nyt kaikki jakamaan ideoitaan minulle. tänä jouluna kun haluaisin muistaa ystäviä ja tuttuja itse tehdyillä lahjoilla. helppoja ja edullisia ohjeita kaivataan....
itsetehtyjä joululahjoja
14
6998
Vastaukset
- köyhä laulaja
Villasukat. Aikuisten sukkiin kannattaa varata vähintään kaksi 100 gramman kerää paria kohden, jos teet pitkät varret.
Patalappuja. Virkaten, neuloen tai tilkuista saa siksakkaamalla kauniita kuvllisia lappuja ja väliin voi laittaa vaikka vanhasta pestystä T-paidasta leikattuja 20x20 cm lappuja vähintään 6 kappaletta päällekkäin estämään sormien palamisen.
Pussillinen pipareita. Valmistaikina on aika edullista, jos et itse osaa tai viitsi vääntää taikinaa. - tässä pari vinkkiä!
-kaksi tyhjää vessapaperi rullaa teipillä yhteen=kiikarit.
-yksi tyhjä vessapaperi rulla=kaukoputki
-oksa ja alushousujen kuminauha=jousipyssy
-osta kirpputorilta halvan pipon ja sanot että olet itse tehnyt sen(lisää vähän helvetisti arvostusta ystäväpiirissä).
eiköhän näillä vinkeillä saa hyvän joulun aikaiseksi.(ainakin lahjojen avaamiseen saakka) - peppi
riippuu miten paljon jaksat väkerrellä ja minkä tyyppisiä lahja vinkkejä haluat.
olen tehnyt kavereilleni esim. valokuvista tauluja ja kirjasia. Ostat ikeasta tai jostain halpoja puukehyksiä ja maalaat ite hauskoilla väreillä. Niitä voi koristella vielä muutenkin, liimamalla vaikka jotain timangeja taikka helmiä. Sitten laitat vaan jonkun valokuvan taikka muun joka kaveria ilahduttaa. toinen vinkki on tehdä kirjanen tai juliste erilaisista valokuvista joissa kaverisi seikkailee sinun kanssa taikka ilman. Harvalla on itestään kovin paljon kuvia, joten sellainen on ihan mukava saada muistoksi.
Sittenhän voit ostaa kirppiksiltä hyväkuntoisia valkoisia vaatteita tai kaupasta jos halvalla löydät ja värjätä itse haluamallasi värillä. Voit painaa niihin jonkun kuvankin ja koristella muutenkin. Esim kirjoa taikka laittaa helmiä. - minä
Itse olen ihastunut noihin näppipyyhkeisiin. Joita teen sellaisista pienistä pyyhkeistä, joita saa kaupasta normaalihinta 1,90 kpl,mutta saa joskus tarjouksesta 0,95 senttiä kpl. Eli ne on sellaisia pieniä käsipyyhkeitä.
Siihen ommellaan väliin tavallisesta kankaasta sellainen suikale (kaksinkertaisena), joka on leveydeltään ehkä noin 10 cm.
Käsipyyhe leikataan kahtia. Kummankin käsipyyhepalan yläreunaan ommellaan rypytysommel. Pyyhepalat rypytetään niin, että pyyhepalan reuna on saman levyinen kuin kangaspalan.
Sitten pyyhepalan yläreuna ja kangaspala ommellaan toisiinsa kiinni.
Näin saat helposti todella kauniita näppipyyhkeitä, joita voi ripustaa vaikka ovenripaan tai uunin kahvaan.
En tiedä ymmärsikö kukaan tätä selostustani, mutta toivottavasti.- öhh
Mulle ei käynyt oikein selväksi, miksi sellaisia pyykeitä pitäisi erikseen ommella ja pakertaa ja ripustella sinne tänne.
Auttaisi kovasti, jos selittäisit käyttötarkoituksen. Kuulostaa muuten ihan kivalta ja halvalta touhulta. - minä
öhh kirjoitti:
Mulle ei käynyt oikein selväksi, miksi sellaisia pyykeitä pitäisi erikseen ommella ja pakertaa ja ripustella sinne tänne.
Auttaisi kovasti, jos selittäisit käyttötarkoituksen. Kuulostaa muuten ihan kivalta ja halvalta touhulta.Näppipyyhkeen käyttötarkoitus on aika selvä eli siihen voidaan kuivat kädet esim. tiskauksen jälkeen :o)
Yleensä keittiössä viihtyvät ihmiset arvostavat sitä, että tavarat on lähellä. Itse pidän näppipyyhettä aina tiskialtaan alapuolella olevan kaapin ovessa olevassa rivassa.
Jos meinasit, että miksi pitää leikellä pyyhkeitä miksi ei vaikka ripusta koukkuun. Oma syyni on se, että minulla ei ole koukulle sopivaa paikkaa ja sellaiseen keittiöön tämä on todella käytännöllinen.
Olen ommellut pyyhkeitä sukulaisilleni ja aina se on otettu ilolla vastaan ja on ollut myös kovassa käytössä. Niitä on pyydetty jopa lisää.
Mutta painotan, että ei ole mitään hyötyä tehdä sellaisille, jotka eivät keittiössä käy kuin jääkaapilla. - Nuukalainen
minä kirjoitti:
Näppipyyhkeen käyttötarkoitus on aika selvä eli siihen voidaan kuivat kädet esim. tiskauksen jälkeen :o)
Yleensä keittiössä viihtyvät ihmiset arvostavat sitä, että tavarat on lähellä. Itse pidän näppipyyhettä aina tiskialtaan alapuolella olevan kaapin ovessa olevassa rivassa.
Jos meinasit, että miksi pitää leikellä pyyhkeitä miksi ei vaikka ripusta koukkuun. Oma syyni on se, että minulla ei ole koukulle sopivaa paikkaa ja sellaiseen keittiöön tämä on todella käytännöllinen.
Olen ommellut pyyhkeitä sukulaisilleni ja aina se on otettu ilolla vastaan ja on ollut myös kovassa käytössä. Niitä on pyydetty jopa lisää.
Mutta painotan, että ei ole mitään hyötyä tehdä sellaisille, jotka eivät keittiössä käy kuin jääkaapilla.Mietin itsekin jotain sellaista, joka NÄYTTÄISI siltä kuin olisi nähty kovasti vaivaa mutta olisi kuitenkin todellsuudessa nopsa ja huokea tehdä sarjatyönä. Löysin vanhoista joululehdistä herttaisia piparikaavoja: enkeleitä, pikkumökkejä, possuja, kuusia, lyhtyjä jne, ja sellaisia voi kyllä itsekin helposti kehitellä. Ajattelin siis tehdä ison piparitaikinan ja tehdä suuren määrän erilaisia jättipipareita, ja koristella ne nätisti. Lopuksi kääräistään sellofaaniin, ja sidotaan somalla rusetilla.
- ankka
miten se nyt oikein menikään tollanen vois olla kiva koristus mökille tai isovanhemmille lahjaksi miten se kangaspala ommellaan siihen? onko se näppipyyhe sen työn oikea nimi? mistä kohtaa se pyyhe leikataan? oisko netissä kuvallista ohjetta (en sit oo viäl hakenu)?
- Kivi-tonttu
Pyöreistä kivistä ja liimasta saa tehtyä kivoja joulutonttuja. Tarvitaan vain hieman kangasta tonttulakkiin, partaan ja vaatteisiin. Naaman voi tehdä tusseilla persoonalliseksi.
- ....
Oikotie piparien valmistukseen: osta valmiit pipari ja koristele ne polysokerikuorrutuksella itse.
Asettele punaiselle paperilautaselle, kirkas muovi punaisella silkkinauhalla ymparille. Tuon lisaksi kun hankit jouolukukan ja kauniin kynttilan tai pari on joulutulianen valmis. Itse ainakin tänä vuonna virkkasin valkoisesta puuvillalangasta kulhon,johon virkkasin hopealangasta nätin pykäreunuksen, kovetin sen sokeritärkillä ja laitan sinne sitten koristeltuja pipareita ja käärin koko komeuden sellofaaniin, koristeeksi joulunpunainen nauha ja vaikka havuoksa(laitettava tietenkin vasta juuri ennen vientiä, voi kerätä valmiiksi hyvissä ajoin ja laittaa pussissa pakkaseen).
- puuteri
Aina voi virkata ja neuloa jotain pientä kivaa, lapsille vaikka kivoja nukenvaatteita ja pipoja yms. Itse neuloin mummolle kännykkäpussin ja laitoin kiinnityksen napilla, jonka olin saanut varanappina kaupasta ostamastani villapuserosta. No sitten jos paidastani nappi irtoaa, on vähän huonompi juttu.. :D
- tupsukkaaa
- Tällä lahjakortilla makaronilaatikko tilauksesta (opiskelijalle, lapsiperheelle)
- Tällä lahjakortilla kasvohoito, eli ne voivat antaa, joilla löytyy joka sortin purkkia ja purnukkaa kotoa, ja halua hemmotelle ystävää..
- Tällä lahjakortilla ikkunoiden pesu (vanhukselle, kiireiselle)
- Tällä lahjakortilla lastenhoitaja yöksi / päiväksi / jne
- Tällä lahjakortilla koiran ulkoilutus x kertaa
Eli kaikenlaisia mukavia ja hyödyllisiä lahjakortteja voi antaa lahjaksi, eikä maksa paljon tai mitään!
Lahjakortin voi laittaa värilliseen, kauniiseen koristeltuun kirjekuoreen ja kirjoittaa vielä vaikka päälle LAHJAKORTTI :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955