Hakkuuaukealle ajateltavaa

MillaN

Seurasin purkua vanhan talon,
paljon nähneen, suuren, jalon.
Luja isku kohtaan sopivaan,
seinän sai kerralla sortumaan.
Kysyin, millaista koulutusta
vaaditaan talon purkajilta?
Pitääkö olla kirvesmies
tai ehkäpä insinööri kukaties?
Minulle vastattiin hymyillen vähän:
"Raaka voima riittää tähän!"
Päivässä parissa purkaa voidaan se,
mitä vuosi konstruoidaan.

Jatkoin kulkua mietteissäni.
Kumpaa on meidän elämämme?
Onko se taitavaa rakentamista,
pysyviin arvoihin panostamista,
suunnitelmia laativaa
vai itseltä parasta vaativaa?
Vai tyydymmekö paljon vähempään,
vain rikkomaan ja repimään?

Kuljin katua eteenpäin.
Toista taloa korjattavan näin,
muutoksessa parempaan päin.
Mietteistäni heräsin ja tajusin,
tyydy en enää vähempään.

Lähde, koska kuitenkin joku sitä kohta kysyy:
(muunneltu alkuperäisestä ja tekijästä ei tietoa)

34

2200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TurhaCe

voimaa ei käytä ammattimies
      ei heiluta lekaa otsa hies
      vaan purkaa talovanhuksen
      kuin hellästi riisuisi sen

sen harmaa verholaudoitus
      kuin ahavoitunut vanhus
      kertoo tarinaa monen asujan
      elotavoista arjen entisajan

pinkopahvien takaa tilkkeenä
      kosiokirjeitä ja sanomalehtiä
      salaisuudet alla lattialautojen
      silkkisukat ja askeja työmiesten

vankka kivijalka perustanaan
      kesti se muutokset tämän maan
      ei enää kannata korjata uupunutta
      tilalle vaan komiaa tehdasuutta

ammattimies pelastaa historiaa
      laatulaudat akkunat tallettaa
      käsinrakennettua rakkaudella purkaa
      kunnioittaen suuresti sen rakentajaa

keskellä pakettitalopeltoa
      jatkaa osa vanhusta eloa
      kertoisi kuulijalle entisestä
      mutta vaikenee mitäpä näistä

ilkikurisesti vain narahtaa
      vanha kestää se jo uskokaa

• ...vaikkei uskoisi!

Olen nuori.
        Erilainen.

Ajattelen vanhojen ihmisten
        Tuskalla tekemää
        Rakkaudella rakentamaa

Miksi tuhoaisin sen kestävän?
        Miksi ostaisin uutta ja kallista,
        mutta sellaista joka on tehty kulumaan?

En miksikään!

Ostin vanhan talon.
        Kunnioitan sitä!
        Rakastan!
        Hellin ja huolehdin!

Kunnostan vanhan säilyttäen!

• Jermu

muuttua yhtäkkiä kiltiksi..Sellainen kiltteystatsi katosi joskus tossa 90-luvulla...Se oli varmaan viimeisiä kertoja, kun mä hymyilinkin..Naama ei muista, millaista se on.

• Simanainen

...sillä mäpäs tiedän, että sä hymyilet mun jutuille. Webbi kertoo kaiken.

• *toimittaja

SättiSanomat
      Minä-minä –maan puolipuolueeton äänitorvi

Rossu teki avauksen sätin ikärajoista. Olen itsekin joskus pohtinut tuota ikäkarsinointia, mutta kysehän on vain viiteryhmistä. Joka tapauksessa keskustelu lähti menemään hyvin pian harakoille, kaikki oli kuulemma taas niin sitä Rossua itseään, huoneessa tapahtui ja ei tapahtunut sitä ja tätä, blaa-blaa-blaa.

Puskajussit ja tusinatavarat ryntäsivät kehiin, samoin kuin ihmeen kaupalla paikalle tupsahtivat nikit, joista Rossu ketjussa mainitsi. Ihmeellistä tämä virtuaali, vai onko sittenkään? Noh, ketjun selailumäärä lähentelee 7.000 eikä varmaankaan jää siihen, ja sen jälkeen kaikki ovat entistä kiukkuisempia kun Rossu taas pyöräytti koko porukkaa *hirnuu*.

Stone-Manin tasa-arvokysymyksestä päästiin miesten ja naisten palkkoihin. Oltiin sitä mieltä että tilastotietoja ei voi käyttää palkkavertailuissa, koska ne eivät kerro koko totuutta. No mutta, se ei ollutkaan kupletin juoni.

Ennemmin on siis uskottava siihen, mitä joku täällä sanoo siskostaan joka on sahalla töissä, tai kummin kaiman palkasta. Toisessa ketjussa taas oltiin sitä mieltä, että mikään täällä ei ole uskon asia. Guis se sitten on? Ei tarvitse edelleenkään vastata.

Olennainen siis katosi kun alettiin kinata tilastotietojen oikeellisuudesta. Tietysti tilastot ovat vain suuntaa-antavia, mutta jutun juju olikin *anallyzzeeraa* suurissa palkkaeroissa ja sitä kautta arvostuksissa. Kukaan tuskin haluaa paperimiehen palkkaa alemmaksi, pikemminkin sairaanhoito- ja muille vastaaville aloille arvostusta muuallakin kuin juhlapuheissa. Jermu kiteytti asian hyvin omassa puheenvuorossaan.

Palstoillahan hoitajat on nostettu arvoon arvaamattomaan, heistä saa loistavia provoketjuja; tippaiitat nimittäin sättäilevät kaiket yöt sillä aikaa kun asiakkaat heittävät lusikan nurkaan tai vähintäänkin sontivat housuihinsa. Ja vaikka eivät niin tekisikään, pitäisi hoitureiden luppoaikanaan sättäilyn sijaan lukea vanhaa kunnon sisätautioppia pysyäkseen hereillä (tähän iso megapyrskisrepsis), siis he joilla sitä joutoaikaa on. Ohhoijakkaa.

Taas väitetään Rossun itkeneen kommentteja pois, vaikka olen monesti sanonut olevani kaikkien poistopyyntöjen takana. Mielestäni aamulla luuta kävi tasaisesti joka puolella, ja Rossun avauksesta lähti viestejä vähän sieltä sun täältä, Millasta puskajussin kautta Saputsoon. Ikävää oli, että repunhoito-ohjeet häipyivät samalla, niitä ei syvägurggukaan ehtinyt tallentaa.

Avaus kuitenkin poiki kutsun Huuhaalle, eikä käynti ihan hukkaan mennytkään. Kyllä Rossun kannattaisi tulla siellä käymään jotta näkisi ettei koko hakkuuväki ole yhtä suurta multinikkiä. Yhdelle ihmiselle on täysin mahdotonta pitää esim. kymmentä ikkunaa auki, jutella issekseen, privailla yksinään ja vielä moikkailla uusia tulijoita. Jollekin jo kaksi ikkunaa voi olla liikaa. No, se ei kai ole kiellettyä, joten turha näistä on marista.

Huuhaan kierroksen jälkeen olikin aika lukea Rossun ketju uusin silmin, purkaa tiedot kahjovaakuttimesta ja anallyzzeerata hetki. Mielenkiintoista, hyvin mielenkiintoista. MerliNella-parka, nyt täytyisi osata lukea Sättärit rivien välistä *huokaa*.

Jermuxi kyselee, pystyykö joulu yllättämään sättäilijän. No ei tietenkään, nakkipaketti kaupasta ja palstalle! Turha siitä on stressata. Lopetin jouluvouhkaamisen aikapäiviä sitten ja kyllä on helpottunut olo. Teen jos ehdin, jos en ehdi niin se ei haittaa; joulu tulee sisältä päin.

Seppojuhania yritettiin raahata roviolle uudemman kerran. Hän on kuitenkin nykyään bernhardilainen ja yhden typyn hoivissa, joten hangessa ei näy kuin tassun jäljet jotka johtavat Huuhaalle. Wuff! Takaisin.

Tukkusutija on pitkästä aikaa kirjoittanut novellin kahvipuolelle. Hän osaakin kauniisti kuvata pienen ihmisen kasvukipuja, ja miksei isommankin. Hus lukemaan!

Tämänkin tyhjäntoimituksen teille tarjoili syvägurggu. Pyydän oikein kauniisti, älkää kommentoiko. Tai ainahan voin jättää lukematta.

• Seppojuhani

Rossu on kieltämättä eto peli avaamaan keskusteluja: ensin piiskaa ja sitten alemmassa kategoriassa itse ”asiaa”.

Hänen provonsa ovat kovin näkyviä. Nytkin hän kauhistelee eri ikäisten välisiä keskusteluja, vaikka pari viikkoa takaperin julisti keskustelleensa ”hurmaavan poikasen kanssa”.

Ja luulenpa, että Rossu itse kätkättää maha kippurassa saadessaan vaahto poskella kirjoitettuja vastauksia väitteisiin, joita hän itsekään ei allekirjoita.

No, eiväthän Iltsarinkaan lööpit mitään asiajuttuja ole. Sonta myy.

Pitäisiköhän Sättäreiden ottaa oppia: ”Murhattu, ryöstetty, raiskattu”.

J.K. Kait toimittaja tietää, että "ei tarviste olla kummoinen mies, jotta pääsee sanomaan!"

• *toimittaja
        Seppojuhani kirjoitti:

Rossu on kieltämättä eto peli avaamaan keskusteluja: ensin piiskaa ja sitten alemmassa kategoriassa itse ”asiaa”.

Hänen provonsa ovat kovin näkyviä. Nytkin hän kauhistelee eri ikäisten välisiä keskusteluja, vaikka pari viikkoa takaperin julisti keskustelleensa ”hurmaavan poikasen kanssa”.

Ja luulenpa, että Rossu itse kätkättää maha kippurassa saadessaan vaahto poskella kirjoitettuja vastauksia väitteisiin, joita hän itsekään ei allekirjoita.

No, eiväthän Iltsarinkaan lööpit mitään asiajuttuja ole. Sonta myy.

Pitäisiköhän Sättäreiden ottaa oppia: ”Murhattu, ryöstetty, raiskattu”.

J.K. Kait toimittaja tietää, että "ei tarviste olla kummoinen mies, jotta pääsee sanomaan!"

ei tarvitse olla kummoinen anallyzzoija, kun pääsee Sanomiin. :D:D:D:D:D:D ja ne pyrskikset päälle!!

• merliNella

perskules...nyt huokailen jo minäkin...:D
        Mitä..rivien välissä..:ono, ei se niin väliä vaikkei kaikkea ymmärräkkään:)

Myönnän olevani pihalla...kuin lumiukko.
        Hoksasin tuossa yhden jutun:D
        Päivä poissa ja ei haisuakaan, mistä puhutaan.
        Johtunee varmaan siivotuista ketjuista.

Ai, meinasi kyssäri unohtua...miksei saa kommentoida..??
        Eikös se kuulu tilaajaoikeuksiin:D

• merliNella kirjoitti:

perskules...nyt huokailen jo minäkin...:D
        Mitä..rivien välissä..:ono, ei se niin väliä vaikkei kaikkea ymmärräkkään:)

Myönnän olevani pihalla...kuin lumiukko.
        Hoksasin tuossa yhden jutun:D
        Päivä poissa ja ei haisuakaan, mistä puhutaan.
        Johtunee varmaan siivotuista ketjuista.

Ai, meinasi kyssäri unohtua...miksei saa kommentoida..??
        Eikös se kuulu tilaajaoikeuksiin:D

Välähti se minullakin, ei kyllä ensi lukemalla. Piti uudestaan tulla kurkistamaan ja sitten Ahaaa??

Yritin Jermulle vihjaista,ja nyt se on jäänyt tavaamaan koko stooria, eikä tunnu löytävän yhtikäs mitään:)kiäh!

• merliNella
        Waffen-ss kirjoitti:

Välähti se minullakin, ei kyllä ensi lukemalla. Piti uudestaan tulla kurkistamaan ja sitten Ahaaa??

Yritin Jermulle vihjaista,ja nyt se on jäänyt tavaamaan koko stooria, eikä tunnu löytävän yhtikäs mitään:)kiäh!

näyttää sille, että minäkin juutun loppuelämäksi tuohon jutskaan..:)

Kolmesti luin...ja ei nyt sytytä...ei millään...pah:)

• Jermu
        Waffen-ss kirjoitti:

Mä tulin tässä välissä himppeen..Mutta kuten olen jo miljuuna kertaa sanonut, niin noihin välikköjuttuihin en osaa ottaa kantaa. Mä en kerta kaikkiaan jymmärrä niitä. Siksi en jää niitä edes miettimään saatikka sieltä uudelleen mitään etsimään..Sanoisinko, että se ei ole mielekästä puuhaa etsiä jotain sellaista, mitä ei pysty löytämään. Paljon helpompi on jankuttaa ja tapella pystypäin vaikka henki menisi.
        Joko se tonttu on löytynyt, joka ei syö kaikkea yhdellä kertaa?

• *toimittaja
        Jermu kirjoitti:

Mä tulin tässä välissä himppeen..Mutta kuten olen jo miljuuna kertaa sanonut, niin noihin välikköjuttuihin en osaa ottaa kantaa. Mä en kerta kaikkiaan jymmärrä niitä. Siksi en jää niitä edes miettimään saatikka sieltä uudelleen mitään etsimään..Sanoisinko, että se ei ole mielekästä puuhaa etsiä jotain sellaista, mitä ei pysty löytämään. Paljon helpompi on jankuttaa ja tapella pystypäin vaikka henki menisi.
        Joko se tonttu on löytynyt, joka ei syö kaikkea yhdellä kertaa?

huvinsa kullakin. Tämä rivien väliin piilottaminen on minun hupiani, ja ylimääräinen bonus tulee kun joku sen tajuaa. Samalla tuo joku saa oivaltamisen ilon. Toisaalta taas oivaltaja joutuu erityistarkkailuun, ellei satu olemaan tekstin uhr... eikun kohde.

• merliNella

oh siis, löysin lopultakin jotain..:DDD

-nauraa kippurassa-

• Jermu
        *toimittaja kirjoitti:

huvinsa kullakin. Tämä rivien väliin piilottaminen on minun hupiani, ja ylimääräinen bonus tulee kun joku sen tajuaa. Samalla tuo joku saa oivaltamisen ilon. Toisaalta taas oivaltaja joutuu erityistarkkailuun, ellei satu olemaan tekstin uhr... eikun kohde.

Kyllä mä sen jymmärsin ja se onkin ihan ok niille jotka ossoo tehdä sen hyvin ja hauskalla tavalla..(viittaan toimitukseen valkealla kepilläni)
        Ja se on hauskaa niille, jotka sen näkee.
        Se ei ole ollut koskaan sen kummempaa meikäläiselle, koska en niitä näje..Olen aina sanonut olevani sellainen mustavalkoinen tyyppi ja niin se vaan on. Olen oppinut elämään sen asian kanssa.(viittaan valkeaan keppiin räpylälläni) Ei siinä sen kummoisempia ole.

• merliNella
        *toimittaja kirjoitti:

jaahas, uhreja ja tarkkailua..:)

No, enpäs sano enään mitään riveistä enkä väleistä..hirnun vain yksiksseni..toivottavasti oikeissa kohdissa..:D

• Jermu
        merliNella kirjoitti:

jaahas, uhreja ja tarkkailua..:)

No, enpäs sano enään mitään riveistä enkä väleistä..hirnun vain yksiksseni..toivottavasti oikeissa kohdissa..:D

olet sitten sellainen "Soul-mate"..

• merliNella kirjoitti:

oh siis, löysin lopultakin jotain..:DDD

-nauraa kippurassa-

Kyllä se kestikin. Et varmaan nukutuksi saanut, kun asia vaivasi ja tuli uniisi:)

• merliNella
        Jermu kirjoitti:

olet sitten sellainen "Soul-mate"..

noin hienoja sanontoja käyttää..:)

Siis mikä..??
        Ainoa Soul-mate minkä tiedän, on lämpöinen ravuri..:)

• merliNella
        Waffen-ss kirjoitti:

Kyllä se kestikin. Et varmaan nukutuksi saanut, kun asia vaivasi ja tuli uniisi:)

tietenkään nukkunut..:)
        Kökötin puoli yötä tässä ruudun ääressä ja luin ja luin ja luin....Sitten yhtäkkiä...ping..:D

• Jermu
        merliNella kirjoitti:

noin hienoja sanontoja käyttää..:)

Siis mikä..??
        Ainoa Soul-mate minkä tiedän, on lämpöinen ravuri..:)

se tarkoittaa sellaista samanhenkistä kaveria..Soul=sielu ja Mate=kaveri..."Yo Bro"

• merliNella kirjoitti:

tietenkään nukkunut..:)
        Kökötin puoli yötä tässä ruudun ääressä ja luin ja luin ja luin....Sitten yhtäkkiä...ping..:D

Mikä siinä muuten on? Täällä on muutama joka heti tajuaa ja ymmärtää, toiset sitten kulkee laput silmillä. Tai sitten eivät vain ole huomaavinaan.

• Jermu
        Waffen-ss kirjoitti:

Mikä siinä muuten on? Täällä on muutama joka heti tajuaa ja ymmärtää, toiset sitten kulkee laput silmillä. Tai sitten eivät vain ole huomaavinaan.

valkea tseba..sillä sitten yritän näyttöä kopistella...Ei sillä kuule saa kaikkea irtoamaan, vaikka kuinka yrittäis..siksi on turha sitä näyttöä piestä..Kjäh!

• merliNella
        Waffen-ss kirjoitti:

juuri itseni irti, näistä julkisista rivienväli analyyseistä...:DD

Hihittelen jatkossa täällä yssikseni..:)

• Seppojuhani
        *toimittaja kirjoitti:

ei tarvitse olla kummoinen anallyzzoija, kun pääsee Sanomiin. :D:D:D:D:D:D ja ne pyrskikset päälle!!

Niinpä näkyy päässeen. 13 x :D

• *toimittaja

SättiSanomat
      Minä-minä –maan puolipuolueeton äänitorvi

Tämänkertainen painos keskittyy pakostakin muutamaan mielenkiintoiseen persoonaan, joten toistoa on odotettavissa.

Rossun avauksessa on kommenttimäärä täynnä. Itse olisin veikannut lukijoita enemmän, mutta hyvin ehtii käydä ketjun lukemassa ja kantamassa kortensa kekoon. Useiden solvausten ja yhtä useiden poistojen jälkeen ketju on suht siisti.

Saputsohan tiedusteli syvägurgulta, käynkö pyytämässä pois kaiken mikä ei minua miellytä. Siinä tapauksessa chat-palstan tilalla olisi blanco-sivut, joten tyydyn lehmä-huora-luuska-nauta- ja muiden vastaavien kommenttien klik-klak-klikkaamiseen. Se olkoon osani palstan parannuksesta, vaikka Rosmariina yritti kovasti saada toimittajaa 1) syylliseksi palstan tilaan, 2) uuden ja paremman palstan lipunkantajaksi.

Rossu ei saanut toimittajaan kohdistuneella provolla niin suurta kommenttitulvaa kuin ilmeisesti havitteli. Syvägurgun nimen vetäminen ketjuihin harvoin puree, olen niin vaatimaton persoona. Siksi Rossu joutuikin kirjoittelemaan kahvikupillisten lomassa issekseen, jolloin ei ollut suurta vaaraa solvauksista. Hän kommentoi erilaisilla vaihtoehdoilla ja pelkäsi koko ajan punaisen pallukan ehtivän edelle.

Lisäksi Rossu ihmetteli, miksei hänen lahjalistaansa kommentoitu. Se olisi ollut aika vaikeaa, koska Nurinperoisen ketju oli täynnä. Sitä paitsi toimittaja kiitti lahjoistaan Sättäreissä, eikä ole minun vikani jos Rossu ei näitä lue. Muistaakseni myös ZeireeNi kiitti samassa yhteydessä.

Usein on ihmetelty, miksei Rosmariina tule kommentoimaan muiden ketjuihin. Hän ilmoitti olevansa ujo, mutta voitti kuin voittikin tämän piirteensä kun kävi motkottamassa Zeikulle tämän krapulasta. Tosin hän pysytteli aiheen vieressä ja osasi neuvoa miten krapulan välttää, vaikka tempaisee päänsä täyteen. Hetken mietittyään Rossu porhalsi rutkuttamaan Risuläjän määrekasaumista. Rossu ei kyllä ollut ainoa joka ei ymmärtänyt Romukasan avauksesta yhtään mitään.

Romukoppa pysyi avauksensa aiheelle (kaksinaismoralismi ja tekosiveys tai –pyhyys) uskollisena hutkiessaan takaisin. Valitettavasti hänen sisälukutaitonsa oli vähän hakusessa, koska luuli lukevansa määrekesaumasta. Eräs puskajussi yhtyi riemuun ennen kuin vahingoniloisena palautin heidät maan pinnalle.

MillaN oli aikaisemmin tehnyt avauksen palstan palauttamisesta ojennukseen. Jostain syystä (!) kalikka kalahti melkoisen kovaa, koska monikin ryntäsi puolustautumaan vedoten siihen, että saa jutella kenen kanssa haluaa. Eihän sitä kukaan ollut kieltämässä, vaan idea oli pitää hakkuuväen örvellykset omissa ketjuissaan. Samasta asiasta on paasattu keväästä lähtien.

Tietysti omat ”keskustelut” ovat hakkuuväelle tärkeitä, mutta *anallyzzeeraa* pitäisi muistaa sama muiden kohdalla. Asiajuttujen avaajat eivät välttämättä halua hakkuuväkeä ketjuihinsa huomenia toivottelemaan. Joka tapauksessa MillaNin juttu poistettiin, joten siitä voi kukin päätellä mitä nyt päätteleekin.

Saputso ilmoitti häipyvänsä pikkujouluhumuun, ja palstalle ilmestyi seuraavana päivänä rekkakuski Joensuusta (sairaslomalla). Tämä maanteiden kingi oli seurannut kovasti palstaa ja tullut siihen tulokseen mihin nyt olikin tullut. Hän kertoi aatoksensa Romukopan ketjussa. Risuläjä, edelleen avaukselleen uskollisena, yhtyi riemumielin rekkakuskin lausahdukseen. Ohhoijakkaa.

Sofienne oli laittanut juttunsa sätistä vuorovaikutuksen välineenä myös kahvipalstalle. Koska sitä ilmeisesti pidettiin massapostituksena, juttu häipyi ensin kahvipuolelta ja paljon myöhemmin myös chat-palstalta. Eli kahdelle palstalle ei juttuaan kannata yhtä aikaa laittaa. Oli harmillista että ketju lähti, tosin eriäviäkin mielipiteitä kuultiin. Ketju oli kuulemma tylsä (siksi sitä ei oltu luettukaan, pyrsk), ja Sofin myöhemmät kommentit yhtä tylsiä koska hän teki kappalejaon aina pisteen jälkeen. Voi voi sentään.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että joskus avauksia siirretään toisille palstoille. Esimerkiksi muutama Lillin ketju löytyy Huuhaalta. Eräässä hän pohtii mihin kirjoittajat ovat häipyneet, vaikka aikaisemmin totesi olevansa täällä niin vähän, ettei ehdi huomata ketä puuttuu. Hmm.

Merkillepantavaa on, että hakkuuväki pystyi tällä kertaa edes jotenkuten vaihtamaan ajatuksia ilman ylempänä luettelemiani nimittelyjä. Sen varaan ei tosin kannata paljon rakentaa, koska ilmiö on yhtä tilapäinen kuin aina. Odotan mielenkiinnolla joulunalusviikkoja ja sitä, miten tiukalle itsekukin hermonsa onnistuu vetäisemään.

Lopuksi eräälle nikille muistutukseksi pari faabelia. Toinen on satu Pekasta ja sudesta. Toisesta (pikkulintu matkalla etelään) voisi ottaa opetuksen nr 2: Eivät kaikki, jotka nostavat sinut ylös paskasta, ole ystäviäsi.

Kylläpä helpotti. Nyt kun pääsin täsmämäiskimään, voimmekin Rossun johtoajatuksen mukaisesti unohtaa vanhat kaunat ja ryhtyä liputtamaan tervehenkisemmän palstan puolesta, vaikka asiani ei olekaan raamittaa tai määritellä palstan henkeä.

Tässä lehdessä ei ollut rivien välissä muuta kuin tyhjää, eli suunnilleen samaa kuin riveilläkin. Tai sitten oli. Latomon ikkunoihin on muuten vaihdettu panssarilasit, joten tähän rakennukseen pystyy vain Jermun tankki, jos sekään.

Näillä eväillä uuteen viikkoon!

• Jermu

Ampuja alikaliiperinen cooma-ammus lataa...
        Katsellaan kestääkö ton kioskin lasit sellaisen läjäyksen...Nooo ei oikeesti, kun toimittaja on niiiiiiiiiiiiiiiin kiltti ja vaatimaton..Kukaan ei saa kiusata toimittajaa..Ollos huoleton, poikas valveil on....

• *toimittaja
        Jermu kirjoitti:

Ampuja alikaliiperinen cooma-ammus lataa...
        Katsellaan kestääkö ton kioskin lasit sellaisen läjäyksen...Nooo ei oikeesti, kun toimittaja on niiiiiiiiiiiiiiiin kiltti ja vaatimaton..Kukaan ei saa kiusata toimittajaa..Ollos huoleton, poikas valveil on....

tietysti saa kiusata, kaikkia täällä kiusataan. Nuo faabelit olikin sille, jolla ei ollut syytä, mutta saa sitä silti. Täsmäammus tulee kyllä takaisin päin..

• Jermu
        *toimittaja kirjoitti:

tietysti saa kiusata, kaikkia täällä kiusataan. Nuo faabelit olikin sille, jolla ei ollut syytä, mutta saa sitä silti. Täsmäammus tulee kyllä takaisin päin..

Täsmäammus..Ei sellaisia kannata tuhlata minuun..Ne on liian kalliita..Tuollainen alikaliiperiammus ajaa saman asian monessa tilanteessa..Läpäisykyky on erinomainen ja coomauskyky riittää moneen tilanteeseen.
        Faabeliammus...täytyy tutustua noihin tarinoihin sitten lisää. Kantama, soveltuvuus epäsuoraan ammuntaan(vaikuttaisi toimivan siinä) ja tulitukitoiminta...Epäselvääkö?? Ei suinkaan.
        Ei sua saa kiusata. Hakkuuaukean erikoisjoukot ovat lähtövalmiustila oranssissa tällaisena aikana, jolloin on liian hiljaista.

• *toimittaja
        Jermu kirjoitti:

Täsmäammus..Ei sellaisia kannata tuhlata minuun..Ne on liian kalliita..Tuollainen alikaliiperiammus ajaa saman asian monessa tilanteessa..Läpäisykyky on erinomainen ja coomauskyky riittää moneen tilanteeseen.
        Faabeliammus...täytyy tutustua noihin tarinoihin sitten lisää. Kantama, soveltuvuus epäsuoraan ammuntaan(vaikuttaisi toimivan siinä) ja tulitukitoiminta...Epäselvääkö?? Ei suinkaan.
        Ei sua saa kiusata. Hakkuuaukean erikoisjoukot ovat lähtövalmiustila oranssissa tällaisena aikana, jolloin on liian hiljaista.

eihän sinuun täsmätty yhtään ammusta näissä Sättäreissä, tai siis vähän pistettiin korvan vierestä, mutta hyvin lempeästi. Sadun Pekasta ja sudesta kaikki varmaan tietävätkin, ja tämän faabelin pikkulinnusta olen laittanut palstalle ennenkin. Tässä taas kerran:

Pikkulintu oli matkalla etelään. Oli kylmä, linnun siivet kohmettuivat ja se putosi pellolle.
        Lehmä tuli ja losautti läjän sontaa linnun päälle. Lanta oli lämmintä, virvoitti pikkulinnun joka alkoi heti iloisena visertämään.
        Kissa kuuli viserryksen, hiipi pellolle, nappasi linnun läjästä ja hotkaisi suuhunsa.

Opetus 1: Eivät kaikki, jotka heittävät sontaa niskaasi, ole vihollisiasi.
        Opetus 2: Eivät kaikki, jotka nostavat sinut ylös siitä, ole ystäviäsi.
        Opetus 3: Kun olet kaulaasi myöten sonnassa, kannattaisi olla ihan, ihan hiljaa.

• merliNella

tulihan se sieltä:)

Pekka ja susi tarina hyvinkin tuttu...mutta tuo toinen..??
        No hällä väli..kuitenkin eilen, joku kiltti kulkija pelasti minut, paleltumiselta hangesta postilaatikon vierestä...:D

Kiittää sanomista:)

• *toimittaja
        merliNella kirjoitti:

No hällä väli..kuitenkin eilen, joku kiltti kulkija pelasti minut, paleltumiselta hangesta postilaatikon vierestä...:D

toinen faabeli on tuossa Jermulle osoitetussa viestissä "huokaus".

• Jermu
        merliNella kirjoitti:

tätä "ollaan ihan tietämättömiä asiasta"-jankutusta, niin toimituskin taitaa lähettää ihan omaa postia meille...Kjäh ja köh!

• MillaN

...on eväitä vielä ensi viikoksikin...Faabelit ovat mielenkiintoisia.:D

Kiitos...*maksaa 55,50 kreedittiä mukisematta* :D

• Jermu
        MillaN kirjoitti:

...on eväitä vielä ensi viikoksikin...Faabelit ovat mielenkiintoisia.:D

Kiitos...*maksaa 55,50 kreedittiä mukisematta* :D

selvisi, että Fabelammukset ovat tehokkaita epäsuoran tulen käytössä. Vaikutusalue on laaja ja coomautuneita tulee paljon. Suosittelemme ehdottomasti. Olemmehan juuri miettimässä Polytulkun seikkailujen luonnetta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7300
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      738
      3551
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      356
      1887
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      85
      1435
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe