Minulla todettiin ihokeliakia hiljattain. Kuinka kauan teillä on mennyt aikaa ruokavalion muuttamisesta oireiden loppumiseen?
ruokavalion muuttaminen ja oireet
9
2517
Vastaukset
- Äiti
aikaa n.kolme kuukautta,kun verikokeet olivat aivan normaalit.Hänellä tosin ei ole ihokeliakiaa,vaan
jatkuva ripuli ja vatsaoireet olivat kiusana.Vatsa alkoi korjaantumaan ihan muutaman viikon sisällä ruokavalion muuttamisesta.Mutta heti kun syö väärää tavaraa niin tulee ripuli ja vatsakipu.- Parantunut keliakia
Minä olin lähellä kuolemaa vauvaikäisenä 60-luvun alussa. Onneksi yksi lääkäri loppujen lopuksi totesi minulla olevan keliakian. Olin sitten puoli vuotta sairaalahoidossa. Kouluikään saakka olin tiukalla ruokavaliolla, mutta aloin pikkuhiljaa syödä muroja ja sitten eri leipiä.
Armeijassa meinasivat laittaa erikoisruokavaliolle ja B-luokkaan, koska papereistani näkyi, että minulla on keliakia. Lääkäri ei meinanut millään uskoa, että pystyn syömään mitä vain. Ainoa oire voi olla joskus hieman ilmaa vatsaan ja pieni vatsakipu. Nyt ikää on yli nejäkymmentä ja tilanne on ihan sama kuin armeija-aikoina. Syön mitä vain, tosin vatsa on hieman herkempi kuin muilla. - R.R.
Parantunut keliakia kirjoitti:
Minä olin lähellä kuolemaa vauvaikäisenä 60-luvun alussa. Onneksi yksi lääkäri loppujen lopuksi totesi minulla olevan keliakian. Olin sitten puoli vuotta sairaalahoidossa. Kouluikään saakka olin tiukalla ruokavaliolla, mutta aloin pikkuhiljaa syödä muroja ja sitten eri leipiä.
Armeijassa meinasivat laittaa erikoisruokavaliolle ja B-luokkaan, koska papereistani näkyi, että minulla on keliakia. Lääkäri ei meinanut millään uskoa, että pystyn syömään mitä vain. Ainoa oire voi olla joskus hieman ilmaa vatsaan ja pieni vatsakipu. Nyt ikää on yli nejäkymmentä ja tilanne on ihan sama kuin armeija-aikoina. Syön mitä vain, tosin vatsa on hieman herkempi kuin muilla.Modernin länsimaisen lääketieteen oppien ja nykyisten tutkimusten mukaan keliakiasta ei todellakaan voi parantua. Sitä tietenkin voidaan hoitaa ruokavaliolla (niinkuin hyvin tiedetään) oireettomana. Onko sinulle tehty ihan diagnoosi keliakiasta ottamalla koepala kolonoskopiassa? Oletko hakenut KELAn korvausta? Kaikki mitä edellä kerroit viittaisi vilja-allergiaan (joka on aivan eri asia), jota olet tietoisesti/tiedostamattasi hoitanut itse siedätyshoitona vuosien ajan ja näillä näkymin immunologiset oireesi olisivat ajan kuluessa huomattavasti vähentyneet siitä kun olit koulupoika.
Tai sitten sinä olet joku ainutlaatuisen uniikki tapaus ihmiskunnan joukossa ja Jeesuskin elää.
Halleluujaa! - SKRY-12120
Armeijassa meinasivat laittaa erikoisruokavaliolle ja B-luokkaan, koska papereistani näkyi, että minulla on keliakia. Lääkäri ei meinanut millään uskoa, että pystyn syömään mitä vain. Ainoa oire voi olla joskus hieman ilmaa vatsaan ja pieni vatsakipu. Nyt ikää on yli nejäkymmentä ja tilanne on ihan sama kuin armeija-aikoina. Syön mitä vain, tosin vatsa on hieman herkempi kuin muilla.Tiettävästi rantautui maamme raukoille rajoille vasta 60 ja 70 lukujen taitteessa. Tämän tiedon valossa tuo ”ihmeparaneminen” diagnooseineen tuntuukin vielä ihmeellisemmältä.
- elmeri
Armeijassa meinasivat laittaa erikoisruokavaliolle ja B-luokkaan, koska papereistani näkyi, että minulla on keliakia. Lääkäri ei meinanut millään uskoa, että pystyn syömään mitä vain. Ainoa oire voi olla joskus hieman ilmaa vatsaan ja pieni vatsakipu. Nyt ikää on yli nejäkymmentä ja tilanne on ihan sama kuin armeija-aikoina. Syön mitä vain, tosin vatsa on hieman herkempi kuin muilla.Voihan sulla silti olla keliakia vaikka et sitä hoidakkan.lapsellani oireet myös aika vähäisiä ennen koepalan ottoa mut löytyi selvä keliakia.enkä kyl ruokavalion kans rupeis omin päin pelleilemään.voihan tietenkin olla että sulla on ollu vilaja-allergia koska siitähän voi parantua.mutta sehän on tosiasia että keliakiasta ei nyky lääketieteen aikana voi parantua.
- keliaakikon tyttö
SKRY-12120 kirjoitti:
Tiettävästi rantautui maamme raukoille rajoille vasta 60 ja 70 lukujen taitteessa. Tämän tiedon valossa tuo ”ihmeparaneminen” diagnooseineen tuntuukin vielä ihmeellisemmältä.
Kyllä keliakiaa on esiintynyt Suomessa jo ennen 60-70 lukua. Äidilläni on virallisesti parin-kolmenkympin iässä diagnisoitu jo lapsesta saakka oireillut keliakia.
Ylemmässä polvessa luultavasti ollut myös keliakiaa sairastanut ja siihen lapsena kuollut sukulainen. Oireet olivat olleet ihan samanlaiset kuin äidilläni nuorena. Ei vaan voi koskaan tietää, koska eipä 1920 luvulla osattu vielä keliakiaa diagnisoida, tuskinpa tunnettiinkaan. - iippa
R.R. kirjoitti:
Modernin länsimaisen lääketieteen oppien ja nykyisten tutkimusten mukaan keliakiasta ei todellakaan voi parantua. Sitä tietenkin voidaan hoitaa ruokavaliolla (niinkuin hyvin tiedetään) oireettomana. Onko sinulle tehty ihan diagnoosi keliakiasta ottamalla koepala kolonoskopiassa? Oletko hakenut KELAn korvausta? Kaikki mitä edellä kerroit viittaisi vilja-allergiaan (joka on aivan eri asia), jota olet tietoisesti/tiedostamattasi hoitanut itse siedätyshoitona vuosien ajan ja näillä näkymin immunologiset oireesi olisivat ajan kuluessa huomattavasti vähentyneet siitä kun olit koulupoika.
Tai sitten sinä olet joku ainutlaatuisen uniikki tapaus ihmiskunnan joukossa ja Jeesuskin elää.
Halleluujaa!R.R. kirjoitti: "Onko sinulle tehty ihan diagnoosi keliakiasta ottamalla koepala kolonoskopiassa?"
Tarkennuksena tähän, että tutkimus on gastroskopia, mahalaukun tähystys. Kolonoskopia on paksusuolen tähystys, jolla valitettavasti (on paljon miellyttävämpi tutkimus, tosin suolisto täytyy tyhjentää toisin kuin g-skopiaan) ei voi todeta keliakiaa, koska se on ohutsuolen sairaus. R.R. kirjoitti:
Modernin länsimaisen lääketieteen oppien ja nykyisten tutkimusten mukaan keliakiasta ei todellakaan voi parantua. Sitä tietenkin voidaan hoitaa ruokavaliolla (niinkuin hyvin tiedetään) oireettomana. Onko sinulle tehty ihan diagnoosi keliakiasta ottamalla koepala kolonoskopiassa? Oletko hakenut KELAn korvausta? Kaikki mitä edellä kerroit viittaisi vilja-allergiaan (joka on aivan eri asia), jota olet tietoisesti/tiedostamattasi hoitanut itse siedätyshoitona vuosien ajan ja näillä näkymin immunologiset oireesi olisivat ajan kuluessa huomattavasti vähentyneet siitä kun olit koulupoika.
Halleluujaa!"Tai sitten sinä olet joku ainutlaatuisen uniikki tapaus ihmiskunnan joukossa ja Jeesuskin elää."
Halusin varmuuden asiasta ja kävin verikokeissa. Seurauksena lähete sairaalaan koepalan ottoa varten. Keliakian vasta-aineet olivat koholla.
Kohta neljäkymmentä vuotta olen syönyt normaalisti, mutta nyt varmaan tulee asianlaitaan muutos. Eipä tuo ole tähän asti vaivannut, mutta jos koepala vahvistaa diagnoosin niin parasta lienee ruveta ruokavaliolle.
- huidikka
minulla meni vuosi ennen kuin verikoe oli ns. normaali vaikka noudatin tarkkaa gluteenitonta dietti. Käytin kauraa ja käytä edelleen kun veriarvot ovat kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081