Eikö tosiaankaan ole uutta tietoa Hormiston kadonneesta, vai panttaavatko viranomaiset taas tietoa?
Eikö uutta tietoa kadonneesta?
20
291
Vastaukset
- etsivä
Odotaks perinnönjakoo, vai miks se sinnuu kiinnostaa?
- von Lagerbom
Ihan tutkitusti älykkäät henkilöt ovat myös uteliaita.. Eikö sinua sitten kiinnosta minne tämä vanhus on kadonnut etkö tunne myötätuntoa häntä kohtaan? Eikö ajatuksiisi nouse pohdintoja minne hän olisi voinut kadota? Utelias kuitenkin tunnut jossakin määrin olevan kun tälle palstalle eksyit ja kysyit miksi asia minua kiinnostaa. Toisaalta siis saa olla utelias, siis sinä, mutta minä en saisi utelias olla. Kummallista.
Ja. Mielelläni kyllä ottaisin perintöjä vastaan, hiukan helpottaisi tätä köyhyydessä rypemistä..
- etsivä
Ketä siis väität uteliaisuusteoriasi perusteella älykkääksi, minua, vai sinua? Jos olisit älykäs, et rypisi köyhyydessä.
- von Lagerbom
Tuota noin. Minä kirjoitin tämän aloitukseni ihan vaan sen vuoksi että jos jollakin olisi uutta tietoa tästä katoamistapauksesta enkä keskustellakseni sinun kanssasi asiaan täysin kuulumattomista aiheista.
- uteliasnakkilasta
von Lagerbom kirjoitti:
Tuota noin. Minä kirjoitin tämän aloitukseni ihan vaan sen vuoksi että jos jollakin olisi uutta tietoa tästä katoamistapauksesta enkä keskustellakseni sinun kanssasi asiaan täysin kuulumattomista aiheista.
Ei ole löytynyt.
- uteliasnakkilasta
uteliasnakkilasta kirjoitti:
Ei ole löytynyt.
tai sitten on löytynyt. Mistä sen sitten varmaks voi tietää.
- Äkkikuolema
uteliasnakkilasta kirjoitti:
tai sitten on löytynyt. Mistä sen sitten varmaks voi tietää.
Niin olisi kyllä löytynyt, jos olisi kävellen kohti kuolemaansa kulkenut.
Tainnut kuolo kotona korjata, tavalla tai toisella.
Ajatelkaas nyt Nakkilaa ja tuota laajaa peltoaluetta tuntevat.
Ei ole mahdollista jäädä kadoksiin keskelle peltoa. Ei kertakaikkiaan. Edes piilottavaa hankea tälläkään hetkellä, eikä katoamisaikaan.
Mikäli tuolta suunnalta olisi kävellen 84-vuotias vanhus lähtenyt, Nakkilan VPK on Palojoen rantoja pitkin tarkastanut, maastot moneen kertaan ruumiskoirienkin kera läpikäyty, katoamista seuranneena yönä lämpökamerakopterilla etsitty ja päivällä muuten vaan aluetta lentämällä haravoimalla, paikalliset asukkaat jo kaikki omistamansa rakennukset ehtineet tarkoituksella tai muuten läpikäymään, poliisit myös laajasti aluetta haravoineet ja paikat läpikäyneet, eikä kukaan ole havainnut sinisiin vaatteisiin pukeutunutta, niin EI OLE MAASTOSSA tai plussa-asteisessa säässä hirvittävää hajua tuottamassa. EI OLE.
On voinut tapahtua onnettomuus, tahaton kuolemantuotamus tai äkkipikaistuksissa tehty tappo. Kuka moiseen olisi syyllistynyt, siitä minulla ei ole aavistustakaan. Mutta en minä ainakaan ajattele kadonneen, vaan surmansa saaneen, tai ainakin kuolemansa jälkeen haudatuksi tavalla tai toisella tulleen. Kaivot, kesämökit, laiturit, soramontut, metsäteitten varret, autioladot ja -talot., mikä on kätkijälle mieleen tullut ja tuttu paikka ollut. - etsivä
von Lagerbom kirjoitti:
Minähän en tätä uteliaisuusteoriaa vetänyt esille, vaan sinä.
- von Lagerbom
Äkkikuolema kirjoitti:
Niin olisi kyllä löytynyt, jos olisi kävellen kohti kuolemaansa kulkenut.
Tainnut kuolo kotona korjata, tavalla tai toisella.
Ajatelkaas nyt Nakkilaa ja tuota laajaa peltoaluetta tuntevat.
Ei ole mahdollista jäädä kadoksiin keskelle peltoa. Ei kertakaikkiaan. Edes piilottavaa hankea tälläkään hetkellä, eikä katoamisaikaan.
Mikäli tuolta suunnalta olisi kävellen 84-vuotias vanhus lähtenyt, Nakkilan VPK on Palojoen rantoja pitkin tarkastanut, maastot moneen kertaan ruumiskoirienkin kera läpikäyty, katoamista seuranneena yönä lämpökamerakopterilla etsitty ja päivällä muuten vaan aluetta lentämällä haravoimalla, paikalliset asukkaat jo kaikki omistamansa rakennukset ehtineet tarkoituksella tai muuten läpikäymään, poliisit myös laajasti aluetta haravoineet ja paikat läpikäyneet, eikä kukaan ole havainnut sinisiin vaatteisiin pukeutunutta, niin EI OLE MAASTOSSA tai plussa-asteisessa säässä hirvittävää hajua tuottamassa. EI OLE.
On voinut tapahtua onnettomuus, tahaton kuolemantuotamus tai äkkipikaistuksissa tehty tappo. Kuka moiseen olisi syyllistynyt, siitä minulla ei ole aavistustakaan. Mutta en minä ainakaan ajattele kadonneen, vaan surmansa saaneen, tai ainakin kuolemansa jälkeen haudatuksi tavalla tai toisella tulleen. Kaivot, kesämökit, laiturit, soramontut, metsäteitten varret, autioladot ja -talot., mikä on kätkijälle mieleen tullut ja tuttu paikka ollut.Jos on varma näköhavainto Suomisen tieltä niin voi päätellä tämän vanhuksen olevan olleen kohtalaisen hyväkuntoinen kun on monta kilometriä kuitenkin kävellyt. Viranomaistaho ei ole kertonut mitään kyseisen henkilön kunnosta, onko virkeä myös henkiseltä puoleltaan. Onhan kuitenkin olemassa vielä mahdollisuus että olisi tieten tahtoen poistunut jollakin julkisella liikennöintivälineellä, lähinnä linja-autolla jonnekin. Onko ollut netinkäyttäjä ja löytänyt uuden elämänkumppanin jonka luokse on muuttanut salaa, ei tällainenkaan mahdotonta ole jos vaikka olisi kotona tullut jotain sanomista ja vanhus on päättänyt kadota jälkiä jättämättä, saada omaiset miettimään, hätääntymään. Kuten tiedetään, jokainen aikuinen ihminen saa lähteä minne huvittaa eikä ole velvollisuutta mitään ilmoituksia aikeistaan tehdä. Jospa vielä kuitenkin ilmoittelee itsestään kun aikaa kuluu. Tällaiseen viittaisi se aikaisin aamusella kotoaan poistuminenkin että on jäänyt hyvää aikaa kadota ennen kuin asiaan kiinnitetään huomiota. Siinä ajassa olisi ehtinyt vaikka Rovaniemelle matkustamaan.
- hirviäää
von Lagerbom kirjoitti:
Jos on varma näköhavainto Suomisen tieltä niin voi päätellä tämän vanhuksen olevan olleen kohtalaisen hyväkuntoinen kun on monta kilometriä kuitenkin kävellyt. Viranomaistaho ei ole kertonut mitään kyseisen henkilön kunnosta, onko virkeä myös henkiseltä puoleltaan. Onhan kuitenkin olemassa vielä mahdollisuus että olisi tieten tahtoen poistunut jollakin julkisella liikennöintivälineellä, lähinnä linja-autolla jonnekin. Onko ollut netinkäyttäjä ja löytänyt uuden elämänkumppanin jonka luokse on muuttanut salaa, ei tällainenkaan mahdotonta ole jos vaikka olisi kotona tullut jotain sanomista ja vanhus on päättänyt kadota jälkiä jättämättä, saada omaiset miettimään, hätääntymään. Kuten tiedetään, jokainen aikuinen ihminen saa lähteä minne huvittaa eikä ole velvollisuutta mitään ilmoituksia aikeistaan tehdä. Jospa vielä kuitenkin ilmoittelee itsestään kun aikaa kuluu. Tällaiseen viittaisi se aikaisin aamusella kotoaan poistuminenkin että on jäänyt hyvää aikaa kadota ennen kuin asiaan kiinnitetään huomiota. Siinä ajassa olisi ehtinyt vaikka Rovaniemelle matkustamaan.
Nii just. Tie vaikka ois alienit vieny koko mummon.
- Äkkikuolema
hirviäää kirjoitti:
Ei ole varmaa näköhavaintoa Suomisentieltä, on vaan poliisille ilmoitettu näköhavainto Suomisentieltä. Miten tuo havainto voisi olla varma havainto, miksi väität tuollaista?
Nakkilalaiset tietävät Suomisen tien ja miten sinne johtavilta reiteiltä on niin hyvä näkyvyys laajalle ympäristöön, että EI ole mahdollista yhden ainoan näköhavainnon saanti. Moinen vanhan ihmisen raahustaminen aamuhämärissä olisi jäänyt useamman maanantaiaamun töihinmenijän mieleen. Yksi näkijähavainto on epäuskottava, näitä perättömiä havaintoja tulee kadonneita etsittäessä. Eurassa kadonneen ja jokeen hukuttautuneena löytyneen Minnan tapauksessa joku höppänä oli totena puhunut nähneensä aivan eri puolella Euraa.
Kaiken lisäksi joku vanhuksen kanssa asuva on kertonut havainneensa, ettei ainakaan aamuviideltä ollut kotona, näin minä asian ymmärrän. Eli on voinut kadota tai "kadota" viikonlopun aikana. Vanha ihminen on hauras ja helposti kumoon kupsahtava. Sopivan terävä pöydänkulma ja se on sitten siinä. Esimerkiksi.
Von Lagerblomin romattinen kuvaelma kahden ikääntyneen yhteisen onnen löytymisestä olisi siis saanut yllättäen henkilöitä tuntemattoman bussikuskin suoman salauksen. Poliisi on arvatenkin suorittanut kyselyn Satakunnan Liikenteen niille bussikuskeille, jotka ovat vt2 ajaneet ko. päivänä kysellen kyytiin könynneestä vanhuksesta. Valehteliko bussikuski vanhuksesta? Eikö kukaan kyydissä olleista ole vaivautunut poliisille ilmoittamaan näköhavainnostaan, eikä kukaan katsomaan Porin linja-autoaseman valvontakuvia. Kaikki jatkoyhteydellään mukana olleet vaienneet?
Jospa jalostat tuota romanttista ajatelmaasi valkealla ratsulla? Ikämies saapuu valkealla mersulla hakemaan nuorikkoaan Huruntieltä, pariskunta ei turvaudu mummon eläkkeeseen vaan syystä tai toisesta haluaa elää ihanaa salarakaselämää ilman moisia rahoja?
Valvontakamerat tarkistettu. Eikö ylikulkusillalla ole kamerat?
Rauha omasta tahdostaan porinpoliisien mukaan kadoneen sielulle.
Pyh ja pah, muka kadonnut. - von Lagerbom
Äkkikuolema kirjoitti:
Ei ole varmaa näköhavaintoa Suomisentieltä, on vaan poliisille ilmoitettu näköhavainto Suomisentieltä. Miten tuo havainto voisi olla varma havainto, miksi väität tuollaista?
Nakkilalaiset tietävät Suomisen tien ja miten sinne johtavilta reiteiltä on niin hyvä näkyvyys laajalle ympäristöön, että EI ole mahdollista yhden ainoan näköhavainnon saanti. Moinen vanhan ihmisen raahustaminen aamuhämärissä olisi jäänyt useamman maanantaiaamun töihinmenijän mieleen. Yksi näkijähavainto on epäuskottava, näitä perättömiä havaintoja tulee kadonneita etsittäessä. Eurassa kadonneen ja jokeen hukuttautuneena löytyneen Minnan tapauksessa joku höppänä oli totena puhunut nähneensä aivan eri puolella Euraa.
Kaiken lisäksi joku vanhuksen kanssa asuva on kertonut havainneensa, ettei ainakaan aamuviideltä ollut kotona, näin minä asian ymmärrän. Eli on voinut kadota tai "kadota" viikonlopun aikana. Vanha ihminen on hauras ja helposti kumoon kupsahtava. Sopivan terävä pöydänkulma ja se on sitten siinä. Esimerkiksi.
Von Lagerblomin romattinen kuvaelma kahden ikääntyneen yhteisen onnen löytymisestä olisi siis saanut yllättäen henkilöitä tuntemattoman bussikuskin suoman salauksen. Poliisi on arvatenkin suorittanut kyselyn Satakunnan Liikenteen niille bussikuskeille, jotka ovat vt2 ajaneet ko. päivänä kysellen kyytiin könynneestä vanhuksesta. Valehteliko bussikuski vanhuksesta? Eikö kukaan kyydissä olleista ole vaivautunut poliisille ilmoittamaan näköhavainnostaan, eikä kukaan katsomaan Porin linja-autoaseman valvontakuvia. Kaikki jatkoyhteydellään mukana olleet vaienneet?
Jospa jalostat tuota romanttista ajatelmaasi valkealla ratsulla? Ikämies saapuu valkealla mersulla hakemaan nuorikkoaan Huruntieltä, pariskunta ei turvaudu mummon eläkkeeseen vaan syystä tai toisesta haluaa elää ihanaa salarakaselämää ilman moisia rahoja?
Valvontakamerat tarkistettu. Eikö ylikulkusillalla ole kamerat?
Rauha omasta tahdostaan porinpoliisien mukaan kadoneen sielulle.
Pyh ja pah, muka kadonnut.En minä ole väittänyt olevan näköhavaintoa Suomisentieltä, muutoin kuin mitä olen palstalta ja lehdistä lukenut. Eli käytin lausetta "Jos on näköhavainto " Ja muut kommentointini ovat spekulointia mitä on voinut tapahtua. Ja eräs vaihtoehto on Kokemäenjoki, siinä virtauksessa, jos on sinne joutunut, menee hukkunut pitkälle nopeassa ajassa ja joskus aikojen päästä kai löytyykin. Mutta toivotaan nyt että olisi virkeänä vanhuksena lähtenyt vaan matkalle jonnekin. Mukavampi ajatella näin. Ja jos henkirikosta epäillään, tulisi asiasta kuitenkin tiedottaa poliisien taholta. Tuollainen katoaminen askarruttaa aina mieliä ja tulee ainakin minun miettineeksi eri vaihtoehtoja katoamisen syistä.
- rimpautakaverille
hirviäää kirjoitti:
Ei sekään mahdoton ajatus ole tai vaihtanut aikavyöhykettä :O
- Erään Mummonkaveri
On se kuma: Vaikka miten rakentavaa tuo laageri sanoo, aina joku hyppää silmille. Hänhän on tavattoman hauska ja minule tunteaton kirjoittaja. Mieluimmin luen laageria kuin montaa muuta. Laakeri perustelee aina asiansa ja puhuu sivistyneesti.
Muistisairaudet lisääntyvät kun ihmiset vanhenevat ja lisääntyvät määrällisesti. Meidän täytyy tottua näihin ihmisiin joukossamme ja samalla pitää olla tarkkaavaisempi.- Äkkikuolema
Pahoitteluni, jos oon Laagerbomin mieltä pahoittanut.
En tarkoittanut, kun "laakerista" tykkään kirjoittajana, mutta kyllähän taisin asiaani keskittyä ja turhaan tuhahdella "laakerin" aatoksille.
Maailma taitaa näyttäytyä eri ihmisille eri tavoin.
Dementia on ikävä osa maailmaamme. Tämä ihminen on kuitenkin jossakin muualla kuin keskellä peltoa. Kiukustuin kun älykäs Lagerbom piti edes mahdollisena, että yksi havainto tekisi sijaintipaikan tosiasiaksi.
Emme myöskään saa ummistaa silmiämme vanhuksiin kohdistuvista väkivallanteosita, jotka ovat osalle todellisuutta. Fyysistä tai henkistä. Ei sellaista pidä kenenkään joutua kokemaan tai kärsimään, ei ainakaan siksi, että me ajattelemme mieluummin joitakin mukavia ajatuksia rakastumisista tai dementioista.
Ja minulla ei ole mitään, EI MITÄÄN TIETOA, että tämä kadonneeksi luokiteltu ihminen olisi tuollaista joutunut kokemaan. Mutta jotakin hänen poismenostaan on syystä tai toisesta jonkun tuntemattoman toimesta pimitetty. Totuus on minun käsityksen mukaan jotakin muuta kuin pelloille tai teille katoaminen.
Von Lagerbom ON tosi kiinnostava kirjoittaja, tuollaista mukavaa ajattelijatyyppiä, maailmanmenon pohdiskelija. Ja mitä minä olen kirjoituksiaan seurannut, niin on arvomailmansakin mulle mieluinen. Mutta vähän on liian naivi makuuni, uskoo hyvään ja oikeudenmukaisuuteen. Taidan itse olla kyynisempi, epäilyksiä täynnä.
Oisko toi romantiikkaan taipuvainen. - etsivaan
Äkkikuolema kirjoitti:
Pahoitteluni, jos oon Laagerbomin mieltä pahoittanut.
En tarkoittanut, kun "laakerista" tykkään kirjoittajana, mutta kyllähän taisin asiaani keskittyä ja turhaan tuhahdella "laakerin" aatoksille.
Maailma taitaa näyttäytyä eri ihmisille eri tavoin.
Dementia on ikävä osa maailmaamme. Tämä ihminen on kuitenkin jossakin muualla kuin keskellä peltoa. Kiukustuin kun älykäs Lagerbom piti edes mahdollisena, että yksi havainto tekisi sijaintipaikan tosiasiaksi.
Emme myöskään saa ummistaa silmiämme vanhuksiin kohdistuvista väkivallanteosita, jotka ovat osalle todellisuutta. Fyysistä tai henkistä. Ei sellaista pidä kenenkään joutua kokemaan tai kärsimään, ei ainakaan siksi, että me ajattelemme mieluummin joitakin mukavia ajatuksia rakastumisista tai dementioista.
Ja minulla ei ole mitään, EI MITÄÄN TIETOA, että tämä kadonneeksi luokiteltu ihminen olisi tuollaista joutunut kokemaan. Mutta jotakin hänen poismenostaan on syystä tai toisesta jonkun tuntemattoman toimesta pimitetty. Totuus on minun käsityksen mukaan jotakin muuta kuin pelloille tai teille katoaminen.
Von Lagerbom ON tosi kiinnostava kirjoittaja, tuollaista mukavaa ajattelijatyyppiä, maailmanmenon pohdiskelija. Ja mitä minä olen kirjoituksiaan seurannut, niin on arvomailmansakin mulle mieluinen. Mutta vähän on liian naivi makuuni, uskoo hyvään ja oikeudenmukaisuuteen. Taidan itse olla kyynisempi, epäilyksiä täynnä.
Oisko toi romantiikkaan taipuvainen.Joo, aivan peppureikäkirjoittaja tämä Lagerbomin kiusaaja:
Tyhjähousuksi luokittelisin. - eti ite
etsivaan kirjoitti:
Joo, aivan peppureikäkirjoittaja tämä Lagerbomin kiusaaja:
Tyhjähousuksi luokittelisin.Villinä arvauksena sanoisin, että tyhjemmät on Laakerin housut, uskoppa pois vaan.
- niin tai näin
eti ite kirjoitti:
Villinä arvauksena sanoisin, että tyhjemmät on Laakerin housut, uskoppa pois vaan.
Vähäosaisuus korreloi suoraan suhteessa älykkyyteen Vanhasen teorian mukaan unohtamatta rotua ja koulutusta ym ympäristötekijää...
- Mitenmahdollista
On löytynyt Järvikylästä Masian läpi vievän tien ja valtatie 2 yhtymäkohdan lähistöltä. Vai onko tämä totta? Noin ainakin sanomalehdessä selitettiin. No miten sitten olisi muka kävellyt paloaseman ohi ja pitkin Suomisen tietä.
- ysiysi
Oisko tuo Suomisentie ollut hämäys .Toivottavasti poliisit tutkii asiat kunnolla ,mielestäni vanhus ei ole itse sinne mennyt..Tutkikoon lähipiirin siis omaiset .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408