Pitääkö nuita Jenkkivaneja lämmittää ennen ajoonlähtöä varttitunti tyhjäkäynnillä vai mikä siinä on? Yks ukko ainakin 15-20min. ronksututtaa sitä riisseliään joka aamu ennenku lähtee liikenteeseen hyvin hitaasti ja varovasti. Eikö se automaticvaihteisto kestä kylmänä liikkeelle lähtöä vai onko niitä muuten vaan huvikseen lämmitettävä? Samoin tekee muuten pensakoneisen piilofarmarin omistajakin. Täytyy käydä kysymässä joku päivä, kuhan kerkien.
Jenkkiauto pakkasessa.
27
567
Vastaukset
- Vitun stalkkeri
V8 dieselit ei välttämättä käy kylmänä kaikilla pytyillä varsinkin jos hehkutulpat on pimeinä ja jos sillä lähtee ajelemaan heti niin voi olla että kampura ja lohko halkeaa epätasaisen rasituksen takia. Kuulee käyntiäänestä ja näkee oikeastaan siitä että auto heiluu kun ei käy kaikilla pytyillä ja sen pitäisi sitten lämmetessään alkaa käydä kunnolla mutta jos se on kunnossa niin en kyllä oikein ymmärrä miksi noin kauan käytetään tyhjäkäynnillä. Sillä aikaa voi kuitenkin raaputtaa jäät ikkunoista ja polttaa nortin, samalla hyttikin lämpenee.
- NoSe
No on se kumma kun Alaskan polliisillaki on nuo veekasifoortit. Luulis jotta joskus sielläkin pitää pakkasessa lähtee äkkiä liikenteeseen, ku häläri tulloo. Ei siinä oo välttämäti kovin paljo aikaa lämmitellä.
Ihmettelen vain siksi kun mulla on näitä autonkotteroita ollu jos jotakin sorttia, vaan ei yhtään ameriikanrautaa. Nissanin ja Tojotan ainakin voi rämäyttää tulille kolmenkymmenen asteen pakkasessa ilman lohkolämmittimiä ja lähteä liikkeelle välittömästi. Samoin vanha Taunus, ei yhtään nikotellu, eikä Lada. Jopa Ooppeliki hörähti ja lähti. Siinä mielessä vain ihmetyttää. - ---
no siellä alaskassa kun on kovat pakkaset niin sitä autoa ei sammuteta ollenkaan paitsi silloin kun sen saa sisälle lämpimään.ja näin toimitaan myös kanadassa.
no ihan hyvähän se olis joka konetta lämmittää jos aikaa on. Eihän se ensimmäiseen puoleen tuntiin tavallinen mineraaliöljy pakkasella kansiin asti nouse millään.Heti kun lähtee kylmänä polkemmaan niin kyllä se lyhentää koneen ikää monella vuodella.
Jos miljoonan meinaa koneella ajaa ,niin alkulämmitykset se vaatii- vihreät arvot
Ettekö ajattele päästöjä!? Hirveät määrät myrkkypäästöjä pumppaatte ilmakehään kullinjatkeistanne. Yksityisautoilu tulisi ehdottomasti kieltää ja varsinkin amerikkalaisvalmisteiset polttoaineen suurkuluttajat.
- tietävä
Missä maassa on päästömitt. keksitty....Usa. Eurooppa jäljes. Japsitkin edellä eurosaastuttajia.
- Mitämittaa
tietävä kirjoitti:
Missä maassa on päästömitt. keksitty....Usa. Eurooppa jäljes. Japsitkin edellä eurosaastuttajia.
Jenkit vaan mittailee HC päästöjä, ei CO2set kiinnosta.
Eli sitä kuinka paljon menee koneen läpi raakana.
- ratkaistu
Tuikkaa tuleen se rohjo niin kyllä lämpenee! Tilalle voit ostaa aidon Japanilaisen.
- Mersumiäs
Ei se sun harmaa toijjota avensis oo aito japanilaine vaikka kuinka haluaisit
- säästöliekillä
Itse runkkaan annisinnemäen kuvan edessä kynttilänvalossa aina pakkasella niin lämpenee kädet ja maailma pelstuu!
- staaaalin
Neuvostoliittoon on tiemme kyllä mutta okaavinen
- jenkkijesse
On sullakin kiire, jos ehdit tollasia ihmetellä ja silti tänne kirjoittaa. Käy vain kysymässä niin kyllä ne kertoo sulle. Kertovat varmasti mielellään ihan yleiselläkin tasolla autojen toiminnasta ja siitä mitä eroa on olla työttömänä kotona ja minkälaista on omistaa auto ja lähteä töihin joka aamu. Sullahan on sitten 15-20min aikaa kuunnella sitä koulutusta.
- ..............
Harvemmin nuo vanimiehet kravatti kaulassa kotoaan lähtevät. Paskaisissa työhaalareissa lähdetään muovitehtaalle tai raksalle apumieheksi.
Sitä tyhjäkäyntiä muuten harrastetaan myös ruokatunnilla. Jätetään auto rekkamiestyyliin tyhjäkäynnille, että Teboilin pirkotkin näkevät että tässä tulee oikea ammattiautoilija. Vaikka todellisuudessa ajetaan kolmen kilometrin työmatkaa sinne raksa-appariksi tai muovitehtaan pihaan. - Mistä oikein puhut?
.............. kirjoitti:
Harvemmin nuo vanimiehet kravatti kaulassa kotoaan lähtevät. Paskaisissa työhaalareissa lähdetään muovitehtaalle tai raksalle apumieheksi.
Sitä tyhjäkäyntiä muuten harrastetaan myös ruokatunnilla. Jätetään auto rekkamiestyyliin tyhjäkäynnille, että Teboilin pirkotkin näkevät että tässä tulee oikea ammattiautoilija. Vaikka todellisuudessa ajetaan kolmen kilometrin työmatkaa sinne raksa-appariksi tai muovitehtaan pihaan.Kuka väitti vanimiesten kulkevan kravatti kaulassa?
Miksi vanimiehet haluaisivat esittää ammattiautoilijaa?
Elätkö tässä todellisuudessa vai kirjoititko väärään ketjuun? - mites suu pannaan
.............. kirjoitti:
Harvemmin nuo vanimiehet kravatti kaulassa kotoaan lähtevät. Paskaisissa työhaalareissa lähdetään muovitehtaalle tai raksalle apumieheksi.
Sitä tyhjäkäyntiä muuten harrastetaan myös ruokatunnilla. Jätetään auto rekkamiestyyliin tyhjäkäynnille, että Teboilin pirkotkin näkevät että tässä tulee oikea ammattiautoilija. Vaikka todellisuudessa ajetaan kolmen kilometrin työmatkaa sinne raksa-appariksi tai muovitehtaan pihaan.Poju anto ittelleen plussaa :D
t. Vani mies jolla valkokaulus työ ja rahaa - kylläonjokaisellaongelma
.............. kirjoitti:
Harvemmin nuo vanimiehet kravatti kaulassa kotoaan lähtevät. Paskaisissa työhaalareissa lähdetään muovitehtaalle tai raksalle apumieheksi.
Sitä tyhjäkäyntiä muuten harrastetaan myös ruokatunnilla. Jätetään auto rekkamiestyyliin tyhjäkäynnille, että Teboilin pirkotkin näkevät että tässä tulee oikea ammattiautoilija. Vaikka todellisuudessa ajetaan kolmen kilometrin työmatkaa sinne raksa-appariksi tai muovitehtaan pihaan.On sulla jumaliste kyllä ongelmat. Ei voi kyllä enempää kirjoittelusta läpi näkyä kuka tässä haluaa olla Vanabii autoilija! Voi helevetti mitä porukkaa..Eikä tässä maailmassa kuule valmista tule mistään jos kaikki kraka kaulassa kulkis. Herää todellisuuteen ja anna ihimisten elää omaa elämäänsä, jätti sitten auton käyntiin tai ei.
Eikö oo ameriikas eiku kanadas keksitty webastoo esi lämmitykseen? Outoa teknologiaa.
Ilmeisesti sun naapureilla ei vain ole lämmitystolppaa? :) Itsestäni tuntuisi ainakin pahalta lähteä kylmällä koneella kiireisen aamuruuhkan sekaan oli auto kuin auto. Ja mikä sen mukavampaa kuin kuunnella kasin rouskutusta hiljaisessa aamussa. :)
- voinäääsnäääsnääss
Jos joku haluaa autoaan säästää ja käytellä ennen ajoon lähtöä, niin pitääkö sekin noin kääntää taas. Elä omaa elämääs ja pysy kaukana Jenkkiautoista! Kokemuksella voin sanoa että kyllä ne lähtee käyntiin vaikka 30-asteen pakkasella jos kunnossa on. Se, että onko auto pidetty kunnossa vai ei on sitten toinen juttu. Ja sehän ei ole valmistajasta kiinni.
- lämmitys
Talvella kuuluu jenkin kaasupoljinta sotkea 15 minuuttia edestakaisin jotta V8 pysyisi käynnissä ja vasta tämän jälkeen yrittää lähteä varovaisesti liikkeelle jotta kone ei sammuisi.
- jenkit
Olen omistanut useita jenkkejä ja olen aina käynnistänyt ne kylmiltään. Aina ovat lähteneet käyntiin jopa n. -40 pakkasista, onhan V8 todellakin parempi kylmäkäynnistyvyydeltään puolimoottoreihin nähden. Joskus kaikkein kovimmilla pakkasilla olen antanut käydä tyhjäkäyntiä kunnes alkaa sisälle tulla lämmintä, eli yleensä viisi minuuttia riittää. Automaattilaatikot eivät ole moksiskaan pakkasista, kunhan on öljyt vaan vaihdettu ajallaan. Ovat muuten siellä Alaskassakin kokeilleet meillä niin ylistettyjä preemiun merkkejä ns. viranomaiskäytössä, mutta ovat kuulemma aina hävinneet jenkkimerkeille juurikin kylmäominaisuuksiensa ja vikaherkkyytensä takia. On se vaan mukava lähtee kovilla pakkasilla töihin, kun aina lähtee käyntiin ja lämpenee tosi nopeesti eli ei tosiaankaan tarvitse palella ajellessa. Toisin se on näköjään noilla preemium autoilla, taitaa pakkasilla olla monellakin ongelmia ja sitten jos pääsevät liikkeelle niin ei lämpene sisältä juuri ollenkaan , kun taitaa se webastokin olla usein rikki. Mitä siihen kulutukseen tulee, niin mieluummin maksan enemmän polttoaineista, kun saa kunnon autoilla ajella ja pajalla ei tarvitse korjuuttaa kokoajan mitään preemiumeja, ei ole niin huijattu olokaan.
- neonit
V8 suurkulutus moottorit ovat jotain vanhoja autoja.
Ei enää nykyaikana mitään V8:ja valmisteta edes amerikassa.
4 sylinterisiä ovat nykyajan jenkkiautot.
Jenkit ovat alkaneet ottamaan oppia eurooppalaisilta esikuvilta.
- esgserser
Kyse on varmaan vaan siitä ettei autossa ole sisätilanlämmitintä. Silloin saa tyhjäkäynnilla ronksututtaa 10-15min ennen kuin lasit pysyy huurteettomana. Vaikka olis lohkolämmitinkin niin kestää se silti sen 5min ainakin ennen kuin puhaltaa niin lämmintä että huurteet pysyy poissa.
Kun on kerran siirtynyt sisätilanlämmittimen käyttöön ei voi kuin ihmetellä kuinka suomen olosuhteissa jotkut vielä on ilman.- Fleetside
6,2 l kasiin laitoin lohkiksen molemmille puolille moottoria. Ihan hyvin toimi. Käyttelin silti pakkasaamuina n.15 min. ennen liikkeelle lähtöä. Oli vaan niin mukava kuunnella kasikoneen hörinää. Tietäjät tietää.
- Arkkupakastin
Fleetside kirjoitti:
6,2 l kasiin laitoin lohkiksen molemmille puolille moottoria. Ihan hyvin toimi. Käyttelin silti pakkasaamuina n.15 min. ennen liikkeelle lähtöä. Oli vaan niin mukava kuunnella kasikoneen hörinää. Tietäjät tietää.
Automaattiloota on silti jähmeä ja kone stumppaa tai auto lähtee liikkeelle, kun se loota on kylmä...
- Tietäjätlämpöisessä
Narvi on aina narvi.
- Huippuuuukk
Mulla on uusi mustang eikä tarvi mitään lohkolämppäreitä tai viimasuojia. Kone käyntiin ja kabiini on lämmin todella nopeasti. Skoda itäautot tuola ajelee paniikissa viimasuojineen ja virittelevät hädässä johtoa pihassa. Minä ene edes kolaa omaa paikkaani vaan rysäytän autoni sihen lumien päälle. Lumet sulaa kyllä keväällä ei niitä tarvi siirrellä. Lumien kolailu on sellasta eläkeläisten huvia ja kuntoilua. Tänäänkin olis skooda abc pihassa käynnissä kun kuski ei uskaltanu sammuttaa kun kerta oli kerrankin käynnistyny kylmäl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1971545Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521052
- 72975
- 58883
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 105865
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 42834
- 82820