Miten tuon toimeentulotuen kanssa menee Tampereella kun en saa luottotietohäiriöiden takia opintolainaa? Onko mahdollista saada tukea vai pitääkö tämä opiskelu nyt lopettaa?
hylätty opintolaina
3
570
Vastaukset
- Påpulisti
Minulla aikanaan alennettiin toimeentulotuen perusosaa 20% kahden kuukauden ajan samasta syystä kuin sinulla.
- SossullePataan
On ollut laiton alentaminen, sitä on liikkeellä. Laissa on selvästi määrätty nuo alentamisperusteet ja luottotiedottomuus ja opintolainan saamattomuus EIVÄT OLE toimeentulotuen alentamisperuste. Tuollaisiata päätöksistä kannattaa aina valittaa ja sossulle tulee sitten "pataan" viimeistään hallinto-oikeudessa ja valittajalle tuet jälkikäteen.
Valittaminen ei maksa käytännössä juuri mitään joten siinä ei ole kun voitettavaa. Nimenomaan kuten "SossullePataan" kertoo. Tosin jos kyseessä on vaikka jo kolmas tutkinto niin sitä ei välttämättä tarvitse oikeuskäytännön mukaan tukea toimeentulotuella. Mutta jos on ensimmäinen tutkinto niin silloin pitää saada lainan osalle toimeentulotukea ellei ole saatavissa muuta lainaa korvaavaa rahoitusta. Eikä tukea saa alentaa!
Joissain kunnassa on myönnetty opintolainan tilalle maksuhäiriöisille sosiaalista luottoa mutta sekin on laitonta jos henkilöllä olisi ilman tuota luottoa oikeus toimeentulotukeen.
http://www.satakunta.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154