Onko 200 000 vanhasta pikkuyksiöstä Kalliossa vielä kohtuuhinta, jolla voi odottaa vielä hyvää tuottoa lähitulevaisuudessa?
Paljonko on paljon
10
<50
Vastaukset
- lukihäiriöinen
Ei jumankauta,eihän tuolla hintaa puhuta enään nyt mistään tuotoista,ei ei ...ensinnäkin pääomaa on liikaa ja sen vuosittainen tuotto vuokrausesta on mitätön.
Sitten siihen päälle pitäs saada asunnon vuosittainen hinnan nousu ei lasku jos laskua on niin ottaa takkiin kaikin tavoin.
100000 euroa on jo liikaa vanhasta läävästä helsingissä ,ei niitä vanhoja remppakuntoisia pidä ostaa millään hintaa ei edes 100000 euroa,se olisi jo paljon. - hehhehehh
Siihen verrattuna, että suomen BKT menee nyt pystysuoraa alas, on tuossa hinnassa 90% kuplailmaa. Maallahan ei ole enää mitään tulevaisuutta.
http://stat.fi/til/ktkk/2014/12/ktkk_2014_12_2015-02-13_tie_001_fi_001.gif- ootniintyhmäetnaurattaa
Jos sinä ymmärtäisit mistään mitään, niin osaisit katsoa niitä vasemman reunanan numeroita. Ja sitten kun ymmärrät, että taulukon alaosa ei ole nolla, niin sinulle SAATTAA valjeta jotain... tai non en usko että siltikään. Tuo käyrä on juuri kääntynyt vähän alaspäin. Se ei tarkoita pystysuoraa pudotusta. Ja kuten itse voit silmälläsi katsoa (vaikka aivoillasi et ymmärrä), nini ei se kuvaajakaan pystysuoran alas osoita.
Nyt kun joskus nouset sieltä kanveesista niin voit alkaa katsoa siitä käyrästä vuoden 2008 puodotusta ja koittaa änkyttää tänne jotain selitystä sille, että jos nyt tämän hetkisen tilanteen mukaan hintojen pitäisi laskea 90% niin miksei tuolloin 2008 laskenut jotain 9000% ? - huhhhhuh
Aika hirveä tilastopäivitys. Pitää muistaa että viime vuonna BKT:n tilastointia vielä muutettiin siten että kasvuksi voidaan tilanteen peittelemiseksi kirjata ihan kaikki viinereiden syönnistä palavereissa mäkihyppytuloksiin. Ja silti menee suoraan alas. Tilanne on aika vakava.
- whoknowswins
ootniintyhmäetnaurattaa kirjoitti:
Jos sinä ymmärtäisit mistään mitään, niin osaisit katsoa niitä vasemman reunanan numeroita. Ja sitten kun ymmärrät, että taulukon alaosa ei ole nolla, niin sinulle SAATTAA valjeta jotain... tai non en usko että siltikään. Tuo käyrä on juuri kääntynyt vähän alaspäin. Se ei tarkoita pystysuoraa pudotusta. Ja kuten itse voit silmälläsi katsoa (vaikka aivoillasi et ymmärrä), nini ei se kuvaajakaan pystysuoran alas osoita.
Nyt kun joskus nouset sieltä kanveesista niin voit alkaa katsoa siitä käyrästä vuoden 2008 puodotusta ja koittaa änkyttää tänne jotain selitystä sille, että jos nyt tämän hetkisen tilanteen mukaan hintojen pitäisi laskea 90% niin miksei tuolloin 2008 laskenut jotain 9000% ?http://www.iltalehti.fi/talous/2015021619204304_ta.shtml
Tilastot toimivat selkeimmin verrattaessa Suomea samoin kriteerein toisiin valtioihin. Euroopassa menee OK ja siellä on vain pari vähäpätöistä ongelmamaata, Suomi, Kypros ja Kreikka. Kyproksesta lähtivät slobot rahoineen, Kreikka antautui tolkuttoman velkakuorman alla ja Suomesta lähti teollisuus.
Laske itse.
- Käypä vuokra pikkuyksiöstä lienee jotain 800-900 euroa kuussa.
- Vastike 70-100 euroa (olettaen, ettei remppoja ole tulossa).
- Lainan korko marginaaleineen 1 - 1,5 prossaa.
- Kämppä tyhjillään 1-5 prosenttia ajasta.
- Verot vuokratuotosta 30-40% (vähennetään vastikkeet, lainan korot, yms).
Jos et osaa laskea, älä ryhdy vuokraloordiksi.- Kantakaupunkilainen
Olen asunut useita vuosia Kalliossa, mutta muutin alle kaksi vuotta sitten pois. Kokemuksesta voin sanoa, ettei kukaan maksa vuokraa pienestä yksiöstä Kalliossa 800-900 €. Ainoastaan muutama vuokranantaja kehtaa sellaista hintaa edes pyytää. Asian voi todeta vaikka Oikotieltä.
- voihvoi
Kantakaupunkilainen kirjoitti:
Olen asunut useita vuosia Kalliossa, mutta muutin alle kaksi vuotta sitten pois. Kokemuksesta voin sanoa, ettei kukaan maksa vuokraa pienestä yksiöstä Kalliossa 800-900 €. Ainoastaan muutama vuokranantaja kehtaa sellaista hintaa edes pyytää. Asian voi todeta vaikka Oikotieltä.
Vaikka en Kalliossa asukaan, tuollaisia kohteita löytyi helposti Oikotieltä. Kalliossa on tällä hetkelläkin Oikotiellä vuokralla 15 alle 30 neliön yksiötä yli 800 euron vuokralla. Osasta näistä pyydetään yli 1000 euron vuokraa. Eikä yksikään noista asunnoista ole uudessa talossa. En usko muutenkaan, että sinulla mitään kokemusta on. Jos et itse ole vuokrannut asuntoja, ei sinulla ole mitään kokemusta vuokrista.
- ghhg
testi
- whoknowswins
Jos kerran sinulla on tuo 200 000, elele se pois hissukseen jossain Sri Lankassa, Kambodzassa, Filippiineillä tai Ecuadorissa. Älä hitokseenkaan haaskaa sitä Suomeen johonkin kusiseen yksiöön. Siitä on sinulle pelkkää vaivaa ja minimaalista tuloa, jos sitäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322445- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201603Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341518Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440