maahan asti.
      Likka olis saanut ajaa isonkin pyörän kortin ikänsä puolesta mutta päätettiin kuitenkin että harjottelee ensin välikoon pyörällä ja jammu oli mun mielestä siihen paras vaihtoehto.
      Mites sun kanssa? Onko eka pyörä haussa vaiko onko kokemusta enemmän.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe