Hotellien avaimista

,,,,,,,,,,,

Jotkut hotellit vaativat, että ovien avain luovutetaan aina respaan kun menee ulos hotellista.
Onko tämä yleinen tapa ja pitääkö tätä noudattaa silloinkin kun sitä ei hennota erikseen sanoa, eikä missään lue?

8

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekä että

Jossain niin lukee, jossain ei lue mitään.
      Meitin virman matkustusohjeeseen on joku präntännyt, että avain respaan, mutta syytä en tiää.
      Jossain hotelleissa perinteisen avaimen perä on niin iso että vien suosiolla respaan, jos magneetti/reikäkortti niin en yleensä vie.

Respassa ei ole kuitenkaan kitisty ikinä avaimen säilytyksestä, joskus 80-luvulla se oli tapana viedä aina respaan.

• ap.....

" jos magneetti/reikäkortti niin en yleensä vie."

Ei kait tuota ole mitään syytä viedäkään respan säilytykseen, kun kulkee niin helposti matkassa, eikä paljoa kekkellään maksa vaikka hukkaakin.

• Ex portier

Respa haluaa tietää ketkä ovat ulkona, ketkä huoneissaan.
      Mm. siivousta varten.

Magneettikortteja ei tarvitse respoittaa koska respa näkee muutenkin tilanteen.

• Tilanteesta riippuen

Magneetti ja reikäkorttiavaimet olemme pitäneet lompakossa mukana, mutta joillain hotelleilla on yhä vieläkin perinteinen avain avaimenperällä jossa on sekä hotellin nimi että huoneen numero. Sellaiset versiot jo turvallisuussyistä olemme jättäneet hotelllin huostaan kun itse olemme liikenteessä. Sen avaimen kun hävittää niin hyvin äkkiä on huone tyhjennetty.

• pa.........

Ja lukkojen vaihto hotellille kallista.

• Vanhat lukot

Monessa hotellissa avaimet on n. 70-luvulta, joten eiköhän niitä ole hukattu moneen kertaan, tuskinpa on paljon edes sarjoitettu ja avaimia on taatusti hävinnyt.
        Em. kotimaisista avaimista on saanut kopion teetettyä vaikka pikasuutarilla jo 80-luvulla ja reikäkortin osaa kopioida lapsikin.

• Vastaus AP:lle

On yleinen ja hyvä tapa.

• keys

Kyllähän joskus se avain perineen on niin iso ja kolho kokonaisuus että mielellään sen jättää respaan,toisaalta hieman kiusallista jatkuvasti sitä kinuta jos käy ulkona monta kertaa päivässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60