Heips,
Ranskan opiskelu yliopistossa kiinnostaisi ja haluaisinkin nyt kysyä sitä opiskelevilta: kuinka hyvin osasitte kieltä ennen opiskelun aloittamista? Pääsykokeet lähinnä pelottavat, että kuinka täydellisesti siellä pitäisi osata ja ymmärtää ranskaa että olisi sisäänpääsyyn minkäänlaisia mahdollisuuksia.
Ja jos joku vielä tietäisi onko yliopistoissa eroja, onko vaikkapa Jyväskylään helpompi päästä kuin Turkuun? Itselläni olisi juuri tuo Turku ykköshaave, mutta empimättä ottaisin vastaan paikan kyllä muualtakin!
Itse en todellakaan puhu (vielä) ranskaa sujuvasti, ymmärrän kyllä todella paljon ja arvioisin että kieliopista on hallussa hieman enemmän kuin pelkät perusteet. Opiskeluaikaahan tässä kuitenkin vielä on aika runsaastikin ennen pääsykokeita ja olen suht nopea oppimaan :)
Kiitos paljon jo etukäteen vastauksista!
RANSKAN OPISKELIJAT -- kielitaitonne yliopistoon mennessä?
marri2
1
102
Vastaukset
- näin se menee
Ranskaa pääsee opiskelemaan lukion tiedoilla ja taidoilla. Pääsykokeessa ei tarvitse (ei saa) puhua.
Turkuun ei ole pahaa tunkua. Etsi itse tilastot, löytyy kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911224Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221088- 48814
- 70810
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53750Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49667- 33662
- 60659
- 52627
- 50605