lukevatko kuurot pääsääntöisesti tavallisia kirjoja vai viitottuna kirjoja?
Kuurojen kirjat
8
805
Vastaukset
- Kuuro
Ihan tavallisia kirjoja luen, en koskaan viitottuja kirjoja. Tosin viitottuja kirjoja ei ole paljoa.
- tiedonhaluinen13
kiitos! tiedätkö kumpi yleisempää?
- Kuuro
Riippuu ihan millainen suomenkielen taito kuurolla on.
- Uteliasvain
Millainen on viitottu kirja?
- jerobeex
Mitä hemmetin viitottuja kirjoja?Niitä ei ole ja mitä niillä tekisi? Seitsemän veljestäkö viitottuna? Mikä vitsi. Näkee että kysyjä ei tiedä mistään mitään. Kirjoja lukee se joka osaa suomea. Ja jos ei osaa suomea niin kyllä siitä saa johtopäätöksensä vetää. 99, 9% tiedosta on lukumuodossa.
- Kuuro
Jerobeex: Viitottu kirja vs äänikirja :)
Seitsemän veljestä ei ole vielä viitottuna kirjana.
Täältä löytyy viittomakielinen kirjasto http://www.viittomakielinenkirjasto.fi/
Itse syntymäkuuro ja en halua lukea paljon. En edes tietokonessa pitkää viestiä.
Ongelma on se että sinä kirjoitat ja lukeet ja puhuu ja ajattelee samalla suomen kielellä.
Itse taas saan suomen kielen vaan kun kirjoitaa tai lukea. en ajattele suomen kielellä ja viittoma ei ole suomee- KuulevaKuuro
Ihan kumpaa mitä itse haluaa ja tuntuu hyvältä. Riippuu paljon suomenkielen taidosta. Suomenkieli on rakenteeltaan erilainen kuin viittomakieli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1961523Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231278- 521042
- 72955
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52873- 58873
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 102824
- 82820
- 42804