Gallup älykkyydestä(ÄO-testi)

ÄO:n tutkija

nyt kaikki te, jotka haluatte saada tietää oman älykkyysosamääränne, tehkää tämä testi( http://www.tieteenkuvalehti.com/Crosslink.jsp?d=197&a=1023 ) siinä on käytetty pohjana samaa ravenin matriisitestiä kuin suomen mensan(suomen älykkäiden ihmisten yhdistyksen) testissä. mielestäni se ehdottomasti on luotettavin verkossa oleva testi(myös eräät mensalaiset pitivät sitä "hyvänä").
sitten kertokaapas, minkä tuloksen saitte(ja tietysti myös ikäsi, sukupuolesi ja yhteiskunnallinen asemasi jne.)!=)

1.tuloksesi

2.ikäsi

3.sukupuolesi

4.ammattisi tai opiskelupaikkasi(peruskoulu,ammattikoulu,yliopisto, jne.)

5."maalaisuutesi"(siis esim. suomalainen,kanadalainen,nigerialainen, jne.)

kiitos erittäin paljon kaikille vastanneille!=)

181

34740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Veli

1. 97
      2. 68
      3. mies
      4. eläkeläinen/kansakoulu
      5. suomalainen

• ÄO:n tutkija

niin, unohtui kysyä, harrastatko ja/tai kuunteletko musiikkia, joten tässä kuudes kysymys:

6.kuunteletko/soitatko musiikkia? entä mitä musiikkia/soitinta?

(jos olet jo vastannut aiempiin(viiteen) kysymyksiin, voit nyt laittaa kohdan viisi uutena viestinä lisäyksenä edelliseen. kiitos.)

• tällainen

Ei kukaan täällä ilmaise oikeita lukuja ja tuskin edes niin ajattelet. Keksit vaan mielestäsi tosi mielenkiintoisen aiheen kerätä lukijoita. Näi o..

tällainen kirjoitti:

Ei kukaan täällä ilmaise oikeita lukuja ja tuskin edes niin ajattelet. Keksit vaan mielestäsi tosi mielenkiintoisen aiheen kerätä lukijoita. Näi o..

niinpä, tiedän kyllä ettei osa ilmaise oikeita lukuja. mutta suurin osa näistä valehtelijoista "jää kiinni".

en "vain kalastele lukijoita":)
        mielenkiinnosta katsoin millaisia tuloksia netin käyttäjät saavat. tähän mennessä vastanneiden keskim. ÄO on n. 124, joka siis on hieman pienempi kuin kaikkien netin käyttäjien ÄO(joka on 126).
        olen karsinut pois ne tulokset, jotka ovat varmuudella valehdeltuja.

ÄO:n tutkija kirjoitti:

niinpä, tiedän kyllä ettei osa ilmaise oikeita lukuja. mutta suurin osa näistä valehtelijoista "jää kiinni".

en "vain kalastele lukijoita":)
        mielenkiinnosta katsoin millaisia tuloksia netin käyttäjät saavat. tähän mennessä vastanneiden keskim. ÄO on n. 124, joka siis on hieman pienempi kuin kaikkien netin käyttäjien ÄO(joka on 126).
        olen karsinut pois ne tulokset, jotka ovat varmuudella valehdeltuja.

lisätään nyt vielä, että tällaisia pieniä eroja eri testeissä on tavallisestikin, eli noin pienestä erosta (124-126) ei voida vetää johtopäätöstä, että täällä oltaisiin muita netinkäyttäjiä tyhmempiä =)

• tyhmempiä???

lisätään nyt vielä, että tällaisia pieniä eroja eri testeissä on tavallisestikin, eli noin pienestä erosta (124-126) ei voida vetää johtopäätöstä, että täällä oltaisiin muita netinkäyttäjiä tyhmempiä =)

Mitäkähän oikein horiset. Get a life. Keksi parempaa tekemistä

tyhmempiä??? kirjoitti:

Mitäkähän oikein horiset. Get a life. Keksi parempaa tekemistä

Pysähdypäs hetkeksi lukemaan, ja mieti.
        Jos olisit miettinyt, olisit luultavasti ymmärtänyt (edellisen viestini tekstin), etkä siksi olisi nyt kysynyt mitään.

Ole huoleti, tuon asian miettimisessä ei tarvitse paljoa aivosoluja rasittaa=)

• aki

100 tuli..vaikka en tiä vaikuttiko pisteisiin että lähin röökil kun aikaa oli jäljellä 28 min ja oon imeny bissee koko illan ;)ei tuu inssii meikäst.

• ÄO tutkittava

1. 156
      2. 47
      3. M
      4. Elektroniikka insinööri
      5. Ameriikan suomalainen

• ÄO- tutkija

niin, lisätään nyt vielä; on turha valehdella tulostaan, sillä valehtelu näkyy tässä testissä.

• raksu
        ÄO- tutkija kirjoitti:

niin, lisätään nyt vielä; on turha valehdella tulostaan, sillä valehtelu näkyy tässä testissä.

äläs ny itse valehtele.. ;)

raksu kirjoitti:

äläs ny itse valehtele.. ;)

en valehtele. en kuitenkaan voi selittää mitään tarkemmin siitä, miksi tiedän.

voittehan siis toki valehdella, mutta se on tavallaan hyödytöntä, koska minulla on tekniikkani saada asia selville=)

• fakta
        ÄO- tutkija kirjoitti:

valehteleeko joku!!!!!!

fakta kirjoitti:

valehteleeko joku!!!!!!

noinhan sitä luulisi:D
        mutta voin sanoa että tiedän. tietämys ei perustu arvauksiin kuten: "tuo saavutti niin korkean ÄO:n ettei se voi olla mahdollista".

• hah hah haa

noinhan sitä luulisi:D
        mutta voin sanoa että tiedän. tietämys ei perustu arvauksiin kuten: "tuo saavutti niin korkean ÄO:n ettei se voi olla mahdollista".

Heh heh hee

Taidat olla todellinen älykkö, perustelusi ovat todella vakuuttavat!!

"voin sanoa että tiedän"

hah hah haa kirjoitti:

Heh heh hee

Taidat olla todellinen älykkö, perustelusi ovat todella vakuuttavat!!

"voin sanoa että tiedän"

sinä taas et vaikuta kovinkaan älykkäältä.

"Taidat olla todellinen älykkö, perustelusi ovat todella vakuuttavat!!"

enhän olekaan perustellut mitään. Koska EN VOI. syy siihen etten voi, ei välttämättä ole se, että en tietäisi(kuten sinä selvästi ajattelet).
        mietipäs tuota syytä. ehkä sinullekin vielä joskus valkenee, että asioita ei usein kerrota, jos niiden kertomisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä.
        entäpä, miksi siitä(kertomisesta/perustelemisesta) on haittaa? jos kerron, mitä tapahtuu(kun oletetaan, että puhun totta, ja siten voin kertoa perusteet)?
        näitä kysymyksiä sinun on hyvä pohtia iltaisin ennen nukkumaan menoa.

• i love cops

enhän olekaan perustellut mitään. Koska EN VOI. syy siihen etten voi, ei välttämättä ole se, että en tietäisi(kuten sinä selvästi ajattelet).
        mietipäs tuota syytä. ehkä sinullekin vielä joskus valkenee, että asioita ei usein kerrota, jos niiden kertomisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä.
        entäpä, miksi siitä(kertomisesta/perustelemisesta) on haittaa? jos kerron, mitä tapahtuu(kun oletetaan, että puhun totta, ja siten voin kertoa perusteet)?

Kaikissa "älyköissä" on se vika, että luulevat olevansa toisten ihmisten yläpuolella. Heillä nousee helposti kusi päähän esim. jonkun mitättömän äö:n perusteella. Esimerkiksi, minun tulokseni testistä ei ollut mitenkään päätä huimaava (112), mutta se ei myöskään kerro minusta ihmisenä mitään. Kaikki testin tehtäväthän mittasivat vain loogista ymmärtämistä.

Muutenkaan en ymmärrä, miksi joku Mensa on perustettu. "Älykkäiden ihmisten kerho". Miten minä näen asian, että se on omituisten otusten kerho. Millä perusteella? Typerää brassailua omalla älykkyydellä. Homojen hommaa.

• Cuthalu

Minäpä taidan tietää mihin tuo tunnistaminen perustuu. Oletko kumminkaan huomioinut ne eri tuloksenilmoitustavat?

i love cops kirjoitti:

Kaikissa "älyköissä" on se vika, että luulevat olevansa toisten ihmisten yläpuolella. Heillä nousee helposti kusi päähän esim. jonkun mitättömän äö:n perusteella. Esimerkiksi, minun tulokseni testistä ei ollut mitenkään päätä huimaava (112), mutta se ei myöskään kerro minusta ihmisenä mitään. Kaikki testin tehtäväthän mittasivat vain loogista ymmärtämistä.

Muutenkaan en ymmärrä, miksi joku Mensa on perustettu. "Älykkäiden ihmisten kerho". Miten minä näen asian, että se on omituisten otusten kerho. Millä perusteella? Typerää brassailua omalla älykkyydellä. Homojen hommaa.

noh, en itsekään ole mikään "nero", koska ÄO:ni riittäisi hikisesti mensaan(ÄO tuon testin perusteella 148). harvempi rajan näin hikisesti ylittänyt pyrkii mensaan, väitän näin.(tämä ei siis ollut mensan testi, en tiedä minkä saisin siitä, mutta pitkälle samansuuntainen se on, sen tiedän)
        uskoisin, että osalla "älyköistä" nousee kusi päähän, osalla ei. joillakin ei-(loogisesti)älykkäillä on harhakuvitelmia omista loogisista kyvyistään, ja ÄO testi palauttaa heidät maan pinnalle ainakin tämän älyn osalta.

täältä löytyy asiaa mensasta

http://www.mensa.fi/index.php

loogisilla lahjakkuuksilla on usein tavallisesta poikkeavat mielenkiinnon kohteensa. mensasta löytyy usein samantyyppisiä "omituisia otuksia". näin olen kuullut.

muistan lukeneeni, että mensassakin korostetaan sitä, että älykkyystesti ei ole ihmisarvon mitta.

• tumma nainen
        i love cops kirjoitti:

Minusta älyä on monenlaista on tunne,luovaa ja kielellistä ynm.Olen ollut testissä,ihan hyvin meni.

• i love cops
        tumma nainen kirjoitti:

Minusta älyä on monenlaista on tunne,luovaa ja kielellistä ynm.Olen ollut testissä,ihan hyvin meni.

Komppaan.

• ÄO tutkittava
        ÄO- tutkija kirjoitti:

mulla olisi valehdella?
        Mielestäni tulokseni ei ollut kovinkaan kummoinen. Suurin osa tehtävistä oli erittäin loogisia, paitsi muutamaa loppupään tehtävää lukuunottamatta.

• oohh

sähän oot todella fiksu!!

• lumessakahlaaja

1.tuloksesi
      **121

2.ikäsi
      **19

3.sukupuolesi
      **nainen

4.ammattisi
      **painotuotantoassistentti

5."maalaisuutesi"
      **suomalainen

6. Musiikki....
      **En soita mitään. Kuuntelen musiikkia vähän laidasta laitaan...mut eniten metallia, hard rockia jne...

• i love cops

1. Tulos 112
      2. Ikä 18v.
      3. Nainen
      4. Olen lukiossa.
      5. Olen suomalainen.
      6. 6-vuotiaasta asti olen soittanut viulua (soitan klassista). Pianoa olen soittanut myös n. 10 vuotta (lähinnä kevyttä musiikkia, myös klassista). Kitarat, bassot ja rummut olen opetellut itse. Laulan jazzia. Kuuntelen paljon punkrockia, rock'n'rollia, jazzia, bluesia, soulia ja klassista. Semmosta.

• Marru82

1.tuloksesi
      121

2.ikäsi
      22

3.sukupuolesi
      nainen

Merkonomi

Suomalainen

6. Ja viimenen kysymys oli se soitanko musiikkia/ mitä musiikkia kuuntelen
      Kuuntelen iskelmiä

• Savant

1.tuloksesi
      136
      2.ikäsi
      34
      3.sukupuolesi
      mies
      vakuutusmyyjä
      suomalanen

• mape

1. 145

2. 36

3. Mies

4. Sähköasentaja

5. Suomi

6. Soitan kitaraa ja koskettimia

• angelique88

1.118
      2.16v.
      3.nainen
      4.lukio
      5.suomalainen

• angelique88

6.kuuntelen paljon musiikkia ja soitan pianoa..

• tulos: 127

ikä: 21 v.

Sukupuoli: Nainen

Pelkkä peruskoulu takana (loppuun asti suoritettuna)

Suomalainen

• En soita ´mitään soitinta.
        Musiikin kuuntelukin on aikasta paljon pohjalla, mitä radiosta tulee.
        Ismo Alankoa, Nightwishiä...Niitä tulee jonkin verran huudatettua.

• Cuthalu

1. 121 tuli kun tein joskus, ei kyllä korreloi väittelytaitavuuteni kanssa kovinkaan hyvin...

2. 18

3. Mies

4. Abiturientti (=lukio)

5. Suomalainen olen

6. Kuuntelen kaikenlaista musiikkia, mutta räppiä ja teknoa en pirummin. Hevi maistuu eniten ja kitaraakin tullut hieman soiteltua.

• horst

1.136
      2.25
      3.Mies
      4.Ohjelmointitekniikan insinööri
      5.Suomalainen
      6.Kuuntelen. Hevi, tekno

• darwin

Kesällä tein tuon testin

1. 143

2. 26

3. Mies

4. Opiskelen koneinsinööriksi

5. Suomi

6. Kuuntelen musiikkia laidasta laitaan.

• vastauksia

1.tuloksesi
      124

2.ikäsi
      28

3.sukupuolesi
      N

Terkkari AMK

Suomalainen

• Mävaan

1.tuloksesi
      152
      2.ikäsi
      28
      3.sukupuolesi
      Mies
      Koneistaja
      Suomalainen maalainen
      6. Kaikki menee joka ei ole räppiä.

• älypää

Tuloksesi
      139

2.ikäsi
      27

3.sukupuolesi
      nainen

4.ammattisi tai opiskelupaikkasi
      amk yliopisto

5."maalaisuutesi"
      Suomi

• ....

1. 152

2. 21

3. nainen

4. yliopisto-opiskelija

5. suomalainen

6. soitan vähän kitaraa, kuuntelen lähinnä rockia metallia

• marjette

1.112
      2.21
      3.nainen
      4.artesaani
      5.suomalainen
      6.olen soittanut harmonikkaa ja kitaraa,
      mutten enää

• marjette

niin siis kutoseen vielä että kuuntelen musiikkia aina silloin tällöin laidasta laitaan.

• Whistler
        marjette kirjoitti:

niin siis kutoseen vielä että kuuntelen musiikkia aina silloin tällöin laidasta laitaan.

1. 160

2. 33

3. mies

4. (teknikko) atk-myyjä

5. suomalainen

6. Eipä tuo musiikki paljon enää kiinnosta

• tässä

1.tuloksesi
      En jaksanut tehdä uudelleen, tein pari viikkoa sitten, muistaakseni sain n. 90

2.ikäsi
      21

3.sukupuolesi
      nainen

työtön

suomalainen

• mese

On se nyt kumma kun keskimääräinen älykkyys pitäisi olla tasan 100 mutta täällä näyttää lähes kaikki olevan keskimääräistä älykkäämpiä, vai eikö alle sadan saaneet ilkeä laittaa tulostaan esille?

vastaus on se, että ainakin osa valehtelee(näkyy tässä), kenties osa alhaisen tuloksen saaneista ei laita tulostaan tänne(ei tietoa, oletan näin). on sekin osatekijä, että tavallista älykkäämpiä näyttäisi kiinnostavan testata omaa älykkyyttään "tyhmempiä" enemmän.
        ÄO on muuten korkeimmillaan 18-22 vuotiaana. suurin osahan täällä on alle kolmikymppisiä. tuo keskim. 100 on otettu koko väestöstä.

on tutkittu, että nykyisin (uusi sukupolvi)ihmiset ovat älykkäämpiä. nykylapset saavat keskimäärin 15 pistettä parempia tuloksia kuin 60-luvun lapset. erään netissä olleen tiedon mukaan internetiä käyttävien keskimääräinen ÄO on 126(suurin osa näistä ihmisistä on "nuoria" ihmisiä). vanhemmat ihmiset saavat näistä testeistä keskim. hieman heikompia tuloksia. tatu vanhanenhan sanoi sotaveteraaneista että heillä on keskimääräistä alhaisempi ÄO ja jalkojen määrä. (tatusta sen verran, että hänen syitään esittää näkemyksiään rotujen välisten ÄO:ien eroista varjostaa hänen mielipiteidensä samankaltaisuus joidenkin rasististen henkilöiden mielipiteiden kanssa.
        hänhän yhtyi erään amerikkalaisen professorin näkemyksiin siitä, että tyhmien ihmisten lisääntymistä täytyy lakisääteisesti estää ja vastaavasti älykkäiden lisääntymistä lisätä. hän tosin epäili, ettei tällainen laki toimisi, joten hän ehdotti pakkoaborttia tyhmille, mikäli nämä yrittäisivät lisääntyä. että sellainen mies. olisiko dementialla osuutta asiaan)

• ÄO:n tutkija kirjoitti:

vastaus on se, että ainakin osa valehtelee(näkyy tässä), kenties osa alhaisen tuloksen saaneista ei laita tulostaan tänne(ei tietoa, oletan näin). on sekin osatekijä, että tavallista älykkäämpiä näyttäisi kiinnostavan testata omaa älykkyyttään "tyhmempiä" enemmän.
        ÄO on muuten korkeimmillaan 18-22 vuotiaana. suurin osahan täällä on alle kolmikymppisiä. tuo keskim. 100 on otettu koko väestöstä.

on tutkittu, että nykyisin (uusi sukupolvi)ihmiset ovat älykkäämpiä. nykylapset saavat keskimäärin 15 pistettä parempia tuloksia kuin 60-luvun lapset. erään netissä olleen tiedon mukaan internetiä käyttävien keskimääräinen ÄO on 126(suurin osa näistä ihmisistä on "nuoria" ihmisiä). vanhemmat ihmiset saavat näistä testeistä keskim. hieman heikompia tuloksia. tatu vanhanenhan sanoi sotaveteraaneista että heillä on keskimääräistä alhaisempi ÄO ja jalkojen määrä. (tatusta sen verran, että hänen syitään esittää näkemyksiään rotujen välisten ÄO:ien eroista varjostaa hänen mielipiteidensä samankaltaisuus joidenkin rasististen henkilöiden mielipiteiden kanssa.
        hänhän yhtyi erään amerikkalaisen professorin näkemyksiin siitä, että tyhmien ihmisten lisääntymistä täytyy lakisääteisesti estää ja vastaavasti älykkäiden lisääntymistä lisätä. hän tosin epäili, ettei tällainen laki toimisi, joten hän ehdotti pakkoaborttia tyhmille, mikäli nämä yrittäisivät lisääntyä. että sellainen mies. olisiko dementialla osuutta asiaan)

No mulla ei ole tarvetta huijata....täytyy kyllä myöntää, että tulos yllätti itsenikin (145);)
        Työksenikin teen hyvin käytännönläheistä työtä...enkä ole edes lukiota käynyt,kun nuo pänttäämiset ei kiinnosta kovinkaan paljon.
        Mistäs sen tietää kuka täällä huijaa....kiinnostais vaan tietää?;)

• teknikko

1.128
      2.39
      3.mies
      4.Työnjohtaja/teknikko/teknillinenkoulu
      5.Suomi

• teknikko

En soita mitään. Harrastukseni on lähinnä metsästys ja kalastus

• Joni

Mitä helvettiä!! hah hah
        mä sain 156 !!
        eiks se oo todella hyvä tulos? Jos muistan oikein sillä pääsee suurinpiirtein mensaan!hahaha
        siis hei mä en usko tätä vieläkää..!!
        p.s tein ton testin viideltä puol viideltä aamulla, että silleen.

20

mies

peruskoulu

työtön

rockia

• Joni

Mitä helvettiä!! hah hah
        mä sain 156 !!
        eiks se oo todella hyvä tulos? Jos muistan oikein sillä pääsee suurinpiirtein mensaan!hahaha
        VITTU MÄ OON VIISAS!! ja hei sinä ns. äö tutkija, älä rupe väittää että tää ois jotai kusetusta, ku ei oo.
        toinen juttu vielä... sä et pysty tietämään MITENKÄÄN jos joku kusettaa täällä, sitä ei pysty suurinpiirtein edes kehonliikkeestäkään huomata, ja sä väität tietäväs sen jonku kirjoituksen perusteella. siis sen perusteella että mistä päin on, mitä tekee, ikä ja tulos. hahaahha LOPETA , TEET ITESTÄS VAAN TYHMÄN KU SANOT NOIN.

kyl mä ymmärrän et sä sanot tolleen ku et halua et jengi kusettaa täällä, mut noi sun perustelut on niin naurettavia ghahaahah.

p.s tein ton testin puol viideltä aamulla!

20

mies

peruskoulu

työtön

rockia

• Hei**kki

Loput oli liian hankalia tällä järjenmäärällä.

1. Tulos 121 (24)
      114 (16)
      113 (15)

2. 47vuotta

3. mies

4. autonkuljettaja (kansakoulu 9lk)

5. suomalainen

6. iskelmä, suomipop (ei harrasta muuta kuin
      suun soittamista)

Huom. tuli vaan aika paljon samanlaisia tuloksia, kuin tuo minun 121. Onkohan sattumaa, vai tuloslaskennassa jotain häikkää.

• Hei**kki

Näyttäisi tapahtuvan tuloskehitystä, kun tekee testin useeaan kertaan.

2. 127 (118/117)

3. 133 (122/121)

4. 136 (124/123)

• Hei**kki
        Hei**kki kirjoitti:

Näyttäisi tapahtuvan tuloskehitystä, kun tekee testin useeaan kertaan.

2. 127 (118/117)

3. 133 (122/121)

4. 136 (124/123)

Tämähän on täysin opittavissa oleva asia. Kun huomaa yhden niistä epävarmoista menneen pieleen, ja tekee uudelleen niin tulos tietenkin paranee. Mensalaiset eivät varmaan muuta teekkään, kuin näitä testejä päivät pitkät.

5. tulos 139 (126,124)

6. tulos 142 (128,126)

Hei**kki kirjoitti:

Tämähän on täysin opittavissa oleva asia. Kun huomaa yhden niistä epävarmoista menneen pieleen, ja tekee uudelleen niin tulos tietenkin paranee. Mensalaiset eivät varmaan muuta teekkään, kuin näitä testejä päivät pitkät.

5. tulos 139 (126,124)

6. tulos 142 (128,126)

uskoisin, että ensimmäinen on luotettavin, ellei sitten siinä ensimmäisessä testissä ole ollut "merkittäviä häiriötekijöitä", jotka selvästi ovat vaikuttaneet tulokseen.

tietysti tätä testiä voi harjoitella loputtomiin jolloin saat huipputuloksia, mutta tunnetko tällöin itsesi niin älykkääksi?

ps. tämän testin tekeminen tuskin kovin paljon auttaa mensan testissä, vaikka molemmat ovatkin vähän samantyyppisiä..

• Hei**kki

uskoisin, että ensimmäinen on luotettavin, ellei sitten siinä ensimmäisessä testissä ole ollut "merkittäviä häiriötekijöitä", jotka selvästi ovat vaikuttaneet tulokseen.

tietysti tätä testiä voi harjoitella loputtomiin jolloin saat huipputuloksia, mutta tunnetko tällöin itsesi niin älykkääksi?

ps. tämän testin tekeminen tuskin kovin paljon auttaa mensan testissä, vaikka molemmat ovatkin vähän samantyyppisiä..

onko mensalaiset sittenkään älykkäämpiä kuin muut. Vai onko kaikki harjoittelun tulosta. Jos jatkuvasti tekee vain näitä testejä, niin pakkohan niihin on harjaantua. Mutta älykkyys ei silti siitä kasva.

Minun ymmärtääkseni juuri tuo ensimmäinen on aito. Mutta kuka valvoo harjoittelua.

• Hei**kki
        Hei**kki kirjoitti:

onko mensalaiset sittenkään älykkäämpiä kuin muut. Vai onko kaikki harjoittelun tulosta. Jos jatkuvasti tekee vain näitä testejä, niin pakkohan niihin on harjaantua. Mutta älykkyys ei silti siitä kasva.

Minun ymmärtääkseni juuri tuo ensimmäinen on aito. Mutta kuka valvoo harjoittelua.

Nyt on huiput 145 (130,128)
        Jos jättää vastaamatta kolmeen epävarmaan, saa vastaukseksi 142
        Voi olla että, ylin tulos on jotain 148

• minultakin

1. 97

2. 18v

3. Nainen

4. Ammattikoulu

5. suomalainen!

• TDK

1. 118 :)
      2. 15
      3. mies
      4. peruskoulu
      5. suamalainen :)

• testattu

1. 136
      2. 25
      3. mies
      4. ammattikoulu
      5. suomalainen

• testattu

Otsikon mukaisesti soittelen pääasiassa kitaraa. Soitan myös vähän bassoa, pianoa ja tinapilliä.

• nainen 33 v.

1. 124 (en jaksanut keskittyä kaikkiin kyskiin), saman tuloksen olen saanut vuosia aiemminkin, en siis ole kehittynyt.. :)

2. 33 v.

3. nainen

4. toimistosihteeri, koulutus merkonomi

5. suomalainen

6. kuuntelen musiikkia ja paljon, "laidasta laitaan" rock-painotteisesti, en soita mitään

• Zell

1. 136
      2. 24
      3. mies
      4. yliopisto
      5. suomalainen
      6. en soita, kuuntelen laidasta laitaan

• tulos

1. 130
      2. 39
      3. mies
      4. järjestelmäasiantuntija (teknikko, melkein insinööri)
      5. suomalainen
      6. Kuuntelen sujuvasti old school metallia, r 'n r, blues, jotkut poppibiisitkin menee läpi.

• tl3

118,ammattikoulun käynyt automaatioasentaja,suomalainen 21v mies

• Yzmn

1. 152
      2. 25
      3. Mies
      4. Amk opiskelija (tuleva insinööri)
      5. Suomalainen
      6. Kuuntelen kaikkea musiikkia kunhan se kuulostaa hyvältä. Kitaraa olen joskus näppäillyt.

• Tinke

1. 152

2. 24 v.

3. Mies

4. Tietotekniikan insinööri

5. Suomalainen

6. Kuuntelen musiikkia laidasta laitaan melko paljon, en soita itse (joskus pienempänä soitin tosin).

• Noruihiril

1. 148 (hajonnalla 24)
      2. 19 vuotta
      3. Nainen
      4. Ammattikoulu
      5. Suomalainen
      6. Kuuntelen paljon musiikkia, en itse soita mitään.

• vastaaja2

133
      40
      M
      Tekn opisto
      Fin
      Suomipoppia

• Tiina

1) 142 (kun hajonta 24)
      2) 17 v.
      3) nainen
      4) Lukiossa opiskelen.
      5) suomalainen

• Mie

1.142
      2.43
      3.Mies
      4.Yo
      5.Fin
      6.Suomipoppia sujuvasti kuunnellen

• tanya

1.tuloksesi
      127

2.ikäsi
      35

3.sukupuolesi
      nainen

siivooja

suomalainen

• KAla-akka

Tulos: 112
      Ikä:30
      Nainen
      ATK opiskelija
      Suomalainen

• nyrkki

1. 133

2.21w

3. M

4.YO/amk

5.fin

6. Osaan soittaa winampilla norjalaista homorokkia.

• neea

1.tuloksesi
      115
      2.ikäsi
      17
      3.sukupuolesi
      tyttö
      4.ammattisi tai opiskelupaikkasi
      lukiossa oleskelen
      5."maalaisuutesi"
      suomalainen
      6.kuunteletko/soitatko musiikkia?
      lähinnä poppia. pianoa olen soittanut kohta reilut 10 vuotta

• Temi

1.) 130
      2.) 26
      3.) Mies
      4.) Särmääjä/hitsaaja
      Koulutus: Ammattikoulu, Aikuiskoulutuskeskus
      5.) Suomi

• cartsa

1. 146

2. 19

3. N

4. Merkonomi (toimistosihteeri)

5. suomalainen

6. en soita mitään, kuuntelen laidasta laitaan

• Minä

1. Tulos: 124

2. Ikä: 28 -v.

3. Sukupuoli: Nainen

4. Ammatti: Yo-merkonomi

5. Kansalaisuus: ihan suomalainen.

P.S. Älykkyyttä todella on monenlaista..! Mielestäni tässäkin vain yksi osa-alue. Sinällään varmasti hyvä jos tulee korkea tulos tällaisessa mutta sitten jos ei ole tunneälyä juur lain, ei sosiaalisia taitoja yms. niin voi voi............... ;)

• Minä
        Minä kirjoitti:

1. Tulos: 124

2. Ikä: 28 -v.

4. Ammatti: Yo-merkonomi

5. Kansalaisuus: ihan suomalainen.

P.S. Älykkyyttä todella on monenlaista..! Mielestäni tässäkin vain yksi osa-alue. Sinällään varmasti hyvä jos tulee korkea tulos tällaisessa mutta sitten jos ei ole tunneälyä juur lain, ei sosiaalisia taitoja yms. niin voi voi............... ;)

Niin, en soita mitään soitinta, olen soittanut koulussa joskus aikoinani kannelta.
        Musiikkia kuuntelen melko monenlaista, enimmäkseen kevyttä.. (suomi)rockia, poppia ym.

• 112

1. 136
      2. 30
      3. M
      4. Sairaanhoitaja
      5. Suomalainen
      &. Kuuntelen sujuvasti laidasta laitaan.

• 1. 136 (24) aikaa meni n.24 min....viimeiset oli tosi vaikeita...
      2. 31
      3. Nainen
      4. peruskoulu, lähihoitaja...nyt koulunkäyntiavustajan hommissa.
      5. suomalainen
      6. nuoteista ei tietookaan....silti sävelkorva lähes täydellinen;) laulan omaksi huvikseni...

• 112

1. 136
        2. 30
        3. M
        4. Sairaanhoitaja
        5. Suomalainen
        &. Kuuntelen sujuvasti laidasta laitaan.

Luvut ainakin täsmää;)

• tein testin uudestaan käyttäen enemmän aikaa miettimiseen ja rauhallisemmassa ympäristössä, niin tuloskin parani vähän....on silti noi viimeset tehtävät vaikeita...meni arvauksen puolelle...tulos kuitenkin nyt 145=)

• Holla

1. 148
      2. 17v
      3. mies
      4. lukio
      5. suomalainen
      6. kuuntelen räpää enimmäkseen, khyl muukin menee. Children of Bodomin tapaista musiikki kartan -ja kaukaa!

• testatulta

1. Tulos: 118
      2. Ikä: 50
      4. Ammatti: Duunari
      5. Kansalaisuus: Suomalainen
      6. Musiikki: Kuuntelen, kaikenlaista musaa

• RickHeart76

Hieman kyseenalaista onko looginen päättelykyky yhtä kuin älykkyysosamäärä. Ei oikein jaksanut enää tähän aikaan illasta keskittyä loppupään tehtäviin, mutta positiivinen yllätys oli kyllä tulos.

1. 133
      2. 28 vuotta
      3. mies
      4. ammattikorkeakoulu
      5. suomalainen

• Palle

1. 152
      2. 27
      3. M
      4. Sairaanhoitaja AMK
      5. Suomi

aikalailla sama tulos kuin eurooppalaisessa älykkyystestissä. On luotettava.

• Idiootti

1.tuloksesi
      124

2.ikäsi
      31

3.sukupuolesi
      mies

Insinööri

Supisuomalainen

• Borneo

1. 136
      2. 25
      3. mies
      4. ammattikorkeasaari
      5. suomalainen

• JiiDee

1.tuloksesi
      142 (tehty lokakuussa...)

2.ikäsi
      27

3.sukupuolesi
      mies

datanomi

suomalainen

• piensijoittaja

Olen juonut 6 kaljaa.
        Jaksoin tehdä numeroon 22 ja loput arvoin 10 sekunnissa.

Taitaa antaa todellisuutta parempaa tulosta... ;)

• Päivikki

1. Tulos 148 pojoa

2. Ikä 28

3. Nainen

4. Fotomyyjä

5. Suomalainen

6. Täysin epämusikaalinen

• ilu

1. Tulos 124
      2. Ikä 28v
      3. Sukup. mies
      4. Ammatti merkantti
      5. SUOMI

• kaidez

Ensinnäkin testin tulokset:

1. 145, oletus keskihajonnalla
      2. 20
      3. M
      4. tietotekn. inssiopiskelija
      5. maalainen... suomalainen
      6. Klassista, henkevämpää ;)

Tuo ÄO -testi mittaa lookista älykkyyttä
      ja pelkällä loogisella osaamisella ei läpäistä
      mensan testejä.

Älykkyyttähän voi harjoittaa
      mm. ratkomalla loogisia yms. pulmia ja näin
      virkistää ajattelua eri osa-alueilla.

"ÄO:n tutkijalle":

Yrität selvästikkin antaa itsestäsi maksimaalisen
      fiksun kuvan, eikö totta?
      Kehoitan sinua käyttämään isoja kirjaimia
      sopivissa kohdissa, kuten virkkeen alku ;)
      Em. juttu oletettavasti lisää vakuuttavuutta.

Onnea tutkimuksiin!

Kiitos onnittelusta=)

Tottakai pyrin luomaan itsestäni "hyvän kuvan", siinä ei varmaankaan ole mitään ihmettelemistä=)

Mutta luulen, ettei "julkisivuni" kärsi suurta kolausta, vaikka jätänkin lauseen ensimmäisen kirjaimen pieneksi, vastoin oikeaoppista kielioppia.
        Tietysti voin hylätä tuon törkeän tavan, mutta pidän joka tapauksessa tärkeämpänä lauseen asiasisältöä;=)
        Luulen, että harvat ihmiset kiinnittävät huomiota kirjainten kokoon.. Ainakaan itse en ole yhyttänyt itseäni kiinnittämästä sellaiseen huomiota;)

Mutta kuitenkin, onnea takaisin *hmm*(miettii mistä) ... Onnellista joulua ja hyvää uuttavuotta=)

• Ez.

1. 133
      2. 22
      3. Miäs
      4. Aikuiskoulutus
      5. Soomalainen

• KARJU

1 62 MÄ EN KERINY LOPPUU ASTI
      2 24
      2 MIES MÄÄ OON!!1
      4 JÄI KOULU KESKE
      5 HESA
      6 KUUNTELEN SUOMALISTA MUSAA EPPUJA JA POPEDAA!!

• piensijoittaja

Olen juonut 6 kaljaa.
      Jaksoin tehdä numeroon 22 ja loput arvoin 10 sekunnissa.

Taitaa antaa todellisuutta parempaa tulosta... ;)

Vastasinkin vahingossa toisaalle jo... mutta laitetaan uusiksi.

• piensijoittaja

Huoh... väsymys pieni pöhnä. Eli 122 oli tulos kun vastasin puoliin tosissani ja olen taatusti keskiverto tallaaja.

Kaikki suomessa siis omaavat vähintään ÄO 130?

Tuskin.

piensijoittaja kirjoitti:

Huoh... väsymys pieni pöhnä. Eli 122 oli tulos kun vastasin puoliin tosissani ja olen taatusti keskiverto tallaaja.

Kaikki suomessa siis omaavat vähintään ÄO 130?

Tuskin.

Täytyy mainita, että näistä hyvin korkeista tuloksista (yli 140) nopeasti arvioiden n.20-40% ovat valehdeltuja, mutta vääriä ovat myös pari hieman vähemmän korkeaa tulosta, nämä tulokset ovat hieman yli 120. ;) *heh*

Hyväksyttyjä vastauksiahan täällä oli tähän mennessä -karkeasti arvioiden- 50, joiden keskim. tulos on tällä hetkellä n. 124-125.
        Tulos/testi ei ole humpuukia, vaan tänne nettiin eksyy todella tavallista älykkäämpiä ihmisiä(tutkittu juttu).
        Ps. Netin käyttäjien keskim. ÄO on erään tutkimuksen(johon nyt näitä tuloksia vertaan) mukaan 126.

• Blind

1. Tulos oli 127

2. Ikä 20 v

3. Sukupuoli Nainen

4. Tyhjäntoimittaja/wannabe opiskelija. Ylioppilas.

5. Ihan suomalainen

6. En soita mitään, mutta kuunteleen pääasiassa rock/hardrock.

Testin tehtyäni haluaisin vielä kysyä että
      mikä on tämän älykkyystestin toteaman älykkyyden tai älyttömyden määritelmä?
      Onko logiikan taju sama kuin älykkyys?

Ensimmäiseen kysymykseen ei tietääkseni edes ole varsinaista määritelmää, mutta voisin valottaa sen verran, että se on tietyllä tavalla yhteydessä
        matemaattis-loogiseen älykkyyteen,
        (Kyky ymmärtää lukuja, arvioida
        yhteyksiä ja tehdä johtopäätöksiä) mutta se on kuitenkin suunniteltu mittaamaan yleisiä henkisiä kykyjä, jota taas ei tarkemmin ole selitetty. Huom: se (mat.-looginen) on vain tietyllä tapaa yhteydessä siihen, ei siis yhtä kuin. Tuo nimi (matemaattis-looginen) saattaa antaa harhaanjohtavan kuvan, sillä logiikkaa hyvin tajuava ihminen ei välttämättä ole hyvä matematiikassa. Matematiikka taas vaatii tietynlaista logiikkaa, mutta silti nämä henkilöt eivät välttämättä menesty mensan testeissä.
        Yleisiä henkisiä kykyjä mittaavia testejä yhdistää se, että kaikissa täytyy tietyllä tavalla "irtaantua" perinteisestä ajattelusta.

Toinen kysymys oli, että onko logiikan taju yhtä kuin älykkyys? noh, Älykkyystesteissä ilmenevä äly ei ole "ainoata" älyä. Lisäksi on ainakin 6 muuta osa-aluetta. Tavallaan kuitenkin useimpiin älykkyyksiin liittyy "logiikkaa". Esim. sosiaalisessa älyssä on mukana sosiaalista logiikkaa(ei välttämättä tietoista logiikkaa). (esim. kykenee päättelemään toisen tunnetiloja). Voi olla, että kaikki äly on jonkinlaista logiikkaa, mutta ainakin hankala sitä on siksi mieltää(esim. musiikillista älykkyyttä) logiikan perinteisessä merkityksessä.

tässä vielä nämä muut älyn muodot(mat.-loogisen lisäksi):

1.Kielellinen älykkyys:
        Kyky käyttää kieltä luovasti ja
        tarkasti, kyky omaksua vieraita
        kieliä.

2.Visuaalinen älykkyys:
        Hyvä suuntavaisto, avaruudellisen
        hahmottamisen taito.

3.Kehollinen älykkyys:
        Kyky käyttää kehoa
        tarkoituksenmukaisesti ja
        taitavasti.

4.Musiikillinen älykkyys:
        Kyky erottaa säveliä, rytmejä
        sekä kyky eläytyä musiikkiin.

5.Minäkeskeinen älykkyys:
        Kyky osata tulkita omia
        tunteitaan ja ajatuksiaan.

6.Sosiaalinen älykkyys:
        Kyky tulkita toisten ihmisten
        käytöstä ja havaita yksilöllisiä
        eroja.

Toivottavasti vastaus "tyydytti" :=)

• nimimerkki

Ensimmäiseen kysymykseen ei tietääkseni edes ole varsinaista määritelmää, mutta voisin valottaa sen verran, että se on tietyllä tavalla yhteydessä
        matemaattis-loogiseen älykkyyteen,
        (Kyky ymmärtää lukuja, arvioida
        yhteyksiä ja tehdä johtopäätöksiä) mutta se on kuitenkin suunniteltu mittaamaan yleisiä henkisiä kykyjä, jota taas ei tarkemmin ole selitetty. Huom: se (mat.-looginen) on vain tietyllä tapaa yhteydessä siihen, ei siis yhtä kuin. Tuo nimi (matemaattis-looginen) saattaa antaa harhaanjohtavan kuvan, sillä logiikkaa hyvin tajuava ihminen ei välttämättä ole hyvä matematiikassa. Matematiikka taas vaatii tietynlaista logiikkaa, mutta silti nämä henkilöt eivät välttämättä menesty mensan testeissä.
        Yleisiä henkisiä kykyjä mittaavia testejä yhdistää se, että kaikissa täytyy tietyllä tavalla "irtaantua" perinteisestä ajattelusta.

Toinen kysymys oli, että onko logiikan taju yhtä kuin älykkyys? noh, Älykkyystesteissä ilmenevä äly ei ole "ainoata" älyä. Lisäksi on ainakin 6 muuta osa-aluetta. Tavallaan kuitenkin useimpiin älykkyyksiin liittyy "logiikkaa". Esim. sosiaalisessa älyssä on mukana sosiaalista logiikkaa(ei välttämättä tietoista logiikkaa). (esim. kykenee päättelemään toisen tunnetiloja). Voi olla, että kaikki äly on jonkinlaista logiikkaa, mutta ainakin hankala sitä on siksi mieltää(esim. musiikillista älykkyyttä) logiikan perinteisessä merkityksessä.

tässä vielä nämä muut älyn muodot(mat.-loogisen lisäksi):

1.Kielellinen älykkyys:
        Kyky käyttää kieltä luovasti ja
        tarkasti, kyky omaksua vieraita
        kieliä.

2.Visuaalinen älykkyys:
        Hyvä suuntavaisto, avaruudellisen
        hahmottamisen taito.

3.Kehollinen älykkyys:
        Kyky käyttää kehoa
        tarkoituksenmukaisesti ja
        taitavasti.

4.Musiikillinen älykkyys:
        Kyky erottaa säveliä, rytmejä
        sekä kyky eläytyä musiikkiin.

5.Minäkeskeinen älykkyys:
        Kyky osata tulkita omia
        tunteitaan ja ajatuksiaan.

6.Sosiaalinen älykkyys:
        Kyky tulkita toisten ihmisten
        käytöstä ja havaita yksilöllisiä
        eroja.

Toivottavasti vastaus "tyydytti" :=)

kirjoituksiasi.
        Millä perusteella: "Täytyy mainita, että näistä hyvin korkeista tuloksista (yli 140) nopeasti arvioiden n.20-40% ovat valehdeltuja" ?

Asiaa tarkemmin tutkimatta voisin vetää johtopäätöksen että kirjoituksissasi siis on myös noin neljäkymmentä prosenttia paskaa?

Minua kiinnostaa myös ihmisten älykkyys(suom.ihmisten älyttömyys) ja luulenkin että kaikki netissä vähänkin älykkyyttä käsittelevät kyselyt ja jutut vetävät puoleensa tavallista älykkäämpiä ihmisiä jotka ovat aiheesta kiinnostuneet, eikö?

Kyselepä eri keskustelualueilla älykkyysosamääriä ja ylläty!

Minulla matemaattis-looginen älykkyys on kohtalainen 152, joistakin testeistä olen saanut yli 160 tuloksia mutta eipä niistä sen enempää.
        Kielellinen älykkyys on myös aika hyvä, muista alueista en uskalla vetää johtopäätöksiä.

Laitatko oman ÄO:si myös esille niin saamme arvioida sen paikkaansapitävyyttä?

Todennäköisesti osa valehteleekin tuloksiaan, ja ihan vapaasti jos saavat siitä hyvänolon tunnetta.

Jos olet oikeasti aiheesta kiinnostunut henkilö/ ammattilainen niin olisi mukava keskustella aiheesta lisää.

nimimerkki kirjoitti:

kirjoituksiasi.
        Millä perusteella: "Täytyy mainita, että näistä hyvin korkeista tuloksista (yli 140) nopeasti arvioiden n.20-40% ovat valehdeltuja" ?

Asiaa tarkemmin tutkimatta voisin vetää johtopäätöksen että kirjoituksissasi siis on myös noin neljäkymmentä prosenttia paskaa?

Minua kiinnostaa myös ihmisten älykkyys(suom.ihmisten älyttömyys) ja luulenkin että kaikki netissä vähänkin älykkyyttä käsittelevät kyselyt ja jutut vetävät puoleensa tavallista älykkäämpiä ihmisiä jotka ovat aiheesta kiinnostuneet, eikö?

Kyselepä eri keskustelualueilla älykkyysosamääriä ja ylläty!

Minulla matemaattis-looginen älykkyys on kohtalainen 152, joistakin testeistä olen saanut yli 160 tuloksia mutta eipä niistä sen enempää.
        Kielellinen älykkyys on myös aika hyvä, muista alueista en uskalla vetää johtopäätöksiä.

Laitatko oman ÄO:si myös esille niin saamme arvioida sen paikkaansapitävyyttä?

Todennäköisesti osa valehteleekin tuloksiaan, ja ihan vapaasti jos saavat siitä hyvänolon tunnetta.

Jos olet oikeasti aiheesta kiinnostunut henkilö/ ammattilainen niin olisi mukava keskustella aiheesta lisää.

En kerro mitään siitä miten saan väärät selville, mutta kerrotaan nyt että se on "takuuvarma menetelmä", ja kun nyt katsoin kuinka suuri osa on vääriä, niin totesin että kaikista tuloksista 20% on paskaa, ja näistä 75% ylittää 140(luonnollisesti jos valehdellaan niin valehdellaan joko hyvin korkeita tuloksia tai(harvemmin) hyvin alhaisia tuloksia).

Kyllä minulla on ihan selkeät perusteet kaikille "väitteilleni".

"Asiaa tarkemmin tutkimatta voisin vetää johtopäätöksen että kirjoituksissasi siis on myös noin neljäkymmentä prosenttia paskaa?"

Niin no tutkipas tarkemmin, niin voit tulla vähän eri lopputulokseen(jos vain jotenkin voit tutkia).

Niin, oma ÄO:ni on vaihdellut testistä riippuen n. välillä 140-160.

"luulenkin että kaikki netissä vähänkin älykkyyttä käsittelevät kyselyt ja jutut vetävät puoleensa tavallista älykkäämpiä ihmisiä jotka ovat aiheesta kiinnostuneet, eikö?"

Tämän "epävirallisen tutkimuksen" mukaan ei. Täällä älykkyysosamäärä on jopa pisteen alhaisempi kuin internetin käyttäjillä keskimäärin (voitaisiin olettaa sen olevan korkeampi jos tämä testigallup olisi noukkinut netistä "ne älykkäät" ihmiset) (eli vertaan nyt netin keskivertokäyttäjään, jonka ÄO on 126, johon ihmisiä siis nyt vertaan, täällä se on n. 125)

Olisiko sitten niin, että kaikista internetissä hoipertelevista ihmisistä älykkäitä ja tyhmiä kiinnostaa tämä gallup ihan yhtä lailla? koska jos tavallisia netinkäyttäjiä älykkäämpiä kiinnostaisi enemmän, niin keskiarvohan olisi tietysti selkeasti yli 126.

"Kyselepä eri keskustelualueilla älykkyysosamääriä ja ylläty!"

Olen kysynytkin, mutta ongelma siinä on, että vastausta ei voi tarkistaa, joten siihen ei voi luottaa.

Oletko kokeillut tätä testiä? jos olet, niin minkä sait tulokseksi?

Verbaaliset lahjani suunnilleen keskimääräiset, ei-verbaaliset(eli looginen päättelykyky) oli yli keskitason, ja ÄO:ni erilaisten nettitestien antaman viitteen mukaan 140-160.

Olen aiheesta kiinnostunut tallustaja, joka on ottanut selville sen, minkä tavallinen tallustaja vain voi saada selville.
        Miksikäs en voisi "keskustella aiheesta lisää".. =)

• ÄO tutkittava

En kerro mitään siitä miten saan väärät selville, mutta kerrotaan nyt että se on "takuuvarma menetelmä", ja kun nyt katsoin kuinka suuri osa on vääriä, niin totesin että kaikista tuloksista 20% on paskaa, ja näistä 75% ylittää 140(luonnollisesti jos valehdellaan niin valehdellaan joko hyvin korkeita tuloksia tai(harvemmin) hyvin alhaisia tuloksia).

"Asiaa tarkemmin tutkimatta voisin vetää johtopäätöksen että kirjoituksissasi siis on myös noin neljäkymmentä prosenttia paskaa?"

Niin no tutkipas tarkemmin, niin voit tulla vähän eri lopputulokseen(jos vain jotenkin voit tutkia).

"luulenkin että kaikki netissä vähänkin älykkyyttä käsittelevät kyselyt ja jutut vetävät puoleensa tavallista älykkäämpiä ihmisiä jotka ovat aiheesta kiinnostuneet, eikö?"

Tämän "epävirallisen tutkimuksen" mukaan ei. Täällä älykkyysosamäärä on jopa pisteen alhaisempi kuin internetin käyttäjillä keskimäärin (voitaisiin olettaa sen olevan korkeampi jos tämä testigallup olisi noukkinut netistä "ne älykkäät" ihmiset) (eli vertaan nyt netin keskivertokäyttäjään, jonka ÄO on 126, johon ihmisiä siis nyt vertaan, täällä se on n. 125)

Olisiko sitten niin, että kaikista internetissä hoipertelevista ihmisistä älykkäitä ja tyhmiä kiinnostaa tämä gallup ihan yhtä lailla? koska jos tavallisia netinkäyttäjiä älykkäämpiä kiinnostaisi enemmän, niin keskiarvohan olisi tietysti selkeasti yli 126.

Olen kysynytkin, mutta ongelma siinä on, että vastausta ei voi tarkistaa, joten siihen ei voi luottaa.

Verbaaliset lahjani suunnilleen keskimääräiset, ei-verbaaliset(eli looginen päättelykyky) oli yli keskitason, ja ÄO:ni erilaisten nettitestien antaman viitteen mukaan 140-160.

Olen aiheesta kiinnostunut tallustaja, joka on ottanut selville sen, minkä tavallinen tallustaja vain voi saada selville.

kuka valehtelee ja kuka ei. Ainoastaan jos joku tarjoaa lukuja yli maksimiluvun. Tuossa testissä pystyt saamaan parillisia ja parittomia arvoja eikä tulokset jätä numeroita väliinsä.
        Sinun ongelmasi on se ettet pysty uskomaan kenenkään muun olevan älykkäämpi kuin sinä itse tai ainakaan kovin monen muun.
        Itse tunnen paljonkin älykkäitä henkilöitä, joiden älykkyys pyörii 150-160 paikkeilla (eivätkä ole mensan jäseniä). 140 ja paremmatkin tulokset ei vielä ole mitenkään ihmeellisiä ja suurin osa noistakin tehtävistä oli helppoja, joten itse kyllä enemmäkin ihmettelen noita alle 120 pisteen tuloksia.

ÄO tutkittava kirjoitti:

kuka valehtelee ja kuka ei. Ainoastaan jos joku tarjoaa lukuja yli maksimiluvun. Tuossa testissä pystyt saamaan parillisia ja parittomia arvoja eikä tulokset jätä numeroita väliinsä.
        Sinun ongelmasi on se ettet pysty uskomaan kenenkään muun olevan älykkäämpi kuin sinä itse tai ainakaan kovin monen muun.
        Itse tunnen paljonkin älykkäitä henkilöitä, joiden älykkyys pyörii 150-160 paikkeilla (eivätkä ole mensan jäseniä). 140 ja paremmatkin tulokset ei vielä ole mitenkään ihmeellisiä ja suurin osa noistakin tehtävistä oli helppoja, joten itse kyllä enemmäkin ihmettelen noita alle 120 pisteen tuloksia.

Minkäs tuloksen sinä(ÄO tutkittava) saitkaan tästä testistä?

• nimimerkki

148 tästä näkyi tulevan, aikaa meni vajaa puolet sallitusta.

• nimimerkki
        nimimerkki kirjoitti:

Kertokaapa mikä viimeisen logiikka on, itse en edes yrittänyt tehdä ajatuksella kun olen huomannut että kun ei aukea niin ei kannata väkisin vääntää.

nimimerkki kirjoitti:

Ilmeisesti sinä(nimimerkki) olet tämä kyseinen herra(ÄO tutkittava), jolta kysyin testin tulosta, ethän Sinä muuten olisi varmaankaan vastannut?

Tässä aikaisempi viestisi kokonaisuudessaan otsikkoa myöten:

"Tulos
        Kirjoittanut: ÄO tutkittava 30.11.2004 klo 05.43    
        1. 156
        2. 47
        3. M
        5. Ameriikan suomalainen"

Nyt tuloksesi siis putosi 156:sta 148:aan?
        Kyllähän ihminen ikääntyessään menettää kykyjään, mutta että alle kahdessa viikossa.

• nimimerkki

Ilmeisesti sinä(nimimerkki) olet tämä kyseinen herra(ÄO tutkittava), jolta kysyin testin tulosta, ethän Sinä muuten olisi varmaankaan vastannut?

Tässä aikaisempi viestisi kokonaisuudessaan otsikkoa myöten:

"Tulos
        Kirjoittanut: ÄO tutkittava 30.11.2004 klo 05.43    
        1. 156
        2. 47
        3. M
        5. Ameriikan suomalainen"

Nyt tuloksesi siis putosi 156:sta 148:aan?
        Kyllähän ihminen ikääntyessään menettää kykyjään, mutta että alle kahdessa viikossa.

EN OLE.
        Itse kysyit aikaisemmin juuri tästä testistä saamaani tulosta, jos satut muistamaan?
        Muistini toimii ihan ok joten nimimerkkikin on sama kuin ennenkin.
        Aika normaali tulos minulle, samaa tasoa kuin yleensäkin.
        Aukesiko itsellesi se viimeinen, vähän jo liian korkeaa matematiikkaa minulle?
        Enpä jaksa alkaa selaamaan aikaisempia joten paljonko itse sait kyseisestä testistä?

nimimerkki kirjoitti:

EN OLE.
        Itse kysyit aikaisemmin juuri tästä testistä saamaani tulosta, jos satut muistamaan?
        Muistini toimii ihan ok joten nimimerkkikin on sama kuin ennenkin.
        Aika normaali tulos minulle, samaa tasoa kuin yleensäkin.
        Aukesiko itsellesi se viimeinen, vähän jo liian korkeaa matematiikkaa minulle?
        Enpä jaksa alkaa selaamaan aikaisempia joten paljonko itse sait kyseisestä testistä?

Äskenhän minä kysyin "ÄO tutkittava"lta, mikä hänen ÄO:nsa on, ja sinä eli "nimimerkki" vastasit. Nyt kuitenkin kiistät olevasi tämä ÄO tutkittava?
        Perin ja juurin merkillistä=)

"Itse kysyit aikaisemmin juuri tästä testistä saamaani tulosta, jos satut muistamaan?"

Missäs minä olen kysynyt Sinulta tulosta? Ei nyt tule mieleen.

"Aukesiko itsellesi se viimeinen, vähän jo liian korkeaa matematiikkaa minulle?"

Jos tarkoitat testin viimeistä tehtävää, niin eipä auennut minullekaan.

Itsehän sain testistä lähes 150.

• ÄO tutkittava

Äskenhän minä kysyin "ÄO tutkittava"lta, mikä hänen ÄO:nsa on, ja sinä eli "nimimerkki" vastasit. Nyt kuitenkin kiistät olevasi tämä ÄO tutkittava?

"Itse kysyit aikaisemmin juuri tästä testistä saamaani tulosta, jos satut muistamaan?"

"Aukesiko itsellesi se viimeinen, vähän jo liian korkeaa matematiikkaa minulle?"

perinjuurin sekaisin.
        En ole kirjoitellut tähän galluppiin millään muulla nimimerkillä kuin ÄO tutkittava.
        Siis "nimimerkki" kysyi sulta tulosta ja minä nyt kysyisin sinulta mitä tuo "lähes 150" merkitsee?
        Toisekseen, mikä tarkoitus tällä tutkimuksella on? Oman egosi pönkittämiseksi vai? ja sulla on vaikeuksia niellä totuutta, että joku toinen voisi saada paremman tuloksen?
        Oisit lisännyt kyselyyn kysymyksen silmien etäisyydestä toisistaan.

ÄO tutkittava kirjoitti:

perinjuurin sekaisin.
        En ole kirjoitellut tähän galluppiin millään muulla nimimerkillä kuin ÄO tutkittava.
        Siis "nimimerkki" kysyi sulta tulosta ja minä nyt kysyisin sinulta mitä tuo "lähes 150" merkitsee?
        Toisekseen, mikä tarkoitus tällä tutkimuksella on? Oman egosi pönkittämiseksi vai? ja sulla on vaikeuksia niellä totuutta, että joku toinen voisi saada paremman tuloksen?
        Oisit lisännyt kyselyyn kysymyksen silmien etäisyydestä toisistaan.

ehei. äläs nyt kierrä asioita.

"nimimerkki" vastasi sinulle "ÄO tutkittava"lle esitettyyn kysymykseen.

Tällaista idioottimaisuutta ei selitä muu kuin yksi asia; olette yksi ja sama henkilö; esitin sinulle kysymyksen, ja "nimimerkki" vastasi SINULLE KOHDISTETTUUN kysymykseen, tätäkö et muka olisi huomannut..?? jos olisitte eri henkilöitä, ja nimimerkki olisi vastannut sinulle esitettyyn kysymykseen, niin on hyvin epätodennäköistä, että kumpikaan teistä ei olisi huomannut tapahtunutta kömmähdystä. Se on suorastaan mahdotonta.

todennäköisesti tarkoituksesi oli alunperin vastata eri nimimerkillä. en nyt keksi parempaa selitystä noin älyttömälle käytökselle.

• nimimerkki

Älytutkijan mieltä.

"Oletko kokeillut tätä testiä? jos olet, niin minkä sait tulokseksi?"
        Löytyy otsikosta Perusteita!

Riitaa haastamatta pitänee kohta todeta että sinulla saattaa olla joitakin ongelmia pitää omat ajatuksesi hallinnassa?
        Mielestäni kuitenkaan tämmöisellä aiheella ei nousta ikinä tuonne luetuimpien kärkeen?

Johtopäätöksesi on taas yhtä tieteellisen vedenpitävä kuin aikaisemmatkin kommenttisi ;)

• nimimerkki
        nimimerkki kirjoitti:

Älytutkijan mieltä.

"Oletko kokeillut tätä testiä? jos olet, niin minkä sait tulokseksi?"
        Löytyy otsikosta Perusteita!

Riitaa haastamatta pitänee kohta todeta että sinulla saattaa olla joitakin ongelmia pitää omat ajatuksesi hallinnassa?
        Mielestäni kuitenkaan tämmöisellä aiheella ei nousta ikinä tuonne luetuimpien kärkeen?

Johtopäätöksesi on taas yhtä tieteellisen vedenpitävä kuin aikaisemmatkin kommenttisi ;)

osaatko tutkija seurata keskustelusta syntyvän versoavan "tiedostopuun" rakenteesta kuka on vastannut ja kenelle?
        (suunniteltu tavallisella älykkyysosamäärällä varustetulle nettisurffaajalle)

Aika vaikeasti selitetty kieltämättä.

• ÄO totkittava

ehei. äläs nyt kierrä asioita.

"nimimerkki" vastasi sinulle "ÄO tutkittava"lle esitettyyn kysymykseen.

Tällaista idioottimaisuutta ei selitä muu kuin yksi asia; olette yksi ja sama henkilö; esitin sinulle kysymyksen, ja "nimimerkki" vastasi SINULLE KOHDISTETTUUN kysymykseen, tätäkö et muka olisi huomannut..?? jos olisitte eri henkilöitä, ja nimimerkki olisi vastannut sinulle esitettyyn kysymykseen, niin on hyvin epätodennäköistä, että kumpikaan teistä ei olisi huomannut tapahtunutta kömmähdystä. Se on suorastaan mahdotonta.

todennäköisesti tarkoituksesi oli alunperin vastata eri nimimerkillä. en nyt keksi parempaa selitystä noin älyttömälle käytökselle.

ei varmastikkaan ole lähelläkään 150. Sun olis jo pitänyt huomata viestien kellonaikojen perusteella etten ole "nimimerkki". En todellakaan tee yöduunia ja kirjoittelen USAsta ja nyt mun täytyy mennä duuniin.
        Jos sun ÄO:si on lähellä 150, niin sun pitäs pystyä määrittelemään erittäin helposti missä päin USAta olen.

P.S. Kukaan ei ole vastannut minulle kohdistettuun kysymykseesi ja vastauksenkin saat erittäin helposti tuolta ylempää nimimerkin "ÄO tutkittavan" alta.

ÄO totkittava kirjoitti:

ei varmastikkaan ole lähelläkään 150. Sun olis jo pitänyt huomata viestien kellonaikojen perusteella etten ole "nimimerkki". En todellakaan tee yöduunia ja kirjoittelen USAsta ja nyt mun täytyy mennä duuniin.
        Jos sun ÄO:si on lähellä 150, niin sun pitäs pystyä määrittelemään erittäin helposti missä päin USAta olen.

P.S. Kukaan ei ole vastannut minulle kohdistettuun kysymykseesi ja vastauksenkin saat erittäin helposti tuolta ylempää nimimerkin "ÄO tutkittavan" alta.

Mistäs lähtien USAssa on ollut mahdollista käyttää kirjaimia "ä" ja "ö"? =)

nimimerkki kirjoitti:

osaatko tutkija seurata keskustelusta syntyvän versoavan "tiedostopuun" rakenteesta kuka on vastannut ja kenelle?
        (suunniteltu tavallisella älykkyysosamäärällä varustetulle nettisurffaajalle)

Aika vaikeasti selitetty kieltämättä.

Hehheh. Osaan kyllä.

Eli sen verran sorrya täytyy sanoa, että sinulta minä tosiaan tuossa aikaisemmin näkojään olen kysynyt tulostasi.
        En muistanut kysyneeni.. Enkä totta puhuen edelleenkään muista että olisin sellaista kysynyt..
        No eihän tässä luultavasti kenenkään maailma kaatunut=I

Tässäpä tämä gallup taisi ollakin.. Uusia vastauksia ei enää juurikaan tule..

Mutta jos tunnet olevasi hyvin älykäs, ja sinua kiinnostaisi tehdä vähän vaikeampiakin testejä, niin teepäs nämä testit jos et ole vielä tehnyt: http://www.highiqsociety.org/common/iqtests/ultrahigh.htm

ja tässä vähän (edellistä)helpompi testi: http://www.highiqsociety.org/common/iqtests/culturefair.htm

Ei kannata masentua jos et osaa vastata kuin harvoihin kysymyksiin; ensimmäinen on tarkoitettu "suurille neroille" ja jälkimmäisempi taas on lähempänä keskitasoa(tosin keskitason saavuttaa jo parilla oikealla vastauksella)

Testeissä ei ole aikaa, niihin voi syventyä aivan rauhassa=)

• ÄO tutkittava

Mistäs lähtien USAssa on ollut mahdollista käyttää kirjaimia "ä" ja "ö"? =)

olet. Sinäkin voit asentaa vaikka kiinalaiset näppäimet koneeseesi jos haluat.
        Ei suomalaisilla ole yksinoikeutta äähän ja ööhön.
        Kirjoittelusi perusteella ÄOsi on melkein 50 ja jos olisit edes jonkin verran älykkäämpi niin et asuisi Suomessa itsekkään.

• ÄO tutkittava

Hehheh. Osaan kyllä.

Eli sen verran sorrya täytyy sanoa, että sinulta minä tosiaan tuossa aikaisemmin näkojään olen kysynyt tulostasi.
        En muistanut kysyneeni.. Enkä totta puhuen edelleenkään muista että olisin sellaista kysynyt..
        No eihän tässä luultavasti kenenkään maailma kaatunut=I

Tässäpä tämä gallup taisi ollakin.. Uusia vastauksia ei enää juurikaan tule..

Mutta jos tunnet olevasi hyvin älykäs, ja sinua kiinnostaisi tehdä vähän vaikeampiakin testejä, niin teepäs nämä testit jos et ole vielä tehnyt: http://www.highiqsociety.org/common/iqtests/ultrahigh.htm

ja tässä vähän (edellistä)helpompi testi: http://www.highiqsociety.org/common/iqtests/culturefair.htm

Ei kannata masentua jos et osaa vastata kuin harvoihin kysymyksiin; ensimmäinen on tarkoitettu "suurille neroille" ja jälkimmäisempi taas on lähempänä keskitasoa(tosin keskitason saavuttaa jo parilla oikealla vastauksella)

Testeissä ei ole aikaa, niihin voi syventyä aivan rauhassa=)

tuosta helpommasta testistä ja mielestäni se oli helppo.

• anders

Ei jaksa tsemppaa näin myöhään :)
      Ikä 26 / Hki / koulutus FM

• myönnetään että muutama meni ihan arvaukseksi...

1. 148

2. 36v

3. Mies

4. yo / erikoisammattitutkinto

5. Suomalainen :)

• ahlroth

Tulos: 136
      Ikä: 36
      Ammatti/opiskelu: mediahörhö/lukio
      Maalaisuus: Suomalainen

• --- --- ---

Tein tän testin jo pari-kolme viikkoa sitten

1. 136
      2. 27
      3. mies
      4. yliopisto
      5. suomalainen
      6. kuuntelen hyvin paljon kaikenlaista & soitan
      nykyisin lähinnä kitaraa (melko huonosti).

• Tulin testanneeksi ÄO:ni ja huomasin olevani ihan tavallista keskiverto tyyppiä. Noita testejä on netti pullollaan, toinen toista paremmin ja perusteellisemmin laadittuja. Tästä voi saman tien hypätä just lukemaani kirjaan, jossa käsitellään älykkyyttä ja tunneälyä ja muita fiksuja ajatuksia ihmisenä olemisesta. Ja näin siinä sanottiin..

Äo ja tunneäly eivät ole toistensa poissulkevia taitoja vaan pikemminkin erilaisia kykyjä. Kaikilla meillä on älyä sekä tunnetaitoja. Ihmiset joilla on korkea ÄO, mutta heikko tunneäly tai matala ÄO ja hyvä tunneäly ovat suhteelisen harvinaisia. Vielä ei ole kehitetty tavallisen ÄO testin kaltaista tunneälykoetta.

Korkean ÄO:n arkkityypi jolta puuttuu tunneäly on melkein kuin tiedemiehen pilakuva,kotonaan vaativien ajatusrakennelmien parissa mutta onneton arkipäivän tilanteissa.
      Miehet ja naiset eroavat tässä suhteessa hiukan toisistaan. Miehet joilla on korkea ÄO, ovat kiinnostuneita älyllisistä asioista ja taitavia niissä. He ovat myös kunnianhimoisia, ennalta-arvattavia ja uutteria. He ovat usein myös kriittisä alentuvia,turhantarkkoja ja estyneitä. Aristelevat seksuaalisuutta ja asitillisuutta, sekä vaikuttavat kylmiltä ja tunteettomilta.

Heidän vastakohtansa on miehet joilla on korkea tunneäly, ovat seurallisia, ulospäin suuntautuneita ja iloisia, eivät ole taipuvaisia pelokkuuteen tai huolestumiseen.

Naiset joilla on korkea ÄO, ovat varmoja henkisistä kyvyistään, pystyvät ilmaisemaan ajatuksiaan sujuvasti,arvostavat älyllisiä asioita ja ovat kiinnostuneita esim taiteesta ja tieteestä. He ovat myös usein sisäänpäin kääntyneitä,huolehtivat,murehtivat ja tuntevat helposti syyllisyyttä, eikä heidä ole helppo osoittaa suuttumusta avoimesti joskin tekevät sen epäsuorasti.

Naiset joilla on korkea tunneäly ovat vastaavasti jämeriä ja ilmaisevat tunteensa suoraan, ja heillä on myönteinen käsitys itsestään. He ovat tunneälyisten miesten tapaan seurallisia ja ja ilmaisevat tunteensa tilanteeseen sopivasti, eivätkä esimerkiksi purkauksina joita katuisivat myöhemmin. He myös sietävät stressiä hyvin. He saavat helposti uusia ystäviä ja ovat tarpeeksi itsevarmoja ollaakseen leikkisiä, spontaaneja ja avoimia seksuaallisille kokemuksille.

• ladyluciferia

1. 121

2. 14

3. nainen

4. peruskoulu, 8. luokka.

5. suomalainen.

6. Kuuntelen mm. goth rockia(old school lähinnä..), darkwavea, industrialia, EBM:ää, ja myös metallia jossain määrin.. soitan sähköbassoa.

• Ylioppilas larvanto

Aika hyvä testi, ja samantyyppinen kuin mensallakin, tosin mensan testissä sain 193.. :)

1. 177

2. 19 v

3. mies

4. yliopisto-opiskelija

5. suomalainen

• Ihmettelevä

Niin eihän tuolla sitä varmaankaan sanota missään, mutta voit selvittää asian vaikkapa kirjoittamalla "usein kysyttyä" palstalle tuon kysymyksen, tai ottamalla vaikkapa yhteyttä niihin henkilöihin, joiden yhteystiedot on mainittu tuolla sivulla.

Sanoin siis, että mensan testissä on käytetty pohjana Ravenin matriisitestiä.
        Muistutetaan nyt vielä jos se on epäselvää ollut; en ole missään vaiheessa väittänyt, että mensan testi on yhtä kuin Ravenin matriisitesti.

Jos luotat tämän sivuston tietoihin, niin asiahan selvenee sinulle sekunneissa: http://www.tieteenkuvalehti.com/Crosslink.jsp?d=197&a=1 023
        Siellä on alhaalla teksti jossa asia todetaan. En keksi nopeampaa tapaa "todistaa" asiaa.

Niin eihän tuolla sitä varmaankaan sanota missään, mutta voit selvittää asian vaikkapa kirjoittamalla "usein kysyttyä" palstalle tuon kysymyksen, tai ottamalla vaikkapa yhteyttä niihin henkilöihin, joiden yhteystiedot on mainittu tuolla sivulla.

Muistutetaan nyt vielä jos se on epäselvää ollut; en ole missään vaiheessa väittänyt, että mensan testi on yhtä kuin Ravenin matriisitesti.

Jos luotat tämän sivuston tietoihin, niin asiahan selvenee sinulle sekunneissa: http://www.tieteenkuvalehti.com/Crosslink.jsp?d=197&a=1 023
        Siellä on alhaalla teksti jossa asia todetaan. En keksi nopeampaa tapaa "todistaa" asiaa.

Tämä äskeinen linkki ei nyt jostain mystisestä syystä tullut oikein, joten laitetaanpa uudelleen:
        http://www.tieteenkuvalehti.com/Crosslink.jsp?d=197&a=1023

• Ihmettelevä

Mainitsemassasi linkissä sanotaan seuraavaa: "Testin on laatinut Anders Ditlev Jensen, ja sen mallina on käytetty Mensan virallisen älykkyystestin pohjana olevaa Ravenin matriisitestiä."

Ainakin ruotsin mensa käyttää Ravenia, tanskasta en ole varma mutta tuokin selviää mensan linkkisivuilta (mainittu testi taisi olla tanskan mensan "kotitesti"). Suomen mensa ei noin 40 vuotiaan testihistoriansa aikana ole käyttänyt muuta kuin yhtä testiä ja se on Cattell Culture Fair Intelligence Test. Cattelin testi on likimain nykyisessä muodossaan otettu käyttöön 40-luvun alussa ja Ravenin testi kymmeniä vuosia myöhemmin. Cattelin testi mittaa älykkyyttä hyvin suurella tehtäväjoukolla (esim. 150) pienessä ajassa, kun taas Ravenin testissä ei ole (set II) kuin 36 kysymystä ja testin voi suorittaa myös ilman aikarajaa jolloin käytetään erilaista arvosteluasteikkoa (aikaraja normaalisti 40 min).

Gallupin perusteena oleva testi on ihan kohtuullisesti rakennettu, verrattaessa sitä moniin muihin nettitesteihin, sen tehtävien vaikeustaso on kuitenkin varsin alhainen, lukuunottamatta muutamaa viimeistä tehtävää ja viimeinen tehtävä on testin sisäisesti suhteettoman vaikea.

Jos mainitun testin suorittaa "rehellisesti", niin 150 ylitys antaa jo kohtuullisen kimmokkeen viralliseen testiin menemiselle. Sinulle itsellesi suosittelen mensan testiin menemistä, löytäisit mensan sisältä koko joukon ihmisiä, jotka ovat laillasi neutraalilla tavalla kiinnostuneita esim. älykkyydestä. :)

Ihmettelevä kirjoitti:

Mainitsemassasi linkissä sanotaan seuraavaa: "Testin on laatinut Anders Ditlev Jensen, ja sen mallina on käytetty Mensan virallisen älykkyystestin pohjana olevaa Ravenin matriisitestiä."

Ainakin ruotsin mensa käyttää Ravenia, tanskasta en ole varma mutta tuokin selviää mensan linkkisivuilta (mainittu testi taisi olla tanskan mensan "kotitesti"). Suomen mensa ei noin 40 vuotiaan testihistoriansa aikana ole käyttänyt muuta kuin yhtä testiä ja se on Cattell Culture Fair Intelligence Test. Cattelin testi on likimain nykyisessä muodossaan otettu käyttöön 40-luvun alussa ja Ravenin testi kymmeniä vuosia myöhemmin. Cattelin testi mittaa älykkyyttä hyvin suurella tehtäväjoukolla (esim. 150) pienessä ajassa, kun taas Ravenin testissä ei ole (set II) kuin 36 kysymystä ja testin voi suorittaa myös ilman aikarajaa jolloin käytetään erilaista arvosteluasteikkoa (aikaraja normaalisti 40 min).

Gallupin perusteena oleva testi on ihan kohtuullisesti rakennettu, verrattaessa sitä moniin muihin nettitesteihin, sen tehtävien vaikeustaso on kuitenkin varsin alhainen, lukuunottamatta muutamaa viimeistä tehtävää ja viimeinen tehtävä on testin sisäisesti suhteettoman vaikea.

Jos mainitun testin suorittaa "rehellisesti", niin 150 ylitys antaa jo kohtuullisen kimmokkeen viralliseen testiin menemiselle. Sinulle itsellesi suosittelen mensan testiin menemistä, löytäisit mensan sisältä koko joukon ihmisiä, jotka ovat laillasi neutraalilla tavalla kiinnostuneita esim. älykkyydestä. :)

Voi olla, että innostun testiin menemäänkin, mutten ainakaan näillä näkymin ihan heti.

Tästä (tieteen kuvalehden)testistähän on mahdollisesti vähän vaikea saada yli 150 tulosta. Voi olla, että tulokseksi hieman yli 165 saanut luulee saaneensa hieman alle 149.
        Minähän sain lähes 150, ymmärsin tekstistäsi että suosittelet yli 150 tuloksen saaneille testiin menoa? =)

Mensan testissä on kuulopuheen mukaan sellainen systeemi, että saadakseen osioista pisteitä on oltava riittävä määrä tehtäviä oikein(kyseisestä osiosta), tiedät niin paljon että voisi olettaa että tiedät tämänkin..?

Voiko joku "tavallinen tallustaja" tietää noin paljon vai pitäisikö kysyä niin että onko joku "tavallinen tallustaja" viitsinyt ottaa selvää asioista noin paljon?

• Ihmettelevä

Voi olla, että innostun testiin menemäänkin, mutten ainakaan näillä näkymin ihan heti.

Tästä (tieteen kuvalehden)testistähän on mahdollisesti vähän vaikea saada yli 150 tulosta. Voi olla, että tulokseksi hieman yli 165 saanut luulee saaneensa hieman alle 149.
        Minähän sain lähes 150, ymmärsin tekstistäsi että suosittelet yli 150 tuloksen saaneille testiin menoa? =)

Mensan testissä on kuulopuheen mukaan sellainen systeemi, että saadakseen osioista pisteitä on oltava riittävä määrä tehtäviä oikein(kyseisestä osiosta), tiedät niin paljon että voisi olettaa että tiedät tämänkin..?

Voiko joku "tavallinen tallustaja" tietää noin paljon vai pitäisikö kysyä niin että onko joku "tavallinen tallustaja" viitsinyt ottaa selvää asioista noin paljon?

Tieteen kuvalehden testissä tuo maksimipistemäärä on 160 (sd 24) ja 156 saa, kun se viimeinen tehtävä on väärin..
        Suosittelin noin yleisesti ottaen 150 ylitystä tuossa testissä, joka tehtävätyypeiltään on paljon mensan virallisesta testistä poikkeava. Menestys tässä testissä ei välttämättä korreloi kovin voimakkaasti Cattellin testin kanssa.
        Näiden testien rakenteellinen ero on siinä, että tämä testi kuten sen esikuva - Ravenin Matriisitesti, mittaavat älykkyyttä tehtävien vaikeutta vastaan, kun taas Cattell mittaa älykkyyttä suurella tehtäväjoukolla aikaa vastaan. :)

Mensan testi on jakautunut useisiin tehtävävihkoihin, joiden tehtävien pistemäärät lasketaan vain yksinkertaisesti yhteen ja pistemäärä muunnetaan ÄO:ksi. Mitään muuta menettelyä tulosten analysointiin tuskin liittyy. Nämä kaikki mainitut seikat käyvät ilmi googletuksilla, kun käytät hakusanoja (Cattell IQ, Prometheus Committee Report, Cattell Culture Fair Intelligence Test). Mitään mystiikkaa testaamiseen ei liity.

Tavallinen tallaaja on ottanut itse selvää asiasta.. ;)

Ihmettelevä kirjoitti:

Tieteen kuvalehden testissä tuo maksimipistemäärä on 160 (sd 24) ja 156 saa, kun se viimeinen tehtävä on väärin..
        Suosittelin noin yleisesti ottaen 150 ylitystä tuossa testissä, joka tehtävätyypeiltään on paljon mensan virallisesta testistä poikkeava. Menestys tässä testissä ei välttämättä korreloi kovin voimakkaasti Cattellin testin kanssa.
        Näiden testien rakenteellinen ero on siinä, että tämä testi kuten sen esikuva - Ravenin Matriisitesti, mittaavat älykkyyttä tehtävien vaikeutta vastaan, kun taas Cattell mittaa älykkyyttä suurella tehtäväjoukolla aikaa vastaan. :)

Mensan testi on jakautunut useisiin tehtävävihkoihin, joiden tehtävien pistemäärät lasketaan vain yksinkertaisesti yhteen ja pistemäärä muunnetaan ÄO:ksi. Mitään muuta menettelyä tulosten analysointiin tuskin liittyy. Nämä kaikki mainitut seikat käyvät ilmi googletuksilla, kun käytät hakusanoja (Cattell IQ, Prometheus Committee Report, Cattell Culture Fair Intelligence Test). Mitään mystiikkaa testaamiseen ei liity.

Tavallinen tallaaja on ottanut itse selvää asiasta.. ;)

Oletkos nyt aivan varma tuosta tieteen kuvalehden testin maksimipistemäärästä?

Mitään mystiikkaa ei mensan testiin liity..
        Minunpa sitten täytyy kysyä "tutultani", mistä hän on tällaista kuullut.

Tämän testin tehtävät poikkeavat paljon mensan testin tehtävistä... Yllättävää. Olen kuitenkin huomannut, että ihmiset saavat hyvin paljon samankaltaisia tuloksia tässä testissä kuin mensan testissä. Miten on sinun laitasi? Eli mikäs olikaan tuloksesi tässä testissä(jos olet tehnyt) ja mikä oli tuloksesi mensan testissä(ymmärsin epäsuorasti tekstistäsi että olet tehnyt mensan testin)

Satutko tietämään tai jos et tiedä niin saatko selville Ravenin SPM testin pisteluokitukset?
        Siis esim. 20-30p =heikkoa keskitasoa, 30-40p =keskitasoa, jne?
        Siitä tiedosta kiittäisin ja kumartaisin aivan erityisesti=)

• Ihmettelevä

Oletkos nyt aivan varma tuosta tieteen kuvalehden testin maksimipistemäärästä?

Mitään mystiikkaa ei mensan testiin liity..
        Minunpa sitten täytyy kysyä "tutultani", mistä hän on tällaista kuullut.

Tämän testin tehtävät poikkeavat paljon mensan testin tehtävistä... Yllättävää. Olen kuitenkin huomannut, että ihmiset saavat hyvin paljon samankaltaisia tuloksia tässä testissä kuin mensan testissä. Miten on sinun laitasi? Eli mikäs olikaan tuloksesi tässä testissä(jos olet tehnyt) ja mikä oli tuloksesi mensan testissä(ymmärsin epäsuorasti tekstistäsi että olet tehnyt mensan testin)

Satutko tietämään tai jos et tiedä niin saatko selville Ravenin SPM testin pisteluokitukset?
        Siis esim. 20-30p =heikkoa keskitasoa, 30-40p =keskitasoa, jne?
        Siitä tiedosta kiittäisin ja kumartaisin aivan erityisesti=)

Olen melko varma asiasta. Ensimmäisen kerran tanskan mensan sivuilta testin tehdessäni sain 156 noin 15 minuutissa ja myöhemmin tein testin kokonaisuudessaan (viimeinen tehtävä vei 3-5 min) ja sain 160. Myöhemmässä vaiheessa olen tehnyt testin useilla tavoilla ja kartoittanut mahdollisia virheitä vastauksissani (pistejana testin alapuolella on hieman harhaanjohtava), mutta en ole sellaisia löytänyt (saatan tietenkin olla väärässäkin). :) Kohdallani korrelaatio mensan testiin ei ole kovin voimakas..

Ravenin (Standard Progressive Matrices) testistä löydät tietoa googlella, käyttämällä tuota hakusanana ja aiemmin mainittu Prometheus Committee Report, sisältää myös Ravenia koskevan osion.
        Usein näissä yleisen älykkyyden testeissä, tehtävävihkot jaetaan kahteen osaan, joista ensimmäiset mittaavat älykkyyttä lähellä yleistä keskiarvoa ja jälkimmäiset mittaavat korkeampia pistemääriä. Cattellilla vaikeampia ovat 3A ja 3B, joka käy ilmi mainitsemistani linkeistä ja Ravenilla vaikeampi osa on set II. Muistelen, että set II sisältää 36 tehtävää, jotka voi suorittaa joko 40 min tai ilman aikarajaa, jolloin käytetään erilaista mitta-asteikkoa. Myös ikä vaikuttaa.

• minttu-porvoosta

1. 109
      2.17
      3. nainen
      4.peruskoulu, ammattikoulu
      5.suomalainen

1. 139

2. 22

3. mies

4. koneyrittäjä

5. suomalainen

6. En osaa soittaa/laulaa. Kuuntelen suomi pop/rockkia.

• Minä vaan

1. 152
      2. 25
      3. Mies
      4. Elektroniikkainsinööri
      5. Suomi
      6. Kuuntelen melkein kaikkea musiikkia.
      Soitan pianoa.

• psychotic^

1.139

2.16

3.tyttö

4.lukiota käyn

5.Suomalainen

• KonstaapeliKiva

1.tuloksesi
      124
      2.ikäsi
      32
      3.sukupuolesi
      Mies
      Vartija
      Suomi
      6.Musiikki Hard Core/Heavy/Klassinen. Soittelin joskus nuorempana kitaraa.
      Joo-o testin kuluessa luulin että tulokseni jäisi imbesillin tasolle (alle 20), no näköjään intuitiollakin voi sitten pärjätä näissä testeissä. Niin, mulla meni testiin 16 min. ja tein sen noin 04.30, olisi tietysti kiva kokeilla testiä uudelleen virkeämpänä, mutta enpä tiedä olisiko se silloin enää totuudenmukainen...

Voit kokeilla testiä uudelleenkin, mutta suosittelenpa että pidät ainakin muutaman kuukauden väliä edelliseen testiin.
        Mensan testiinkin voi mennä 2 kertaa, mutta uudelleen mentäessä edellisestä testistä tulee olla kulunut vähintään vuosi.

Tämän saman testin löydät myös täältä, mutta mielestäni mielenkiintoisemmassa "kehyksessä": http://mensa.dk/testiq.html

Pääset testiin kun painat alhaalla olevaa "start testen"(aloita testi) kohtaa, ja jos jää tarpeetonta aikaa niin testinhän voit lopettaa kohdasta "send"(lähetä).

Jos haluat tehdä lisää testejä, niin katsopas nämä: http://80.223.6.177/iqtest/

ja

http://www.highiqsociety.org/noflash/nonmembers/iqtests.htm

Viimeisimmässä linkissä on useampiakin testejä, oikeanpuoleisin on tarkoitettu tyypeille jotka ovat älykkäämpiä kuin 99% väestöstä, ja sen vieressä testi jota kannattaa lähempänä keskivertoa olevan kokeilla. Se on lähempänä keskitasoa, mutta silti keskiverto tyyppi osaa vastata oikein ainoastaan "harvoihin" kysymyksiin.

• lalaa

1. 130
      2. 24
      3. mies
      4. ammattikorkeakoulu
      5. suomalainen

Kiitän kaikkia gallupiin vastanneita=)

Jos joku haluaa vielä tehdä testin ja vastata gallupiin, niin kiitos teille jo etukäteen=)

Gallupista vielä tietoisku:
      vastanneiden ÄO:n keskiarvo on suunnilleen 125-127(epämääräisyys johtuu siitä, että en ole vielä tarkistanut viimeisiä vastauksia), joka osuu yllättävän tarkasti virallisen tutkimuksen kanssa yhteen, jonka mukaan internetin käyttäjien keskim. ÄO on 126.

• Stratomies86

1.148
      2.18v
      3.mies
      4.ammattikoulussa
      5.suomalainen
      6.Soitan kitaraa ja kuuntelen myös musiikkia.

• Minna

1.142
      2.22 vuotta
      3.Nainen
      4.merkonomi
      5.suomalainen

En nyt tiedä onko tuo kaikkein luotettavin, kun se testaa lähinnä vain loogista älyvä, eikä siinä ole lainkaan avaruuden hahmottamis - tehtäviä. (Joissa olen aivan surkia.)

Olet surkea avaruudellisessa hahmottamisessa..?

Noh, kokeilepas tällä sivulla olevaa testiä, löytyy testirivistöstä toiseksi viimeinen oikealta: http://www.highiqsociety.org/noflash/nonmembers/iqtests .htm

Siitä saat selville ihan hyvin tuon spatiaalisen puolen, mutta ei kannata masentua jos ei osaa vastata useimpiin kysymyksiin, testi on katsos tarkoitettu tavallista (spatiaalis-loogisesti)älykkäämmille tyypeille.
        Itse en saanut kuin (vain) selvästi keskimääräistä paremman tuloksen(joko 132 tai 137 keskihajonnalla 24), tämä siis on niitä testejä joissa menestyn huonoiten.. En ole mikään spatiaalinen nero, eli kohtalotovereita ollaan siis... =)

Ai niin, testissä ei ole aikaa, eli voit tehdä sitä vaikka eläke-ikään asti=)

Olet surkea avaruudellisessa hahmottamisessa..?

Noh, kokeilepas tällä sivulla olevaa testiä, löytyy testirivistöstä toiseksi viimeinen oikealta: http://www.highiqsociety.org/noflash/nonmembers/iqtests .htm

Siitä saat selville ihan hyvin tuon spatiaalisen puolen, mutta ei kannata masentua jos ei osaa vastata useimpiin kysymyksiin, testi on katsos tarkoitettu tavallista (spatiaalis-loogisesti)älykkäämmille tyypeille.
        Itse en saanut kuin (vain) selvästi keskimääräistä paremman tuloksen(joko 132 tai 137 keskihajonnalla 24), tämä siis on niitä testejä joissa menestyn huonoiten.. En ole mikään spatiaalinen nero, eli kohtalotovereita ollaan siis... =)

Ai niin, testissä ei ole aikaa, eli voit tehdä sitä vaikka eläke-ikään asti=)

Korjataan sen verran että testi on testirivistössä toinen oikealta, ja toiseksi viimeinen vasemmalta, EI toiseksi viimeinen oikealta..
        Tässä tämä spatiaalinen pässiys tuli nyt ilmi=)

• Jonna

1.tuloksesi; 162

2.ikäsi: 17

3.sukupuolesi: nainen

4.ammattisi tai opiskelupaikkasi: lukio

5."maalaisuutesi" : suomalainen

• John83

1. Tulos 150

2. Ikäni 22

3. Mies

4. Diplomi-insinööriopiskelija

5. Suomalainen

• Ilias

Tulos 156. Ikä 23. Mies. Tekniinkan Yo. Suomi.

Pari havaintoa: Mielestäni vähän turhan loogiset sarjat. Toisaalta aineisto gaussin muodostamiselle ei välttämättä laadukasta. Jos epäilette rehellisyyttäni, niin antakaa mailiosoite, niin lähetän tulokseni teille prt scr-muodossa.

• meri

Aloittaja, olet naurettava. Tiesitkö että suomalaisten taito vastata älykkyystesteihin on kasvanut muutamassa kymmenessä vuodessa 15:sta pisteellä? Ei siis älykkyys. En muutenkaan ehkäluottaisi edes "luotettaviin" nettitesteihin. Eli ei mikään ihme että keskiarvotulos on selvästi yli sadan. Ja noita testejä oppii tekemään jos niitä tekee paljon.

"Aloittaja, olet naurettava. Tiesitkö että suomalaisten taito vastata älykkyystesteihin on kasvanut muutamassa kymmenessä vuodessa 15:sta pisteellä? Ei siis älykkyys"

Ajattelepas, ettet voi sulkea pois sitä mahdollisuutta, että ihmisten kasvanut taito vastata testeihin johtuisi älykkyydestä. Teet itsestäsi varsin tyhmän oloisen tällaisella epätäydellisellä ajattelukyvyllä.

Ihmisten täytyy olla jollain tavalla nykyisin älykkäämpiä, testien harjoittelu ei selitä asiaa, koska harjoittelu on melko harvinaista.
        Ei se olisi niin suuri ihmekään, kun katsotaan esimerkiksi sitä miten nopeasti yhteiskunta on kehittynyt(ja kehittyy) entistäkin enemmän abstraktia ajattelua vaativaksi.
        Voisit lisäksi perustella hieman, miten olen naurettava? tekstissäsi et sitä kerro, ilmeisesti siksi ettet osaa(en minäkään osaisi perustella mitään, minkä olisin tuulesta temmannut).

"noita testejä oppii tekemään jos niitä tekee paljon."

Tottakai.
        Itse suosittelen testien harjoittelua etenkin silloin, kun hakee työtä jossa mahdollisesti älykkyyttä testataan.
        Tällöin työllistymisesi kannalta on tärkeää saavuttaa korkea tulos, harjoittelemalla sitä yleensä voidaan hieman parantaa.

"ei mikään ihme että keskiarvotulos on selvästi yli sadan"

Jos viittaat siihen, että ihmiset saavuttavat harjoittelemalla parempia tuloksia, niin väitteesi kumoutuu kertaheitolla.
        Tämä 15 pisteen ero on havaittu nimenomaan lapsilla, jotka eivät takuulla näitä testejä harjoittele.

Loppujen lopuksi, väitteesi ovat vailla mitään pohjaa, puhtaasti arvailua, vailla mitään tukevaa alustaa!

Pikku vinkki: Älä vast'edes puhu mistään mistä et mitään tiedä.

• Obsis

1. 127
      2. 33
      3. nainen
      4. sh
      5. suomalainen

• Whistler

1. 160

2. 33

3. mies

4. (teknikko) atk-myyjä

5. suomalainen

6. Eipä tuo musiikki paljon enää kiinnosta

• jjjjjjjjjj

1.112

2.34

3.mies

4.teollisuus

5.suomalainen

• Jooooppppppppp

1. 142
        2. 29
        3. mies
        4. työtön/peruskoulu
        5. suomalainen
        6. metalli musiikki. en osaa soittaa

• KultaKutri

1.133

2.35

3.Nainen

4.työtön

5.suomi

• Opacad

1. 115
      2. 23
      3. Mies
      4. Yliopisto
      5. Suomi

Tuo testi on nyt pois käytöstä mutta www.iqtest.dk toimii, ja se on hyvin pitkälle samanlainen.

• Opacad

Haluasin vielä lisätä että alhainen äö ei tunnu olevan este elämässä pärjäämiselle. Itse olen mm. kirjoittanut E:n pitkästä matematiikasta, saanut parhaita arvosanoja yliopiston cum laude tason (en ole ehtinyt pidämmälle) matematiikan kursseista, toiminut ohjelmistosuunnittelijana. Lähinnä tuo näkyy käytännön elämässä kun välillä huoneen siivous tuntuu ylivoimaiselta tehtävältä.

Me vähä-älyiset voimmekin kehua, joo ei se mitään että sait täydet pisteet tentistä mutta teeppä se 105-115 älykkyysosamäärällä.

• ...

1.tuosta testisä tuli 161 mutta olin kunnon testissä missä oli teoriaa ja jotain hemmetin palikkatestjä ym. siellä asin tulokseksi 169

2.19

3.mies

4.peruskoulu

5.suomalainen

• ...

ikä siis 15

• pasi

tuloksesi
      127
      2.ikäsi
      33
      3.sukupuolesi
      mies
      peruskoulu
      suomalainen
      6. harrastatko musiikkia?
      soitan kitaraa ja bassoa

• trollo

Tulos: 127

m, 129, peruskoulu, fin, työtön, kitaristi, alkoholisti

• liituska

1. 118
      2. 14
      3. 7. luokka
      4. puoliksi venäläinen ja puoliksi suomalainen

• ölmä

1.117

2.17

3.Mies

4.Lukio

5.Suomalainen

6.rockia ja metallia sekä hieman klassista. Soitan rumpuja ja kitaraa, ja joskus pianoaki innostun pimputtelemaan :)

• jookusan

Mukava kun tälläisia keskusteluja tehdään.

1. 129
      2. 15-vuotta
      3. Mies
      4. Peruskoulu, 9.lk
      5. Suomalainen

Ja voin rehellisesti sanoa, etten huijannut testissä.

• Mieletär

Tulos: 128 Ikä: 52 Sukupuoli: nainen Ammatti: opettaja, kirjailija Kansalaisuus: suomalainen

• yks_pien_kusipiä

"maalaisuutesi"... Sano ihan vaan, että kansalaisuutesi!

>:)

• Mika++

1. 156
      2. 42
      3. Mies
      4. Aliupseeri (lukio, atk-merkonomi)
      5. soomi

Mulla menee kaikissa testeissä tuonne 160 hujakoille enkä ikinä saa 160:tä rikki :-(

• =P

täällähän on puolet mensasta jos uskoo kaikkia viestejä...
        126 tän mukaan 121 mensan testi, jöi pikkaisen kesken ku aika loppu.
        ikä 19, sukupuoli mies, hotelli ja ravintola. kansalaisuudet suomi/venäjä (kaksoiskansalaisuus)
        Musiikki: Jazz, psyh, prog. esim. Kingston Wall, Ozric Tentacles, Pink Floyd ym.

• =p
        =P kirjoitti:

täällähän on puolet mensasta jos uskoo kaikkia viestejä...
        126 tän mukaan 121 mensan testi, jöi pikkaisen kesken ku aika loppu.
        ikä 19, sukupuoli mies, hotelli ja ravintola. kansalaisuudet suomi/venäjä (kaksoiskansalaisuus)
        Musiikki: Jazz, psyh, prog. esim. Kingston Wall, Ozric Tentacles, Pink Floyd ym.

niin ja siis soitan kitaraa ja laulan :p

• ANnananananannannnNA

1. 96
      2. 19
      3. nainen
      4. yliopisto opiskelija
      5. suomalainen
      6. Pop
      Oonko ainoo alle 100? :/ Perkele...

• EWRTYUI55

1. 131
        2. 16
        3. sällihä mää
        4. ysin lopus
        5. suamalaine
        6. rock ja klassinen

• Yllätyin itse

1.tuloksesi
      - 126

2.ikäsi
      - 24

3.sukupuolesi
      - nainen

- amk

- suomalainen

Onkohan tää nyt ihan luotettava? :)

• yllätyin :D

1.tuloksesi
      ** 110

2.ikäsi
      ** 19

3.sukupuolesi
      ** Nainen

** YO vm 2009, jospa nyt syksyllä pääsis ammattikorkeakouluun :)

** Ihan suomalainen

• ding dong

1.tuloksesi
      127
      2.ikäsi
      13
      3.sukupuolesi
      poika
      peruskoulu
      suomalainen
      kuuntelen kyllä musiikkia, en soita paljoo mitään

• jhgkjgkjgjh

1. En tehnyt testiä, mutta tein Mensan testin äskettäin tuloksena 124 vai oliko 122.
      Keskiverto älykäs siis.

2. 28

3. Nainen

4. Työtön

5. Suomalainen

• kjhkljhkj

6. Musikaalinen idiootti

• e-hki

1.tuloksesi
      130

2.ikäsi
      50

3.sukupuolesi
      nainen

4.ammattisi
      yrittäjä, koulutus: ammattikoulutus, keskikoulu rimaa hipoen.

5."maalaisuutesi"
      helsingin seudulta

6. Musiikki....
      kuuntelen sujuvasti

Koulumenestys ei tosiaan aikoinaan ollut hääppöinen; ihmettelin tulosta...
      olen kyllä yrittäjänä pärjännyt loistavasti ja elättänyt perheeni (myös akateemisen mieheni).

• osio

Missä osiossa olitte huonoja????

• Hauzkaa oli

1.Tuloksesi
      -118

2.ikäsi
      -31

3.sukupuolesi
      -Mies

-Ammattikoulu

-Suomi

-Kyllä/Kyllä
      -Kitaraa ja kosketinsoittimia

Parin tunnin yöunien jälkeen tuo muistiosio vähän kangerteli... :-D
      Sanasto-juttu taas oli ihan huippua!

• Hauzkaa vieläkin

Niin ja metallimusiikkia kuuntelen/soitan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe