Huono juttuko?

fiiuliN

Olisikohan ollut huono juttu koko rekisteröityminen?
Ei ainakaan palstat ole sen "tyynemmät" kuin olivat ennenkään.
Myrskyisää on ja rekkaamattomilla nikeillä tuntuu olevan taipumusta pistää koko jutut "ranttaliksi".

Lueskellessani vain tuota 60 palstaa huomioin siellä niin älyttömiä ketjuja kuin pikkulapset olisivat ne kirjoittaneet, ja kaikki rekkaamattomilla nikeillä kirjoiettuja.

Meitä "mummoja" halveerattaan aina silloin tällöin, mutta vaikka kuinka typeriä olisimme, emme ikinä pääse kirjoituksillamme tuohon luokkaan mitä nuo hassunkuriset ketjut sisältävät.

Joku mainitsi eräässä ketjussa, ettei kukaan jaksa kiinnostua mistään pitkäksi aikaa.
Omasta mielestäni kuitenkin juuri tuollaiset "typerähköt" asiattomat ketjut saavat aikaan kyllästymisen tunteen koko palstalle kirjoittamiseen niiltäkin jotka haluavat, ja osaavatkin kirjoittaa järkevästi pienistä elämässä tapahtuvista asioista, ilman minkäänlaista virnuilua.

Vieläkö jaksamme kiinnostua jatkamaan, vai joko kyllästyminen on saanut valtaansa liian monta keskustelijaa.

Jos joku vastaa tähän, niin toivoisin että vain tutut nikit olisivat mukana, rekkaamattomatkin, mutta vain ne, jotka nikistä tunnemme jo ennestäänkin.

40

1885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exR

Enpä ole ollenkaan varma, olenko sinulle tuttu nikki, mutta vastaan kuitenkin. Ehkä tämän jälkeen olemme tutumpia?

Kirjoittelemattomuuteen saattaa olla syynä, ettei tunne yltävänsä sepustuksillaan, joita itsekin olen jokusen uskaltautunut kirjoittamaan, mihinkään tyyliniekkojen kastiin. Silloin kirjoitellessani ajattelin, että ehkä joku ajankulukseen tämmöisenkin kerran lukee. Itse kun aina oikein odottelin edes jotain. Sitten, kun juttu oli lähetetty, välitön reaktioni oli: Olinpas taas tosi typerä! Ei sitä voi olla vertaamatta.
      Olen varma, että jos tämän huiskaisen maailmalle, ajatus on jälleen sama.
      Onneksi itselläni ei niin kovin paljon ole mahdollisuuksiakaan kirjoitteluun.
      Upeaa on nähdä hyvin käytyjä keskusteluja, asiasta tai asian vierestä, sekä pikku tarinoita joiden toivoisi olevan 'tosia'.

Näissä merkeissä, kirjoittelehan sinä joka osaat!

• fiiuliN

Olen ollut illan poissa kotoa, ja yritänpä nyt hieman vastailla.

Tiedätkös, sama tunne on aina minullakin kun olen viestini palstalle pistänyt että nyt tuli tehtyä emämoka.
        Tavallasi tunnen minäkin etten osaa kirjoittaa niin hyvin kuin jotkut osaavat.
        Siksipä en ole pitkään aikaan avauksia rohjennut tehdäkään.
        Tämänkin ihmettelyni kanssa taisi käydä niin, etten osannut oikealla tavalla ajatustani esiin tuoda, koska huomaan monen vastauksen olevan niinkuin "varpaillaan" kirjoitetun.
        Kyllä sinun nikkisi on minulle aivan tuttu, ja kiva kun vastasit.

• ovat vaan kaunan kantajia. Pokka ei kestä kirjoittaa rekatulla nikillä, vaikka niitä olisi tusina takataskussa.
      On ns. jurnutusvaihe menossa...

Tyylistäkin näkee että nuo mollausketjut ja vastaukset ovat yhdestä ja samasta lähteestä kotoisin. Sen Ylläpito tietää.

Seuraamme tilannetta ja tarpeen vaatiessa pistämme Nyyssikoulun pystyyn!

• exR

Omasta puolestani sanon, että rekattuna en kirjoittelisi yhtään enempää, vähempää tai edes paremmin. Jos en sitten saisi jotain tukiopetusta, jota rekkaamattomanakin toki toivoisin. En edes ole kaunan kantaja, enkä myöskään pitkävihainen. Saatan mennä kerta toisensa jälkeen samaan 'hämyyn', itse kun luotan ihmisiin, joiksi nämä henkilöitymätkin miellän. Sinä, tuplaMDK tai Selma ja Maalaismies, Ellumari ym., olette niitä 'armoitettuja', joilta juttu kuin juttu luistaa, onnitteluni!

• ellumari
        exR kirjoitti:

Omasta puolestani sanon, että rekattuna en kirjoittelisi yhtään enempää, vähempää tai edes paremmin. Jos en sitten saisi jotain tukiopetusta, jota rekkaamattomanakin toki toivoisin. En edes ole kaunan kantaja, enkä myöskään pitkävihainen. Saatan mennä kerta toisensa jälkeen samaan 'hämyyn', itse kun luotan ihmisiin, joiksi nämä henkilöitymätkin miellän. Sinä, tuplaMDK tai Selma ja Maalaismies, Ellumari ym., olette niitä 'armoitettuja', joilta juttu kuin juttu luistaa, onnitteluni!

ollut hyvä kirjoittaja.
        Face to Face keskustelussa osaan ilmaista itseäni ja tulen ymmärretyksi, sillä minulla on paljon puhuvat silmät ja käsillänikin puhun Etelä-Eurooppalaisten tapaan.
        Olen havainnut, että näissä palstakeskusteluissa voi usein aistia henkilön mielialan, vaikka hän kirjoittaa esimerkiksi iloista sävyä tavoitellen, kuitenkin siellä jossain rivien ja kohteliaiden sanan käänteiden välissä aistii kiukkua, pahaa mieltä ,ironiaa huumoria jne.
        Olen syyllistynyt kirjoittelemaan jollain muullakin nikillä kun tällä pahamaineisella rekatullani, mutta aivan vaan sitä varten, etten saisi niskaani jotain "elluallergista", joka lyttää hei matalaksi.
        Ilkeyksiä en huutele nurkan takaa. Tarkoitan parin lauseen loukkaavia kommentteja.

• exR
        ellumari kirjoitti:

ollut hyvä kirjoittaja.
        Face to Face keskustelussa osaan ilmaista itseäni ja tulen ymmärretyksi, sillä minulla on paljon puhuvat silmät ja käsillänikin puhun Etelä-Eurooppalaisten tapaan.
        Olen havainnut, että näissä palstakeskusteluissa voi usein aistia henkilön mielialan, vaikka hän kirjoittaa esimerkiksi iloista sävyä tavoitellen, kuitenkin siellä jossain rivien ja kohteliaiden sanan käänteiden välissä aistii kiukkua, pahaa mieltä ,ironiaa huumoria jne.
        Olen syyllistynyt kirjoittelemaan jollain muullakin nikillä kun tällä pahamaineisella rekatullani, mutta aivan vaan sitä varten, etten saisi niskaani jotain "elluallergista", joka lyttää hei matalaksi.
        Ilkeyksiä en huutele nurkan takaa. Tarkoitan parin lauseen loukkaavia kommentteja.

Aivan 'alkumetreillä' tapasin sinut jollakin inhoamallasi miljoonanikillä, jolloin ponnekkaasti puolustit 'rehellisiä' keskustelijoita. Silloin olit mielestäni aivan toinen Ellumari kuin tänään. Ei kai sinuakin ole joku saanut pikkuisen kesytetyksi? Mukavammalta tunnut näin kauempaakin katsottuna nyt. Sitäpaitsi minusta oli ihan hauskaa leikkiä 'siskoksia'. Mihinkään tulisieluiseen väittelyyn en kanssasi ikinä ryhtyisi, vieläkään. Siitä saattaisi tulla vain miljoonanikkien s....., p.....jne. Eihän me aikuiset(?) enää semmoista?

• ellumari
        exR kirjoitti:

Aivan 'alkumetreillä' tapasin sinut jollakin inhoamallasi miljoonanikillä, jolloin ponnekkaasti puolustit 'rehellisiä' keskustelijoita. Silloin olit mielestäni aivan toinen Ellumari kuin tänään. Ei kai sinuakin ole joku saanut pikkuisen kesytetyksi? Mukavammalta tunnut näin kauempaakin katsottuna nyt. Sitäpaitsi minusta oli ihan hauskaa leikkiä 'siskoksia'. Mihinkään tulisieluiseen väittelyyn en kanssasi ikinä ryhtyisi, vieläkään. Siitä saattaisi tulla vain miljoonanikkien s....., p.....jne. Eihän me aikuiset(?) enää semmoista?

me emme mihinkäänn alatyyliseen vittuilevaan sanailuun lähdekään. Sinä pikkusyst....siis exR olet aina ollut ninun sydäntäni lähellä ja kuka on siihen asemaan päässyt, kiittäköön Luojaansa.
        Tämä muskettisoturihenki eläköön :"Yksi kaikkien , kaikki yhden puolesta!"

• exR
        ellumari kirjoitti:

me emme mihinkäänn alatyyliseen vittuilevaan sanailuun lähdekään. Sinä pikkusyst....siis exR olet aina ollut ninun sydäntäni lähellä ja kuka on siihen asemaan päässyt, kiittäköön Luojaansa.

No, eihän me silloinkaan semmoiseen tyyliin....
        Olikohan se silloinkin se kolmas soturi, joka siihen ilmestyi, vai muistanko oikein, väärin?
        Muiden kanssa sinä taisit silloin enimmäkseen miekkailla.
        Se niistä ajoista, nyt on nyt ja kunnia sille kelle kunnia kuuluu, eikö?

• ellumari
        exR kirjoitti:

No, eihän me silloinkaan semmoiseen tyyliin....
        Olikohan se silloinkin se kolmas soturi, joka siihen ilmestyi, vai muistanko oikein, väärin?
        Muiden kanssa sinä taisit silloin enimmäkseen miekkailla.
        Se niistä ajoista, nyt on nyt ja kunnia sille kelle kunnia kuuluu, eikö?

oli siinä tapauksessa liikaa.
        Lukaisin tuolta 60 palstalta sapekkaan kiukkuisen(peitellysti, minua ei petetä)kirjoituksen klikkiytymisestä ja ME-hengestä.
        Minun kaveriporukkaani mahtuisi vaikka kuka ja ketä, edellytyksenä(nykyään)ettei riideltäisi ja sanonpa, että täällä on ollut todella hyvä ilmapiiri.

Oikeassa taaskin olet siskseni, että keväällä ja alku kesällä tappelin koko maailman kanssa. Sitten, niinkuin tiedätkin sain asiani ja elämäni järjestykseen.
        Voi...nuo miehet...!!!!!))

• exR
        ellumari kirjoitti:

oli siinä tapauksessa liikaa.
        Lukaisin tuolta 60 palstalta sapekkaan kiukkuisen(peitellysti, minua ei petetä)kirjoituksen klikkiytymisestä ja ME-hengestä.
        Minun kaveriporukkaani mahtuisi vaikka kuka ja ketä, edellytyksenä(nykyään)ettei riideltäisi ja sanonpa, että täällä on ollut todella hyvä ilmapiiri.

Oikeassa taaskin olet siskseni, että keväällä ja alku kesällä tappelin koko maailman kanssa. Sitten, niinkuin tiedätkin sain asiani ja elämäni järjestykseen.
        Voi...nuo miehet...!!!!!))

Heitän sinulle 'hellät hyvästit' tältä erää ja jätän vastausvuoron niille ......!
        Pärjäillään!

Ai,en minä sinua vielä keväällä ja kesällä tuntenutkaan. Olisikin ollut hauska nähdä silloisetkin puuhailusi.(keskustelusi)
        Nyt mukavat illanjatkot!

• fiiuliN

Sinä taisit parhaiten ymmärtää mitä oli avaukseni sisin tarkoitus, ei missään tapauksessa kuitenkaan ärsytys ja moittimis mielessä kirjoitettu.
        Tai olihan se oikeastaan täynnä moitteita , mutta ne taisivat osua vääriin kirjoittajiin, taisi tähtäyskäteni vapista:)

• Tutkiskelija.
        ellumari kirjoitti:

ollut hyvä kirjoittaja.

Kerro pois
        Kirjoittanut: Reetta 19.11.2004 klo 20.17

Jos sinua haluttaa kertoa missä ammateissa perillisesi toimivat, niin siitä vaan. Mielenkiintoisempaa olisi lukea mitä muuta olet saanut eläissäsi aikaiseksi?
        Mutta se sisäinen ihminen mikä sinussa on, on kuitenkin kaikkein tärkeintä, joten kerro, kerro

• Tutkiskelija
        ellumari kirjoitti:

Sama Kirjoittaja "Perästä kuuluu sano torvensoittaja". Ompahan haukuttu väärää puuta.
        Kotitekonen Lääkärikö ?
        Ellumari,

Onko tunkeilevaa kysyä
        sinun ikääsi, herra, tai neiti "Utelias
        Kertoisitko, mitä niinkuin aivan täsmälleen toivoisit?

Sopiiko tässä ryhmässä keskustella(niin sanotusti)kun on muutaman vuoden alle tämän ryhmäsuosituksen?

Olisiko sinulla esittää selvät rajat ja säännöt, minkä ikäiselle ei olisi sopivaa mennä 50 ryhmään, sekä onko jonkun 70 täyttäneen pysyteltävä70 ryhmässä ja 40 vuotiailla ei tarvitsi olla mitään asiaa pykälää "kypsempien" porukoihin?

Tämä oli aivan vilpitön kysymys, sillä olen ajatellut itsekin asiaa, koska jotkut vaikuttavat ikäistään vanhemmilta ajatuksineen ja toiset hyvinkin lapsellisilta, tai lapsenmielisiltä.
        Miten

• Maalaismies*

Ihmisellä on taipumus odottaa mahdottomia joltakin asialta, kuten vaikkapa näiltä osallistumisilta keskusteluihin. Sitä haluaisi ottaa ja antaa kultakauhalla. Missään elämän muodossa ei voi yhtäsoittoa olla orgastisen nautinnon huipulla - ei tässäkään. Keskustelu ja tapaamiset virtaavat kuin joki. Joskus mennään kohisten koskessa, sitten on hiljaista, joskus pysähtyy tai menee akanvirtaan.

Minä en osaa pitää palstoja kilpa-areenana, joissa pitäisi loistaa ykkösenä. Kuuntelen (luen)siellä, missä on kuunneltavaa, osallistun kykyjeni mukaan; ymmärrän jotenkin niin, että palstat ovat niinkuin elämäkin, milloin sitä milloin tätä. Eivät sen enempää eivätkä vähempää.

• Jutun juuret eivät aina inspiroi jatkamaan keskustelua. Joskus juttua tulee solkenaan.
        Taulujen maalaaminen ja runojen tai muu kirjoittaminen ei tahdo onnistua pressaamalla, vaan se on halusta ja innostumisesta kiinni.
        Halut ja innostuminen tuntuvat elävän omaa elämäänsä.

• fiiuliN

Sitähän tämä kaikki on, elämää.
        Milloin minkinlaista.

Olen lueskellut näitä ketjuja ja tosiaankin täällä on ollut mukavia ylä-että alamäkiä.
        Huipulle en ole koskaan edes tavoitellut kiipeillessäni, ja siksi hieman varoen täällä nykyisin olen liikuskellutkin.

Joskus tosiaankin kyllästyttää, kun avaa jonkun ketjun luullen löytävänsä jotakin asiantynkää johon voisi vastatakin, mutta avatessaan huomaakin vain eksyneensä johonkin höpöhöpöön.
        Täällä on kieltämättä ollut mukaviakin avauksia jatkoineen, ja niitä on ollut kiva lueskella, miksi siis valitan .......

• tuo mitä puhut tuosta 60 höpö hommasta,ei tiedä itkeä vai nauraa.
      Alkaa olla niin paljon samoja asioita ,että ei tiedä mitä lukisi,toinen toistaan hullumpia.
      Kyllä johonkin kouluun olisi mentävä ei niitä ymmärrä.
      Todella mummoja ajellaan mihin suuntaan milloinkin.Akkoja on nyt viimeiset nimitykset.

exR sanoisin, että juttusi ovat aivan hyviä ja kyllähän itsekukin aina väliin miettii "tyhmiä" sanontojaan.En tiedä onko tämä rekisteröinti hyvä vai paha.
      Aiemmin kirjoitin rekkaamattomalla pioni nikillä ja kaikki tulivat tuntemaan senkin.
      Kyllä tutuksi käyvät ne nikit ,jotka samalla kirjoittaa, ja se on mielestäni hyvä.

En pidä noista ,ei mitään merkityistä nikeistä ,kuten ,me täällä tai jopa jotakin,ne ei sano mitään.

• 1ullapulla

Koska en ole mikään vanha tekiä täällä .On tosi hauskaa "kuunnella " joidenkin jo enemmän kokemusta omaavien kommenttia . Pistää ihmettelemään että joihinkin aikaisempiin sanomisiin pannaan "niin" suuri arvo. Ihminen joka kirjoittelee täällä ei varmaankaan ole mikään romaanin kirjoittaja --ainakaan näillä palstoilla ja ne 60 sivut alkoivat kiinnostaan minua .Olen jo senverran kalkkis että on varmaankin opeteltava uusi sanasto ..(kaikesta päätellen)Slangi on varmaankin siellä jo kehittyneempää kuin täällä.Mutta nähdään vaikka ei ollakkaan vanhoja tutui!Mutta kaikesta päätellen tutuiks" tullaan !!!

• 1ullapulla

En tullut pääsylipulla:):):)

• Anu.

En ole rekannut nikkiäni, koska joku oli sen jo ehtinyt tehdä.

Ja jos en tälläisenä kelpaa,
        voin olla kirjoittamattakin,
        ei se kummemaksi muutu.

Puskasta kuitenkin huudellaan millä
        nikillä vain. Ja viestejä poistetaan, mutta ei
        riita-viestejä.

Kaikkea yksinpuhelua kyllä saa olla ja
        toisten keljuilua, alkaa todella kyllästyttää.

• fiiuliN

Kun luin noita alkupään vastauksia luulin ettei kukaan ymmärtänyt mitä tarkoitin.
        Huomaan kuitenkin ettei minun olisi ollut tätä ajatustani ilmituoda koska en osannut sitä oikealla tavalla kirjoittaa.
        Jotenkin vain niin tympäsi nuo "luritukset" 60 palstalla etten osannut pitää itseäni kurissa vaan tulla töksäytin ne tänne palstalle.

Kirjoitelkoot vain, yritän olla eksymättä lukemaan sellaisia keskusteluja jotka huomaan "oudonlaisen" nikin avaukseksi.

• fiiuliN
        1ullapulla kirjoitti:

Koska en ole mikään vanha tekiä täällä .On tosi hauskaa "kuunnella " joidenkin jo enemmän kokemusta omaavien kommenttia . Pistää ihmettelemään että joihinkin aikaisempiin sanomisiin pannaan "niin" suuri arvo. Ihminen joka kirjoittelee täällä ei varmaankaan ole mikään romaanin kirjoittaja --ainakaan näillä palstoilla ja ne 60 sivut alkoivat kiinnostaan minua .Olen jo senverran kalkkis että on varmaankin opeteltava uusi sanasto ..(kaikesta päätellen)Slangi on varmaankin siellä jo kehittyneempää kuin täällä.Mutta nähdään vaikka ei ollakkaan vanhoja tutui!Mutta kaikesta päätellen tutuiks" tullaan !!!

Kun osallistuit mielipiteesi sanomaan.
        Älä välitä minun typeryyksistäni, vaan ole oma itsesi ja kirjoita omalla mukavalla tavallasi edelleenkin.

• fiiuliN
        Anu. kirjoitti:

En ole rekannut nikkiäni, koska joku oli sen jo ehtinyt tehdä.

Ja jos en tälläisenä kelpaa,
        voin olla kirjoittamattakin,
        ei se kummemaksi muutu.

Puskasta kuitenkin huudellaan millä
        nikillä vain. Ja viestejä poistetaan, mutta ei
        riita-viestejä.

Kaikkea yksinpuhelua kyllä saa olla ja
        toisten keljuilua, alkaa todella kyllästyttää.

Sinä olet ainakin jo pitkäaikaisin näistä tutuista jotka täällä ovat kirjoitelleet.
        Kiittelen sinuakin vastauksestasi.
        Olen jo noille toisille selostanut erehdykseni kyllästymisestä julkituomaan, mutta tässä se tulee kerrottua uudelleen.
        Kuitenkin minulla oli sillä hetkellä kirjoittamisen tarve, enkä löytänyt etsiessäni mihin ketjuun olisin kirjoittanut, niin menin hölmö ja avasin oman aiheen,
        Ei kuitenkaan tainnut onnistua, joten on kai parempi mennä nurkkaan häpeämään omia typeryyksiäni.

• Anu.
        fiiuliN kirjoitti:

Sinä olet ainakin jo pitkäaikaisin näistä tutuista jotka täällä ovat kirjoitelleet.
        Kiittelen sinuakin vastauksestasi.
        Olen jo noille toisille selostanut erehdykseni kyllästymisestä julkituomaan, mutta tässä se tulee kerrottua uudelleen.
        Kuitenkin minulla oli sillä hetkellä kirjoittamisen tarve, enkä löytänyt etsiessäni mihin ketjuun olisin kirjoittanut, niin menin hölmö ja avasin oman aiheen,
        Ei kuitenkaan tainnut onnistua, joten on kai parempi mennä nurkkaan häpeämään omia typeryyksiäni.

Ymmärrän täysin tunteesi, ja minullakin on joskus aivan mahdotonta tunnustaa, että ei
        ole mitään syytä täällä jatkaa.

Mutta se vanha aatami kun nostaa päätään
        ja saa sellaisen otteen minusta, että
        nyt turhat luulot pois, olet yhtä oikeutettu
        kirjoittamaan kuin toisetkin.

Tämähän on vain maailmaa paratiisiksi ei tätä saa, nämä palstat on meidän jokaisen käytössä,
        vaikka ja kun joku haluaa olla itsekseen, vastailla omiin viesteihinsä, niin sallittakoon sekin.

Meille mimmeille kun joku pusikosta huutelee,
        niin älkäämme säikkykö, tuttuhan hänkin on,
        ja aika hyvin heti tunnistettavaissa, minun-
        mielestäni ei yllä pidonkaan tarvitse heti poistaa jos yksi nikki niin haluaa.

Eihän meidän ole pakko vastata niihin huuhaa
        viesteihin, voimme ne kauniisti olankohuksella
        ylittää, ja siitähän nuo yksin kirjoittelut sitten syntyvätkin, kun emme reakoi niihin mitenkään.

Hyvä vain kun avasit tämän ketjun, saa tälläkin lailla asiat puitua, vaikka minä en rekkaakkaan
        nikkiäni niin tunnet minut varmasti, olenhan
        jo kauan monelle mieliharmia täällä tuottanut.

Hyvää päivän jatkoa sinulle ja kaikille
        toisillekkin, hymyillään kun tavataan.

• jopas jotakin

..kuuleha tiedon jättiäinen, sinussa on sentään ainesta naurahdella taikka hymähdellä meille tosi vanhoille, joille sentään lastenlapset opettavat kuinka tuo ihme-epeli sitten toimiikaan.

• fiiuliN

Tulit oudolla nikilläsi vastaamaan pyynnöstäni huolimatta, mutta se sinulle anteeksi annettakoon.

Piti vain ilmoittamani jos et ennestään tiedä, minua vanhempaa tällä palstalla en usko poikenneen kolmea useampaa kirjoittajaa.
        Ja lapsenlapseni on ollut minuakin neuvomassa.....

• toisaalta tekisi mieli sano...

...että mitäs noinkin sanansa valmiiudessa elävä tytöntyllerö voi viettää aikaansa, täällä ikiäihmisten seurassa, noinkin rauhallisin mielialoin.

Sanoisinko sinulle, että räjähdä ensi huhtikuussa kuin anemone nemorosa, ja anna kevään tulla täysin rinnoin koko ihanuudellaan sinullekin niin kirjoitustesi, että mielipiteissäsi ilmitulleiden asioiden tiimoiltasi.

alpertti

• fiiuliN

"alpertti".
        Outo olet sinäkin, lienetkö tarkasti edes lukenut avaustani.
        En ole sanavalmis, enkä rauhallinen, vaan kiehumispisteessä.
        Olen niinsanottu "tois'aikainen", ja joskus olen räjähdellytkin.
        En tiedä mainitsemastasi anemone nemorosasta hölkäyspöläystä, mutta voin mahdollisesti räjä
        htääkin jo ennen huhtikuuta.
        En tiedä piruiletko vai oletko sanomasi tarkoittanut ivailuksi, mutta hyvä on olla niinkauan kun en sitä tiedäkään.

• kirjoitit fiiuliN avauksessasi, sillä noita huuhaa juttuja ilmestyy ja katoaa.
      Ne pitäisi oppia ohittamaan vastaamatta mitään tai jos vastaa, sanoo mielipiteensä ja siinä kaikki. Joihinkin mollauksiin tekee mieli vastata, useimmin se saa vain aikaan lisää niitä "joltakin" tulevia turhia jupinoita, joissa ei ole asiaa eikä sisältöä.

Miksi emme vain ohita niitä, jatketaan juttua ja tuodaan esiin uusia näkökulmia, piittaamatta niistä sivulta tulleista piikeistä.
      Turhaan me puhallamme palavaa tulta, se saa aikaan vain entistä suuremman roihun.

Sinulla on ajatuksia, asiallista keskustelua osaat käydä, joten älä harmittele jos noihin turhiinkin juttuihin olet vastannut, eksynyt, kuten sanot.
      Jokaisella polulla on monta haaraa, aina voi palata takaisin samaan risteykseen jos tuntee eksyneensä, ja sitten vain valitsee uuden polun.
      Niin se elämäkin meitä kuljettaa, antaa tehdä valintoja ja yrittää uudelleen.

Rekisteröityminen ei todella poista mitään nimettömiä huuteluja, nimiäkin voi rekisteröidä useampia, niin kai monet ovat tehneetkin ja sama henkilö voi esiintyä miehenä ja naisena.
      Olisikohan Suomi 24:llä jäänyt tuossa rekisteröitymis asiassa joku suunnitelma puolitiehen?

• fiiuliN

Missä lie ajatukseni seilanneet silloin kun tuon avauksen palstalle läjäytin.
        Purin kai vain paineita pois omilta niskoiltani.
        Parempi varmaankin, jos jossain lähistöllä olisi roskakori ollut näkyvissä, niin siellähän se nyt lojuisi.
        Taas kävi toteen entisen opettajani neuvo joka oli :"sinun M...i, olisi ensin syytä ajatella ja sitten vasta toimia", mutta kun on ajattelematon niin on. Tuntuu etten ole oppinut elämässäni muuta kuin hiljaa kävelemään, joka sekin tapahtuu pakon edessä (esim liukkaalla kelillä).

Enkä tosiaankaan ole vastannut noihin viesteihin joihin viittasin, mutta kun etsin kirjoitusta mikä innostaisi vastaamaan, niin tulikin eteen vain tuollaisia chätin "iskulauseita".

Ylläpidolla ei varmaankaan ole muuta tarkoitusta, kunhan saa palstansa toimimaan ja kirjoittajia sivuillensa.
        Kai siellä on parempi valvoa näitten rekisteriöityneiden kirjoituksia paremmin kun ne ovat tuolla profiilissa kaikki näkyvissä ja jatkuvasti esillä.

• Helena04

Omalla kohdallani aluksi karsastin koko rekisteröitymispuuhaa. Mielestäni aivan tarpeetonta. Sitten vierastin tuota "kirjekuorta" nimen vieressä, aivan kuin kirjoittaja olisi mahtipontisempi - siksi vieläkin joskus en kestä katsoa nimimerkkiäni sellaisena, vaan kirjoitan rekisteröimättömänä. Saattaa kuullostaa hassulta, mutta näin tunnen vielä. Kasvuntoivossa on hyvä elää!

Mutta ei rekisteröityminen minun mielestäni mitenkään ole vaikuttanut itse kirjoittamisiin, osallistumisiin. Kaikennäköisiä "tallaajia" on ollut ja on. Kirjoitellaan, kun on inspis ja ollaan ihmisiks! Tätä mieltä tässä olen, fiiuliN. Päivänjatkoja!

• fiiuliN

Kun kerran avauksen tein , niin päätin vastata jokaiselle.
        Olenkin vähän harvemmin kirjoitellut kuin joskus aiemmin, niin että ei kai se ole keneltäkään pois jos kerralla kirjoitankin enemmän.

Ei tarkoitukseni ollut ketään kieltää kirjoittamasta, vaan ilmitoin kyllästymisen syitä, tai oikeammin, yritin tuoda, mutta liekö vanhat aivot jo niin tylsistyneet, etten osannut oikealla tavalla asiaa julkituoda.

Toiset ovat kai ymmärtäneet mitä tarkoitin , kaikki ehkä eivät.
        Mutta kiitos sinullekin kun otit kantaa kirjoituksellasi.

Mikä lie tosiaankin ylläpidolla ollut tarkoituksena tuon rekisteriöinnin suhteen.
        Minä en ymmärrä, mutta ei kai minun tarvitsekaan....
        Siksipä tulikin ihmeteltyä.

• Helena
        fiiuliN kirjoitti:

Olenkin vähän harvemmin kirjoitellut kuin joskus aiemmin, niin että ei kai se ole keneltäkään pois jos kerralla kirjoitankin enemmän.

Ei tarkoitukseni ollut ketään kieltää kirjoittamasta, vaan ilmitoin kyllästymisen syitä, tai oikeammin, yritin tuoda, mutta liekö vanhat aivot jo niin tylsistyneet, etten osannut oikealla tavalla asiaa julkituoda.

Mikä lie tosiaankin ylläpidolla ollut tarkoituksena tuon rekisteriöinnin suhteen.

mutta kun kaikki vastaukseni esiintyivät jo edellisissä kannanotoissa, niin mitäpä niitä toistamaan. Halusin osallistua, jotenkin.
        Moikka! -
        Urheasti olet jaksanut vastaillakin, kiva niin!

• Helena
        fiiuliN kirjoitti:

Jatkan vielä, että hakujahan tuo rekisteröinti helpotti, niitä aikanaan kaipailin, nyt omat, miksei myös toisten, kirjoitukset ovat haettavissa. Jos omaani hain, Helenoita oli pilvin pimein, nyt rekisteröitynä vain omani.
        Ja jos rohkeudessa (myös taidoissa) riittäisi, kuvalliset profiilit olisi aika jännä juttu.
        Taas puhun ohi varsinaisen aiheen.

• "rekkaamaton"

jos tietty pieni käyttäjäryhmä ajaisi ranttaliksi pistämisellään pois muita. Itse ATK-alalla työskentelevänä minulla on ollut suuri ilo huomata, että myös itseäni pari sukupolvea vanhempi väki on löytänyt internetistä itselleen yhden tavan kommunikoida ja vaihtaa mielipiteitään sekä ajatuksiaan. Ei anneta yksittäisten provosoijien tai häiriköiden pilata vapaata keskustelua, jota jokaisella on oikeus täällä käydä huolimatta siitä oliko rekisteröitynyt vai ei, vai luistiko juttu hyvin vai ei. Netissäkin on käyttäytymissäännöt. Varsin hyvä versio sellaisista löytyy esimerkiksi:

http://www.internetopas.com/netiketti/

Pidetään internet meidän kaikkien välineenä ja jätetään häiriköt omaan arvoonsa!

• tutkiskelija

Laskepa tässä ketjussa olevista puheenvuoroista kuinkamonta suoraa tai epäsuoraa negatiivista kirjoituksta tai viittausta on viittausta tähän
        keskusteluun osallistumattomista lausuttu.
        Kirjoita sitten yhteenveto tämän jälkeen.

• Luuvitonen
        tutkiskelija kirjoitti:

Laskepa tässä ketjussa olevista puheenvuoroista kuinkamonta suoraa tai epäsuoraa negatiivista kirjoituksta tai viittausta on viittausta tähän
        keskusteluun osallistumattomista lausuttu.
        Kirjoita sitten yhteenveto tämän jälkeen.

on tästäkin ketjusta jo poistettu :-)

• fiiuliN

kun poikkeat harvemmin täällä kirjoittamassa "rekkaamaton".
        Sinä nimittäin tunnut ymmärtävän asiat sellaisina kuin pitääkin. Osaat julkituoda ajatuksesi aika rauhallisena ja sovittelevaisena.
        Oikein itseäni moitin, kun en osaa useinkaan pysyä sellaisena, että ottaisin huomioon toistenkin halut palstan kirjoituksiin enkä vain omiani.
        Eihän kenenkään tosiaankaan tarvitse noista häiriköistä välittää, vaikka useinkin tuntuu järkevienkin jutut menevän plörinäksi juuri heidän takiaan.
        Olen sitäkin ajatellut että nämä niinsanotut "häiriköt" saavat jonkunlaisen avun kirjoituksistaan omiin vaikeuksiinsa.
        Tulee mieleen, jospa rauhallisesti kirjoitettu avautuminen ei helpoitakaan niin hyvin kuin
        toisten pilkkaaminen.
        Täytyy kai sulkea vain silmänsä ja ottaa kaikki kevyemmin.

• Asrid

Hauskaa päivän jatkoa , tämä vain kokeilu mielessä.

• kirjoittelua

Olipa todella typerää kirjoittelua tuossa linkissä esiin tullut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3500
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2316
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1463
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1291
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe