Olen yrittänyt käyttöohjeiden perusteella liittää telkkaria, Panasonic (TX-P42ST60Y) langattomasto yhteen kotiverkkoon HP:n kotitietokoneen (Windows 7) kanssa. Ohjeessa puhutaan DNLA-kotiverkkoyhteydestä, jota tietokoneen päässä ei sillä nimellä tunnu löytyvän. Mulle ei ole vielä' selvinyt sekään, onko tv:ssä oma retitin vai tarvitaanko erillinen reititin telkkarin ja tietsikan väliin. Ja millä ne saa seurustelemaan keskenään. Olisiko joku onnistunut ratkaisemaan saman ongelman?
Kotiverkon DNLA(?) kautta yhetys tv (Panasonic) - PC windows 7
2
141
Vastaukset
- Windows 7:ssa
Yleinen ohje:
1. Sekä tv:n että tiedostja jakavien laitteiden kuten mikrojen pitää olla samassa kotiverkossa! Muutoin homma ei toimi. Eli IP-osoitteessa vain viimeinen numero saa olla eri. Esim. mikro 192.168.1.33 ja TV 192.168.1.40.
2. Aktivoi WIndows 7:ssa DLNA-palvelin.
Esim.
https://www.youtube.com/watch?v=hTQN0ofV540
DLNA-ohje alkaa kohdasta 0.48 alkaen.
Suomeksi:
Avaa ohjauspaneeli
Verkko ja Internet
-> Valitse kotiryhmä ja jakamisasetukset
Laita tarvittavat ruksit kohtaan Jaa kirjastoja ja tulostimia, esim. kuvat, musiikki ja videot.
Laita ruksi kohtaan
Jaa mediatiedostoja laitteiden kanssa
[x] Virtauta kuvia, musiikkia ja videoita kotiverkon kaikkiin laitteisiin.
Lisäksi tarvittaessa voit estää laitteita, jos et halua jakaa tiedostoja kaikkiin kotiverkon laitteisiin
-> Valitse mediavirtautusasetukset...
Ja tallenna muutokset.
3. Televisiossa valitse Mediatoistin ja ala katsella kuvia ja videoita.
Testasin ohjeen äsken ja oli helppoa.- isoriutta1
Kiitos hyvästä ohjeesta! Nyt toimii.
isoriutta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131712Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411445- 701192
- 541163
- 741065
- 109989
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55960Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla6911Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53870- 82840