Kerran olin paikassa, jossa oli valtava määrä kirjoja, monet suuren kirjakasan alla, monet näkymättömissä. Tutkin ahkerasti päällimmäisiä kirjoja ja tongin kirjakasaa heräävällä mielenkiinnolla. Silloin löysin Anne Garrétan kirjan Nestemäiset taivaat. Ilman ennakkotietoja oli pakko saada se itselleen (kirjassa ei ole kunnon takakansitekstiä) ja myös luin sen, kirja ei ole paksu. Kirja teki taiteellisella otteellaan vaikutuksen ja kiinnostuin itse ranskalaisesta kirjailijasta.
Myös Sfinksin olen lukenut, suomennettu molemmat kirjat. Sfinksi-kirjan kohdalla oli hankala arvuutella henkilöiden sukupuolta. Myös tämä kirja oli mahtava. Wikipedian mukaan kirjailija on kirjoittanut monta muutakin teosta. Ei aavistustakaan, onko muita ikinä suomennettu (tuskin) ja jos ei niin miksi ei. Onneksi ainakin nämä kaksi. Kysynpä siis, kuka tietää kirjailijan tai on lukenut yhdenkin hänen kirjoistaan? Lukekaa, ihmiset ja huomatkaa tämän kirjailijan potentiaali!
Anne Garréta, paras kirjailija
Ilahtunut
1
247
Vastaukset
- Blanch
Garréta on mainio kirjailija. Muistan kun hän oli esiintymässä Lahden Mukkulassa. Hän teki vaikutuksen moneen, ei suotta.
"Pas un jour" ja "La Décomposition" ovat minulle edeltä mainittujen käännöskirjojen lisäksi tuttuja. Kiehtovia, omalaatuisia ja taitavia teoksia Garréta kirjoittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52647
- 50645